Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?
Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?
Kommentit (553)
Vierailija kirjoitti:
Mäkin voisin leipoa esim. saaristolaisleipiä myyntiin, mutta mitäs jos niitä ei osteta kovin montaa tai ollenkaan. Ei oikein olisi varaa maksella raaka-aineita ja sitten en saa myytyä leivonnaisia. Olen yhdeltä koulutukseltani suurtalouskokki joten osaan kyllä hygienia-asiat ja löytyy hygieniapassi. Olen töissä hoitoalalla joten hygienia on sieltäkin erittäin tuttua.
Koita myydä ylijäämä vaikka työkavereillesi. Kahvihuoneeseen kasa pöydälle ja päälle lappu paljonko leipien hinta on, X e/kpl. Meillä nuo menisi samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvakoruja olen ostanut mielelläni, mutta en enää kun tarjonta on kaikilla samanlaista vanerileikattuja tai siitä jostain muovintapaisesta tehtyä. Tai sitten niitä massasta tehtyjä karkkeja. Lisäksi ei nykyään enää voi luottaa siihen, että koukuista ei tulisi allergiaa. Jos joku keksisi tuolle saralle jotain uutta, niin ostaisin mielelläni.
Teen korviksia ja jokaisessa taustapahvissa lukee että koukut on kirurginterästä. Kerron myös kysyttäessä että ostan kaikki metalliosat suomalaisista kaupoista. Uskallatko luottaa siihen? Vaneria en käytä, kutistemuovia ja massaa kyllä, mutta yritän niissäkin keksiä jotain erilaista kuin muilla.
Onhan korujesi koukut irrotettavissa helposti ja siististi niin että voin vaihtaa koruihin omat, varmasti hopeiset tai kultaiset koukut niiden tilalle?
On, ei tarvitse kuin vähän avata välirengasta, mitkä nekin muuten on kirurginterästä. Mutta siis lähtökohtaisesti et luota siihen mitä myyjä kertoo materiaaleista?
Mä ostaisin gluteenittomia leivonnaisia.
Olen ostanut myös marenkeja, makeisia, jotain sellaista, joka on kuluvaa, en halua mitään käpytonttuja pölyttymään kaappeihin.
Jouluaskarteluun tarvikkeita ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmiita joulukoreja sopivalla sesonkisisällöllä, eikä niitä supermarkettien tekemiä. Vaan aidon käsityöläisen!
Paljonko olisit valmis maksamaan käsityöläisen tekemästä joulukorista ja mitä siinä pitäisi olla?
Ihan niitä samoja tuotteita kuin supermarketin korissakin, mutta käsityöläisen asettelemana.
Tarkoitatko että kaupan sinappia, hilloja, glögiä, servettejä ja tuikkukynttilöitä, mutta käsityöläisen asettelemana ja pakkaamana? Ymmärräthän, että hinta käytännössä tuplaantuu?
Vierailija kirjoitti:
Käsin neulottuja vaatteita.
Olisitko oikeasti valmis maksamaan niistä myös reilun ja asianmukaisen hinnan (vähintään tarvikkeet + työ tuntihinnoitteluna)?
Kuivakakuista tiikerikakkua tai sitruunakakkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmiita joulukoreja sopivalla sesonkisisällöllä, eikä niitä supermarkettien tekemiä. Vaan aidon käsityöläisen!
Paljonko olisit valmis maksamaan käsityöläisen tekemästä joulukorista ja mitä siinä pitäisi olla?
Ihan niitä samoja tuotteita kuin supermarketin korissakin, mutta käsityöläisen asettelemana.
Tarkoitatko että kaupan sinappia, hilloja, glögiä, servettejä ja tuikkukynttilöitä, mutta käsityöläisen asettelemana ja pakkaamana? Ymmärräthän, että hinta käytännössä tuplaantuu?
Aivan. Teen tarvittaessa itse mahdolliset lahjakorit, niiden saajien henkilökohtaisten mieltymysten mukaan eli käytännössä vain kavereille tai hyville ystäville. Itsellä saadut korit ovat pääsääntöisesti jääneet käyttämättä koska tuotteet useimmiten ovat sellaisia joita en käytä eikä ole edes kiinnostusta kokeilla koska maut eivät miellytä muissakaan tuotteissa.
Punaiset villasukat, joissa punatulkkuja. Olen ostanut ennenkin kauniita villasukkia ja maksanut niistä normi hinnan. Kyllä myyjällekin pitää jäädä jotain käteen sehän on selvä.
Ostaisin isokokoisia havupalloja, sellaiseen oasis-sieneen kauniisti aseteltuja ja kauniilla rusetilla ja ripustuslenkillä varustettuja. Tuoreista havuista tietysti, ei kuukausia ennen myyjäisiä kerätyistä. Havuseppele oveen on myös kiva. Mieluummin näitä kuin kiinalaisia bling-bling koristeita. Etuna myös se, ettei tarvitse varastoida.
Kauniit ulkolyhdyt olisivat myös kivoja. Inhoan niitä mustia metallisia, joita kaikki kaupat ovat täynnä. Tuovat mieleen hautalyhdyn.... Aika taitava varmaan pitäisi olla, jotta osaisi tehdä lyhdyt myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Teen tarvittaessa itse mahdolliset lahjakorit, niiden saajien henkilökohtaisten mieltymysten mukaan eli käytännössä vain kavereille tai hyville ystäville. Itsellä saadut korit ovat pääsääntöisesti jääneet käyttämättä koska tuotteet useimmiten ovat sellaisia joita en käytä eikä ole edes kiinnostusta kokeilla koska maut eivät miellytä muissakaan tuotteissa.
Vaikka kori olisi käsityöläisen asettelema, saatat silti saada jotain mistä et tykkää. Ja tosiaan kovemmalla hinnalla, koska harrastelijakäsityöläinen ostaa ne tuotteet kaupasta alv:n kanssa. Jos korissa on jotain itse käsin tehtyä ja paikallisen pientuottajan tuotteita kuten hunajaa, hommassa on jo järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuisikohan joulumyyjäisissä olemaan vaikkapa Mercedes-Benz W123 etujarrupaloja koko sarja myytävänä?
Pistäkää erikseen pystyyn joulukkaat äijämyyjäiset, niin varmaan löytyis tätä osastoa!
Työkalu-, moottori-, varaosa- ja tarvikekirppis.