Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: VAKAVA VAROITUS HUIJARIYHTIÖSTÄ: Sinikan, 80, matka Liettuaan tyssäsi jo Tallinnassa. FLIXBUS:sin asiakaspalvelija sylkäisi päin naamaa!

Vierailija
13.09.2026 |

Tallinnan laivamatkan jälkeen Sinikka ja hänen veljensä ryhtyivät etsimään bussiaan.

Vihreää Flixbusia ei kuitenkaan näkynyt. Sisarukset yrittivät löytää terminaalista oikeaa bussia tuloksettomasti. Sinikka lähti terminaaliin kysymään, olivatko kaikki bussit jo tulleet laivasta.

Hän sai myöntävän vastauksen. Samaan aikaan sininen bussi oli lähtenyt terminaalista.

– Ei auttanut muuta kuin mennä hotelliin ja varata seuraavalle päivälle lauttaliput takaisin Suomeen. Aika paljon lisäkuluja ja mielipahaa siitä tuli.

Sinikalla oli enemmänkin epäonnea matkassa, sillä kaksikon matkalaukut jatkoivat matkaansa bussin kyydissä Liettuaan, eikä niistä ole kuulunut sen koommin.

Iltalehti yritti saada Flixbusilta kommentteja tapauksesta. Yhtiön mediasähköpostista ei kuitenkaan kuulunut vastausta yli viikkoon.

Sinikka oli itse yhteydessä Flixbusin asiakaspalveluun. Hän pyysi korvattavaksi hotelliyöstä, takseista ja paluumatkasta koituneet kustannukset.

Flixbusin asiakaspalvelusta vastattiin Sinikalle, että bussi oli matkannut onnistuneesti määränpäähänsä.

Täten Flixbus ei käyttöehtoihinsa vedoten suostunut myöntämään hyvitystä tai korvausta. Paluulipuista hän sai hyvitykseksi 20 euron kupongin.

– Ymmärrämme, että tämä ei välttämättä ole toivomasi lopputulos, ja pahoittelemme vilpittömästi mahdollisesti aiheutunutta harmia. Kiitos ymmärryksestäsi, Flixbus vastasi.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Suomalainen toilaillut maailmalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut jokusen youtube-videon matkailijoiden reissuista Flixbusseilla ja en ikinä lähtisi niillä reissuun. Kielitaidottomia (eivät edes englantia osaa) kaahaavia kuskeja, pysähtelevät missä sattuu, paskaisia vessoja, epäselviä vaihtoyhteyksiä..  Ei kiitos. 

Vierailija
4/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä ole mikään huijariyhtiö. Olen itse paljon käyttänyt. Mutta totta kai yksittäisiä huonoja asiakaskokemuksia voi sattua. 

Tuossa on kyllä nyt vähän asiakkaissakin vikaa mahdollisesti, kun eivät ole bussia löytäneet, vaikka se on mennyt määränpäähänsä ihan aikataulujen mukaisesti. 

Vierailija
5/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja matkustajat oli kisakunnossa heti kun pääsi laivaan baarin puolelle?

Vierailija
6/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin näkee noin sekavasti kirjoitettua juttua. Tapahtui siis MITÄ?

Vierailija
7/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat noin tumpeloita, miksi veljet eivät tulleet Tallinnaan vastaan?

Vierailija
8/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on ollut matkustajien kunto, jos omaa bussia ei löydä...

Vierailija
9/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo sininen bussi, vihreä bussi -sokellus oli?

Vierailija
10/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä matkustatte jonnekin Itä-Eurooppaan??? Ikinä lähtisi tuollaisiin paśkamaihin. Aina länteen mieluummin! Norjaan, Islantiin, Tanskaan, Irlantiin, Skotlantiin, jne. jne.

Vierailija
11/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sylkemisestä ei lukenut missään.

Vierailija
12/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole mikään huijariyhtiö. Olen itse paljon käyttänyt. Mutta totta kai yksittäisiä huonoja asiakaskokemuksia voi sattua. 

Tuossa on kyllä nyt vähän asiakkaissakin vikaa mahdollisesti, kun eivät ole bussia löytäneet, vaikka se on mennyt määränpäähänsä ihan aikataulujen mukaisesti. 

Ainoa tuntomerkki vihreä bussi kun se olikin sininen.  Joku ei osannut kieltä?  Ja tavarat vietiin. 

Vierailija
13/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 kymppisen kunto.

Vierailija
14/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lux-bussit on Baltiassa parempia, mutta ehkä jatkossa tämän rouvan on parempi pysyä kotona.

Vierailija
15/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80 kymppisen kunto.

800-vuotiaan? Ei, vaan 80-vuotiaan. 80-vuotias hoitaa vaikka mitä projekteja, matkustaa yksin ja puhuu useita kieliä. 

Vierailija
16/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamat oli lyöty Helsingissä vihreään bussiin ja Tallinnassa vihreä bussi ei koskaan tullut hakemaan matkustajia. Sen sijaan pysäkillä oli sininen bussi, jonka kyytiin oli yritetty mutta se ei ollut oikea bussi. Näin minä tämän ymmärrän. 
Sitä en ymmärrä, miksi vanhukset lähtevät tuollaisille halpamatkoille. Nuo vaatii aina helkkaristi omatoimisuutta ja hoksottomia. Menisivät sellaisella kyydillä, joka huolehtii porukan mukaan.

Vierailija
17/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa klikkaa juttuun, mutta flixbussilla olen useamman matkan Euroopassa tehnyt. Ei ole ongelmia, kun osaa kartasta katsoa bussin lähtöpaikan 

Vierailija
18/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädettömät suomalaiset taas pihalla kaikesta. Kannattaisiko olla käyttämättä omatoimimatkoja jos ei osaa?

Vierailija
19/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Kyllä tässä kohtaa syyllinen löytyy Sinikan ja veljen peilistä. 

Jos ei kykene matkustamaan ilman edunvalvojaa ja esiliinaa, ei pidä lähteäkään. Minkäikäinen se veli oli; pitikö olla saattajana? Vai maistuiko veljelle baarin antimet? Koko juttu on julkaistu Flixbussin maineen tahraamiseksi. 

Vierailija
20/46 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä bussi, sininen bussi? 

No on sekavaa...