Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tämä uusi käytäntö on, että työnhakijalle soitetaan että sua ei ole valittu

Vierailija
07.09.2026 |

Minulle on nyt soitettu työhaastattelun jälkeen, että sua ei ole valittu.

Siis mitä vittua, tuollainen puhelu on hirveä ja nöyryyttävä. Että oikein heitettäisiin kermakakku naamalle ja hierottaisiin päälle.

Jäi niin, niin, niin nöyryytetty olo.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin tuollainen puhelu. Kysyin samalla, olisiko jotain muuta homma, johon soveltuisin ko. firmassa. Olihan siellä ja nyt olen ollut siellä töissä yli vuoden. Jos olisin ap:n tavoin alkanut parkua ja uhriutua, olisin varmasti edelleen työtön. 

Vierailija
22/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ois unelmaduuni olla se soittaja. Ensin iloisella äänellä soittelee ja esittelee itsensä ja kertoo että siitä siitä yrityksestä soittelen, sanoisin että olitte hakenut meille töihin, olisiko hetki aikaa jiutella asiaan liittyen ja toinen siinä innoissaan vastaa että toki, tässä on aikaa ja sitten voi vetäistä maton jalkojen alta ja kertoa että sinua ei tähän tehtävään valittu, oli paljon parempia hakijoita kuin sinä joten hyvät päivän jatkot vaan! tuut tuut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempin tärkein tehtävä on opettaa lapsi kohtaamaan ja sietämään pettymyksiä. Ap:n vanhemmat ovat rajusti epäonnistuneet tässä tehtävässä. 

Vierailija
24/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit ap saanut sen massaviestin mikä on kaikille lähetetty ettet tullut valituksi niin olisitko ollut paljon iloisempi? Yleensä nämä jotka vaivautuvat henkilökohtaisesti soittamaan ovat valmistautuneet kysymykseen mikä meni pieleen ja miten voin parantaa mahdollisuuksiani ensi kerralla. Kai kysyit ennen kuin rupesit itkemään? 

Vierailija
25/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle äskettäin tuli viesti vain sähköpostitse, etten tullut valituksi. Parempi niin, en tarvi puhelua asiasta.

Vierailija
26/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän nämä lumihiutaleet olisivat selvinneet ajalla ennen sähköpostia? Silloinhan tuollainen asia sanottiin usein ihan kirjaimellisesti päin naamaa. Ei edes soitettu perään. 

Vierailija
27/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on virkistävä poikkeus niihin miljooniin postauksiin, joissa purnataan kun mitään ei kuulu. Vai oliko tää provo ja minä en vaan tajunnut?

En minä ainakaan kerkeä puhelimessa roikkua siksi, että soitetaan miten valittu oli motivoituneempi kuin minä.

Vierailija
28/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli soitto. "Hae muualle!. Jatketaan".

:O :D

Vierailija
29/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on virkistävä poikkeus niihin miljooniin postauksiin, joissa purnataan kun mitään ei kuulu. Vai oliko tää provo ja minä en vaan tajunnut?

En minä ainakaan kerkeä puhelimessa roikkua siksi, että soitetaan miten valittu oli motivoituneempi kuin minä.

Sitten sun pitää vain olla vastaamatta puhelimeen. Elämä on valintoja. 

Vierailija
30/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voi vastata että haistapa sitten paska.

Vierailija
31/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle äskettäin tuli viesti vain sähköpostitse, etten tullut valituksi. Parempi niin, en tarvi puhelua asiasta.

Sähköposti paras, hyvä jos mahdollisimman nopeasti ilmoittaa ettei tullut valituksi, hyvä tieto kun useampaan hakee, jos vaikka jostain huonommasta paikasta pyytää haastatteluun niin hankala tilanne kun kuitenkin haluaisi sinne toiseen, niin hyvä tietää ettei pääse, mutta turha häiritä turhilla puheluilla, email riittää hyvin

Vierailija
32/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä varten, että sulla on mahdollisuus kysyä että mistä jäi kiinni tai mitä kehityskohteita voisit miettiä, ihan vaan jatkoa varten?

Vierailija
33/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen voi vastata että haistapa sitten paska.

Voi, jos haluaa varmistaa, että ko. firmasta ei enää ikinä minkäänlaisia työmahdollisuuksia itselle aukene. Eikä kovin monesta muustakaan. Suomi on pieni maa ja sana kiukuttelevasta lumihiutaleesta kiirii nopeasti 

Vierailija
34/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on varsin kohteliasta kertoa henkilökohtaisesti, miten haastettelussa kävi. Eipähän tarvitse odotella, että tuleeko sieltä jotain tietoa vai ei. Harvinaisen fiksu firma ollut kyseessä. 

Tuollaisen tiedon voi laittaa s-postilla.

Itselleni tuli niin paha mieli. Jotenkin nöyryyttävä tapa.

Millä lailla se soittaja sitten nöyryytti sinua? Kertoiko asian, jotenkin erityisen ilkeästi, haukkui sinua ja nauroi vielä päälle vai miksi koet ilmoitusluontoisen asian nöyryyttävänä?

Vierailija
35/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kaksi kertaa soitettu noin, eli kerrottu että en ole tullut valituksi. Siitä on jäänyt hyvä mieli ja olen myös ilmoittajaa kiittänyt siitä, että sain tiedon suoraan. On ihan ok, että jos on käynyt haastattelussa jonka päätteeksis on luvattu ilmoitella johonkin päivään mennessä, niin sitten myös ilmoitetaan.

Ylipäätään rekryprosessit on nykyään mukavampia kuin ennen, vaikkei mulla olekaan tärpännyt vielä. 

Itse asiassa sain juuri tänään tuollaisen puhelun ja siitä jäi hyvä mieli, vaikka toki oli pettymys etten tullut valituksi. Tuo että kohdeltiin arvokkaasti rekryprosessin ajan alusta loppuun luo toivoa, että vielä kannattaa yrittää enkä ole täysin arvoton työnhakija.

Vierailija
36/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voit ymmärtää jotain siitä, miltä pakit naiseltakin voi tuntua. Vaikka veikkaan että pakit vielä ikävämpi juttu kun sydän, sielu, rakkaus kyseessä.

Vierailija
37/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole mikään uusi käytäntö. Ollut vakiokäytössä aikuisten ihmisten työpaikoissa jo vuosikymmeniä. 

Nöyryyttävä tapa onkin. Itse tunsin tuon todella ikäväksi ja vastenmieliseksi puheluksi. Jopa tämä soittaja oli jotenkin hyvin omituinen ja varautunut. Olisin mieluusti saanut tuollaiset viestit sähköpostilla.

Tää on nyt joku uusi tapa, jota en ymmärrä. Miksi vaan soittamisen takia soittaa, jos ei ole antaa mitään muuta sanottavaa hakijalle kuin että sua ei ole nyt valittu.

Vierailija
38/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpostilla hoidetaan yleensä se vaihe, kun ei vielä ole haastetteluja. Haastatellut sitten saatetaan käydä läpi soittamalla, jotta he voivat kysyä valinnasta ja saada perustelut, miksi ei onnistunut. 

Vierailija
39/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt en ymmärrä. Jos itse olisin panostanut täysillä työpaikan hakuun, niin kyllä haluaisin kuulla myös miksi en tullut valituksi. Ajattelisin myös niin, että olin merkityksellinen henkilö haastattelijoiden mielestä, koska vaivautuivat henkilökohtaisesti ilmoittamaan, vaikka valinta ei osunut minuun. Vrt. että mitään ei kuulu, tai tulee joku persoonaton automaattiviesti = täysin yhdentekevä henkilö, jota ei enää edes muisteta. 

Vierailija
40/113 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole mikään uusi käytäntö. Ollut vakiokäytössä aikuisten ihmisten työpaikoissa jo vuosikymmeniä. 

Nöyryyttävä tapa onkin. Itse tunsin tuon todella ikäväksi ja vastenmieliseksi puheluksi. Jopa tämä soittaja oli jotenkin hyvin omituinen ja varautunut. Olisin mieluusti saanut tuollaiset viestit sähköpostilla.

Tää on nyt joku uusi tapa, jota en ymmärrä. Miksi vaan soittamisen takia soittaa, jos ei ole antaa mitään muuta sanottavaa hakijalle kuin että sua ei ole nyt valittu.

Voi lapsikulta. Soittaminen ei todellakaan ole uusi tapa. Kuinka nuori oikein olet, kun et ole tietoinen, että ihan lähihistoriassa oli aika, jolloin ei edes ollut olemassa sähköposteja yksityishenkilöiden käytössä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän