Mun etätyöpäivä ja lähityöpäivä
Tässä etätyöpäiväiväni aikataulu:
klo 9-10: Haen läppärin sänkyyn ja selailen sähköposteja ja yleisiä asioita
klo 10: Puen ja teen jotain aamupalaa
klo 10:15 - 13:00: Syön ja työskentelen työhuoneessani, teen analyysejä jotka vaatii pohtimista ja kasausta useistä eri lähteistä.
klo 13 - 13:30: Siivoan keittiön ja vähän muualtakin, laitan pyykit koneeseen. Mietin samalla miten etenisin tekemässäni työssä.
13:30 - 16:00: Jatkan työtäni uudella ajatuksella, homman keskeyttää teams 14:30-15:00, sen jälkeen jatkan vielä tunnin.
16 - 17: Ripustan pyykit ja teen ruokaa, saatan kipaista kaupassa jos jotain ainetta puuttuu
17 - 19: Syön työn ääressä ja jatkan hommia
Reilu 8 tuntia aktiivista työntekoa 10 tunnin aikana
Tässä lähityöpäivän aikataulu:
klo 6:00-6:30 Herään ja teen aamutoimet
klo 6:30 - 8:00 Työmatka toimistolle
klo 8:00 - 8:30 Asettautuminen työpisteelle, kahvin haku ja jutustelua, näytön säätö, hiiri ei toimi, väsyttää.
klo 8:30 - 10:30 Piti tehdä työtä, mutta se keskeytyi viidesti kun ajauduin työhön liittyviin keskusteluihin, jotka eivät edes liittyneet omaan tehtävääni. Lisäksi häiriinnyin muusta metelistä jotka katkaisi ajatukset vähintään viidesti.
10:30 - 11:30 Puolen tunnin lounasaika on lounaspaikan valinnan, sinne siirtymisen ja muun säätämisen vuoksi vähintään tunti
11:30 - 12:00 Yritin jatkaa työtä, mistä ei vielä kertaakaan ollut tullut yhtään mitään.
12:00 - 13:30 Palaveri, tämä oli hyvä palaveri, paikalla oikeita ihmisiä oikein hoidettujen asioiden kanssa. Onnistuu samassa neukkarissa olemalla helpommin kuin teamsin kautta.
13:30 - 14:00 Kahvin juontia, vähän venyi kun juteltiin työkavereiden kanssa
14:00 - 15:30 Jatkoin palaverista saamillani tiedoilla toisen asian tekemistä, mutta työ keskeytyi useasti kuten aamupäivällä
15:30 - 17:30 Toimisto on hiljentynyt ja vihdoin sain aamupäivän työn valmiiksi.
17:30 - 19:00 Työmatka toimistolta kotiin
Noin 4 tuntia aktiivista työntekoa ja noin 4 tuntia työntekoa josta ei tullut mitään 13 tunnin aikana
Mutta voi että kun se Pirjo voi nyt pestä pyykkiä etätyöpäivän aikana, kyllä on LAISKA!!
Kommentit (70)
Ota eväät ja lyhennä kahvitaukoa niin jää työaikaa.
Puol tuntia menee työpaikalla saada kone auki ja kahvi kuppiin? Pyydä vähän uudempi tietokone,et aukee nopeammin.
Kamala työ jos ei saa puoleen päivään mennessä mitään aikaseks. Tuntisin oloni todella turhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Puol tuntia menee työpaikalla saada kone auki ja kahvi kuppiin? Pyydä vähän uudempi tietokone,et aukee nopeammin.
Luultavasti tuohon sisältyy vapaan pöytäpaikan etsintä, tuolin vaihto, kun edellinen käyttäjä jätti erikoissatulatuolinsa siihen, pöydän säädöt ja mit muuta vielä sisältyykään. Sitten kone auki.
Vierailija kirjoitti:
"näytön säätö ja hiiri ei toimi". Työpaikan hot deskit pitää joka kerta säätää itselleen sopiviksi, toisin kuin oma työpiste on juuri siitä kunnossa mihin sen olet itse jättänyt.
Etätyöpäiväni alkaa klo 8.00. Lähityöpäiväni alkaa klo 9.30.
Vierailija kirjoitti:
Puhut vain omasta puolestasi.
Kenen muun puolesta kirjoittajan pitäisi puhua?
Meillä ei pidetä mitään palavereita klo 12-14, koska se lounastaukoaikaa. Itse olen tauolla klo 12-13.
Outo työpaikka jos porukka noin vaihtuu ja aina saa etsiä uuden työpisteen,kun ei voi mennä sinne missä eilen oli ja omat asetukset työpisteellä valmiina.
Melko tutulta kuulostaa. Ne pyykki yms. tauot ei ole töistä pois vaan auttaa ajattelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Outo työpaikka jos porukka noin vaihtuu ja aina saa etsiä uuden työpisteen,kun ei voi mennä sinne missä eilen oli ja omat asetukset työpisteellä valmiina.
Olen eri, mutta meillä on vähemmän paikkoja kuin työntekijöitä. Paikat otetaan saapumisjärjestyksessä. Ei ole omia paikkoja
Lähitöihin vaan kaikki takaisin. Ei ole mitään syytä tehdä töitä kotoa kun ei ole enää epidemiakaan päällä.
Soittelet täyttä tuubaa. Kerropa, missä työskentelet.
Vierailija kirjoitti:
Soittelet täyttä tuubaa. Kerropa, missä työskentelet.
Mitä sillä tiedolla teet? Mikä kohta mielestäsi oli erityisesti tuubaa ja miksi?
Persujen trollitehdas on näköjään kovin katkera, kun pitää raahautua trollikellariin 😭
"Mutta voi että kun se Pirjo voi nyt pestä pyykkiä etätyöpäivän aikana, kyllä on LAISKA!!"
Tämä lähityöhullujen tärkein argumentti ei ole koskaan auennut minulle.
Meillä tosin on ollut pesukone jo minun lapsuudestani lähtien joten pyykinpesu on tarkoittanut sitä että pyykki sekä pesuaine heitetään sisään ja kone päälle mihin menee pari minuuttia. Sama kuvio kun ne heitetään pesukoneesta rumpuun.
Jotenkin lähityössä saan kulumaan vartin vaikka hakisin vesilasin kun tulee jäätyä jauhamaan pashaa jonkun kanssa asioista jotka eivät liity mitenkään työntekoon. Työasiat hoidetaan meillä teamsilla ja sähköpostilla vaikka henkilöt istuisivat saman avokonttorin vastakkaisilla laidoilla.
Lopettakaa jo se mankuminen ja kasvakaa aikuisiksi. Porukka on kuin pahaiset kakarat kun pitäisi tehdä jotain. Mää en haluu-uu- uu pukea vaatteita. Mää tuun vaan jos saa tulla verkkareissa ja t-paidassa. Mää en haluu-uu-uu herätä aamulla kun tykkää-ää-ään olla hereillä koko yön. Mää en haluu-uu-uu mennä töihin kun siellä on muita ihmisiä ja pitää tehdä töitä.
.