Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on inhokkikuukautesi ja miksi?

Vierailija
13.09.2026 |

Mulla tammikuu. On usein niin kylmä, ettei ulkona viitsi olla pakollista enempää. Ei kivoja juhlapäiviä ja aika menee tuskaisen hitaasti. Kevääseen vielä pitkä aika.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kysytty mutta onhan tammikuussa loppiainen ja Nuutin päivä. Kiinalaista uutta vuottakin voi halutessaan juhlia. Tammikuu on ihanan väljä kaiken hössötyksen jälkeen, itselle tulee aina hopeakorut mieleen kun ajattelen tammikuuta. 

Nuutin päivä ei ole kiva, kun pitää maata lattialla valot pois. 

Sytytä mieluummin kynttilä, osta karkkia ja ilahduta Nuuttipukkeja :) 

Vierailija
22/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En diggaa erityisesti loka- tai marraskuuta,  mutta pahin taitaa olla tammikuu. Jotenkin tosi ankea kuukausi joulun ja uuden vuoden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marraskuu. Synkkää.

Sinulle ihan tiedoksi että joulukuu on paljon synkempi. 

sinulle tiedoksi, että joulukuussa on joulu

Vierailija
24/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehdottomasti huhtikuu. 

Vierailija
25/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuu. Koska joulu. 

Vierailija
26/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin inhokkikuuni oli marraskuu, mutta nykyään minulla ei enää ole inhokkikuuta ollenkaan. Olen huomannut, että marraskuussa paljaat puungungot ovat omalla tavallaan kauniita, samoin luonnon ruskeanharmaa värimaailma. Ekat pakkasetkin tulevat ja kuulaat aurinkoiset päivät (yleensä muutama marraskuussakin). Talvikin saattaa jo tulla ja päästä hiihtämään, mitä rakastan.

Vierailija
27/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marras-joulukuu. Pimeää ja joulupakotus on tympeää.

Vierailija
28/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kaikki inhokkivuodenaikani kuukaudet eli maalis-huhti-toukokuu on niitä inhottavimpia mutta se ihan inhokein on tuossa keskellä eli huhtikuu. Maaliskuussa on vielä lumihankia ja aurinko paistaa, mutta huhtikuussa on vaan paskaa ja loskaa eikä auringonvalokaan ole nättiä. Eikä se ole sitä vielä toukokuussakaan mutta paranee loppukuuta kohden kun puut alkaa kunnolla vihertämään ja siivilöimään auringonvaloa.

Vierailija
29/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu, ja heinäkuu, jos on pahat helteet. Tänä vuonna hyvä.

Vierailija
30/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä maaliskuu mulle koska ns. välikuukausi. Ei tunnu, että enää talvi, mutta toisaalta ei tunnu, että olisi kevätkään vielä.  Jos väen vängälle pitää sanoa niin tämä kun muuten ei niin mitään inhokkikuukautta. 

Vierailija
31/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu. Pitkä, harmaa, ankea, kylmä. Ei valovuosiin mitään kivaa. Pitääkin varata siihen jotain tekemistä.

Vierailija
32/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu. Kylmä, pimeä, luminen ja vielä kerran kylmä. 

Vierailija
33/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammi-, helmi-, maalis-, huhti-, touko-, kesä-, heinä-, elo-, syys-, loka-, marras- ja joulukuu.

Vierailija
34/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuu. Ulkona pimeää ja kaupoisaa liikaa ihmsiä, joilla ei ole jäljellä mitään aisteja. Ovat koko ajan mahdollisimnan paljon muiden tiellä uneksimassa.

Vierailija
35/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu 🥶🌨🌨🌨

Vierailija
36/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kylmempi, sitä pahempi. Mikä on kylmin kuukausi? Tammikuu varmaan.

Vierailija
37/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu!!! En löydä siitä mitään hyvää. Ei vielä talvi, ei enää syksy, pimeä ja ankea. Joka vuosi pimeys on mulle pahempaa.

Vierailija
38/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on useampikin. 

Elokuu aina ensin puistattaa minua, kun se koittaa, koska se tarkoittaa kesän olevan muutaman viikon päästä auttamattomasti ohi. Mutta sitten kun se elokuu etenee, niin mieli kohoaa kuitenkin vielä aika pian ja alkaa tulla vähän jo syysfiilistäkin. Syksystäkin tykkään. Tästä elokuu-mooniksesta siis selviää vielä hyvin eteenpäin.

Mutta sitten kun on vuoden lopun juhlat juhlittu ja koittaa tammikuun puoliväli ja helmikuu, niin alkavat kauhun ajat minulla. Maaliskuussa voi kyllä mieli taas vähän virkistyä, jos on jo paljon kevättä ilmassa. Mutta jos ei ole, niin kauhu jatkuu. Ja aika tuntuu hidastuvan laahaamiseksi.

Huhtikuu tuo usein vielä lumikaaoksen ja se on ehdottomasti kaikkein inhottavin kuukausi, jossa voi jo alkaa tiuskiakin turhautuneena. Mutta siitä selviää sitten jo ihan tukkimiehen kirjanpidolla, kun ruksaa lusittuja kammopäiviä yksi kerrallaan yli. Yksi kuukausi on kumminkin vain yksi kuukausi. Ja huhtikuun lopussa on jo ihan varmaa, että seuraavaksi tulee kevät ja kesä.

Jos ei tule lunta tai juuri lainkaan lunta, niin kestän talven aika hyvin alusta loppuun.

Vierailija
39/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuu - syksyn loppu ja minä rakastan syksyä, en lunta ja pakkasta. 

Tammikuu - lunta ja pakkasta

Helmikuu menee kun odottaa maaliskuuta

Vierailija
40/76 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuutin päivä ei ole kiva, kun pitää maata lattialla valot pois. 

😂 No, meillä ei juuri Halloweenina ole tätä perinnettä, että lapset kiertää ovien takana, joten eiköhän sitä yhden kerran kestä Nuutinpäivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme