Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä toi klinikka jossa Oras kuoli

Vierailija
08.09.2026 |

Yle MOT on uutisoinut vuonna 2023, että kyseisellä kauneusklinikalla rikottiin vakavasti potilasturvallisuutta ja hygieniavaatimuksia. Kertakäyttöisiä toimenpidevälineitä pestiin tavallisella Fairy-astianpesuaineella ja otettiin uudelleen käyttöön.

Lisäksi klinikalla suoritettiin vaativia esteettisiä pistoshoitoja sekä leikkauksia ilman laillistettua erikoislääkärin pätevyyttä tai viranomaisten lupia.

Klinikan johtava lääkäri, toimitusjohtaja ja vastuulääkäri on Karl Johan Svedjeholm, jota Ylen mukaan Plastiikkakirurgien yhdistys on yrittänyt ilmiantaa jopa poliisille.

Svedjeholm ei ole plastiikkakirurgian erikoislääkäri, vaan hän tekee leikkauksia yleislääkärin koulutuksella. 

Kommentit (207)

Vierailija
161/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis. Täysin epäeettinen lafka, mutta ei tuolla mitään oikeasti elämää ylläpitävää toimintaa ole. Pinnallisuus maksoi nuoren elämän. Surullista ja turhaa, mutta oman valinnan seuraus.

Ei ollut sinun tyttäresi, joten sinulla on varaa kirjoittaa noin.

Omien valintojen seurausta se on silti ollut. Samalla tavalla kuin ne nuoret miehet, jotka ajaa hirveää ylinopeutta ulos tieltä ja kuolee. En sano, etteikö nuoren kuolema olisi aina tragedia, mutta mitä muuta se olisi kuin omien valintojen seurausta...

-eri

No en sanoisi sama. Jos ajaa rajoitteiden mukaan niin on turvallisempaa. Samalla tavalla suomessatoimivien lääkäreiden luulisi noudattavan sääntöjä kun tunnollisen kuljettajan. Kyllä olettamus on että menet suomessa lääkärin hoidettavaksi niin asioiden uskoo olevan kunnossa. Voisin kuvitella että tutuillaan on ollut tuosta paikasta hyviä kokemuksia ja siksi valinnut sen.

Aamutelkkarissa lääkäri totesi, että riskittömiä operaatioita ei ole.

Vaikka kaikki tehtäisiin oikein, voi sattua kaikenlaista.

Montako tällaista turhaa kuolemaa tarvitaan, ennen kuin ihmiset oppivat?

Vierailija
162/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tuo konkurssikypsä yhtiö ketään ilmaiseksi leikkelee.päinvastoin.

sometyypit saa ilmatteeks  yhteistyökumppanuus- tämä tapa  houkutella taviksia jonoks asti- niiltä joo fyrkat pois.  typykät ovat  valmiita tuohon.firmalla hyvä sijoitus .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää kaikki kauniit ja menestyvät  marisijajulkkikset! Teette tyttärelleni ja kaikille naisille karhunpalveluksen. Teidän takianne muutkin naiset ovat lähteneet näyteltyyn itsesääliin, koska siinä oleminen on helvetin helppoa.

Vuoden vanhempi täällä ulkoistaa kasvatuksen julkkiksille. Kasvata ihan itse se tyttäresi, niin ei tarvitse myöhemmin kieriä itsesäälissä sen vuoksi, että tytär pilasi elämänsä jonkun tuntemattoman neuvosta.

vähän noinkin- kodista ja äidinmallista pääosin- mutta valitettavasti lapsi ja nuori  vaan  näinä aikoina altistuu mainonnalle, somelle jne--sitä ei voi väheksyä

Vierailija
164/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kun lukee niin olen todella onnellinen siitä, että silloin ei ollut somea ja somevaikuttajia kun itse olin nuori tyttö.

Ei se somen syytä ole. Luonnekysymys. Jotkut vaan uskovat kaiken, mitä sattuvat näkemään. Lisäksi puljun asiakkaaksi haluavilla on kaikki mahdollisuudet selvittää, millainen klinikka on kyseessä. Joko tämä pikkutytttörassu ei viitsinyt tehnyt sitä, tai ei välittänyt, kunhan halvalla sai.

Miten niin halvalla? Kyllä turkissa olis saanut paljon halvemmalla, mutta kun ihan viranomaisetkin suosittelevat, ettei sinne kannata lähteä, vaan tehdä se Suomessa turvallisesti.

somevaikuttajille tarjotaan  halpja jopa ilmaisia toimenpiteitä-  

Moni somevaikuttaja korostaa vastuullisuuttaan, mutta he ovat  kuitenkin valmiita mainostamaan mitä tahansa, kunhan summasta sovitaan. He pyytelevät seuraajiltaan anteeksi, mutta vierittävät syyn yhteistyötä tarjonneelle vaikuttajatoimistolle. Nämä toimistot eivät ole tarpeeksi yrityksen taustoista, kun mainoskampanjasta sovittiin.

Vierailija
165/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin nyt tämän julkimon vanhoja sometilejä.

Ikävä kun kuoli mutta eipä nyt mitään menetettykään.

Mulle tuntematon "vaikuttaja" ennen kuolemaansa.

Vierailija
166/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen artikkelissa mainitaan, että on myös "steriloitu kertakäyttöisiä hansikkaita pirtulla". Ainakin tavalliset kertakäyttökäsineet ovat haurasta tekoa jo valmiiksi (voi olla huomaamattoman pieniä reikiäkin) ja desinfiointiaine, myös käsidesi, haurastuttaa niitä lisää. 

- laitoshuoltaja

Pakkomielteinen voiton maksimointi & ahneus -> täysin ihmishengistä piittaamatonta toimintaa. 

Kuinkahan paljon näkymättömiin jääneitä tuntemattomia uhreja on vuosien varrella? Olivia O. julkisuuden henkilönä toi ilmiön päivänvaloon, mutta pistää miettimään kuinka paljon ihan tavisuhrejakin on. 

Olivia O. ei kuollut turhaan: ehkäpä moni kauneuskirurgiaa harkitseva pohtii nyt uudelleen, että kannattaako. Toisaalta ehkäpä nyt rikollista toimintaa harjoittavat puoskarit joutuvat tarkempaan syyniin ja edesvastuuseen. Valvontaviranomaiset - vauhtia! Hämmästyttävää, kuinka kauan tuokin Olivian käyttämän lafkan puoskari sai jatkaa toimintaansa. Yrittäjän vapautta? Paljon parjataan vapaan yrittämisen tiellä olevaa "sääntö-Suomea",  byrokratioineen, valvontoineen ja sääntöineen. Mitä jos nähtäisiin kaiken tuon kontrollin tarkoittavan kuitenkin ensisijaisesti turvallisuutta meille kuluttajille ja asiakkaille? Milloin muistat viimeksi nähneesi mediassa tai missään keskustelua yrittäjän/yrittämisen etiikasta?

Toivoisi myös, että tämä Olivian surullinen ja järkyttävä tapaus kirvoittaisi mediassakin keskustelua nykynuorten kauneusihanteista ja siihen liittyvästä joillakin neuroottisuuteen asti halusta muokata keinotekoisesti kehoaan. 

Vierailija
167/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis. Täysin epäeettinen lafka, mutta ei tuolla mitään oikeasti elämää ylläpitävää toimintaa ole. Pinnallisuus maksoi nuoren elämän. Surullista ja turhaa, mutta oman valinnan seuraus.

Omien valintojen seurausta se on silti ollut. Samalla tavalla kuin ne nuoret miehet, jotka ajaa hirveää ylinopeutta ulos tieltä ja kuolee. En sano, etteikö nuoren kuolema olisi aina tragedia, mutta mitä muuta se olisi kuin omien valintojen seurausta...

-eri

No en sanoisi sama. Jos ajaa rajoitteiden mukaan niin on turvallisempaa. Samalla tavalla suomessatoimivien lääkäreiden luulisi noudattavan sääntöjä kun tunnollisen kuljettajan. Kyllä olettamus on että menet suomessa lääkärin hoidettavaksi niin asioiden uskoo olevan kunnossa. Voisin kuvitella että tutuillaan on ollut tuosta paikasta hyviä kokemuksia ja siksi valinnut sen.

Niinhän sitä  luulisi mutta lääkäreissäkin (ihan kuin muissakin ammateissa) on ihmisiä jotka eivät toimi ammatissaan puhtaasti auttamisen halusta, muut motiivit ajaneet edelle. Plastiikkakirurgia on sellainen ala, jossa hälytyskellojen voisi luulla soivan ihan tavan talliaisellakin, että mihin menee hoitoon. Uutisointia aiheesta on kuintekin paljon.

Vierailija
168/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain tyhmä ihminen menee toimenpiteeseen ottamatta selvää klinikasta ja lääkäristä. Pinnallinen ja tyhmä tyttö sai mitä tilasi

Ollaanpa sitä nyt kertakaikkisen häijyjä ja tuomitsevia. Kyseessä oleva nuori nainen oli julkisuuden henkilö joka ansaitsi somella, kyllä sillä oli varmasti pikkasen enemmän paineita ulkonäön suhteen kuin näillä tavan talliaisilla.

Monet varmasti kommentoineet rumasti ukonäköä. Aina näitä yleensä miehiä ja keski-iän ylittäneitä tätejä on haukkumassa nuorten somettajien ulkonäköä ja kehonkoostumusta. Luultavasti samat nyt rääkyy miten pinnallista! Omaa syyllisyyttään asiaan eivät näe kun ovat niin täynnä itseään. 

En seuraa somettajia ollenkaan, enkä kommentoi heitä. Tätä tapausta on nyt tullut kommentoitua tällä palstalla. Nytkään en ole kommentoinut hänen ulkonäköään tai kehonkoostumusta, en edes tiedä millainen kumpikaan ominaisuus hänellä on ollut, enkä välitä edelleenkään siitä. Olen lähinnä kommentoinut älyn puutetta. Eikä tämä tosiaankaan ole ensimmäinen nuori tai kypsempikään ihminen, jolla on vakavavia puutteita sillä saralla, eikä tule olemaan viimeinenkään.

Vierailija
169/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten asioit tuolla klinikalla, ap?

Vierailija
170/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lekurien "Valkoinen muuri" on yhtä tehokas kuin poliisin " Sininen muuri".

...eihän korppi korpin silmää...

Tästäkin lafkasta on lääkärit tehneet rikosilmoitukse jo vuosia sitten. 

Vierailija
171/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä nyt hermostuta, tätä ei vain ole osattu vielä hyödyntää. Voisi olla esim. Pop-up-rasvaimu Prisman parkkiksella, pakettiautossa. Tänään Viikissä, huomenna Toijalan rautatieasemalla. Ota sinäkin rasvaimu kätevästi työmatkallasi.

Tai tilaa netistä itsehoitopaketti "Fat Stop Easy". Letku kätevästi asennettavissa rasvapesäkkeisiin ja mikä parasta: letku on pestävissä Fairylla! Letku siis ketää useita käyttökertoja ja Fairypesun jälkeen voit lainata letkua kaverillekin. Kuten munkinpaistorasvaa, ei rasvaimettyä rasvaa saa heittää viemäriin - hävitä se siis talousjätteen mukana. Tai tahtoessasi olla erittäin säästäväinen, voit paistaa sillä vappumunkit! Helppoa: telkkarista lempiohjelma päälle, sohvalle köllöttelemään ja anna "Fat Stop Easyn" hoitaa hommat. Miksi rehkiä turhaan syyssateessa lenkillä? Rasva katoaa Salkkareita katsoessa!

(Grazy maailma, grazy)

Vierailija
172/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kun lukee niin olen todella onnellinen siitä, että silloin ei ollut somea ja somevaikuttajia kun itse olin nuori tyttö.

Ei se somen syytä ole. Luonnekysymys. Jotkut vaan uskovat kaiken, mitä sattuvat näkemään. Lisäksi puljun asiakkaaksi haluavilla on kaikki mahdollisuudet selvittää, millainen klinikka on kyseessä. Joko tämä pikkutytttörassu ei viitsinyt tehnyt sitä, tai ei välittänyt, kunhan halvalla sai.

Miten niin halvalla? Kyllä turkissa olis saanut paljon halvemmalla, mutta kun ihan viranomaisetkin suosittelevat, ettei sinne kannata lähteä, vaan tehdä se Suomessa turvallisesti.

Suomessa "turvallisesti"?????

Mitä nyt aamutv: n asiantuntijoita kuuntelin niin aivan villi länsi tällaisten hoitojen suhteen rakas Suomemme. 

Vierailija
173/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoko pakaroiden rasvaimussa klassiset sanat :

- Katotaas sinne toisellekin puolelle, et miltä siellä näyttää?

Vierailija
174/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan suotta mollaatte. Minulle ei muut klinikat suostuneet hoitoja tekemään, mutta täällä onnistui mitään tutkimatta. Ja hyvin meni, miehet kiittelee. Kaikissa jutuissa on omat riskinsä.

Miehet kiittelee feikistä ja olet otettu?

Vierailija
175/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten tämä paikka on edes pystyssä ja miten toiminta on saanut jatkua näin pitkään. Jo vuosia sitten luin tästä paikasta niin kyseenalaisia juttuja mm entisten työntekijöiden kertomana että en ymmärrä miten tuonne kukaan on mennyt asiakkaaksi? Halvan hinnan takiako tuonne mennään? 

Vierailija
176/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan suotta mollaatte. Minulle ei muut klinikat suostuneet hoitoja tekemään, mutta täällä onnistui mitään tutkimatta. Ja hyvin meni, miehet kiittelee. Kaikissa jutuissa on omat riskinsä.

Sellaisia miehiä sinulla. Sääli

En edes kehtaisi kertoa...Omalle olen kelvannut kohta 20 vuotta ilman mitään operaatioita.

Vierailija
177/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se surullista, kun nuoren, kauniin naisen pitää mennä "hoitoihin". Onni on olla vähemmän kaunis, mutta tyytyväinen omaan itseensä ja olla oma persoonansa. 

Vierailija
178/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni somevaikuttaja korostaa vastuullisuuttaan, mutta he ovat  kuitenkin valmiita mainostamaan mitä tahansa, kunhan summasta sovitaan. He pyytelevät seuraajiltaan anteeksi, mutta vierittävät syyn yhteistyötä tarjonneelle vaikuttajatoimistolle. Nämä toimistot eivät ole tarpeeksi yrityksen taustoista, kun mainoskampanjasta sovittiin.

Plastiikkakirurgisten toimenpiteiden mainostaminen somessa pitäisi yksinkertaisesti kieltää. 

Vierailija
179/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plastiikkakirurgisten toimenpiteiden mainostaminen somessa pitäisi yksinkertaisesti kieltää. 

Ylipäätään kauneuskirurgiaa ja ties mitä pistoshoitoja ylistävät jutut pitäisi kieltää.

Vierailija
180/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa "turvallisesti"?????

Mitä nyt aamutv: n asiantuntijoita kuuntelin niin aivan villi länsi tällaisten hoitojen suhteen rakas Suomemme. 

Niin, se sen mun jutun pointti olin.

Mainostavat, että näitä tehdään Suomessa turvallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän