Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempani ovat alkaneet painostaa minua omaishoitajaksi heille

Vierailija
11.09.2026 |

Ajatuksena ilmeisesti, että en ikinä pääsisi ennen heidän kuolemaansa siitä eroon.  Isäni juuri uusi ajokortin, siivoavat monta kertaa viikossa, äitini laittaa joka päivä  ruokaa.  Mitään vakavia sairauksia ei ole ja dosetti on ns, tyhjä. Käyvät itse kaupassa. Ikä kai on sivuseikka, mutta sitä heillä on 80+. Hoitavat siis kaikki asiat itse, mutta haluavat kuitenkin, että sitoutuisin heidän omaishoitajaksi. Minun elämällähän ei ole väliä.... 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko suku olla apuna. Onneksi kotiin saa apua ostamalla. Ja tilaukset. Mutta jos pitää nostella tarvitaan nostokurki. Entä kyyditys.

Ei ole nuorta sukua. Veljeni asuu 300km päässä.  Ja kyydityksestä tosiaan, että isäni uusi juuri ajokortin vuosiksi eteenpäin. 

Ap. 

No v'ttuako sitten uliset? Vanhempasi pärjäävät omillaan. Voit lopettaa aivovammaisen jankkauksen. 

Vierailija
22/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painostuksesta HETI välit poikki. Miettikööt keskenään, kannattiko.

Tämä tuli ensimmäisenä mieleen. 

Ap.

Ootkohan  sinä joku AP joku Venäjän trolli joka yrittää usuttaa suomalaiset toistensa kimppuun. Tämäkin aloitus on selvästi keksitty ja jatkoa niille lukuisille aloituksille joissa haukutaan suomalaiset vanhukset.

Älkää vastaako trollin aloitukseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi suostua.

Itse tein tarkoituksella kolme lasta nelikymppisenä. Vanhemmat lähestyvät 8-kymppiä. Lapseni alakouluikäisiä ja välimatkaa vanhempiin 140km.

😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
24/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousapua saa ostettua. Vanhuksilla on yleensä myös varallisuutta, niin voi ostaa ruoka- ja siivousapua. Monissa kaupungeissa on Wolt, retardit pärjäävät.

Siis vanhempani siivoavat lähes pakko-oireisesti, vaihtavat lakanoja ja pyyhkivät pölyjä. Minä olen se, joka imuroi tyyliin 4krt vuodessa. Yksin kun elän, niin ei paljon tarvi miettiä, että joku nalkuttaisi. He imuoivatkin 2 krt viikossa.  

Vierailija
25/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ja isän sisko palkkasivat yhteisen hoitajan. Kuulemma ei ole mitään ongelmaa maksaa vähän yli 6000 e/kk siitä, että joku on arkena 4 tuntia apuna. Hieno homma, että organisoivat itse elämänsä.

Vierailija
26/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivousapua saa ostettua. Vanhuksilla on yleensä myös varallisuutta, niin voi ostaa ruoka- ja siivousapua. Monissa kaupungeissa on Wolt, retardit pärjäävät.

Siis vanhempani siivoavat lähes pakko-oireisesti, vaihtavat lakanoja ja pyyhkivät pölyjä. Minä olen se, joka imuroi tyyliin 4krt vuodessa. Yksin kun elän, niin ei paljon tarvi miettiä, että joku nalkuttaisi. He imuoivatkin 2 krt viikossa.  

Eli mikä tässä on ongelma? Sinä elät omaa elämääsi ja vanhemmat omaansa. Hyvin yksinkertaista. 

Vierailija
27/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mikä tässä on ongelma? Sinä elät omaa elämääsi ja vanhemmat omaansa. Hyvin yksinkertaista. 

No isäni selvästi uhkaili, että tähän pitää ryhtyä, koska he haluavat ja tarvitsevat apua. 

Ap.

Vierailija
28/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No isäni selvästi uhkaili, että tähän pitää ryhtyä, koska he haluavat ja tarvitsevat apua. 

Ap.

No nyt on hyvä hetki kasvaa aikuiseksi ja opetella asettamaan rajoja. Jos et itse osaa, pyydä henkilökohtaista avustajaasi auttamaan. 

Vierailija
29/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan nuoretkin on jo niin huonossa kunnossa, että Wolttaavat. Eivät kauppaan pääse, eikä ruokaa osata tehdä. On se jännä tämä aika. 

Nämä nuoret ja terveet elätetään sinne yksiöön ja vanhuksille ei anneta apua. Ei riitä raha, kun valtion pitää nuoret ja työkykyiset elättää. Ei tällaista kieroutumaa ole missään muualla. 

Vierailija
30/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Miten uhkaili? Väkivallalla vai miten? 

Vierailija
31/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omaishoitajaksi noin vain ruveta. Ikä ei ole peruste. 

Vierailija
32/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa melkoinen sottapytty. Arvostan vanhempiasi, jotka näkevät vaivaa oman viihtyvyytensä ja kotinsa eteen. 

Vierailija
33/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

=== Hei Ap ===

Isälläsi on ruuvattava 

keinopää, 3 lonkkaproteesia, 

välikorvaproteesi, irtonenä

sekä epäilys

peräsuolen laskeumasta.

Ymmärrän, että olet 

sydän sykkyrällä

empatiasta ja huolesta.

🥳

Anteeksi, että höpötrölläsin,

tein sen cuitencin 33ttisesti >

reilusti nimelläni. E

Vierailija
34/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin välit vanhempiini hyvinä, kutsuin syömään ja kävin kylässä. Mutta omaishoitajaksi en ruvennut. Sanoin ihan ykskantaan että minulla on elämä, myös yksityislelämä ja olen ammatissani pärjännyt nainen,  enkä aio muuttaa takaisin kotiin pyykkäämään ja kokkaamaan. 

Vanhemmat olivat tästä vähän nihkeänä mutta en antanut periksi. Välit säilyi

Vierailija
35/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alimmankin omaishoidon tuen kriteerit on: Henkilö tarvitsee apua vessa-asioissa, liikkumisessa, pukemisessa jne. On vaikea päästä omaishoitajaksi. 

Vierailija
36/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää viikonloppua 

kieroilevat, 

niljaccaat

mulkvistit. 😇🤸😚 x

Vierailija
37/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä ainoaa savolaista

ei mulle avustajaksi eikä 

tuttavaksi

tule, ei edes 95-vna

rummona, jos sinne

elän. F Y I. E

Vierailija
38/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alimmankin omaishoidon tuen kriteerit on: Henkilö tarvitsee apua vessa-asioissa, liikkumisessa, pukemisessa jne. On vaikea päästä omaishoitajaksi. 

Ap, virallisesti et pääse omaishoitajaksi, niin että saat palkkion. Mutta muuten voit auttaa vanhempiasi. Jos olet hyvä lapsi. 

Vierailija
39/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistäkin kommenteista näkee miten itsekeskeistä ja ahnetta väkeä täällä liikkuu. Itselle ollaan kahmimassa kaikki maailman edut mutta mitään vastuuta ei suostuta ottaan mistään

Vierailija
40/56 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse kenenkään 

tuntemattoman 'apua'

tai tukea Savossa.

Mun perheeni on

etelässä. Samoin

mahd. lääkärit. Serkku

poikkeus. Pitäkääpä

opportunisti-