Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä toi klinikka jossa Oras kuoli

Vierailija
08.09.2026 |

Yle MOT on uutisoinut vuonna 2023, että kyseisellä kauneusklinikalla rikottiin vakavasti potilasturvallisuutta ja hygieniavaatimuksia. Kertakäyttöisiä toimenpidevälineitä pestiin tavallisella Fairy-astianpesuaineella ja otettiin uudelleen käyttöön.

Lisäksi klinikalla suoritettiin vaativia esteettisiä pistoshoitoja sekä leikkauksia ilman laillistettua erikoislääkärin pätevyyttä tai viranomaisten lupia.

Klinikan johtava lääkäri, toimitusjohtaja ja vastuulääkäri on Karl Johan Svedjeholm, jota Ylen mukaan Plastiikkakirurgien yhdistys on yrittänyt ilmiantaa jopa poliisille.

Svedjeholm ei ole plastiikkakirurgian erikoislääkäri, vaan hän tekee leikkauksia yleislääkärin koulutuksella. 

Kommentit (207)

Vierailija
121/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä taas viisastellaan. Rasvaimuun on ennen tätä kuollut ihminen 36 vuotta sitten.

Kai näihin joku turvallisuusharha on liittynyt.

Ilmeisesti tässä oli tarkoitus suurentaa rintoja rasvansiirrolla. Sellaisia tehdään julkisellakin, ei mulle ainakaan olisi tullut mieleen, että siinä voi henkikin lähteä.

Vierailija
122/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin somevaikuttajana oleminen ei muka olisi oma valinta. Kyllä se on ja jos se pakottaa tällaiseen niin voi voi. Olisihan sitä voinut valita ammattinsa toisinkin. Somevaikuttaja on sitä paitsi ehkä maailmankaikkeuden turhin "työ" muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset marisevat meikkimainosten keskellä ulkonäköpaineistaan. Kukas niitä ulkonäköpaineita aiheuttaa? Yhteiskunta. Ja mistäs koostuu yhteiskunta? Ihmisistä, joista Suomessakin yli puolet on naisia. Naiset nyt vain tutkitusti vatvovat paljon enemmän kuin miehet, mitä muut heistä ajattelevat. Mikään ei riitä, kun ei kelpaa itselleen. 

Aamutvssä oli missikisojen kolmen kärki ja jokaisella kuvankauniilla naisella oli nuorempana ollut ulkonäköönsä liittyviä ongelmia ja osalla syömishäiriöitä. Todellako? Tosi vaikea kuvitella että yksikään heistä olisi ollut kiusattu ainakaan ulkonäkönsä vuoksi. Korostivat kovasti sisäistä kauneutta mutta menevät ulkonäköä rankasti arvostelevaan kilpailuun. Tuntevatko edelleen itsensä rumaksi? Vähän siltä kuulosti ja kuitenkin ovat kolme Suomen kauneinta tässä kisassa.

Kuka näiden tyttöjen päähän laittaa tällaisia ajatuksia? Toiset tytöt? Vanhemmat? Sisarukset? Miksi tyttöjä ei kasvateta hyväksymään itseään? Tai opeteta että kaikkien puheita ei kannata kuunnella eikä uskoa. Suurin osa ihmisistä puhuu ihan täyttä pskaa.

Vierailija
124/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen somevaikuttaja? Ihminen joka pitää instaa. Ok, minäkin olen sitten somevaikuttaja.

Vierailija
125/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lihamyllyyn työntää käden, niin onko se lihamyllyn vika?

On, kun ei kukaan sanonut, ettei kannata laittaa kättä sinne. Kun ei ollut viranomainen ohjeistamassa.

Tätä se on kun nuori sukupolvi on tuhonnut aivonsa tiktokilla ja muulla somella.

Vierailija
126/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etiikka? 

Ei, kun etikkaa se oli.

Vierailija
127/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee niin olen todella onnellinen siitä, että silloin ei ollut somea ja somevaikuttajia kun itse olin nuori tyttö.

Vierailija
128/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noissa kauneustoimenpiteissä ihan kaikenikäisiä käy, turha tässä vain nuoria on haukkua.

Vierailija
129/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Någån rantahurri igen!

Olivia mahtoi olla todella fiksu ja harkitseva henkilö, kun valitsi mennä tuonne. Onnittelut Darwin-palkinnosta.

Vierailija
130/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen somevaikuttaja? Ihminen joka pitää instaa. Ok, minäkin olen sitten somevaikuttaja.

Somevaikuttaja on sellainen joka esittelee somessa persettään ja tissejään ja kirjoittelee kirjoitusvirheitä täynnä olevia tekstejä siihen mukaan. 

Vierailija
131/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tämä turhamaisten naisten tähden.

Vierailija
132/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis. Täysin epäeettinen lafka, mutta ei tuolla mitään oikeasti elämää ylläpitävää toimintaa ole. Pinnallisuus maksoi nuoren elämän. Surullista ja turhaa, mutta oman valinnan seuraus.

Ei ollut sinun tyttäresi, joten sinulla on varaa kirjoittaa noin.

Vain tyhmä ihminen menee toimenpiteeseen ottamatta selvää klinikasta ja lääkäristä. Pinnallinen ja tyhmä tyttö sai mitä tilasi

Ollaanpa sitä nyt kertakaikkisen häijyjä ja tuomitsevia. Kyseessä oleva nuori nainen oli julkisuuden henkilö joka ansaitsi somella, kyllä sillä oli varmasti pikkasen enemmän paineita ulkonäön suhteen kuin näillä tavan talliaisilla.

15000 seuraajaa. Tuollaisilla määrillä ei ansaita yhtään mitään.

Niin, 15 000 seuraajaa, ajatella! Edellinen kommentoija puhuu paineista ulkonäön suhteen. Niitä somejulkkiksella on kuulemma paljon. Pitäisi erottaa ulkonäkö ja ulkonäkömuoti. Oma ulkonäkö voi olla todella hyvä ja silti haluaa esimerkiksi jonkin ihme turbomuodin mukaiset huulet ja takapuolen. Nämä supermuokkaajat kokevat painetta olla kaikki samannäköisiä. ISOT huulet, rinnat ja takapuoli.

En ollut tiennyt tätä julkkista kuin päihdetaustasta. Kun katsoo kuvia, hänen kasvonsa olivat nykyään mielestäni hyvin erilaiset kuin ennen. Botuliinin käyttöön hän kannustikin seuraajiaan.

Täysin turha ja surullinen kuolema. Osanotto läheisille.

Vierailija
133/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kun lukee niin olen todella onnellinen siitä, että silloin ei ollut somea ja somevaikuttajia kun itse olin nuori tyttö.

Ei se somen syytä ole. Luonnekysymys. Jotkut vaan uskovat kaiken, mitä sattuvat näkemään. Lisäksi puljun asiakkaaksi haluavilla on kaikki mahdollisuudet selvittää, millainen klinikka on kyseessä. Joko tämä pikkutytttörassu ei viitsinyt tehnyt sitä, tai ei välittänyt, kunhan halvalla sai.

Vierailija
134/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio karsii.

Vierailija
135/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys.

Vierailija
136/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo olleet melko varakkaita. Luulisi että olisi voinut valita kunnollisenkin klinikan.

Vierailija
137/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs täällä taas viisastellaan. Rasvaimuun on ennen tätä kuollut ihminen 36 vuotta sitten.

Ilmeisesti tässä oli tarkoitus suurentaa rintoja rasvansiirrolla. Sellaisia tehdään julkisellakin, ei mulle ainakaan olisi tullut mieleen, että siinä voi henkikin lähteä.

No kyseisen yrityksen toiminta ei kyllä mitenkään kestä päivänvaloa. Ihmetyttää että ei ole lupia viety jo kauan sitten. Siinäpä on valvontaviranomaisella selittämistä. Aina kannattaa tutkia taustoja kun menee operaatioon. Saman alan ihmiset eivät välitä ilmoittaa viranomaisille epäkohdista. Itsekin olin menossa leikkaukseen jossa nukutettiin. Kuulin että yksi talon kirurgeista oli alkoholisti ja ei ollut vielä tehnyt pahoja mokia työssään, jotain pientä kyllä. Ennen sairaalaan menoa kysyin tästä toiselta lääkäriltä joka lähes suuttui sanoen että kyseinen kirurgi on todella taitava. Minulle on aivan sama vaikka olisi maailman kuuluisin ja taitavin mutta MINUA ei operoi krapulainen laskuhumalainen kirurgi jota kollegat eivät uskalla edes estää tulemasta leikkaussaliin humalassa. Pääsin toiseen sairaalaan leikattavaksi.

Vierailija
138/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin Olivian maailmantuska omasta ulkonäöstä on nyt kokonaan poissa. Ajatelkaa nyt, jos hän olisi elänyt yli 80-vuotiaaksi. Kuinka kauan hän olisi tätä samaa tuskaa joutunut käymään lävitse samalla, kun väsymättä riipii kasaan rahoja päästäkseen taas seuraavan kerran veitsen alle.

Vierailija
139/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolema oli tietysti äärimmäisen epätodennäköinen seuraus, ja tuollakin puoskariklinikalla suurin osa kaikista toimenpiteistä sujui varmasti hyvin - muutenhan luvat olisi mennyt jo ajat sitten. Mutta vaikka riskejä pitäisi kuinka pieninä, ne on silti todelliset ja ne kannattaa pyrkiä pitämään mahdollisimman pieninä. 

Vierailija
140/207 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noissa kauneustoimenpiteissä ihan kaikenikäisiä käy, turha tässä vain nuoria on haukkua.

Niin, tyhmiä ja itsekeskeisiä ihmisiä on kaikissa ikäluokissa. Eipä ollut yllätys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi