"Yhä useampi työssäkäyvä hankkii lääkkeitä kipuihinsa katukaupasta"
"Yhä useampi työssäkäyvä hankkii lääkkeitä kipuhinsa katukaupasta
Lääkäristä on yhä vaikeampaa saada asianmukaista kivunlievitystä, mikä on ajanut työntekijöitä tilanteeseen, missä he joutuvat hankkimaan kivunlievitystä pimeiltä markkinoilta."
Sairasta, että maailma on mennyt tommoiseksi. Onko tuo oikeasti totta, että lääkärit eivät määrää enää kipuun lääkkeitä? :(
Kommentit (33)
Ei määrää lääkärit enää kunnon kipulääkkeitä muuta kuin kollegoilleen.
Mulle määrättiin Buranaa ja Panadolia selän hermokipuun. Mitä veikkaatte auttaako.😳
Onhan niitä vahvempia kuin burana. Esim. eterocoxib. Ja ihan ilman kolmiota.
En ostaisi katukaupasta, koska niistä ei voi tietää mitä ne myy. Ne voi olla oikeaa tavaraa, tai sitten ihan väärennettyä paskaa, jolla voi henki lähteä. Narkit ja rikolliset tarvii rahaa, joten ei niitä kiinnosta mitä ne ihmisille myy.
Vierailija kirjoitti:
No voi voi kun te opioidiriippuvaiset ja fentanyylilaastarien pöllijät olette pilanneet muidenkin mahkut riittävään kivunlievitykseen.
Itse tarvinnut mitään lievitystä kun meni useita kylkiluita ja varpaita poikki putoamistapaturmassa. Huilailin, join vettä, käytin kuuma/kylmävesipulloa särkyyn. Ja nukuin. Siinä se.
Säästää ne kunnon mömmöt syöpä- ja hermovammapotilaille.
unikkoa voi kasvattaa helposti kuka vain. Ennen tehtiin niin.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi katukaupasta, koska niistä ei voi tietää mitä ne myy. Ne voi olla oikeaa tavaraa, tai sitten ihan väärennettyä paskaa, jolla voi henki lähteä. Narkit ja rikolliset tarvii rahaa, joten ei niitä kiinnosta mitä ne ihmisille myy.
Kovissa kivuissa ostat sieltä mistä saat. Muutenkin ihmiset hakevat apunsa jostakin. Jos ei apua saa lääkäristä niin sitä haetaan vaikka kadulta.
Saisiko lähteen/linkin tälle uutisille?
Loistavaa että lääkkeitä voi ostaa katukaupasta
Hai ostaos sie miult burana neljäsatast! Niit ku kolme otat nii se on yhteensä sit jo tuhatkaksattaa!
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole kärsinyt kovinkaan kovista kivuista. Suomeksi sanottuna.
Täytyy ihmetellä jos katukaupasta tarvitsee kalliilla ostaa lääkitys vaivoihin, esim presepti kipu lääkkeet ovat noin yleisesti edullisia apteekissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle määrättiin Buranaa ja Panadolia selän hermokipuun. Mitä veikkaatte auttaako.😳
Se Burana olisi pitänyt laittaa laastarilla selkään siihen kipukohtaan kiinni, laitoitko?
Vierailija kirjoitti:
Sain yhteensä 5 erilaista lääkettä hermoratakipuun, erikseen ja yhdessä otettavaksi, osa veteen liuotettuina, lääkkeet maksoivat hulppeasti mutta arvaa auttoivatko, ainoa mitä lääkäreillä enää on niin kasapäin erilaisia kipulääkkeitä, joista eivät itsekään tiedä auttavatko, jos on hermoratakipua, se on niin voimakas kipu että pitäisi olla norsun tainnuttaja lääkitys ja sellaisia ei varmaan ole noin vain saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi voi kun te opioidiriippuvaiset ja fentanyylilaastarien pöllijät olette pilanneet muidenkin mahkut riittävään kivunlievitykseen.
Itse tarvinnut mitään lievitystä kun meni useita kylkiluita ja varpaita poikki putoamistapaturmassa. Huilailin, join vettä, käytin kuuma/kylmävesipulloa särkyyn. Ja nukuin. Siinä se.
No kun minä en käytä mitään opioideja tai fentanyylejä.
Nykyään ei saa edes kuolemassa olevat syöpä- tai muutkaan potilaat muuta kuin panadolia, koska voi vielä vähän ennen kuolemaa tulla riippuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun minä en käytä mitään opioideja tai fentanyylejä.
Nykyään ei saa edes kuolemassa olevat syöpä- tai muutkaan potilaat muuta kuin panadolia, koska voi vielä vähän ennen kuolemaa tulla riippuvuus.
Toiset saa, toiset ei, niiden saanti riippuu kuinka pitkään sairaus, kivut ovat jatkuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovissa kivuissa ostat sieltä mistä saat. Muutenkin ihmiset hakevat apunsa jostakin. Jos ei apua saa lääkäristä niin sitä haetaan vaikka kadulta.
Mitä muuta ostat kadulta ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta ostat kadulta ?
Itse ostan pillua kadulta, kun sen saaminen on normaaleja reittejä myöten yhtä vaikeaa kuin kolmiolääkkeiden saanti lääkäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle määrättiin, vaikka on päihde ja mielenterveystaustaa.
Mulla katkesi jalka kolmesta kohtaa enkä saanut kipuun muuta kuin burana/panadol leikkauksen jälkeen. Jouduin syömään lääkkeitä joihin minulla ei ollut reseptiä, sillä en olisi pärjännyt ilman vahvempaa lääkettä. Soitin lääkäriin kipujen vuoksi mutta sanottiin että ei tipu vahvempaa, pitää vain pärjätä. Onneksi sain viideksi päiväksi leikkuun jälkeen järjestymään muuta kautta lääkkeet.