Mikä on inhokkikuukautesi ja miksi?
Mulla tammikuu. On usein niin kylmä, ettei ulkona viitsi olla pakollista enempää. Ei kivoja juhlapäiviä ja aika menee tuskaisen hitaasti. Kevääseen vielä pitkä aika.
Kommentit (90)
Marraskuu. Säkkipimeää ennen lunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole inhokkikuukautta tai -kuukausia. Oma inhokkini on talvi. Nyt jo veetuttaa ajatus pimeydestä, kylmästä, lumitöistä, jäisestä järvestä ja lumihangista. Tääl idässä talvi on vielä kaiken lisäksi piiiiiitkä.
Täytyy kyl ihmetellä teitä talvenvihaajia, valitatte vaan vuodesta toiseen mutta ette tajua muuttaa muualle. Häipykää sit täältä jos ette osaa arvotaa talvista kauneutta!
Talvi on kaunis, mutta ainakin meille maaseudun ihmisille talvi on kova koitos. Pitäisikö muuttaa kaupunkiin? Olisihan siellä helpompaa, mutta kevät, kesä ja syksy kaupungissa? Ei kiitos.
Helmikuu. Silloin on jo totaalisen kyllästynyt talveen mutta vielä on monta monta viikkoa jäljellä. Toisella sijalla huhtikuu, silloin jotenkin ahdistaa aina.
Mahtaa olla vaikea elämä jos ei ole talven ystävä tässä maassa…
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla vaikea elämä jos ei ole talven ystävä tässä maassa…
Haastavat talvikuukaudet kyllä, mutta ne kestää kun muulloin on niin ihanaa..
Mä kärsin keväisin masennuksesta tai ahdistuksesta tai jostain. Vihasin auringonpaistetta, tippuvii räystäitä, ihmisten iloisuutta ja kaikkee. Vedin verhot ikkunoiden eteen ja tilasin pizzaa. Kevät pajunkissoineen ahdisti. Sitte sattuma vei mut landelle. Oon ny asunu tääl viitisen vuotta ja oon oppinu rakastamaan kevättä. Ensimmäisii aurinkoisii päivii, muuttolintui, kuraista maantietä ja pilkkiukkoi järvellä. Tääl mun on pakko mennä ulos sääl kuin sääl, ja pakosta on tullu halu.
Helmikuu, jossa tuntuu olevan noin 280 päivää. Tammikuukin on inhottava (no, talvi ihan kokonaisuudessaan on syvältä), mutta helmikuussa odottaa jo kevättä, jonka tuloon on kuitenkin vielä ikuisuus. Maaliskuu sentään jo lupailee hieman, vaikka vielä talvea onkin, helmikuu vain kiusaa ja kiduttaa kevätihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marraskuu. Synkkää.
Sinulle ihan tiedoksi että joulukuu on paljon synkempi.
Joulukuussa voi olla jo lumipeite. Ei ole niin synkkää.
Syyskuu. Kesä on ohi ja pitkä talvi edessä. Erityisen masentavaa tänä vuonna, koska kesä oli kolea ja sateinen.
Tammikuu. Keskitalvi. kylmää, Pimeetä, ankeeta, lunta, jäätä. Sitten taas lisää lunta ja kireämpää pakkasta. Huh. Pelkkä ajatuskin tammikuu suomessa vetää kylmät väreet. Kohtahan se tulee