G: Kuinka pitkä loma lapsillanne on hoidosta?
Meidän 3-vuotiaalla on 6 viikon loma. 5 viikkoa putkeen lomaa ja lisäksi yksi erillinen lomaviikko.
Kommentit (25)
Heinäkuu on täysin vapaa. Mutta eivät lapseni muutenkaan kauaa hoidossa homehdu; toukokuussa on 14 päivää vapaata, maaliskuussa oli 15 päivää jne. Hoitopäivät ovat pituudeltaan 4-10 tuntisia, 5 tuntia on ehkä vakio. Nyt kesällä päivät ovat pidempiä, mutta tänä kesänä ovat usein viikolla vapaalla, kuten tänään ja sitten viikonloppuisin tarhassa ja siellä viikonloppuisin vain kourallinen lapsia.
Lapsi pian 5 v. Ja pidän sitten talven mittaan lomarahat vapaina.
tosin minä olenkin kotiäiti ja esikoinen siirtyy esikoulusta kouluun.
Neljännen vkon pidämme syksyllä pois ja silloin lapsetkin luonnollisesti ovat pois hoidosta.
Sumplimiseksi meni, kun en voi olla heinäkuussa kuin vikan viikon lomalla. Tarkoitus oli olla 4, kesä- ja elokuussa.
Syödään mummuloissa, sukulaisilla, että on varaa olla 2kk palkatta:-)
Outoa, enkä tarkoita tässä opettajia. Oletteko te ns. turhia työntekijöitä?
..pitkät lomat molemmilla ja vain viikko yhtäaikaa.
Vierailija:
Outoa, enkä tarkoita tässä opettajia. Oletteko te ns. turhia työntekijöitä?
Kakkonen vastaa..
Sekä miehellä että minulla normaalia kesälomaa viisi viikkoa, joista neljä lomaillaan yhdessä ja kumpikin pitää yhden viikon yksin lasten kanssa + 1 viikko palkatonta lisäksi kummallekin. Viikkoon ei paikka kaadu (eikä kaatuis kahteenkaan). Minä tutkija mieheni ryhmäpäällikkö (it-ala).
Sijaisiakaan ei ole tarjolla ja ihmiset on hoidettava.
Eli pph on tuon ajan lomalla ja minulla vain 4 viikon kesäloma. Ei saanut enempää, vaikka yritin vaihtaa lomarahat lisälomaan.
Juuri loppui äitiysloma, mutta kesälomat pyörii mulla heinäkuun loppuun, jolloin menen itse töihin. Mummot ja isä ovat sitten elokuun lasten kanssa ja vielä syyskuun kuopuksen kanssa kotona.
Lapset 8v ja 7v ja 9kk.
Ensi kesänä onkin sitten hankalampi tilanne, mutta onneksi molemmat mummot ovat vielä ainakin voimissaan ja halukkaita hoitamaan lapsia.
enää 4 kk hoitoa (4d/vko), ja saan jäädä lapsemme kanssa äitiyslomalle.
joista toinen on jo pidetty. Lisäksi uusi vauva tulee elokuussa, ja poika jää ainakin osittaiselle vapaalle äitiysloman ajaksi, isyysloman ajaksi kokonaan vapaalle.
Itsellä lomaa vain viikko kun vasta vuoden alussa vaihdoin työpaikkaa, palkatonta mahdollista ottaa toinen viikko.
Kesäkuun 1 vkon jälkeen ja lomailevat elokuun toiselle viikolle :)
5½v ja 4+v ja pk-elämää ½v takana.
Kesä- ja heinäkuu, en ole opettaja, sain vaan muuten järjestymään :)