Tuloni puolittuvat ensi kuussa
Olen varautunut 8kk:n pudkurirahastolla. Olen alkanut säästää ruokakuluissa ja ostanut isoina talouspakkauksina mm. saippuaa, wc-paperia, tiskiaineita, siivousaineita ym. Miten muuten voisi varautua?
Kommentit (31)
Onkohan tuossa hamstraamisessa nyt järkeä, kun kaupoilla on säännöllisesti kaikkia alekampanjoita perustuotteista muutenkin. Vinkkinä voisi antaa viikoittain selata kauppojen tarjouslehdet ja sovellukset. Tärkeämpää olisi tehdä joku kk budjetti nyt heti.
Ruoka-ajat. Tai voihan sulla jo olla. Mutta aamiainen, lounas ja päivällinen. Ehkä pieni iltapala. Näiden välillä saa tulla nälkä. Välipala on lapsille. Tämä on auttanut minua säästämään ruokamenoissa, kun vaatimatonkin ruoka maistuu ja rahaa ei mene kalliisiin snakseihin.
Muista myös kuukautissuojat jos olet vielä siinä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Muista myös kuukautissuojat jos olet vielä siinä iässä.
Ja minä käytän kaikista halvimpia suojia öisin ja jos olen vain kotona.
Vierailija kirjoitti:
valtio munapystyssä haluaa että kukaan ei tienaisi mitään niin olisivat totalitaristisen mielivallan pompoteltavana sitten :/
Nimenomaan haluaa että tienaat paljon ja maksat paljon veroja! Mitä enemmän, sen parempi!
Pyöräile auton tai joukkoliikenteen sijaan. Halpa pyörä maksaa itsensä takaisin ja kunto kohenee!
Sanon sulle että koitahan keksiä lisää säästöjä, aloituksesi oli niin viehättävä että toivotan sulle onnea jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Sanon sulle että koitahan keksiä lisää säästöjä, aloituksesi oli niin viehättävä että toivotan sulle onnea jatkoon.
Niitähän tässä kysyttiin?
Lopeta meikkaus, leikkaa itse hiukset, älä värjää.
Riippuu myös siitä kuinka suuri pudotus on euroina. 2000e -> 1000e on eri asia kuin 10 000e -> 5000e. Onko kyseessä tilapäinen vai pysyvä pudotus (työttömyys vai eläke vai jotain muuta)? Voitko nostaa tuloja jotenkin?