Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (548)

Vierailija
461/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pienen paikkakunnan nuorisoseuran joulumyyjäisissä maksoi viime vuonna pöytä 35€. Se on kallis hinta tällaisessa tuppukylässä. Moni moitti tuota hintaa. Itse sain juuri ja juuri pöytämaksun tienattua ja parisen euroa päälle. Eli yhtä tyhjän kanssa. Monella muullakin oli myyntiä huonosti.

Vierailija
462/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunajapurkki 10€, hillopurkki 12€, tonttulakit 14€, joulukalenteri 18€…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siis haluat tehdä muuta kuin neuleita tai leivonnaisia, niin vaikka

-oljesta tehdyt perinteiset kuusenkoristeet (suht yksinkertaisetkin voi olla hienoja), pienet joulukoristeet esim. punaiset tupsulakit on kivoja lahjapakettien koristeiksi ja helppo/nopea tehdä. 

-Helppo tonttukoriste: paksummasta puukepistä pää viistosti poikki, tonttulakki ja parta liimalla kiinni. 

-Virkattu lumihiutale, joka kastetaan liimassa ja vähän glitteriä päälle, nuppineuloilla kuivumaan pingotettuna tulee jämäkkä ja kivan näköinen, voi ripustaa ikkunaan tai kuuseen. 

-Fimo-massasta korviksia tai pyyhekoukun koristeita esim. karkkitangot, piparit. 

-Valkoisesta Fimo-massasta tai ilmakuivuvasta savesta erilaisia led-tuikkulyhtyjä, voi maalata sisältä kulta/pronssimaalilla.

-Pienistä joulupalloista tehdyt riippuvat korvikset (pujota vain joulupallo korviskoukkuun ja valmis).

Noissa vaan se ongelma, että hinta voi koosta ja yksityiskohdista riippuen olla max 10 e eli aika paljon täytyy myydä että kannattaa. Ehkä vois mennä paremmin leivonnaiset sitten kuitenkin..

Tuommoinen, että "otat vaan pienen joulupallon ja pujotat korviskoukkuun", ei ole mitään käsityötä. En arvosta pätkääkään. Käsitöissä pitää olla jotain selkeää vaivannäköä ja semmoista erityistä taitoa, mitä ei itsellä ole. Monet joulukortitkin ovat näitä, että liimaan valmiin kuvan pahviin ja ai kun on hieno kortti... no ei ole. Askartelunkin pitää olla jotenkin uniikkia ja taidokkaampaa, että siitä jotain viitsii maksaa. Lasten tekemät tietty erikseen, joku voi heltyä niitä ostamaan vain lasten takia.

Ja tuo puukepistä tonttukoriste kuuluu samaan kastiin - ei kiitos. Polttopuita saa halvemmallakin. Kiitos ja anteeksi.

Vierailija
464/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuisikohan joulumyyjäisissä olemaan vaikkapa Mercedes-Benz W123 etujarrupaloja koko sarja myytävänä?

Pistäkää erikseen pystyyn joulukkaat äijämyyjäiset, niin varmaan löytyis tätä osastoa!

Vierailija
465/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää / leipiä (koska nam)

Villasukat itselle

Kuivakakku

Pipareita

Vierailija
466/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pienen paikkakunnan nuorisoseuran joulumyyjäisissä maksoi viime vuonna pöytä 35€. Se on kallis hinta tällaisessa tuppukylässä. Moni moitti tuota hintaa. Itse sain juuri ja juuri pöytämaksun tienattua ja parisen euroa päälle. Eli yhtä tyhjän kanssa. Monella muullakin oli myyntiä huonosti.

Pikkupaikkakunnilla on juuri tuollaista ärsyttävää kyräilyä, että käydään vaan katsomassa, että jaa se Peräkorven Sirpakin oli sitten semmoisia laittanut.... kateellisena ei osteta ettei vaan toiselle tulisi liikaa tienestiä. Lisäksi pikkukyläläiset ovat usein muutenkin kitupiikkejä. Kannattaa ehkä mennä isommalle paikkakunnalle tai vierraamman väen pariin myymään. 

Vierailija
467/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan joissain täkäläisissä joulumyyjäisissä myytiin senaikaisia miestenlehtiäkin. Sellaisia joskus ostin.

Vierailija
468/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siis haluat tehdä muuta kuin neuleita tai leivonnaisia, niin vaikka

-oljesta tehdyt perinteiset kuusenkoristeet (suht yksinkertaisetkin voi olla hienoja), pienet joulukoristeet esim. punaiset tupsulakit on kivoja lahjapakettien koristeiksi ja helppo/nopea tehdä. 

-Helppo tonttukoriste: paksummasta puukepistä pää viistosti poikki, tonttulakki ja parta liimalla kiinni. 

-Virkattu lumihiutale, joka kastetaan liimassa ja vähän glitteriä päälle, nuppineuloilla kuivumaan pingotettuna tulee jämäkkä ja kivan näköinen, voi ripustaa ikkunaan tai kuuseen. 

-Fimo-massasta korviksia tai pyyhekoukun koristeita esim. karkkitangot, piparit. 

-Valkoisesta Fimo-massasta tai ilmakuivuvasta savesta erilaisia led-tuikkulyhtyjä, voi maalata sisältä kulta/pronssimaalilla.

-Pienistä joulupalloista tehdyt riippuvat korvikset (pujota vain joulupallo korviskoukkuun ja valmis).

Noissa vaan se ongelma, että hinta voi koosta ja yksityiskohdista riippuen olla max 10 e eli aika paljon täytyy myydä että kannattaa. Ehkä vois mennä paremmin leivonnaiset sitten kuitenkin..

Tuommoinen, että "otat vaan pienen joulupallon ja pujotat korviskoukkuun", ei ole mitään käsityötä. En arvosta pätkääkään. Käsitöissä pitää olla jotain selkeää vaivannäköä ja semmoista erityistä taitoa, mitä ei itsellä ole. Monet joulukortitkin ovat näitä, että liimaan valmiin kuvan pahviin ja ai kun on hieno kortti... no ei ole. Askartelunkin pitää olla jotenkin uniikkia ja taidokkaampaa, että siitä jotain viitsii maksaa. Lasten tekemät tietty erikseen, joku voi heltyä niitä ostamaan vain lasten takia.

Ja tuo puukepistä tonttukoriste kuuluu samaan kastiin - ei kiitos. Polttopuita saa halvemmallakin. Kiitos ja anteeksi.

Kortintekijänä voin kertoa että ostajat ei mielellään maksa 2€ enempää kortista joten ei siihen yhteen korttiin voi käyttää 2-3 tuntia aikaa ja 7€ materiaaleja jos haluaa jotain tienata niillä.

Vierailija
469/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkupaikkakunnilla on juuri tuollaista ärsyttävää kyräilyä, että käydään vaan katsomassa, että jaa se Peräkorven Sirpakin oli sitten semmoisia laittanut.... kateellisena ei osteta ettei vaan toiselle tulisi liikaa tienestiä. Lisäksi pikkukyläläiset ovat usein muutenkin kitupiikkejä. Kannattaa ehkä mennä isommalle paikkakunnalle tai vierraamman väen pariin myymään. 

Ei se aina kannata vieraammankaan väen parissa. Välillä käy niin ettei saa kasaan kuin paikkamaksun ja bensarahat. Joskus taas jos on onnistunut kehittämään täysosumatuotteen voi tienata tosi hyvin. Se tässä onkin jännää, että viime joulun täysosuma ei myy seuraavana vuonna enää ollenkaan, tai jos edellisenä vuotena on kaivattu jotain tiettyä tuotetta ja tekee sellaista seuraavaksi, niin ei enää olekaan kysyntää.

Ja hei, vinkki jokaiselle joka on lähdössä ensimmäistä kertaa myymään. Ota mukaan joku käsityö, ihmiset uskaltavat lähestyä paljon rohkeammin kun teet jotain siinä samalla. Ei sen tarvitse välttämättä edes liittyä myymiisi tuotteisiin, voit ihan hyvin neuloa sukkaa vaikka myisit leivonnaisia. Jos vain seisot palvelualttiina pöydän takana ja otat katsekontaktia hyvissä ajoin, suomalaiset kiertävät kaukaa.

Vierailija
470/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina kannata vieraammankaan väen parissa. Välillä käy niin ettei saa kasaan kuin paikkamaksun ja bensarahat. Joskus taas jos on onnistunut kehittämään täysosumatuotteen voi tienata tosi hyvin. Se tässä onkin jännää, että viime joulun täysosuma ei myy seuraavana vuonna enää ollenkaan, tai jos edellisenä vuotena on kaivattu jotain tiettyä tuotetta ja tekee sellaista seuraavaksi, niin ei enää olekaan kysyntää.

Ja hei, vinkki jokaiselle joka on lähdössä ensimmäistä kertaa myymään. Ota mukaan joku käsityö, ihmiset uskaltavat lähestyä paljon rohkeammin kun teet jotain siinä samalla. Ei sen tarvitse välttämättä edes liittyä myymiisi tuotteisiin, voit ihan hyvin neuloa sukkaa vaikka myisit leivonnaisia. Jos vain seisot palvelualttiina pöydän takana ja otat katsekontaktia hyvissä ajoin, suomalaiset kiertävät kaukaa.

Tuo on totta, se asiakkaan ja pöydän edessä seisominen tuntuu joskus painostavalta ja karkottaa ihmiset. Vähän kuin kaupassa myyjä kulkisi perässä kun katselet.

Vierailija
471/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten tekemiä kakkuja tai koristeita voisin ostaa. Yleensä tulee hyvän joulun toivotukset mukana.

Vierailija
472/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkatuista lumihiutaleista tulisi kivoja laukkukoristeita, tai vaatteisiin kiinnitettyjä koristeita.

Pystyiskö lumihiutaleita tekemään niin että toimisivat heijastimina🤔🤔 Onko niin ohutta heijastinlankaa?? 

Vierailija
473/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ostanut joulumyyjäisistä lusikkaleipiä.  En saa niitä itse ikinä onnistumaan, jo ajat sitten lopetin yrittämisen.  Marttojen joulumyyjäisistä saa ne parhaat.

Yleensä ostan havukranssin.  Ja jos jotain kivaa vielä löytyy, niin miksi en ostaisi.  En enää itse jaksa niin kauheasti mitään väkertää.  Ja sillä laillahan talouselämä pyörii aina, että joku tekee ja myy ja joku toinen ostaa.  

Vierailija
474/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin jos neuleiden lisäksi tekisin myyntiin väkevää sinappia. Makuina ihan perusmaku ja lisäksi hunaja, konjakki ja hunaja-konjakki. Pieniä pilttipurkkeja. 

Niitä on myynnissä joka toisessa pöydässä.  En ole ostanut koskaan.

Vierailija
475/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkatuista lumihiutaleista tulisi kivoja laukkukoristeita, tai vaatteisiin kiinnitettyjä koristeita.

Pystyiskö lumihiutaleita tekemään niin että toimisivat heijastimina🤔🤔 Onko niin ohutta heijastinlankaa?? 

Löytyy kyllä tosi ohuitakin.

Vierailija
476/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet. 

Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro. 

Kyllä, tyylikkyys on avainsana. Esimerkiksi Pentikillä ja Lapuan Kankureilla on hyvän näköisiä, jotka sopivat jouluunkin. Myyjäistuotteet on yleensä liian rumia, siksi en osta. 

Eli ei kannata nähdä vaivaa ja tehdä itse mitään myyntiin? Harrastelijan tekemä on paskaa?

Tuon sanoit nyt aivan itse. Vain siinä tapauksessa ei kannata, jos ei kykene tekemään mitään riittävän tyylikästä, minkä potentiaalinen asiakas olisi valmis ostamaan. Harrastelija ei myöskään voi hinnoitella työtään nimekkään brändin tasolle. Mutta jos pystyt tekemään tyylikkäitä tuotteita, jotka tuovat ostajalle lisäarvoa, eivätkä ole vain jotain noloa krääsää, niin tottakai kannattaa. Parasta, jos pystyt vielä hinnoittelemaan ne niin, että ne menevät kaupaksi. 

Ihan itse sanoin, joo.

Olen tehnyt villasukkia, perusraitaa. Miesten koko 18-20€. Naisten vähän halvemmalla, lasten 5-10€. Neulon tasaista jälkeä, pienillä puikoilla niin eivät venähdä heti eka käytöllä. Olen myös virkannut leluja ja hinnat 5-20€/kpl, puuvillaa tai villasekoitetta, koot jotain 15-20 cm. Joskus isompiakin. Ei oikein kauppa käy kummallakaan.

Harva kai haluaa perusraitaa. Kokeile yksivärisiä ja nykyään suosittuja värejä. 

Ei näytä raidat kelpaavan tosiaan. Kokeilen yksivärisiä tänä vuonna. Nehän onkin helpompi tehdä. Mitähän ne suositut värit nykyään on? Mulla olis tummaa lilaa, petroolia ja farkunsinistä villaa. Seiskaveikkaa ja Nallea kirkkaampia värejä.

Kudo pelkkää mustaa ja harmaata, niin menee takuulla kaupaksi.

Ok, miesten sukkien värit. Ilmeisesti naisetkin ostaa niitä?

Suklaanruskea, beige, luonnonvalkoinen, harmaa. Hyvin vaalea vaaleanpunainen, heleä taivaansininen. 

Pieni palmikko. 

Ehkä n. 1 cm tasaraitana suloinen vaaleanpunainen-valkoinen. 

Noita värejä taitaa löytyäkin, paitsi pastellivärit. Kiitos vinkistä.

Kokeile käyttää sitä ihanaa, moniväristä sateenkaaren sävyistä lankaa (esim. Novita 7 Veljestä Raita 980 sateenkaari, Lauri Multicolor), tulee ihania sukkia. Samoin ne muut vastaavat moniväriset langat joista yhdellä langalla tulee kirjavaraitaiset sukat (esim. Aurora 150g Viking, House-merkin Kuvio, Novitan Raita-langat ja Viola Metsäretki, Kirjo-Pirkka).

Vierailija
477/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun piti tehdä tämän vuoden joulumyyjäisiin neulottuja joulupalloja. Styroxpallon päälle siis neulottu talvi/jouluaiheinen kuviointi. Palloja on ja malleja kuviointeihin, mutta en ole saanut tehtyä yhtäkään neulepäällistä. Masennus vaivaa joten vaikeaa on monen asian suhteen. 

Ei nohin joulupalloihin tarvitse mitään styrox-palloja sisään. Täyttää vaan vanulla tai vaikkapa langanpätkillä. 

Vai niin. Mä olen jo ostanut pallot ja toteutan asian kuten itse haluan sitten kun toteutan. En ala ostamaan vanua tai tunkemaan sisälle langanpätkiä jotka voivat rumasti tulla läpi. Langanpätkiähän pitäisi olla aivan älytön määrä, jos tuollaisia palloja tekee myyntiin.

Virkkaa ketjua ja kierrä se pallon ympärille, laita liimatipluilla kiertäessä samalla kiinni. Muista ripustuslenkki :)

Vierailija
478/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun piti tehdä tämän vuoden joulumyyjäisiin neulottuja joulupalloja. Styroxpallon päälle siis neulottu talvi/jouluaiheinen kuviointi. Palloja on ja malleja kuviointeihin, mutta en ole saanut tehtyä yhtäkään neulepäällistä. Masennus vaivaa joten vaikeaa on monen asian suhteen. 

Ei nohin joulupalloihin tarvitse mitään styrox-palloja sisään. Täyttää vaan vanulla tai vaikkapa langanpätkillä. 

Vai niin. Mä olen jo ostanut pallot ja toteutan asian kuten itse haluan sitten kun toteutan. En ala ostamaan vanua tai tunkemaan sisälle langanpätkiä jotka voivat rumasti tulla läpi. Langanpätkiähän pitäisi olla aivan älytön määrä, jos tuollaisia palloja tekee myyntiin.

Virkkaa ketjua ja kierrä se pallon ympärille, laita liimatipluilla kiertäessä samalla kiinni. Muista ripustuslenkki :)

Voi haloo. Mulla on jo suunnitelma, jos yhtään olisit viitsinyt lukea mitä on kirjoitettu.

Vierailija
479/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein mitään. Osaan neuloa ja ommella itse. Joulukrääsää on jo tarpeeksi. Osaan leipoa, MUTTA hyvää taatelikakkua en ole onnistunut leipomaan ja olen jo luovuttanut, joten ostaisin taatelikakun.

Vierailija
480/548 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukat. En osaa itse tehdä. Tällaiset voisin ostaa.

Kalakukko.

Jotain herkkuleivonnaisia, suolaisia ja makeita.

Alkoholitonta skumppaa. Joulupöytään jotain erikoisuuksia kuten viskisilliä,  salmiakkisinappia, raparperihilloketta, katajanmarja-graavisiikaa.

Mutta kuten moni on sanonut, hinnoittelu on tärkeää. Viime vuonna vain kävelin Tuomaan markkinat läpi. Oli niin kallista, että ei tehnyt mieli ostaa mitään. 

Tuomaan markkinoiden kojupaikkojen vuokrat on yli tonni viikossa, näkyy tuotteiden hinnoittelussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän