Aliisa Vainiolla hirvittävä ylipronaatio-ongelma
Kommentit (30)
Tosi lyhyet alaraajat on ainakin. 150-senttisellä normaalit mittasuhteet omaavalla on samanpituiset. Mutta ei näy menoa haittaavan.
Itseasiassa Alisalla on tehokas ja taloudellinen askel juurikin tuon pronaation kautta, AP ei tiedä juoksemisesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tosi lyhyet alaraajat on ainakin. 150-senttisellä normaalit mittasuhteet omaavalla on samanpituiset. Mutta ei näy menoa haittaavan.
Lyhyemmän jalan heiluttaminen vie vähemmän energiaa kuin pitkän.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuin karjapaimen. Onkohan koikeillut ratsastamista.
Pelottaa kertoo, mut kuulemma koiransa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa Alisalla on tehokas ja taloudellinen askel juurikin tuon pronaation kautta, AP ei tiedä juoksemisesta mitään.
Jo mummovainaa opetti että "itse asiassa" -ilmaisua käyttävä ei itse asiassa tiedä asiasta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilmankos ei sitten missään kisoissa ole pärjännytkään, varsinkaan pitemmillä matkoilla...
Berliiniin taitaa tulla vähän kovempia juoksijoita kuin edellisiin, sittenhän tuo vauhti selviää.
Ai verrattuna olympialaisiin?
Muut yleisurheilun huiput kisaa Budapestissä, vain suomalaiset puuttuvat.
Alisa Vainio on maalissa komealla ajalla 2.27.47. Se on harjoitusjuoksuksi kelpo suoritus.
EM-kisoissa kyseisellä ajalla oltaisiin tultu viidenneksi.
Miesten sarjassa se olisi riittänyt tänään neljänteen sijaan. Uskomatonta.
Vainion viimeiset viisi kilometriä taittuvat hurjaan, kolmen minuutin ja 19 sekunnin kilometrivauhtiin. Se on SE-vauhtia.
Ainoastaan Anni Kuosmanen ehtii lopulta Vainiosta vartin sisällä maaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme että noilla epävakailla nykylenkkareilla pystyy kukaan juoksemaan. En ikipäivänä laita moisia jalkaani.
Häh? Esimerkiksi juuri Asicsin lenkkarithan ovat useimmissa malleissa tosi tukevat, ja ne on myös pronaatiotuetut. Alisa juoksee Asicsin lenkkareilla.
Itse ostin viimeisimmiksi juoksukengiksi Hokat (tarkemmin Gaviota 7) ja jumaliste miten hyvät kengät ovat! Ennen itsekin vannoin Asicsin nimeen, mutta tästä lähtien hankin vain Hokaa.
Juoksukenkiä mulla on ollut sen 30 vuotta ja vähän ylikin.
Minkä sen?
Vieläkö hartsa kirvesniemi hiihtää pää olkapäillä leväten.