Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?
Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?
Kommentit (548)
Vierailija kirjoitti:
En oikein mitään. Osaan neuloa ja ommella itse. Joulukrääsää on jo tarpeeksi. Osaan leipoa, MUTTA hyvää taatelikakkua en ole onnistunut leipomaan ja olen jo luovuttanut, joten ostaisin taatelikakun.
Oikeasti? Siis taatelikakkuhan on yksi helpoimpia kakkuja. Nam!
Vierailija kirjoitti:
Jos siis haluat tehdä muuta kuin neuleita tai leivonnaisia, niin vaikka
-oljesta tehdyt perinteiset kuusenkoristeet (suht yksinkertaisetkin voi olla hienoja), pienet joulukoristeet esim. punaiset tupsulakit on kivoja lahjapakettien koristeiksi ja helppo/nopea tehdä.
-Helppo tonttukoriste: paksummasta puukepistä pää viistosti poikki, tonttulakki ja parta liimalla kiinni.
-Virkattu lumihiutale, joka kastetaan liimassa ja vähän glitteriä päälle, nuppineuloilla kuivumaan pingotettuna tulee jämäkkä ja kivan näköinen, voi ripustaa ikkunaan tai kuuseen.
-Fimo-massasta korviksia tai pyyhekoukun koristeita esim. karkkitangot, piparit.
-Valkoisesta Fimo-massasta tai ilmakuivuvasta savesta erilaisia led-tuikkulyhtyjä, voi maalata sisältä kulta/pronssimaalilla.
-Pienistä joulupalloista tehdyt riippuvat korvikset (pujota vain joulupallo korviskoukkuun ja valmis).
Noissa vaan se ongelma, että hinta voi koosta ja yksityiskohdista riippuen olla max 10 e eli aika paljon täytyy myydä että kannattaa. Ehkä vois mennä paremmin leivonnaiset sitten kuitenkin..
Noissa on vain se ongelma, että niitä on jo kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuusen ja kinkun.
Kuinka moni laittaa joulukuusen jo pari, kolme viikkoa ennen joulua?
Vierailija kirjoitti:
Täällä pienen paikkakunnan nuorisoseuran joulumyyjäisissä maksoi viime vuonna pöytä 35€. Se on kallis hinta tällaisessa tuppukylässä. Moni moitti tuota hintaa. Itse sain juuri ja juuri pöytämaksun tienattua ja parisen euroa päälle. Eli yhtä tyhjän kanssa. Monella muullakin oli myyntiä huonosti.
Mitä tuotteita sinulla siellä oli myytävänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukat. En osaa itse tehdä. Tällaiset voisin ostaa.
Kalakukko.
Jotain herkkuleivonnaisia, suolaisia ja makeita.
Alkoholitonta skumppaa. Joulupöytään jotain erikoisuuksia kuten viskisilliä, salmiakkisinappia, raparperihilloketta, katajanmarja-graavisiikaa.
Mutta kuten moni on sanonut, hinnoittelu on tärkeää. Viime vuonna vain kävelin Tuomaan markkinat läpi. Oli niin kallista, että ei tehnyt mieli ostaa mitään.Tuomaan markkinoiden kojupaikkojen vuokrat on yli tonni viikossa, näkyy tuotteiden hinnoittelussa.
Ei sinne amatöörin kannata lähteä yrittämään, muut kauppiaat luultavasti on markkinoita lähes ympäri vuoden kiertäviä ammattilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuisikohan joulumyyjäisissä olemaan vaikkapa Mercedes-Benz W123 etujarrupaloja koko sarja myytävänä?
Pistäkää erikseen pystyyn joulukkaat äijämyyjäiset, niin varmaan löytyis tätä osastoa!
Äijiä varten on olemassa peräkonttikirppikset ja rompepäivät/-torit. Sieltä ne parhaat löydöt tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet.
Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro.
Kyllä, tyylikkyys on avainsana. Esimerkiksi Pentikillä ja Lapuan Kankureilla on hyvän näköisiä, jotka sopivat jouluunkin. Myyjäistuotteet on yleensä liian rumia, siksi en osta.
Eli ei kannata nähdä vaivaa ja tehdä itse mitään myyntiin? Harrastelijan tekemä on paskaa?
Tuon sanoit nyt aivan itse. Vain siinä tapauksessa ei kannata, jos ei kykene tekemään mitään riittävän tyylikästä, minkä potentiaalinen asiakas olisi valmis ostamaan. Harrastelija ei myöskään voi hinnoitella työtään nimekkään brändin tasolle. Mutta jos pystyt tekemään tyylikkäitä tuotteita, jotka tuovat ostajalle lisäarvoa, eivätkä ole vain jotain noloa krääsää, niin tottakai kannattaa. Parasta, jos pystyt vielä hinnoittelemaan ne niin, että ne menevät kaupaksi.
Ihan itse sanoin, joo.
Olen tehnyt villasukkia, perusraitaa. Miesten koko 18-20€. Naisten vähän halvemmalla, lasten 5-10€. Neulon tasaista jälkeä, pienillä puikoilla niin eivät venähdä heti eka käytöllä. Olen myös virkannut leluja ja hinnat 5-20€/kpl, puuvillaa tai villasekoitetta, koot jotain 15-20 cm. Joskus isompiakin. Ei oikein kauppa käy kummallakaan.
Harva kai haluaa perusraitaa. Kokeile yksivärisiä ja nykyään suosittuja värejä.
Ei näytä raidat kelpaavan tosiaan. Kokeilen yksivärisiä tänä vuonna. Nehän onkin helpompi tehdä. Mitähän ne suositut värit nykyään on? Mulla olis tummaa lilaa, petroolia ja farkunsinistä villaa. Seiskaveikkaa ja Nallea kirkkaampia värejä.
Kudo pelkkää mustaa ja harmaata, niin menee takuulla kaupaksi.
Ok, miesten sukkien värit. Ilmeisesti naisetkin ostaa niitä?
Suklaanruskea, beige, luonnonvalkoinen, harmaa. Hyvin vaalea vaaleanpunainen, heleä taivaansininen.
Pieni palmikko.
Ehkä n. 1 cm tasaraitana suloinen vaaleanpunainen-valkoinen.
Noita värejä taitaa löytyäkin, paitsi pastellivärit. Kiitos vinkistä.
Kokeile käyttää sitä ihanaa, moniväristä sateenkaaren sävyistä lankaa (esim. Novita 7 Veljestä Raita 980 sateenkaari, Lauri Multicolor), tulee ihania sukkia. Samoin ne muut vastaavat moniväriset langat joista yhdellä langalla tulee kirjavaraitaiset sukat (esim. Aurora 150g Viking, House-merkin Kuvio, Novitan Raita-langat ja Viola Metsäretki, Kirjo-Pirkka).
Minusta nuo on juuri aivan kauheita. Sekavia raitoja.
On niissä hillitympiäkin värejä kuin tuo sateenkaari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin voisin leipoa esim. saaristolaisleipiä myyntiin, mutta mitäs jos niitä ei osteta kovin montaa tai ollenkaan. Ei oikein olisi varaa maksella raaka-aineita ja sitten en saa myytyä leivonnaisia. Olen yhdeltä koulutukseltani suurtalouskokki joten osaan kyllä hygienia-asiat ja löytyy hygieniapassi. Olen töissä hoitoalalla joten hygienia on sieltäkin erittäin tuttua.
Auringonkukansiemenille kuolettavan allerginen työkaverini etsi viime vuonna epätoivoisesti kaupoista saaristolaisleipää, joka ei sisältäisi ko. siemeniä. Ei löytänyt. Esimiehen vaimo sitten möi hänelle yhden itse leipomistaan, ettei mennyt kaverilta joulu ihan pilalle.
Niin että jos sellaisia leivot, niin saattaisi olla muitakin ostajia.
Erikoista. En ole ikinä törmännyt saaristolaisleipään, missä olisi auringonkukansiemeniä.
Sitä mekin ihmeteltiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pienen paikkakunnan nuorisoseuran joulumyyjäisissä maksoi viime vuonna pöytä 35€. Se on kallis hinta tällaisessa tuppukylässä. Moni moitti tuota hintaa. Itse sain juuri ja juuri pöytämaksun tienattua ja parisen euroa päälle. Eli yhtä tyhjän kanssa. Monella muullakin oli myyntiä huonosti.
Mitä tuotteita sinulla siellä oli myytävänä?
Minun joulumyyjäiskokemus on 90-luvulta pienessä kaupungissa. Neuloin paljon lasten leluja ja leivoin muutaman kuivakakun. Kakut meni heti kaikki, leluja ehkä 1-2 kpl. Paljon oli käsitöitä ja askarteluja myytävänä muillakin ja huonosti kävi kauppa, hyvin vähän ostajia. En muista pitikö pöydästä maksaa jotain.
Nythän on sama lamatilanne. Joten ehkä tuosta jotain vinkkiä voi ottaa. Syötävät myy, jokaisen pitää syödä ja helppo lahja ihmisille joilla on jo kaikkea tavaraa. Eli eniten syötävää myyntipöytään, lisäksi jotain käsityötä, ei päinvastoin kuten itse tein.
Sen jälkeen en olekaan käynyt myyjäisissä. Osaksi siksi että olin itse ihan tyytyväinen myynteihin, muistaakseni 200 MK sain mikä oli ihan hyvä lisä työttömän tuloihin. Eksä vaan haukkui ja pilkkanauroi mitättömäksi summaksi. Jäi ikävästi mieleen kun toinen ei koskaan tehnyt yhtään mitään tienatakseen lisätuloja. Minä sentään jotain toin yhteiseen pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuisikohan joulumyyjäisissä olemaan vaikkapa Mercedes-Benz W123 etujarrupaloja koko sarja myytävänä?
Pistäkää erikseen pystyyn joulukkaat äijämyyjäiset, niin varmaan löytyis tätä osastoa!
Äijiä varten on olemassa peräkonttikirppikset ja rompepäivät/-torit. Sieltä ne parhaat löydöt tekee.
Naisetkin löytää niistä monesti edullisesti astioita tai koruja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusen ja kinkun.
Kuinka moni laittaa joulukuusen jo pari, kolme viikkoa ennen joulua?
Aika moni, ainakin Facebookin jouluryhmässä.
Olin kerran ystävällä, joka LEIPOI KIPEÄN LAPSENSA KANSSA joulumyyjäisiin. Sen jälkeen en ole myyjäisistä syötävää ostanut.
En osta minkäänlaisia itsetehtyjä leivonnaisia. En luota kaikkien tekijöiden hygieenisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran ystävällä, joka LEIPOI KIPEÄN LAPSENSA KANSSA joulumyyjäisiin. Sen jälkeen en ole myyjäisistä syötävää ostanut.
No nehän paistetaan kuumassa uunissa, kyllä niistä pöpöt kuolee. Eihän moni aikuinenkaan pese kynnenalusia, kyllä ne pullataikinaan irtoaa :D
Korvakoruja olen ostanut mielelläni, mutta en enää kun tarjonta on kaikilla samanlaista vanerileikattuja tai siitä jostain muovintapaisesta tehtyä. Tai sitten niitä massasta tehtyjä karkkeja. Lisäksi ei nykyään enää voi luottaa siihen, että koukuista ei tulisi allergiaa. Jos joku keksisi tuolle saralle jotain uutta, niin ostaisin mielelläni.
Villasukkia, lapasia, myssyjä, kaulaliinoja, linnunruokaa, jos oikein nättejä, vanhanajan tyylisiä joulukuusen koristeita löytyy, tai kortteja.
Vierailija kirjoitti:
Korvakoruja olen ostanut mielelläni, mutta en enää kun tarjonta on kaikilla samanlaista vanerileikattuja tai siitä jostain muovintapaisesta tehtyä. Tai sitten niitä massasta tehtyjä karkkeja. Lisäksi ei nykyään enää voi luottaa siihen, että koukuista ei tulisi allergiaa. Jos joku keksisi tuolle saralle jotain uutta, niin ostaisin mielelläni.
Itse teen paljon korviksia lasihelmistä, mutta huonosti menee kaupan. Koukut on nikkelittömiä yms.
Minusta nuo on juuri aivan kauheita. Sekavia raitoja.