Suhteessa toinen haluaa lapsia, mutta toinen ei - lapsia haluava yrittää käännyttää toista
Mitä mieltä olette tällaisesta tilanteesta, että toista henkilöä yritetään suhteessa painostaa kohti lapsen hankkimista, vaikka ei haluaisi?
Oletteko itse olleet tällaisessa tilanteessa ja mitä teitte/tekisitte?
Kommentit (172)
Miehelläni oli tavatessamme jo lapsi edellisestä liitosta. Itse olin aina halunnut tulla äidiksi. Mies ei ollut ajatuksesta innoissaan, mutta ymmärsi tilanteeni ja sopeutui asiaan. Nyt lapsi on meille molemmille, erityisesti miehelle todella rakas ja tärkeä osa elämää. Ymmärrän, jos lapsen hankkiminen ei toiselle sovi suunnitelmiin ollenkaan, ero voi olla silloin paras ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No sitten tekee kuten just sanoin, älä kerro mitä mieltä olet ekana. Lueppa noi uudestaan ihan ajatuksen kanssa."
Niin, eli siis täytyy omalla pelaamisella varmistaa että se valehtelijaksi ja myötäilijäksi oletettu toinen puolisko kertoisi totuuden? Ei kiitos.
Ei se ole "pelaamista" jos itse hyvissä ajoin kysyy jotain ja vastauksen saatuaan on itse rehellinen. Kummat kuvittelut sulta pelaamisesta...
Siiiiiiiis sinä neuvoit että ensin ei saa kertoa omaa kantaansa, jotta toinen kertoisi omansa myötäilemättä. Älä nyt siirrä tolppia.
Niin, että älä mene oma-aloitteisesti sanomaan "minähän en sit lapsia halua", vaan kysyy ensin häneltä. Ja siis hyvissä ajoin, eli ekoilla treffeillä, mieluummin jo ennen niitä. JOS mies silti ehtii kysyä sinulta ensin, niin tottakai pitää olla rehellinen. Se että mies ennen ekojakaan treffejä sitä kysyy niin selkeästi aihe on hänelle erittäin tärkeä, suuntaan tai toiseen. Pointti, huoh, taas kerran, on siis se että älä itse tarjoa tietoa hopeatarjottimella, jos kyseessä on asia mistä tiedetään että jotkut, aivan liian monet, valehtelevat.
Mä oon nyt eri, kuin tuo, jonka kanssa vänkäät nyt, mutta se, joka tuon ekan kommentin kirjoitti.
Ja kuten tuossa kerroin, ei se aina riitä ettei kerro itse omaa kantaansa ensin, koska mulle on käynyt niin 2 kertaa, että mies itse vastasi kysymykseen ensin että ei halua lapsia ja sitten mieli muuttui hyvin äkkiä kuitenkin.
Ja joo voi olla että mieli tosiaan muuttui, mutta voihan olla, että mies arveli mun silti vastaavan olevani vela. Se ehkä näkyy päälle päin ja koska emme tavanneet missään tindereissä vaan oikeassa elämässä, niin vastapuoli arvelee ehkä asioita, joita en ole kertonut.
Itse päättelen näin käytöksestä ja vastauksesta, kun kerran molemmat perusteli asian nimenomaan sillä, että "kaikki naisethan haluaa". Eli eivät uskoneet silmiään ja korviaan, vaan ajattelivat naisen joka tapauksessa haluavan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painostaminen lapsiin on henkistäväkivaltaa.
On se henkistä väkivaltaa myös toisinpäin. Tuossa ainoa ratkaisu on ero.
Miten on henkistä väkivaltaa muita ihmisiä kohtaan, jos ei halua lapsia?
Pitkä tarina lyhyesti. Toinen halusi toinen ei. Painostusta. Seksielämä loppui 20 vuotta sitten. Siitä tuli vain lasten tekoon tähtäävä toimenpide. Loppuelämä skeidaa.
Siitä miettimään omia suunnitelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen lapsia haluavan kannattaa vaihtaa kumppania ja sanoa syyksi tuon, että sinä et halua lapsia, minä haluan, joten heippa. Tuollainen suhde on tuhoontuomittu alusta alkaen, se lapsia haluava menettää tarkoituksella lapsettoman kanssa ison osan elämästään.
Mutta, jos toista ihmistä rakastaa, ne heipat on tosi vaikeat.
Empatiakyvytön narsisti on ihminen, jolle puoliso on vain hyödyke. Hänen on helppo sanoa heippa, kun toinen ei taivu hänen tahtoonsa. Narsisti on kykenemätön rakastamaan. Sama
Te ette ole toisianne varten. Etsikää itsellenne omaa arvomaailmaanne tukeva kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen lapsia haluavan kannattaa vaihtaa kumppania ja sanoa syyksi tuon, että sinä et halua lapsia, minä haluan, joten heippa. Tuollainen suhde on tuhoontuomittu alusta alkaen, se lapsia haluava menettää tarkoituksella lapsettoman kanssa ison osan elämästään.
Mutta, jos toista ihmistä rakastaa, ne heipat on tosi vaikeat.
Empatiakyvytön narsisti on ihminen, jolle puoliso on vain hyödyke. Hänen on helppo sanoa heippa, kun toinen ei taivu hänen tahtoonsa. Narsisti on kykenemätön rakastamaan. Sama
No niin, ei siihen nars i s mia tarvita. Rauha taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painostaminen lapsiin on henkistäväkivaltaa.
Myös lupaus lapsesta myöhemmin ilman mitään aikomustakaan, on henkistä väkivaltaa ja itse asiassa pahempi asia koska aikaa hukkaantuu. Lapsiin painostettava voi poistua suhteesta HETI.
Olen "aina" halunnut lasta, niitä ikään kuin kuuluu haluta että elämä menee eteen päin. Kun aloin tuntemaan itseäni paremmin mieleni muuttui myös tässä lapsia asiassa, enkä halua lasta. Parikymppisenä sitä tekee päätöksiä sellaisen ihminen puolesta, jota ei itsekään vielä tunne kunnolla. Sitä joutuu aika pitkän pätkän kulkemaan, että tietää mitä loppujen lopuksi siltä elämältään haluaan.
Itse tiesin jo lapsena etten halua lasta.
Miksi käydään treffeillä, miksi seurustellaan, miksi tutustutaan?
Onko aloittajalla käynyt mielessä, viisas ei lähde edes toisille treffeille, jos jossain näin olennaisessa seikassa ollaan ikään kuin eri puolilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käydään treffeillä, miksi seurustellaan, miksi tutustutaan?
Onko aloittajalla käynyt mielessä, viisas ei lähde edes toisille treffeille, jos jossain näin olennaisessa seikassa ollaan ikään kuin eri puolilla.
Eivät lisääntyjät kerro sitä heti että haluavat lapsia.
No olisit sitten nostanut kytkintä aikaisemmin. Mikset tehnyt niin?