Mikä tämä juttu on, että työtön saa yli 500e kuukaudessa? Itse saan vain jotain 400e
Kun lasketaan yleistuki 595e
asumistuki 299e
Vuokra 470
Eli tuosta jää minulle 424 e elämiseen. Toimeenlotulotuki hylätty myös pidemmän aikaa eri syistä, valitusta ei tehty. (ei ole säästöjä)
Kommentit (32)
Kerro nyt ne syyt tähän millä perustein on TT-tuki evätty? Ei siihen montaa syytä ole
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt ne syyt tähän millä perustein on TT-tuki evätty? Ei siihen montaa syytä ole
No ensin oli tilillä 70e haamuraha (työmarkkinatuesta jäänyt)
Sen jälkeen tuli veronpalautus, tiesin etten silloin saa.
Sen jälkeen yleistuki sattui samaan aikaan samalle kuukaudelle, en saanut tt-tukea.
en ole mitään valituksia jaksanut tehdä ja soitella Kelaan.
Vierailija kirjoitti:
Oisko yleisin se, että ei asu yksin.
Niin ne saavat joilla ei ole mitään. Ja tili ruopattu tyhjiin viikkoa ennen kuun vaihdetta.
Vuosi piti työttömänä kerätä pulloja. Kun ei lapsen säästöjen vuoksi saatu toimeentulotukea. Elettiin siis -411 alle toimeentulotuen. Moni kehoitti nostamaan tilin tyhjäksi ja nostamaan toimeentulotukea.
En tehnyt.
Tapasin tulevan työnantajani pullonkeruu reissulla. Nyt on kaksi vuotta tehty yli puolet vuodesta töitä. Ens vuonna sama.
Ihme hommaa on sekin miten pullonkerääjillekin ollaan kateellisia. Kun juttelee heidän kanssaan tarina on sama.
Eletään monta sataa euroa alle toimeentulotuen.
Moniko piilotti tonnin patjaan??? En minä ainakaan. Keräsin vieläkin pulloja jos töitä ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen yleistuki sattui samaan aikaan samalle kuukaudelle, en saanut tt-tukea.
Miksi 70 € tilillä olisi estänyt koko kuun toimeentulotuen?! Sehän olisi vain vähentänyt heinäkuun summaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi 70 € tilillä olisi estänyt koko kuun toimeentulotuen?! Sehän olisi vain vähentänyt heinäkuun summaa.
En tiedä. Minä en ymmärrä enää noita päätöksiä.
Aphan saa miltei 900 euroa kuukaudessa, joku toinen työtön ei saa kuin sen 599 koska ei saa asumistukea. Ihme laskutapa aloittajalla.
No, eihän tässä ole kuin jokunen viikko lokakuuhun. Silloin luulisi, että saat toimaria.
Minä saan vain yleistuen 595. Lopun elämisen kustannan omasta pussista. En ole oikeutettu asumistukeen (omistuskerrostalokämppä) enkä tt-tukeen (säästöjä).
Kohta olenkin sitten persaukinen.
Vierailija kirjoitti:
No, eihän tässä ole kuin jokunen viikko lokakuuhun. Silloin luulisi, että saat toimaria.
Joo saa nähdä. Varmaan jonkun jutun taas keksivät etten ole oikeutettu.
Miksi toimeentulotuki on hylätty?
Vierailija kirjoitti:
No viimeisin syy oli että koska yleistuki osui kaksi kertaa samalle kuukaudelle. En jaksanut tehdä valitusta, muutenkin lievä masennus/uupumus.
Saaminen ei tarkoita ylijäävää rahaa, vaan rahaa, jonka saa kuukaudessa. Se, mitkä ovat omat kulut, on sitten ihan oma asiansa. Kenellekään ei kuitenkaan jää Kelan perustuista mitään 400 euroa ylimääräistä lupporahaa, koska tuki sovitetaan tarkkaan menojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Saaminen ei tarkoita ylijäävää rahaa, vaan rahaa, jonka saa kuukaudessa. Se, mitkä ovat omat kulut, on sitten ihan oma asiansa. Kenellekään ei kuitenkaan jää Kelan perustuista mitään 400 euroa ylimääräistä lupporahaa, koska tuki sovitetaan tarkkaan menojen kanssa.
Jäähän, esim itselläni jää 570€/kk pakollisten asumiskulujen jälkeen omaan käyttöön.
Olen vakituisessa työsuhteessa pienipalkkaisella alalla ja laskujen jälkeen jää 80 euroa viikossa elämiseen. Ruokaan, vaatteisiin, auton kuluihin, lemmikin kuluihin ja ruokaan ja harrastuksiin
En saa tukia enkä ole koskaan mitään hakenutkaan ja ikää yli 60 vee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No viimeisin syy oli että koska yleistuki osui kaksi kertaa samalle kuukaudelle. En jaksanut tehdä valitusta, muutenkin lievä masennus/uupumus.
Ja mitä syyt oli sitä ennen ja sen jälkeen? Jos toimeentulotukihakemus hylätään yhtenä kuukautena, niin se ei tarkoita sitä, että koskaan ei voi saada toimeentulotukea.
Mulla hylättiin kerran, koska sain kaksi anssia saman kuukauden aikana, mutta seuraavan kuukauden hakemus hyväksyttiin ihan normaalisti.
424e elämiseen helposti elää ensi kuuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäähän, esim itselläni jää 570€/kk pakollisten asumiskulujen jälkeen omaan käyttöön.
Niin jäi mullekin silloin, kun vielä sain toimeentulotukea. Nykyään en saa, kun olen päätoiminen opiskelija.
Niin saa, jos on oikeus toimeentulotukeen.