Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär 15v ja poikaystävä 19v

Vierailija
14.09.2026 |

Ollut riitaa tyttären kanssa aiheesta, koska mieheni ja minun mielestä ei ole soveliasta. Enkä pysty edes ymmärtämään, mitä jo ilmeisesti työssä käyvä nuorimies voi nähdä 9-luokkalaisessa? Eihän siinä pitäisi olla edes henkisesti samalla tasolla. Ollaan sanottu tyttärellä, että suhdetta ei saa jatkaa, mutta tästä on syntynyt kunnon riidat. Mieheni haluaisi ilmoittaa asiasta poliisille, mutta toistaiseksi olen tämmöisen saanut estettyä. Mitä tehdä, jotta suhde päättyisi, mutta välit tyttäreen säilyisivät?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun 24 vuotias poikani on täysin kokematon, ei ole edes pitänyt ketään tyttöä kädestä. Todella kiltti, lainkuuliainen ja tolkku poika. Että ei pelkän iän perusteella voi mitään sanoa. Mutta ei rikkoisi lakia tuossa suojaikä asiassakaan.

Äidistä on varmaan hienoa kasvattaa tulevaa inceliä. Päähän tuolla jossain vaiheessa tulee sekoamaan naisenpuutteesta.

Vierailija
42/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 15 kun aloin seurustella 21 vuotiaan kanssa. Meillä oli yhteinen harrastus, sitä kautta tutustuttiin. Kaksi vuotta seurusteltiin, että ei se kovin äkkiä loppunut, kuten joku täällä väitti, että nopeasti loppuu 15 vuotiaan seurustelu.

Nykyisen aviopuolison kanssa ikäero on vielä suurempi.

Maailmassa kaikki ei aina mene niin, että ikäeroa maksimissaan kaksi vuotta. Ennemmin tuo teidän suhtautuminen asiaan on aika radikaali, kannattaa kuunnella oman lapsen ajatukset ja pyytää poikaystävä näytille.

Tähän on pakko puuttua. Miksi ihmeessä, siis aikuisten oikeasti, 20+ mies haluaa alkaa seurustelemaan lapsen kanssa? Ei ole normaalia tai siinä on mies ollut henkisesti lapsen tasolla. Eikä selitykseksi kelpaa mikään sama harrastus tai mielenkiinnon kohde.

Myöhemmin elämässä ikäero alkaa menettämään merkityksensä, mutta tuossa iässä puhutaan lapsesta ja aikuisesta!

Niinpä! Muistan kun itse 18vuotiaanakin jo pidin 15vuotiasta ihan lapsena.

Oikeasti aikuisena sillä ei enää ole väliä, vaikka olisi useamman vuodenkin ikäero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluatte lopettaa tuollaisen suhteen? Miksei 15- ja 19-vuotiaalla saisi olla rakastelua?

Vierailija
44/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näissä kuvioissa on aina iso hyväksikäytön riski, siis jos se täysi-ikäinen on oikeasti ikäisensä tasolla. Pystyy helposti painostamaan sen lapset tekemään mitä juttuja haluaa ja lapsi ei osaa laittaa vastaan tai kokee, että näin me "aikuiset" tehdään."

Siksi kannattaisi ihan todella tutustua siihen poikaan. Se poika voi olla ihan yhtä lailla ensimmäistä seurustelukokemustaan hakeva ujo nuori mies kuin kymmenettä teinityttöä jallittava paatunut hyväksikäyttäjä.

Aikuinen erottaa kyllä omalla elämänkokemuksellaan nuo toisistaan joten sen pojan tapaaminen on aika tärkeää tässä tilanteessa.

Vierailija
45/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15-vuotias tyttö ja 19-vuotias nuori mies ovat kehityksellisesti suunnilleen samalla tasolla keskimäärin. Jos tyyppi on ihan kunnollinen ja vakavissaan tyttären kanssa, antaisin asian olla. 

Vakavissaan? Toinen on vielä yläkoulussa ja toinen on jo aikuinen. Miksihän tämä 19 v. ei keskity ikäisiinsä? 

Ei ole aikuinen, nippa nappa täysi-ikäinen vasta.

Kumma juttu kun 80-luvulla moni 19-vuotias oli jo kihloissa, ja edelleenkin yhdessä. Mikä nykyajan ihmisiä vaivaa kun ei osata tai haluta sitoutua? Ovatko nämä Tinder-ihmiset onnellisempia, vaikka onkin pyöritelty kymmeniä ja satoja ihmisiä sängyssä? Rikkinäisempiä ovat.

Saattoi olla kihloissa, mutta ei todellakaan  15-vuotiaan kanssa. 

Vierailija
46/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niinpä! Muistan kun itse 18vuotiaanakin jo pidin 15vuotiasta ihan lapsena."

Nuorena on normaalia kuvitella olevansa valtavasti kypsempi jos on toista vuoden tai pari vanhempi. Nyt kun mietin itseäni tuossa iässä niin on hankala enää nähdä mitään ratkaisevaa eroa. Täysi kakara olin niin 18-vuotiaana kuin 15-vuotiaanakin.

Vierailija
47/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhunpalvelus tytöille, jos vielä 15 v pidetään lapsena, eikä vaadita mitään. Sanotte että jos on kypsä seurusteluun (pojan iällä ei ole väliä, pari vuotta ei vaikuta mitään) niin hoitaa asiansa kuin aikuinen, osallistuu kotitöihin ja käyttäytyy muutenkin fiksusti. Ja tärkeintä- alkaa syömään e pillereitä.

Vierailija
48/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä kuvioissa on aina iso hyväksikäytön riski, siis jos se täysi-ikäinen on oikeasti ikäisensä tasolla. Pystyy helposti painostamaan sen lapset tekemään mitä juttuja haluaa ja lapsi ei osaa laittaa vastaan tai kokee, että näin me "aikuiset" tehdään. En kuitenkaan pitäisi tätä 15v-19v ikäeroa hälyttävänä, kuulostaa enemmän teinien ihastumiselta.

Mun vanhemmat oli nimenomaan mielissään että seurustelin enkä hillunut ties missä kylillä ja ties kenen kanssa. Olin esiteininä hiukan ns. hankala ja seurustelu rauhoitti kummasti menoa.

14 + 22

Vierailija
49/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä kuvioissa on aina iso hyväksikäytön riski, siis jos se täysi-ikäinen on oikeasti ikäisensä tasolla. Pystyy helposti painostamaan sen lapset tekemään mitä juttuja haluaa ja lapsi ei osaa laittaa vastaan tai kokee, että näin me "aikuiset" tehdään. En kuitenkaan pitäisi tätä 15v-19v ikäeroa hälyttävänä, kuulostaa enemmän teinien ihastumiselta.

Mun vanhemmat oli nimenomaan mielissään että seurustelin enkä hillunut ties missä kylillä ja ties kenen kanssa. Olin esiteininä hiukan ns. hankala ja seurustelu rauhoitti kummasti menoa.

14 + 22

Vanhemmat jotka antaa 14 vuotiaan seurustella 22 vuotiaan kanssa tarvitsevat tunnin turpaansa.

Vierailija
50/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro idiootti miehellesi, ettei poliisi voi tehdä asialle yhtään mitään.

Kyllä poliisi halutessaan voi tehdä. Poikaystävä on iän puolesta aikuinen, mutta tyttö on alle suojaiän. Ikäero kuitenkin niin pieni, että tuskin mitään tekee. Ehkä suurin asia tässä tapauksessa olisi "pelote" pojalle. Henkisesti voivat kyllä olla ihan samalla tasolla, joten ei todennäköisesti johtaisi poliisin näkökulmasta mihinkään. Eri asia olisi, jos olisi joku selvästi 20+ mies.

Mitä poliisi voisi muka tehdä? Muistuttaa suojaikärajasta?

Vierailija
51/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin ratkaisu on opettaa tytölle jo hyvissä ajoin ennen murrosikää, että yksi vuosi on nuorten kohdalla maksimi ikäero suhteessa ja on aina syytä kysyä itseltään miksi se minua vanhempi on kiinnostunut minusta ja hyvin usein taustalla on halu hyväksikäyttää. Toiminut tosi hyvin oman tyttären kohdalla.

Vierailija
52/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla, kun rikosoikeudellisen vastuun alaikärajaa lasketaan, pitäisi suojaikäraja laskea ainakin 15-vuoteen.

Vierailija
53/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun 24 vuotias poikani on täysin kokematon, ei ole edes pitänyt ketään tyttöä kädestä. Todella kiltti, lainkuuliainen ja tolkku poika. Että ei pelkän iän perusteella voi mitään sanoa. Mutta ei rikkoisi lakia tuossa suojaikä asiassakaan.

Äidistä on varmaan hienoa kasvattaa tulevaa inceliä. Päähän tuolla jossain vaiheessa tulee sekoamaan naisenpuutteesta.

Jos on 24v täysin kokematon, niin on kyllä tikittävä aikapommi. Jossain vaiheessa homma lävähtää käsistä ja raiskaustuomio on luvassa.

Vierailija
54/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot asiasta selvästi ylpeänä. Mistä tiedät, että 24v poikasi on täysin kokematon, eikä ole edes pitänyt ketään tyttöä kädestä? Puhutteko usein poikasi kanssa hänen seksielämästään? Ja tiedätkö, onko hän pitänyt jotain toista poikaa kädestä, jos tytöt eivät kiinnosta?

Vierailija
55/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Alle 16 vuotias on turvarajan alapuolella, eli rikosilmoitus sisään."

Ei ole rikos seurustella. Seksi on sitten eri juttu.

Saivartelua. 19 vuotias ei tyydy kädestä pitelyyn joten siitä lähdetään

Osalla on kyllä moraali, ja pystytään miettimään asioita syvemmin kuin vain jalkovälillä. Jopa pojilla. Todella moni lukiolaispoika on kokematon, eikä asioissa haluta hätäillä siinäkään kohtaan kun tyttöystävä löytyy . 

Vierailija
56/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niinpä! Muistan kun itse 18vuotiaanakin jo pidin 15vuotiasta ihan lapsena."

Nuorena on normaalia kuvitella olevansa valtavasti kypsempi jos on toista vuoden tai pari vanhempi. Nyt kun mietin itseäni tuossa iässä niin on hankala enää nähdä mitään ratkaisevaa eroa. Täysi kakara olin niin 18-vuotiaana kuin 15-vuotiaanakin.

Kolmen lapsen isänä olen huomannut tyttäressäni suuren eron siihen, kun hän oli 15v ja siihen, kun hän juuri täytti 18v. Jutut ja ajatusmaailma ovat muuttuneet aika paljon kypsemmäksi 9-luokkalaisesti verrattuna nykyiseen abi-tyttöön. Ehkä lapsi ei sitä itse huomaa, mutta kyllä kehitystä tapahtuu nimen omaan henkisellä puolella melkoisesti. 

Vierailija
57/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Alle 16 vuotias on turvarajan alapuolella, eli rikosilmoitus sisään."

Ei ole rikos seurustella. Seksi on sitten eri juttu.

Saivartelua. 19 vuotias ei tyydy kädestä pitelyyn joten siitä lähdetään

Osalla on kyllä moraali, ja pystytään miettimään asioita syvemmin kuin vain jalkovälillä. Jopa pojilla. Todella moni lukiolaispoika on kokematon, eikä asioissa haluta hätäillä siinäkään kohtaan kun tyttöystävä löytyy . 

Tuon ikäisellä pojalla seisoo luonnostaan noin 95% päivästä. Luuletko oikeasti, että moraali riittää vähänkään pidemmälle, että vaan kädestä pidettäisiin ja annettaisiin erotessa pieni pusu poskelle?

Vierailija
58/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken odottaa, että tyttö täyttää 16, sen jälkeen seksin salaamisen voi lopettaa.

Vierailija
59/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on siis 15 ja mies 19-v ? Ei soveliasta ollenkaan. Vasta, kun tytär on täysi-ikäinen, sitten vasta tuo ikä on sovelias. Niin se vain on. Mitä väliä sillä nyt on, jos välit menevät ? Eihän tytärkään kuuntele ! Miksi sun pitäisi ? Kiellät vain kunnolla. Tapailut yms. Vasta, kun tytär on siis täysi-ikäinen, sitten vasta saa olla. Eli siihen on vielä 3 vuotta. Mikä vika oman ikäisistä pojissa on ? 

Vierailija
60/87 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsutte pojan kylään, kehuttu maasta taivaaseen ja sanotte tytölle, että kelpo saalis!

Alatte höpöttää nuorten yhteisestä kodinsisustuksesta ja lastenlapsista.

Eiköhän tokene...

Älkää unohtako kortsupakettia, jonka ojennatte pojalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi