200 000 suomalaista saa Kelan tukina 3000€/kk tai enemmän
Kommentit (90)
Nämä on niin läpinäkyviä nämä kokoomus/persutrolliviritelmät. Suomessa jää tukia vuokran ja laskujen maksun jälkeen täydet tuet saavalla työttömällä alle sata euroa viikko. Siitä maksaa ruuat, apteekit, kulkemiset, vaatteet jne.
Vierailija kirjoitti:
No voi nut höpö höpö. Paitsi tietysti jos on vaikka kolmilapsinen työssäkäyvä perhe ja ne lapset saa lapsilisät ja sitten tukea pk maksuihin valtiolta lähemmäs tonnin per nuppi. Niin sitten. Minä työtön saan 595 kuussa plus pari sataa asumistukea. Kadehtikaa sitä.
JA TAAAAAAAS jää kertomatta mikset saa toimeentulotukea. Ei kun ainiin, sulla/puolisolla on tuloja/omaisuutta sen verran.
Ei heitä suotta kutsuta juhlapaikan hakijoiksi.
Linkki:
”Toinen tienaa 5 000 euroa tekemättä mitään”
Sosiaalitukien leikkaukset koettelevat nyt monen suomalaisen arkea. Kaikkiin ne eivät iske yhtä kovasti. Selvitimme, millä perusteella ”jättitukia” voi yhä saada. Asiantuntijan mielestä kannustinloukuista ei ole täysin päästy eroon: on yhä ihmisiä, joille voi olla houkuttelevampaa jäädä kotiin kuin lähteä töihin.
Noita tukia voi saada vain yritystukina kokkareiden kaverit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vammaiset ja kehitysvammaiset sekä erittäin sairaat ainakin saa tukea.
Juu muttei lähellekään tuollaisia summia.
T. pyörätuolivammainen
'Älä viitsi kadehtia.
Kulutkin on vähän erilaiset kuin terveellä. Siis ihan pakolliset kulut.
T: Veli istuu tuolissa.
Niin on, huomattavasti. Itse saan Kelasta 84€. Sillä ei pitkälle pötkitä.
Pyörätuolivammainen
Vierailija kirjoitti:
Miksen minä saa?
Rehellisyyden palkka on pienen pieni tuki. Ulkkarit hallitsee vedätyksen miljoonalla eri tavalla ja kelatulot on suuremmat kuin palkka pankinjohtajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vammaiset ja kehitysvammaiset sekä erittäin sairaat ainakin saa tukea.
Sairailla kantiksilla ei ole koskaan mennyt lujaa, nykyisin vielä heikommin. Nykyisin reippaisiin tukiin vaaditaan jotain jota kantiksilla ei ole.
Et uskaltanu linkkiä laittaa TROLLI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hei kaikki työlliset, maanantaina on hyvä päivä irtisanoutua ja liittyä työttömien joukkoon jättituille.
Eikö kiinnostakaan? Eikö avaus olekaan uskottava?
Jos irtisanoudun, saanko 3000€/kk, tai yli, kuukaudessa? Ai enkö? Pää kiinni sit.
No vähän niin kuin kommenttini pointti. Et usko itsekään noihin "suuriin tukiin joita 200 000 suomalaista saa."
Vierailija kirjoitti:
Vahinko Ap ettei linkkisi toimi. jotta olisi ehkä saanut lukea asialle selityksen...
Sinkkumies
Ihan tahallaan teki ton ettei jäis kiinni valheestaan
Voisiko joku kertoa millä vilpillä mäkin saisin 3000€/kk euroa kuukaudessa kelan tukia? Tekoäly ei suostu kertomaan, mutta noillahan on isot tukijoukot neuvomassa. Epäisänmaallisia paskoja noi suomimuijat jotka tekee noille vapaaehtoistyötä vain jotta saisivat ruskeaa tai mustaa melaa kiitokseksi.
Miksi jaat näitä maksumuurin takana olevia juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi nut höpö höpö. Paitsi tietysti jos on vaikka kolmilapsinen työssäkäyvä perhe ja ne lapset saa lapsilisät ja sitten tukea pk maksuihin valtiolta lähemmäs tonnin per nuppi. Niin sitten. Minä työtön saan 595 kuussa plus pari sataa asumistukea. Kadehtikaa sitä.
JA TAAAAAAAS jää kertomatta mikset saa toimeentulotukea. Ei kun ainiin, sulla/puolisolla on tuloja/omaisuutta sen verran.
Minä saan tt tukea, se on reilu 500 kuussa. Sitäkö kadehdit? Siitä menee apteekkiin ( silmätipat, vitamiinit ym) puhelinlaskuun, bussikorttiin ym. sen verran et noin hieman alle satanen jää elämiseen viikossa. Siitä miinus tämä kallistunut ruoka ja hygienituotteet niin " hurvittelurahaa" jää noin kolmisenkymppiä. Siitä ostan kaikki vaatteet, kengät, kodinkoneet ja muut. Että ^%€% kehtaat kadehtia.
Väite siitä, että 200 000 suomalaista saisi Kelan tukia 3 000 €/kk tai enemmän, ei pidä paikkaansa. Kyseessä on sosiaalisessa mediassa liikkunut väärinkäsitys, jossa on sekoitettu keskenään erilaisia Kelan tilastoja tai leikkausten kohteena olleiden ihmisten määriä.
Tukitulojen kärjessä kova kilpailu Huldan, Rainerin ja Mohammedin kesken. Tosin Mohammedilla on yhdeksän vaimoa, jotka keräävät tukia hänelle, virallisesti yksinhuoltajina.
Luulen että oikeat luvut (ja saajat) ovat sellaisia mitä ei ikinä julkaista. Ei ihme että ollaan konkassa.