Itsetehtyjä joululahjaideoita! Ideat jakoon!
Kolmisen kuukautta enää jouluun. Mitä itsetehtyä annat lahjaksi tai oletko nähnyt jossain hyviä ideoita joita haluaisit toteuttaa? Nyt kun aloittaa, ei tule kiire. Itse olen aiemmin leiponut kaikenlaista. Neulonut ja virkannut, joskus askarrellutkin. Nyt alkaa olla omat ideat loppu. Kaipaisin vinkkejä.
Kiinnostaa myös ideat lasten joulukalenterilahjoiksi, tytöille. Auttakaa mielikuvituksetonta.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi leikkuulauta. Lähes kaikilla kavereilla leikkuulaudat on aivan hirveässä kunnossa.
Tuo on muuten totta. Ihan järkyttäviä muovisia.
Mielellään sitten reilun kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin askarrella jotain vessapaperirullista. Niitä kertyy aina. Ai miten lahjan saajat yllättyvät, kun annan omin pikku kätösin väsäämäni ikkunakoristeen tai joulutontun.
Sama juttu munakennoista. Saa kaikenlaista kivaa!
Minä tykkäisin saada sellaisen suuren paperista taitellun tähden tai mikä ympyrä se onkaan, joita näkee lehdissä. Esim tapettien jäännöspaloista olen nähnyt tehdyn todella kauniita. Omat taitoni eivät sellaisen tekemiseen riitä.
Askarrelkaa tonttuja tyhjistä vessapaperihylsyistä. Se olisi ihana lahja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukat. Niille on aina kysyntää. 🙏
Voiko toimittaa sinulle? Isoäitini, miehen ja oma siskoni kutovat enkä tiedä mitä niillä kaikilla tekisin.
Jos ovat käyttämättömiä ja siististi neulonut, niin paketoi ja vie joululahjakeräykseen. Moni teini tykkää villasukista.
Vierailija kirjoitti:
Pitäis pitää kilpailu "Rumin itsetehty lahja". Mä laittaisin kuvan koivuhalosta, jolle oli piirretty tussilla naama ja laitettu partaa ja tonttulakki. Joulukoriste helvetistä.
Iloinen jouluhalko ja sinä märiset huonosta lahjasta! Sinua on ajateltu lämmöllä. Tuikkaa se takkaan ja kiitä lahjanantajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi leikkuulauta. Lähes kaikilla kavereilla leikkuulaudat on aivan hirveässä kunnossa.
Tuo on muuten totta. Ihan järkyttäviä muovisia.
Kannattaisi kuitenkin käyttää komposiittileikkuulautoja muovisten tai puisten sijaan. Ja näitä on vähän hankala itse tehdä.
Puuversio on paras. Hygieenisin.
Ei ole.
On se. Puulla on ominaisuus puhdistaa itsensä eli tappaa bakteereita. Eikä irtoa mikromuovia ruokaan eikä veteen.
Vierailija kirjoitti:
Askarrelkaa tonttuja tyhjistä vessapaperihylsyistä. Se olisi ihana lahja!
Paperimassapallo pääksi, tussilla silmät ja suu, tonttulakki huovasta ja repsottava parta pumpulista. Ai että tuli niin lasten leikki-ikä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika perinteisellä linjalla lähes kaikki kommentoineet. Eikö kellään ole mitään erikoisempaa uutta ideaa?
Kaislahame järviruo'oista.
Jaa, no nyt tuli omaperäinen idea mutta materiaalia ei saa ihan joka paikasta.
Himmeli vois olla kiva, vähän erilainen, ei ihan nykykotien vakiokoriste.
Kiitos. Alan heti tilaamaan himmelitarvikkeet. En tosin tee sitä lahjaksi vaan itselleni. Mukavaa puuhailua eikä kissa pääse käsiksi katossa roikkuvaan koristeeseen.
Ottaisin mielelläni vastaan mehiläisvahakääreitä, eri kokoisia setti.
Repesin!😄