Itsetehtyjä joululahjaideoita! Ideat jakoon!
Kolmisen kuukautta enää jouluun. Mitä itsetehtyä annat lahjaksi tai oletko nähnyt jossain hyviä ideoita joita haluaisit toteuttaa? Nyt kun aloittaa, ei tule kiire. Itse olen aiemmin leiponut kaikenlaista. Neulonut ja virkannut, joskus askarrellutkin. Nyt alkaa olla omat ideat loppu. Kaipaisin vinkkejä.
Kiinnostaa myös ideat lasten joulukalenterilahjoiksi, tytöille. Auttakaa mielikuvituksetonta.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Uusi leikkuulauta. Lähes kaikilla kavereilla leikkuulaudat on aivan hirveässä kunnossa.
Tuo on muuten totta. Ihan järkyttäviä muovisia.
Aika perinteisellä linjalla lähes kaikki kommentoineet. Eikö kellään ole mitään erikoisempaa uutta ideaa?
Vierailija kirjoitti:
Aika perinteisellä linjalla lähes kaikki kommentoineet. Eikö kellään ole mitään erikoisempaa uutta ideaa?
Onko sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi leikkuulauta. Lähes kaikilla kavereilla leikkuulaudat on aivan hirveässä kunnossa.
Kannattaisi kuitenkin käyttää komposiittileikkuulautoja muovisten tai puisten sijaan. Ja näitä on vähän hankala itse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kaislahame järviruo'oista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla?
Ei, siksipä just kyselen kun oma mielikuvitus ei riitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi kuitenkin käyttää komposiittileikkuulautoja muovisten tai puisten sijaan. Ja näitä on vähän hankala itse tehdä.
Puuversio on paras. Hygieenisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaislahame järviruo'oista.
Jaa, no nyt tuli omaperäinen idea mutta materiaalia ei saa ihan joka paikasta.
Himmeli vois olla kiva, vähän erilainen, ei ihan nykykotien vakiokoriste.
Vierailija kirjoitti:
Puolukkahillo sukulaisille.
Paholaisenhillo olis hyvää 😋.
Vierailija kirjoitti:
Puolukkahillo sukulaisille.
Itse ottaisin mielelläni vastaan puolukkamehua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuversio on paras. Hygieenisin.
Ei ole.
Oleellista itsetehdyissä lahjoissa - tai no, kaikissa lahjoissa - on se, että ne olisi oikein kohdistettuja, oikea tuote oikealle vastaanottajalle.
Itse tykkäisin itsetehdystä granolasta, saaristolaisleivästä, puolukkamehusta.
Pikkuhuivit (esim. Sophie scarf) ovat nopeita neuloa niille, jotka niitä käyttävät. Kranssit ja havupallot ovat myös kivoja, mutta nämä olisi mukava saada käyttöön jo joulun odotusajaksi.
Hiuspyyhe/pyyheturbaani, näitä voisi olla parikin, kun täytyy pestä välillä
Taidokkaasti maalattu pihaharja, ei missään nimessä jouluaiheinen
Pitkävartinen puinen kenkälusikka, ripustettava, jos osaa sellaisen tehdä.
Mä ajattelin askarrella jotain vessapaperirullista. Niitä kertyy aina. Ai miten lahjan saajat yllättyvät, kun annan omin pikku kätösin väsäämäni ikkunakoristeen tai joulutontun.
Mä tykkäisin uudesta trikoisesta tonttulakista isolla rusetilla ja turkistupsulla. Myös nelotut Marimekkosukat tulisivat käyttöön. Havukranssi jouluvaloilla olisi myös kiva ja tuo edellä mainittu leikkuulauta.
Käsityöihmisenä diy-paketit kivempia kuin valmiit tuotteet. Kynttiläntekotarvikkeet ohjeineen olisi kiva lahja.
Pitäis pitää kilpailu "Rumin itsetehty lahja". Mä laittaisin kuvan koivuhalosta, jolle oli piirretty tussilla naama ja laitettu partaa ja tonttulakki. Joulukoriste helvetistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin askarrella jotain vessapaperirullista. Niitä kertyy aina. Ai miten lahjan saajat yllättyvät, kun annan omin pikku kätösin väsäämäni ikkunakoristeen tai joulutontun.
Just näin. Sarkasmia. Aivan kammottava ajatuskin että joku ajattelee että ne omat askartelut olisi jollekin mieleisiä. Lapset askartelee se on hellyyttävää. Aikuiset, ei missään nimessä.
Tuli vielä mieleen, että itse olen tehnyt myös peflettejä ja saunatyynyjä lahjaksi.