Nainen, pystyisitkö seurustella miehen kanssa, jolla ei ole somea?
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Nuo ovat kaikki poikkeuksetta psykopaatteja, autisteja tai muita friikkejä.
Näkökulma tuokin. Mielestäni mielisairaita ovat ne, jotka stalkkaavat ja lähettävät törkykommentteja somessa täysin tuntemattomille julkkikselle.
Julkkiksia saa ja pitääkin arvostella. Nehän niitä narsisteja yleensä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ap osaa suomea? Etkö opi somessa?
Etpä osaa sinäkään. Ensimmäisessä virkkeessä on kielioppivirhe.
Suomi kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella kun on kyse suomen kielestä, v*tun vammainen nee keri.
Olen tietoinen asiasta. Tuliko parempi olo, kun pääsit haukkumaan toista ihmistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka arvostankin ihmisiä, jotka ovat irtautuneet somesta, niin itse kiinnostun enemmän ihmisistä, joiden työ ja elämäntyyli ovat omani kaltaisia ja sellaisia, joissa some on aika luonnollinen osa arkea. Esimerkiksi luovilla aloilla, yrittäjyydessä ja monella muullakin alalla some on nykyään varsin olennainen osa näkyvyyttä ja urakehitystä.
Samaa pohdin. Melkein kaikki asiat, joista itse olen kiinnostunut, ovat nykyään todella vahvasti somessa läsnä. Esimerkiksi musiikki- ja kulttuuritapahtumat, keikat, festarit, DJ:t ja artistit, taidenäyttelyt, design, muoti, ravintolat ja uudet kiinnostavat paikat, erilaiset pop-upit, tapahtumat, matkustaminen, hyvinvointi, luovat projektit sekä kaikenlaiset uudet jutut ja ilmiöt. Some toimii myös tärkeänä networking-ympäristönä työelämässä. Aika moni asia, jota itse seuraan tai jonka kautta löydän uusia kokemuksia ja paikkoja, tapahtuu juuri somen kautta. Siksi jos mies ei ole somessa, ensimmäinen mielikuvani on se, ettei hän välttämättä ole kiinnostunut liikkumaan samoissa paikoissa tai että hän viihtyy ehkä yksinkertaisemman elämäntyylin parissa kuin minä.
Sinulle tiedoksi. Kyllä noista asioista löytyy tietoa paljon ilman someakin. Todennäköisesti jopa enemmän.
"Networking" on taas tärkeää osalle ihmisistä. Itse ole pärjännyt osaamisella aina ja saanut valita työpaikkani ilman somea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä somea tarvitsee? Se on nykyään mummoja ja lapsia varten. Lapset Tiktokkiin laittaa jotain videoita ja osallistuu haasteisiin. Facebookissa mummot vertailee neulomiaan sukkia ja tekemiään kakkuja. Instassa on valtava määrä vaikuttajia, niin paljon että ihmiset ovat kyllästyneet niiden mainostamisiin. Monella on vielä paljon seuraajia, mutta somevaikuttajien aika alkaa olla jo out. Nyt on nousussa kuvaristikot ja kirjojen lukeminen. Itsellä on instassa tili, mutta en kirjoita sinne enää mitään enkä seuraa enää ketään.
Väitteesi ei pidä paikkaansa. Influencer Marketing Hubin vuoden 2026 raportin mukaan vaikuttajamarkkinointi ei ole hiipumassa, vaan päinvastoin muuttumassa yhä keskeisemmäksi osaksi yritysten markkinointia. Vuonna 2026 peräti 87,5 % kyselyyn vastanneista markkinoijista ilmoitti aikovansa kasvattaa vaikuttajamarkkinoinnin budjettia, ja 72,2 % odotti budjetin kasvavan yli 50 prosenttia. Influencer Marketing Hub arvioi globaalin vaikuttajamarkkinoinnin markkinan kasvaneen noin 1,4 miljardista dollarista vuonna 2014 peräti 32,55 miljardiin dollariin vuonna 2025. Kyse ei siis ole kuolevasta ilmiöstä vaan nopeasti kasvaneesta markkinasta. Lisäksi yli 80 % markkinoijista arvioi vaikuttajamarkkinoinnin tehokkaaksi markkinointikeinoksi. Vuoden 2024 raportissa vastaava luku oli jo 85 %, ja 60 % vaikuttajamarkkinointia budjetoivista yrityksistä ilmoitti aikovansa kasvattaa budjettiaan.
Ihmiset saattavat olla kyllästyneitä huonosti tehtyihin mainoksiin tai tiettyihin Instagram-vaikuttajiin. Se ei kuitenkaan tarkoita, että vaikuttajamarkkinointi olisi menossa pois. Päinvastoin yritykset käyttävät yhä enemmän rahaa juuri sisällöntuottajiin, koska heidän kauttaan voidaan tavoittaa tarkasti rajattuja yleisöjä, rakentaa luottamusta, tuottaa sisältöä ja ohjata asiakkaita suoraan tuotteiden ja palveluiden pariin. Vaikuttaja ei myöskään nykyään tarkoita vain miljoonien seuraajien julkkista: yritykset käyttävät yhä enemmän nano- ja mikrovaikuttajia, joiden vahvuus on nimenomaan pienemmässä mutta sitoutuneemmassa yleisössä.
Luonnollisesti. Vaikuttamarkkinointi on ylivoimaisesti halvin mediakampanjointimuoto mitä on. Kuluttajiltahan tässä ei kysytä mitään, useimmat pyrkivät mainoksista eroon erilaisilla kikoilla ja vähänkään älliä omaavat eivät ainakaan lähde painelemaan mainosbannereita. Influensseri on sitten näkyvyyttä vaativien yritysten ja niitä kaikin keinon välttelemään pyrkivien lukijoiden puristuksessa. Journaliset julkaisut ovat joutuneet jo menemään maksumuurien taakse, koska mainostuloja ei enää tule riittävästi. Sama ja AI tulevat pyyhkimään vaikuttajamarkkinoinnin yli kulovalkean tavoin.
Olen 56 vee nainen. Mulla ei ole somea. Epätavallista tiedän, mutta viihdyn näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä somea tarvitsee? Se on nykyään mummoja ja lapsia varten. Lapset Tiktokkiin laittaa jotain videoita ja osallistuu haasteisiin. Facebookissa mummot vertailee neulomiaan sukkia ja tekemiään kakkuja. Instassa on valtava määrä vaikuttajia, niin paljon että ihmiset ovat kyllästyneet niiden mainostamisiin. Monella on vielä paljon seuraajia, mutta somevaikuttajien aika alkaa olla jo out. Nyt on nousussa kuvaristikot ja kirjojen lukeminen. Itsellä on instassa tili, mutta en kirjoita sinne enää mitään enkä seuraa enää ketään.
Päinvastoin. Some on erityisen tärkeä työkalu ihmisille, jotka haluavat menestyä urallaan. Jos haluaa rakentaa uraa, yrittäjyyttä tai asiantuntijaprofiilia, verkostoitua oikeiden ihmisten kanssa ja löytää uusia mahdollisuuksia, some on siihen yksi tärkeimmistä kanavista. Somessa rakennetaan yrityksiä ja henkilöbrändejä, markkinoidaan tuotteita ja palveluita, verkostoidutaan, rekrytoidaan / tullaan itse rekrytoiduksi, löydetään yhteistyökumppaneita, asiakkaita ja sijoittajia sekä rakennetaan ammatillisia yhteisöjä.
Eli kaikkea mitä kavahdan: luodaan illuusio itsestä, mainostetaan itseä ja etsitään ihmisiä, joista olisi itselle hyötyä ja lirkutellaan heille hyödyn saamiseksi.🤢🤮
Itse olen luonut urani töitä tekemällä. Kerta toisensa jälkeen olen saanut vaativamman työn isommalla palkalla. Tieto ammattitaidostani kulkee edelläni eikä minun tarvitse tuoda sitä esille somessa mitenkään.
Somenäkyvyyden tärkeys riippuu täysin alasta: joillakin aloilla, kuten markkinoinnissa, mediassa, teknologia-alalla tai monissa asiantuntijatehtävissä, se on jo lähes välttämätöntä. Toisilla aloilla taas perinteisemmät konstit saattavat riittää.
Mutta rehellisesti sanottuna mistä edes tiedät, eikö uraasi olisi avautunut vielä huomattavasti suurempia ja parempia mahdollisuuksia, jos olisit tuonut osaamistasi esiin myös somessa? Et voi tietää, kun et ole edes kokeillut. Somessa ammattitaito ei jää pienen sisäpiirin salaisuudeksi, vaan tavoittaa globaalisti ne parhaat mahdollisuudet, joista et omassa kuplassasi edes kuule.
Onko merkitystä mikä sormi puuttuu?
Mitä minä miehen somella teen?
Enemmän on käyttöä hänen soRmellaan.
"En ole humalassa, minähän pystyn puhumaan," sanoi Irwin Goodman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ap osaa suomea? Etkö opi somessa?
Etpä osaa sinäkään. Ensimmäisessä virkkeessä on kielioppivirhe.
Suomi kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella kun on kyse suomen kielestä, v*tun vammainen nee keri.
Olen tietoinen asiasta. Tuliko parempi olo, kun pääsit haukkumaan toista ihmistä?
Tapa ittes nee keri.
Sinun kannattanee kääntyä mielenterveyspalveluiden puoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitteesi ei pidä paikkaansa. Influencer Marketing Hubin vuoden 2026 raportin mukaan vaikuttajamarkkinointi ei ole hiipumassa, vaan päinvastoin muuttumassa yhä keskeisemmäksi osaksi yritysten markkinointia. Vuonna 2026 peräti 87,5 % kyselyyn vastanneista markkinoijista ilmoitti aikovansa kasvattaa vaikuttajamarkkinoinnin budjettia, ja 72,2 % odotti budjetin kasvavan yli 50 prosenttia. Influencer Marketing Hub arvioi globaalin vaikuttajamarkkinoinnin markkinan kasvaneen noin 1,4 miljardista dollarista vuonna 2014 peräti 32,55 miljardiin dollariin vuonna 2025. Kyse ei siis ole kuolevasta ilmiöstä vaan nopeasti kasvaneesta markkinasta. Lisäksi yli 80 % markkinoijista arvioi vaikuttajamarkkinoinnin tehokkaaksi markkinointikeinoksi. Vuoden 2024 raportissa vastaava luku oli jo 85 %, ja 60 % vaikuttajamarkkinointia budjetoivista yrityksistä ilmoitti aikovansa kasvattaa budjettiaan.
Ihmiset saattavat olla kyllästyneitä huonosti tehtyihin mainoksiin tai tiettyihin Instagram-vaikuttajiin. Se ei kuitenkaan tarkoita, että vaikuttajamarkkinointi olisi menossa pois. Päinvastoin yritykset käyttävät yhä enemmän rahaa juuri sisällöntuottajiin, koska heidän kauttaan voidaan tavoittaa tarkasti rajattuja yleisöjä, rakentaa luottamusta, tuottaa sisältöä ja ohjata asiakkaita suoraan tuotteiden ja palveluiden pariin. Vaikuttaja ei myöskään nykyään tarkoita vain miljoonien seuraajien julkkista: yritykset käyttävät yhä enemmän nano- ja mikrovaikuttajia, joiden vahvuus on nimenomaan pienemmässä mutta sitoutuneemmassa yleisössä.
Juu, ja lampolan asukkaat juoksee häntä suorana ilman kritiikkiä "vaikuttajien" perässä. Mainostajat ja "vaikuttajat" nauraa koko matkan kohti pankkia, mikäli tiedät edes mitä sanonta tarkoittaa. ;D
Voisiko joku ystävällisesti kertoa, mihin sitä somea tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Nuo ovat kaikki poikkeuksetta psykopaatteja, autisteja tai muita friikkejä.
Psykopaatit todennäköisesti on joka paikassa missä vaan saavat itseään esille
Sekoitat nyt narsismiin.
Huoh....
Päivän opetus: Kaikki psykopaatit ovat narsisteja, mutta kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Some on erityisen tärkeä työkalu ihmisille, jotka haluavat menestyä urallaan. Jos haluaa rakentaa uraa, yrittäjyyttä tai asiantuntijaprofiilia, verkostoitua oikeiden ihmisten kanssa ja löytää uusia mahdollisuuksia, some on siihen yksi tärkeimmistä kanavista. Somessa rakennetaan yrityksiä ja henkilöbrändejä, markkinoidaan tuotteita ja palveluita, verkostoidutaan, rekrytoidaan / tullaan itse rekrytoiduksi, löydetään yhteistyökumppaneita, asiakkaita ja sijoittajia sekä rakennetaan ammatillisia yhteisöjä.
Eli kaikkea mitä kavahdan: luodaan illuusio itsestä, mainostetaan itseä ja etsitään ihmisiä, joista olisi itselle hyötyä ja lirkutellaan heille hyödyn saamiseksi.🤢🤮
Itse olen luonut urani töitä tekemällä. Kerta toisensa jälkeen olen saanut vaativamman työn isommalla palkalla. Tieto ammattitaidostani kulkee edelläni eikä minun tarvitse tuoda sitä esille somessa mitenkään.
Somenäkyvyyden tärkeys riippuu täysin alasta: joillakin aloilla, kuten markkinoinnissa, mediassa, teknologia-alalla tai monissa asiantuntijatehtävissä, se on jo lähes välttämätöntä. Toisilla aloilla taas perinteisemmät konstit saattavat riittää.
Mutta rehellisesti sanottuna mistä edes tiedät, eikö uraasi olisi avautunut vielä huomattavasti suurempia ja parempia mahdollisuuksia, jos olisit tuonut osaamistasi esiin myös somessa? Et voi tietää, kun et ole edes kokeillut. Somessa ammattitaito ei jää pienen sisäpiirin salaisuudeksi, vaan tavoittaa globaalisti ne parhaat mahdollisuudet, joista et omassa kuplassasi edes kuule.
Vierestä.
Lapsenomainen usko asioihin on hienoa. Minä käytän mielummin aikani osaamisen kehittämiseen kuin henkilöbrändin rakentamiseen. Jos haluan johonkin töihin, otan sinne yhteyttä.
Itse ainakin olen kurkkua täynnä mainontaa, vaikka osaankin sen ohittaa noteeramatta. Ilman on parempi. Nykyisin maksankin mieluusti, jos saan käyttää nettiä ilman mainoksia. Esimerkiksi AI:n avulla nyt ainakin hetken aikaa pystyy nauttimaan mainoksettomasta tiedonhausta. Se on jo n. 20 €/kk arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierestä.
Lapsenomainen usko asioihin on hienoa. Minä käytän mielummin aikani osaamisen kehittämiseen kuin henkilöbrändin rakentamiseen. Jos haluan johonkin töihin, otan sinne yhteyttä.
Influenssereille käy kylmät siinä vaiheessa kun yritykset tajuavat AI sisällön tulevan paljon halvemmaksi kuin vaikuttajabarbiet ja -kenit. Ihmiset tottuvat siihenkin aikanaan että sisältö on keksittyä.