Tuloni puolittuvat ensi kuussa
Olen varautunut 8kk:n pudkurirahastolla. Olen alkanut säästää ruokakuluissa ja ostanut isoina talouspakkauksina mm. saippuaa, wc-paperia, tiskiaineita, siivousaineita ym. Miten muuten voisi varautua?
Kommentit (46)
Osta vaatteet ulkomaan reissuilla.
Katso Rikkaat ja rahattomat ja Raharemontti Ruudusta.
Kaikki suoratoistopalvelut pois.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda samppanja kuohuviiniin.
Moi Mika Aaltola!
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa Raharemontissa kun suoratoistot on monen ihmisen ongelma ja samalla Ruutu yrittää myydä lisäpalveluja
Opettele tekemään ruokaa itse. Esim. peruskeitot: makkara-, liha-, kala-, kana- jne. Pakastimeen aina keittovihanneksia, jääkaapi alalokeroon perunaa. Perunan c-vitamiini ei tuhoudu keitettäessäkään, siinä on kunon ruoka-aines. Opettele myös tekemään erilaisia puuroja. Ohrapuuro, talkkunapuuro, ruismarjapuuro, vispipuuro, mannapuuro, uuniriisipuuro jne. Ja kiisseleitä. Et tarvi kuin mehua marjoja vettä sokeria ja perunajauhoja.
valtio munapystyssä haluaa että kukaan ei tienaisi mitään niin olisivat totalitaristisen mielivallan pompoteltavana sitten :/
Joo minullakin tulot putosi reilusti. Nyt ei kuluteta. Töitä ei löydy tekijöillekkään.
Vierailija kirjoitti:
Katsooko joku muukin näitä kuin minä? Katsoin putkeen molemmat sarjat kun löysin.
Lopeta lihan syönti. Äläkä osta mitään teollista härkispaskaa. Linssit on halpoja ja terveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Hävettääkö?
Mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsooko joku muukin näitä kuin minä? Katsoin putkeen molemmat sarjat kun löysin.
Ylen Kukkaron herraksi oli paras ikinä.
Hyvä varautumisen on tuo hamstraaminen, vessapaperit, tiski-ja pyykinpesuaineet ja kaikki mitä varmasti tulee kulutettua ja ovat kalliita ostaa. Shampoot, meikin putsarit, hammastahnat mitkä säilyvät pitkään.
Pötyä. TT-tuella olija ei voi varautua säästöillä.
Vierailija kirjoitti:
Myy vanhoja tavaroita pois.
Myy vanhaa tavaraa 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettääkö?
Mikä?
Tulojen puolittuminen.
Yritä olla käyttämättä puskurirahastoa niin paljon kuin mahdollista. Sinun pitää oikeasti katsoa kaikki kk menot, karsia turhat kulut ja varautua jo NYT elämään pakollisista menoilla (välttämättömät laskut ja ruoka esim.)
Todellakin
Roudaa noita
WC-paperi, pyykinpesuaine, tiskiaine, siivousaineet, hammastahna
Joka kauppareissilla.
- Vuodeksi eteen päin varastot.
Noihin menee kuitenkin jatkuvasti.
Myös
- mausteita
-riisiä
-pastat / makaroni
- Tomaattipyre, sinappi
Talouspaperit
Nenäliinat
Tuorekelmut
Uunipaistinpaperit
- Vuoden tarpeet
Suurimmat säästöt saa yleensä suurimmista kuluista. Onko asumismenot minimissään?
Vaihda samppanja kuohuviiniin.