Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?
Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?
Kommentit (553)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvakoruja olen ostanut mielelläni, mutta en enää kun tarjonta on kaikilla samanlaista vanerileikattuja tai siitä jostain muovintapaisesta tehtyä. Tai sitten niitä massasta tehtyjä karkkeja. Lisäksi ei nykyään enää voi luottaa siihen, että koukuista ei tulisi allergiaa. Jos joku keksisi tuolle saralle jotain uutta, niin ostaisin mielelläni.
Itse teen paljon korviksia lasihelmistä, mutta huonosti menee kaupan. Koukut on nikkelittömiä yms.
Koruntekijöitä on valtavasti ja nyt hidastaa varmasti myyntiä vielä temutarvikkeet kun niitä myydään kotimaisena käsityönä.
Totta. Itse en osta mitään Temusta. Käytän aitoa lasia olevia helmiä ja metalliosiin en huoli mitä tahansa.
Ostan aina villasukat ja töppöset. Lisäksi erilaisia käsitöitä tai koruja. Säilöttyjä valkosipuleita. En osta leipomuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ylösripustettavia mobiileja, joihin on ripustettu vanhoja ruokailuvälineitä ym. vanhaa esineistöä.
Ostaisitko virkatuilla lumihiutaleilla koristellun mobilen?
Minäkin vastaan EN, koska lumihiutalemobiili on liian aikarajoitteinen, sopii vain keskitalveen/jouluun. Aterimet voi roikkua keittiössä ympäri vuoden!
Ja tuosta tuli mieleeni mitä ostaisin: vanhojen hopealusikoiden koristeellisista "päistä" tehtyjä sormuksia ja muita koruja.
Jouluruokia, suolaisia syötäviä, leipää oon ostanu ja ostaisin, tosin oon nykyään sairastumisen vuoksi gluteeniton niin taitaa jäädä myyjäisissä syötävät väliin. 😭 Havusta ja luonnonmateriaaleista tehtyjä asioita. Kierrätyskäsitöitä. Puisia voiveitsiä, kapustoja ja ottimia. Pipoja.
Myyjäisiin villasukkia neulovien kannattaa muistaa että esim. yritysten logoilla ja tuotemerkeillä kuvioiden neulominen myyntitarkoitukseen on kiellettyä. Itselle saa tehdä ja lahjaksi voi antaa ilmaiseksi.
Neuloitko kettukarkkisukat tai Pätkis-potkupuvun myyntiin? Saatoit tehdä rikoksen
Tuotemerkillä kirjaillut käsityöt ärsyttävät: "Miksi ihmiset jaksavat mainostaa jonkun firman tuotetta?"
Suolainen kinkku-, jauheliha- tai tonnikalapiirakka pyöreässä foliovuoassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen etsinyt kauniita pyyhe"laattoja". Semmoisia, missä lukisi kädet, vieraat, tavallisimpia nimiä jne. Niitä ostaisin mielelläni, jos jostain löytyisi.
Mä olen tilannut omani täältä.
Nuo on kivoja, eivät yhtään äiteliä.
Pitkään meni itsellänikin etsiessä ennenkuin tuolta löysin lopulta mieleiset. Tuli myös mieleen että tekisiköhän Tolvana-keramiikka jotakin vastaavia? Itselläni on noita Tolvanoita useampikin.
https://www.facebook.com/people/Tolvana-keramiikka/100057407140888/
se jolle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitekoiset leivonnaiset ovat parasta. Ja tosiaan mielellään ei aivan kauhean kalliita hintoja, koska sitten jäävät ostamatta. Realistiset pienet katteet päälle.
Kuivakakkuja, meheviä taateli- tai marjapiiraita tms. Kuivat piparkakut eivät houkuta.En minä ainakaan uskalla ostaa myyjäisistä enää nykyään mitään syötävää. Ei niistä tiedä, missä olosuhteissa ne on tehty ja mitä niissä on. Ns. itse kirjoitetut tuoteselosteet ei ole aina pitäneet paikkaansa.
Miten uskallat ostaa mitään ruokakaupastakaan? Ajattele nyt, millaisissa ympäristöissä mikäkin on tuotettu. Navetoissa ja sikaloissa on lattialla sitä itseään! Ja sieltä tulevat maidot ja lihat. Kalat pyydetään saastuneista vesistä. Entä kananmunat! Mieti mistä ne tulevat!
Kaupassa myytäviä tuotteita sentään jotenkin valvotaan ja testataan. En todellakaan osta myyjäisistä yhtään mitään syötävää. En luota tekijöiden hygieniaan ja ainesten tuoreuteen. Meillä on rakas kissa ja kissan karvoja joka paikassa. Aina ennen ruuanlaittoa / leipomista pyyhin tarkasti keittiötä, vaikka ei kissan keittiön tasoilla olekaan.
Mutta tekevätkö kaikki niin ?
Mites keramiikka? Saippuateline ja siihen käsintehty saippua? Hyttyskynttilöitä keraamisella kipolla (kesää varten)?
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on vielä eläintiloja ja sinne saa tulla käymään, niin he voisivat myydä päivä maalla-lippuja. Siinäpä ideaa. Vaikka tiettynä päivänä ja ajankohtana opastettu käyntitoteutus.
Niin että lapset pääsisivät säikyttelemään eläimiä ja heittelemään niitä kivillä ja kepakoilla. Ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvakoruja olen ostanut mielelläni, mutta en enää kun tarjonta on kaikilla samanlaista vanerileikattuja tai siitä jostain muovintapaisesta tehtyä. Tai sitten niitä massasta tehtyjä karkkeja. Lisäksi ei nykyään enää voi luottaa siihen, että koukuista ei tulisi allergiaa. Jos joku keksisi tuolle saralle jotain uutta, niin ostaisin mielelläni.
Itse teen paljon korviksia lasihelmistä, mutta huonosti menee kaupan. Koukut on nikkelittömiä yms.
Koruntekijöitä on valtavasti ja nyt hidastaa varmasti myyntiä vielä temutarvikkeet kun niitä myydään kotimaisena käsityönä.
Totta. Itse en osta mitään Temusta. Käytän aitoa lasia olevia helmiä ja metalliosiin en huoli mitä tahansa.
Temuttajat ovat pilanneet niidenkin käsityöläisten markkinat, jotka eivät sieltä tarvikkeita tilaa. Ei voi enää luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temuttajat ovat pilanneet niidenkin käsityöläisten markkinat, jotka eivät sieltä tarvikkeita tilaa. Ei voi enää luottaa.
Niin onkin ja ottaa päähän niin ankarasti. Tyhmät tilaa sieltä myös muka niin hyviä sukkalankoja. Itse käytän sukkiin pääasiassa Novitan 7 veljestä, paitoja ja mekkoja teen islantilaisesta 100% villasta.
Vierailija kirjoitti:
Teen korviksia ja jokaisessa taustapahvissa lukee että koukut on kirurginterästä. Kerron myös kysyttäessä että ostan kaikki metalliosat suomalaisista kaupoista. Uskallatko luottaa siihen? Vaneria en käytä, kutistemuovia ja massaa kyllä, mutta yritän niissäkin keksiä jotain erilaista kuin muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on vielä eläintiloja ja sinne saa tulla käymään, niin he voisivat myydä päivä maalla-lippuja. Siinäpä ideaa. Vaikka tiettynä päivänä ja ajankohtana opastettu käyntitoteutus.
Niin että lapset pääsisivät säikyttelemään eläimiä ja heittelemään niitä kivillä ja kepakoilla. Ei käy.
Lasten vanhempien tehtävä se on huolehtia ja kasvattaa lapsi niin että hän ymmärtää ettei eläimiä saa kiusata, häiritä ja koskea ilman lupaa. Ei kai vanhemmat lapsiaan yksin mihinkään kotieläinpihalle päästä, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen korviksia ja jokaisessa taustapahvissa lukee että koukut on kirurginterästä. Kerron myös kysyttäessä että ostan kaikki metalliosat suomalaisista kaupoista. Uskallatko luottaa siihen? Vaneria en käytä, kutistemuovia ja massaa kyllä, mutta yritän niissäkin keksiä jotain erilaista kuin muilla.
Onhan korujesi koukut irrotettavissa helposti ja siististi niin että voin vaihtaa koruihin omat, varmasti hopeiset tai kultaiset koukut niiden tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Valmiita joulukoreja sopivalla sesonkisisällöllä, eikä niitä supermarkettien tekemiä. Vaan aidon käsityöläisen!
Paljonko olisit valmis maksamaan käsityöläisen tekemästä joulukorista ja mitä siinä pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten vanhempien tehtävä se on huolehtia ja kasvattaa lapsi niin että hän ymmärtää ettei eläimiä saa kiusata, häiritä ja koskea ilman lupaa. Ei kai vanhemmat lapsiaan yksin mihinkään kotieläinpihalle päästä, eihän?
Juuri kesällä oli kotieläintilalta juttua, kuinka perheet lapsineen säikyttelevät eläimiä ja heittelevät niitä jollakin. Ja vanhemmat siis mukana.
Ei kukaan vastuullinen eläinten omistaja tuollaisia tiluksilleen halua.
Hinta 1€?