Mikä on inhokkikuukautesi ja miksi?
Mulla tammikuu. On usein niin kylmä, ettei ulkona viitsi olla pakollista enempää. Ei kivoja juhlapäiviä ja aika menee tuskaisen hitaasti. Kevääseen vielä pitkä aika.
Kommentit (76)
En diggaa erityisesti loka- tai marraskuuta, mutta pahin taitaa olla tammikuu. Jotenkin tosi ankea kuukausi joulun ja uuden vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marraskuu. Synkkää.
Sinulle ihan tiedoksi että joulukuu on paljon synkempi.
sinulle tiedoksi, että joulukuussa on joulu
Aiemmin inhokkikuuni oli marraskuu, mutta nykyään minulla ei enää ole inhokkikuuta ollenkaan. Olen huomannut, että marraskuussa paljaat puungungot ovat omalla tavallaan kauniita, samoin luonnon ruskeanharmaa värimaailma. Ekat pakkasetkin tulevat ja kuulaat aurinkoiset päivät (yleensä muutama marraskuussakin). Talvikin saattaa jo tulla ja päästä hiihtämään, mitä rakastan.
Marras-joulukuu. Pimeää ja joulupakotus on tympeää.
Oikeastaan kaikki inhokkivuodenaikani kuukaudet eli maalis-huhti-toukokuu on niitä inhottavimpia mutta se ihan inhokein on tuossa keskellä eli huhtikuu. Maaliskuussa on vielä lumihankia ja aurinko paistaa, mutta huhtikuussa on vaan paskaa ja loskaa eikä auringonvalokaan ole nättiä. Eikä se ole sitä vielä toukokuussakaan mutta paranee loppukuuta kohden kun puut alkaa kunnolla vihertämään ja siivilöimään auringonvaloa.
Tammikuu, ja heinäkuu, jos on pahat helteet. Tänä vuonna hyvä.
Ehkä maaliskuu mulle koska ns. välikuukausi. Ei tunnu, että enää talvi, mutta toisaalta ei tunnu, että olisi kevätkään vielä. Jos väen vängälle pitää sanoa niin tämä kun muuten ei niin mitään inhokkikuukautta.
Tammikuu. Pitkä, harmaa, ankea, kylmä. Ei valovuosiin mitään kivaa. Pitääkin varata siihen jotain tekemistä.
Tammikuu. Kylmä, pimeä, luminen ja vielä kerran kylmä.
Tammi-, helmi-, maalis-, huhti-, touko-, kesä-, heinä-, elo-, syys-, loka-, marras- ja joulukuu.
Joulukuu. Ulkona pimeää ja kaupoisaa liikaa ihmsiä, joilla ei ole jäljellä mitään aisteja. Ovat koko ajan mahdollisimnan paljon muiden tiellä uneksimassa.
Mitä kylmempi, sitä pahempi. Mikä on kylmin kuukausi? Tammikuu varmaan.
Marraskuu!!! En löydä siitä mitään hyvää. Ei vielä talvi, ei enää syksy, pimeä ja ankea. Joka vuosi pimeys on mulle pahempaa.
Niitä on useampikin.
Elokuu aina ensin puistattaa minua, kun se koittaa, koska se tarkoittaa kesän olevan muutaman viikon päästä auttamattomasti ohi. Mutta sitten kun se elokuu etenee, niin mieli kohoaa kuitenkin vielä aika pian ja alkaa tulla vähän jo syysfiilistäkin. Syksystäkin tykkään. Tästä elokuu-mooniksesta siis selviää vielä hyvin eteenpäin.
Mutta sitten kun on vuoden lopun juhlat juhlittu ja koittaa tammikuun puoliväli ja helmikuu, niin alkavat kauhun ajat minulla. Maaliskuussa voi kyllä mieli taas vähän virkistyä, jos on jo paljon kevättä ilmassa. Mutta jos ei ole, niin kauhu jatkuu. Ja aika tuntuu hidastuvan laahaamiseksi.
Huhtikuu tuo usein vielä lumikaaoksen ja se on ehdottomasti kaikkein inhottavin kuukausi, jossa voi jo alkaa tiuskiakin turhautuneena. Mutta siitä selviää sitten jo ihan tukkimiehen kirjanpidolla, kun ruksaa lusittuja kammopäiviä yksi kerrallaan yli. Yksi kuukausi on kumminkin vain yksi kuukausi. Ja huhtikuun lopussa on jo ihan varmaa, että seuraavaksi tulee kevät ja kesä.
Jos ei tule lunta tai juuri lainkaan lunta, niin kestän talven aika hyvin alusta loppuun.
Lokakuu - syksyn loppu ja minä rakastan syksyä, en lunta ja pakkasta.
Tammikuu - lunta ja pakkasta
Helmikuu menee kun odottaa maaliskuuta
Nuutin päivä ei ole kiva, kun pitää maata lattialla valot pois.
😂 No, meillä ei juuri Halloweenina ole tätä perinnettä, että lapset kiertää ovien takana, joten eiköhän sitä yhden kerran kestä Nuutinpäivänä.
Sytytä mieluummin kynttilä, osta karkkia ja ilahduta Nuuttipukkeja :)