En osaa töissä
Mä olen töissä ihan surkea. En osaa työtäni yhtään. Olen jo kerran vaihtanut työpaikkaa, mutta tämä ei helpota. Minulla on maisterin tutkinto yliopistosta. Opinnot olivat teoreettiset, enkä ymmärrä miten kaikki muut saman koulutuksen käyneet osaavat tehdä työtä niin paljon paremmin.
Asiakkailta on tullut ihan kauheasti huonoa palautetta. Pomoni toimii menorinani mutta ei tajua kuinka alkeissa olen. Tiimikokouksessa voi viikoittain kysyä kollegoilta neuvoa, mutta eihän se riitä, tarvitsisin apua jokaisen asiakkaan kanssa. En uskalla irtisanoutuakaan, kun en löytäisi varmaan mitään työtä.
Miten muut yliopistosta valmistuneet muka osaavat työnsä? Mä olen joka päivä ihan paniikissa enkä tiedä mitä tehdä.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se sun ammatti on?
Nakin paistaja grillillä.
ap
Ja vielä tarkemmin sanoen, pidämme paistetut nakit lämpiminä työntämällä niitä toistemme ja asiakkaiden perseeseen.
Mä tosin olen ajatellut siirtyä paistamaan HK:n sinistä.
Ap.
Mikä toi duuni on tarkasti ottaen työnkuvaus..
Monella nuorella naisella tulee huijarisyndrooma. "Minut valittiin tähän väärin perustein, en oikeasti osaa mitään!" Miehet sen sijaan vakuuttavat osaavansa, ja opettelevat sitten. Avaa suusi ja kerro kollegoille, ettet nyt osaa ja pyydä apua. Yllättävän usein käy ilmi, että muilla on ollut ihan samoja ongelmia. Opettele pyytämään apua, se ei ole häpeä.
T. Kantapään kautta oppinut
Toi ei oo kiva tunne. Ei perehdytetä tarpeeksi ja sitten jotkut kauemmin työssä olleet korkeammassa asemassa olevat luulevat että uusille on opetettu kaikki olennainen. Oon tän seurauksena saanut kuulla huutoa ja raivokohtauksia, vähättelyä ja painostamista. Ja kaikki vaan sen takia että ei olla perehdytetty systemaattisesti niitä asioita.
Ei varmaan koske ap:ta, mutta kaverini kävi kerran suuhygienistillä, jonka jälkeen nauroi oikein makeasti kyseisen nuorelle naiselle. Hampaat oli saanut kyllä putsattua melko ok, mutta oli kuulemma koko ajan puhunut siitä mitä suuhygienisti tekee, siis ihan yleisellä tasolla, koulutuksesta ja yleisistä tehtävistä. Kaverini ihmetteli, että miksi ihmeessä se koko ajan selittää jotain samalla kun putsaa hampaita.
Sanoi vasta jälkeenpäin tajunneensa, että tyttöparalle oli varmaan annettu ohjeeksi kertoa potilaalle mitä suuhygienisti tekee. Siis siellä suussa, silloin kun tekee niitä hommiaan. Joillakin ihmisillä vaan on piiiiitkät piuhat.
Kaikki oppii hommansa vähän eri tavalla. Toki jos oma ala kiinnostaa ja pitää asiakastyöstä, on varmasti helpompi käsitellä erilaisia asiakkaita ja osaa nopeasti selvittää mitä kukin tarvitsee. Jos taas ei ole oikein asiakaspalvelija luonnostaan eikä työ hirveästi kiinnosta, kestää ehkä pitempään ottaa asiantuntijarooli palvelutilanteissa. Ja toiset on käteviä käsistään ja nopeasti reagoivia, toiset haluavat ymmärtää kaiken syvällisesti ja olla täysin varmoja joka yksityiskohdasta ennen kuin uskaltavat tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu. Tarkalleen mistä tulee huonoa palautetta? Teetkö virheitä vai liian epäselvää vai ympäripyöreää?
Eivät vaan ole tyytyväisiä. En tiedä mitä sanoa tai tehdä. Jos on vaikka varattu 30 min aika, niin en keksi mitään puhuttavaa siihen eikä asiakas varaa uutta aikaa. Kollegat valittavat, kun 30 min ei riitä ja pitää tavata asiakas monta kertaa. Heillä on kalenterit täynnä ja mulle ei halua kukaan.
Et ole keskustelevaa sorttia?
Ota välitavoitteita, asia kerallaan
30 min aika? Oletko fyssari tai psykologi? Toivottavasti et lääkäri. Millaisia virheitä siis olet tehnyt? Alkoi kiinnostaa. Kaikki tekevät virheitä, ei niihin kannata liikaa kiinnittää huomiota, tärkeintä on että lopputulos on jollain lailla tyydyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se sun ammatti on?
Nakin paistaja grillillä.
ap
Onko nakki jatkuvasti löysänä?
Vierailija kirjoitti:
Ota välitavoitteita, asia kerallaan
Hyvä idea.
Ensimmäinen tavoitteeni on tulla raskaaksi johtajarouvan aviomiehelle.
Sitten alan kiristämään sitä sikaa ja nauran päin naamaa pomolle, kun se tulee mustasukkasuuksissaan ulisemaan minulle.
Lopuksi vedän kunnon kiljurännin, ja kun vatsa on tarpeeksi sekaisin, käyn paskantamassa pomon työpöydälle. Perseeni pyyhin ikkunaverhoihin.
Työpöydän laatikosta kaivan pomoni tekomulkun, ja käyn naulaamassa sen toimiston ilmoitustaululle.
Täällä ei ole mitään helppoja työtehtäviä. Oli yksi juttu, joka muiden mukaan on tylsää ja aivotonta, mutta se oli ihan kamalaa. Onneksi tuli joku auttamaan, kun en yhtään tajunnut niitä ohjeita ja olin ihan paniikissa kun annettiin vaan ohjevihko käteen ja sanottiin, että tee.
Koska mulla ei ole mitään tekemistä, niin olen ottanut muilta jotain muka helppoja asiakkaita, mutta en tiedä miten heidän kanssaan on mennyt. Ei hyvin ainakaan.