Pystytkö menemään seisovasta asennosta
täysin kyykkyyn ilman että kantapäät nousee ylös?
Kommentit (39)
En edes pysy kyykyssä, vaikka miten yrittäisin, vaan lennän peffalleni.
notkistusjutussa molemmat normaalipainoiset testihenkilöt sai polviaan koukkuun vaan tosi vähän ja treenauksen jälkeen ei tilanne ollut olennaisesti muuttunut.
Pitääpä kokeilla.... joo, pääsen. Eipä ole ikuna tullut mieleen testailla.
Ymmärrän kyllä, jos kaikilla ei onnistu, sillä itse ainakin joudun hieman näkemään vaivaa tasapainon kanssa, etteivät varpaat nouse yhtään ilmaan, kun olen siellä alhaalla.
vähän koukistaa polvia ja kantapäät nousee. Hällä ei ole toivoakaan päästä.
eikä mitään tasapainovaikeuksia mennä kyykkyyn tai olla kyykyssä vaikka 5min.
Ennen en pystynyt, mutta kun aloitin callanetics-voimistelun, opin miten se tehdään... Nyt menee luonnostaan tuohon "afrikkalaisten synnytysasentoon"... :))
Kyllä pääsin hyvinkin helposti, onko tää joku "synnynnäinen juttu", joillakin vaan onnistuu helpommin kuin toisilla?
Olen päässyt aina, niin aikoinaan normaalipainoisena kuin nyt 20kg ylipainoisena ja raskaanakin.
Siskoni taas on tosi vaikea pysyä kyykyssä edes vaikka kantapäät saisivat noustakin. Hän ei vain kertakaikkiaan pysty menemään kyykkyyn. Liekö sitten jalkojen takaosien lihakset tiukat vai mikä... Siskollani on kuitenkin tosi hyvä kunto, hän liikkuu paljon ja treenaa myös salilla.
En ole koskaan edes ajatellut, että joku ei pysy kyykyssä.. Taas opin jotain uutta:)
Nykyisin olen 40 kg painavampi kuin 15 vuotta sitten, mutta ei ylipaino vaikeuta tätä mitenkään.
että jalat on lantion leveydeltä auki. Ei siis niin, että jalat harottaa ihan levällään. Eihän siinä sitten yleensä ongelmaa ole, jos sammakko-asentoa haetaan.
ilmeisesti akillesjänteet tai nilkat niin jäykät, etteivät kantapäät pysy maassa.
Kokeilin ja ei siinä mitään ongelmaa.....
Mutta harrastan paljon tanssimista jossa vaaditaan tasapainoa, että johtuisko siitä?
ole tullut mieleenkään, etten pystyisi! Onko siinä jotain vaikeaa? :O