"Yhä useampi työssäkäyvä hankkii lääkkeitä kipuihinsa katukaupasta"
"Yhä useampi työssäkäyvä hankkii lääkkeitä kipuhinsa katukaupasta
Lääkäristä on yhä vaikeampaa saada asianmukaista kivunlievitystä, mikä on ajanut työntekijöitä tilanteeseen, missä he joutuvat hankkimaan kivunlievitystä pimeiltä markkinoilta."
Sairasta, että maailma on mennyt tommoiseksi. Onko tuo oikeasti totta, että lääkärit eivät määrää enää kipuun lääkkeitä? :(
Kommentit (33)
Ei panacodiakaan enää saa, siitä kyllä tulee ikävät vierotusoireet, huomasin.
Minä ymmärrän näitä kipupotilaita.
Minulla on mennyt krooniseen kipuun ainoastaan Triptyl 10 mg (mieto masennuslääke, joka pienenä annoksena nostaa kipukynnystä ja söin pienintä annosta). Mitä lääkärit sanoivat? Ihan suoraan useampikin totesi, että tätä ei voi syödä loppuelämää ja pitäisi lopettaa ko. lääkkeen syönti. Ajattelivat, että kyllä kivun kanssa pitää pärjätä ilmankin.
Sairaaksi on maailma mennyt, kun kipujakaan ei saisi lääkitä.
Mulla jäi edesmenneen omaisen jäljiltä sen verran arsenaalia, ettei tarvitse mennä terveydenhuoltoon vinkumaan. Pärjään vaikka millaisten kipujen kanssa pitkään. Huojentavaa.
Minä olen kärsinyt kivuista jo 1,5 vuotta. Lääkäriltä olen saanut reseptin kahteen eri kipulääkkeeseen. Vaikka sanon, että lääkkeet eivät tehoa kipuun, en saa uusia lääkkeitä.
Kipujen syytä on yritetty selvittää, mutta jokaista pientäkin tutkimusta pitää aina odottaa vähintään 2 kk, niin hitaasti etenee. Kun todetaan, että näissä verikokeissa ei mitään näkynyt, seuraavat laitetaan kuukausien päähän.
Sairauslomaa en saa, kun ei ole diagnoosia siitä, mikä kivut aiheuttaa. Vaikka Kelasta aina sanotaan, että ei sitä sairauspäivärahaa diagnoosin perusteella myönnetä, vaan sen perusteella, kuinka oireet vaikuttavat työkykyyn, niin diagnoosin puuttuminen tai "vääränlainen" diagnoosi voivat olla este sairauspäivärahalle. Silloin ei edes katsota sitä, millaisia oireita hakijalla on, ja miten ne vaikuttavat työkykyyn.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän näitä kipupotilaita.
Minulla on mennyt krooniseen kipuun ainoastaan Triptyl 10 mg (mieto masennuslääke, joka pienenä annoksena nostaa kipukynnystä ja söin pienintä annosta). Mitä lääkärit sanoivat? Ihan suoraan useampikin totesi, että tätä ei voi syödä loppuelämää ja pitäisi lopettaa ko. lääkkeen syönti. Ajattelivat, että kyllä kivun kanssa pitää pärjätä ilmankin.
Sairaaksi on maailma mennyt, kun kipujakaan ei saisi lääkitä.
Näinhän se on: "Kaikillahan täällä on kipuja."
Niin no, eihän sitä tietäisi elossa olevansakaan, jos ei mihinkään sattuisi.
Sanoin lääkärille, että otan kipulääkkeen siinä vaiheessa, kun kipu äityy niin pahaksi, että tajunnan taso alkaa laskea. Ja 1/3 ajasta olen kipulääkkeissä, jotka lievittävät kipua juuri sen verran, että pysyn tajuissani.
Kipulääkkeiden käyttöä pitäisi kuulemma vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kärsinyt kivuista jo 1,5 vuotta. Lääkäriltä olen saanut reseptin kahteen eri kipulääkkeeseen. Vaikka sanon, että lääkkeet eivät tehoa kipuun, en saa uusia lääkkeitä.
Kipujen syytä on yritetty selvittää, mutta jokaista pientäkin tutkimusta pitää aina odottaa vähintään 2 kk, niin hitaasti etenee. Kun todetaan, että näissä verikokeissa ei mitään näkynyt, seuraavat laitetaan kuukausien päähän.
Sairauslomaa en saa, kun ei ole diagnoosia siitä, mikä kivut aiheuttaa. Vaikka Kelasta aina sanotaan, että ei sitä sairauspäivärahaa diagnoosin perusteella myönnetä, vaan sen perusteella, kuinka oireet vaikuttavat työkykyyn, niin diagnoosin puuttuminen tai "vääränlainen" diagnoosi voivat olla este sairauspäivärahalle. Silloin ei edes katsota sitä, millaisia oireita hakijalla on, ja miten ne vaikuttavat työkykyyn.
mitä on määrätty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi katukaupasta, koska niistä ei voi tietää mitä ne myy. Ne voi olla oikeaa tavaraa, tai sitten ihan väärennettyä paskaa, jolla voi henki lähteä. Narkit ja rikolliset tarvii rahaa, joten ei niitä kiinnosta mitä ne ihmisille myy.
Kovissa kivuissa ostat sieltä mistä saat. Muutenkin ihmiset hakevat apunsa jostakin. Jos ei apua saa lääkäristä niin sitä haetaan vaikka kadulta.
Mitä muuta ostat kadulta ?
Itse ostan pillua kadulta, kun sen saaminen on normaaleja reittejä myöten yhtä vaikeaa kuin kolmiolääkkeiden saanti lääkäriltä.
Että karvakolmiolääkettä kadulta sano...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi katukaupasta, koska niistä ei voi tietää mitä ne myy. Ne voi olla oikeaa tavaraa, tai sitten ihan väärennettyä paskaa, jolla voi henki lähteä. Narkit ja rikolliset tarvii rahaa, joten ei niitä kiinnosta mitä ne ihmisille myy.
Kovissa kivuissa ostat sieltä mistä saat. Muutenkin ihmiset hakevat apunsa jostakin. Jos ei apua saa lääkäristä niin sitä haetaan vaikka kadulta.
Itse ostan pillua kadulta, kun sen saaminen on normaaleja reittejä myöten yhtä vaikeaa kuin kolmiolääkkeiden saanti lääkäriltä.
heheh...
Paras minusta on se, jos iäkäs/vaikeasti sairas ihminen kaipaa kipulääkettä. Vedotaan siihen, että ei voida antaa, kun tämä koukuttaa. Mitä väliä sillä on, jos pian lusikan nurkkaan heittävä tai 80 v Marjatta jäisikin koukkuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ARVAA! :D
Vitunhuulien parantava & kipua helpotta vaikutus on kova.
Onko se mikään ihme. Sen puolen vuoden jonottamisen jälkeen jos hyvällä tuurilla saa lääkärille ajan niin vastaus on aina että kokeillaan ensimmäinen puolivuotta ihan pelkällä 400mg buranalla ja jos se ei auta niin kokeillaan seuraava puolivuotta sillai että ota lisäksi 1000mg panadolia ja jos sekään ei auta niin katsotaan sit jotain mikä oikeasti auttaa. Ja hupsista onkin parivuotta kulunut ja mikään muu ei ole muuttunut kuin se että rahaa on paljon vähemmän niiden lääkärimaksujen takia mutta samat kivut ja säryt on vielä. Kun taas katukaupasta saat heti ostettua kovempia lääkkeitä jotka auttaa nopeasti eikä kulu kuin pari viikkoa ja pääset paljon halvemmalla. Nykyajan lääkäreille tärkein asia on turvata omat provikat lääkeyhtiöiltä ja se potilaan oikea auttaminen on toissijaista. Nykyajan lääketiede on kehittänyt todella hyvät lääkkeet mutta siltikin lääkärit määrää niitä buranoita ja panadoleja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei määrää lääkärit enää kunnon kipulääkkeitä muuta kuin kollegoilleen.
Kyllä minulle määrättiin, vaikka on päihde ja mielenterveystaustaa.
Mullakin on tuota taustaa. Lopetin itse kaikki rauhoittavat ja kodeiinilääkkeet seinään 20 vuotta sitten. En ole sen jälkeen niitä suuhuni laittanut, enkä myöskään lääkäriltä niitä pyytänyt. Siitä huolimatta en saa enää mitään muuta kuin panadolreseptin. Edes buranareseptiä ei lääkärit kirjoita.
No minä en kyllä ole ollut mitään vahvempia kipulääkkeitä ollut vaillakaan sen jälkeen kun ne lopetin. Viimeksi kun rannemurtuman takia menin lääkäriin, kun burana-panadol -yhdistelmä ei auttanut, niin lääkäri pitkän jahkailun ja huokailun jälkeen kirjoitti arcoxiaa, ohjeena että sitäkään ei saa ottaa kuin vain silloin, jos särky on niin kova että ei kertakaikkiaan enää kestä.
Et ostanut, r**aiskasit !