Millaisia red flageja teillä ollut suhteen alussa?
Millaisia red flageja teillä on ollut tapailuvaiheessa tai suhteen alussa?
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
Huumorinsa oli lapsekasta kiusaamista, matkimista, ärsyttämistä ja vakavalla naamalla vedättämistä. Muuten huumorintajua ei löytynyt häneltä ollenkaan. Hän ei ymmärtänyt tilannekomiikkaa, ei sanaleikkejä, ei satiiria tai ironiaa (itseironisista heitoista hän suuttui), ei mustaa huumoria, ei absurdismia eikä alakoulutasoa vaativampia kaksimielisyyksiä. Juttu loppui lyhyeen, koska yhteensopiva huumorintaju on minulle yksi tärkeimmistä kriteereistä sekä puolisossa että ystävässä.
Tuossa on kyse kehitysvammasta tai autismista hiton PÖSILÖ.
Vierailija kirjoitti:
Red flag on suomeksi VAROITUSMERKKI, hemmetin pennin jenkit! Ei ihme että Pisat tippuu!
Mitähhh?!?! Aivan kuin täällä muka olisi todella paljon peruskouluikäisiä kommentoimassa. Meidän 35+ ikäisten peruskouluaikana Suomi oli vielä nosteessa, ja kovassa sellaisessa!
Vierailija kirjoitti:
Keksikää suomenkielinen ilmaus tuolle ällöttävälle punalipulle esim. Mitä ette ehdottomasti hyväksy, mikä on teille kuin punainen vaate. On velttoa heittää vain jokin ilmaus kielestä toiseen ja kuvitella olevansa oikea mestarikielenkäyttäjä.
Tällainen toisen kirjoituksen korjaaminen ja sen perusteella arvostelu, halveeraaminen, on ihan totaalinen red flag. :D
Mies kutsui minua äidiksi. Oltiin tapailtu n. 2 viikkoa. 🚩🚩🚩
Vierailija kirjoitti:
Keksikää suomenkielinen ilmaus tuolle ällöttävälle punalipulle esim. Mitä ette ehdottomasti hyväksy, mikä on teille kuin punainen vaate. On velttoa heittää vain jokin ilmaus kielestä toiseen ja kuvitella olevansa oikea mestarikielenkäyttäjä.
Miten olis "PUNALAPUTETTU MIES"? Suoraan haisevalta alennushyllyltä, parasta ennen päivä menossa umpeen, joten "kierrä kaukaa".
Parempi termi, täh?!?!?!
Vierailija kirjoitti:
"Yleiset varoitusmerkit parisuhteessa ja deittailussa
Kontrolloiva käytös: Kumppani yrittää päättää, kenen kanssa viestit, miten pukeudut tai missä liikut.
Kaasuvalotus (Gaslighting): Todellisuuden vääristely niin, että kyseenalaistat omat muistosi tai mielenterveytesi (esim. "Sä ylireagoit taas" tai "Mä en ole sanonut noin").
Nopea eteneminen (Love bombing): Suhde etenee liian lujaa, ja kumppani hukuttaa sinut heti yltiöpositiiviseen huomioon, lahjoihin tai vaatii yhteenmuuttoa heti.
Muiden huono kohtelu: Tarjoilijoille, asiakaspalvelijoille tai tuntemattomille oireileva tai epäkohtelias käytös. [1]
Omien sanojen ja tekojen ristiriita: Lupaukset ja teot eivät kohtaa, tai ristiriitatilanteissa vastuu viedään aina sinulle."
Kokemusta kaikista noista em. piirteistä. Oli sosiopaatti ja narsisti kyseessä.
Kokemusta tästä kaikesta 20 vuoden ajan, onneksi nyt ohi!
Puoliso pissasi istualteen joka oli aika epäilyttävää
Vierailija kirjoitti:
Puoliso pissasi istualteen joka oli aika epäilyttävää
Mä k*usen istualtee, jos herään yöllä vessaan.
T: M41
Kontrolloivuus, miehen piti tietää koko ajan, missä olen ja mitä olen tehnyt päivän aukana, kun hän itse oli työmatkoilla. Vapaa-aikaa vietettiin vain hänen ystäviensä kanssa.
Täysin kontrolloimaton rahankäyttö. Kaikki meni alta aikakyksikön.
Kolmisen kuukautta seurustelua riitti.
Mies oli vähän vajaa nelikymppinen ja omisti jotain lasten videopelikonsoleita sekä sanoi pelailevansa niillä. Ei jatkoon, haluan aikuisen miehen enkä mitään ikuista teiniä.
Puhu punaisista lipuista, ollaan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Puhu punaisista lipuista, ollaan Suomessa.
Joku ääliö sanoi "Me likey" 🤮🤮🤮
Tyyppi oli minulle kateellinen sisustusvalinnoistani ja kuin pikkulapsi alkoi valittaa, kuinka hän ei ollut tajunnut tehdä samalla tavalla kotoisaksi kotiaan. Ihan ihme kateus paistoi. Tuossa vaiheessa olin jo tarpeeksi deittaillut rikkinäisiä ihmisiä, että narsistitutka hälytti pikku piippauksen, ja se häivähdys punalipusta riitti.
Heti, kun peruin treffit sisustuskateellisen kanssa, löysin tyypin, joka arvostaa ja rakastaa minua ja tahtoo keskustella niin vaikeista, kuin mukavistakin aiheista. Ei hauku, ei sano mitään peruuttamatonta, vaan erimielisyydetkin sanoitetaan tyyliin: "rakas mä oon pahoillani, mut mä en oo nukkunu viime yönä tarpeeksi joten mua nyt ärsyttää jos mun pitää miettiä kauheesti ja sori että mä olin äkäinen... mut mä rakastan sua."
Olin vihdoin valmis tuntemaan vetoa kilttiin tyyppiin (on se myös hot)
Kaveri oli kuin liimapaperia. Jos olin jossain tapahtumassa ja hän tiesi päättymisajan, hän laski jämptisti matka-ajan ja soitti heti kun oletti mun päässeen kotiin.
Toinen oli hoivaava lässytyspuhe. Mä ajattelin, että oot ihan yksin siellä mökillä, niin ajattelin soittaa. Joo, halusin olla yksin ja rauhassa.
Kolmas oli sanoa heti kahville pyytäessä, että olis kiva tavata. Olen aina kotona, eikä mulla muutakaan ole.
Kaikki samassa kaverissa. Muuten se olis voinut olla parisuhdemateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Tuo lovebombing kiinnostaa että mistä tunnistaa terveen ja epäterveen ihastuksen?
Ap
Ehkä juuri tuosta uhriutumisesta?
Olen itse rakastunut päätä pahkaa ja mm. muuttanut heti yhteen, mennyt kihloihin ym. Mutta tässä tapauksessa siinä ei ollut mitään pahaa.
Samaa mieltä. Puolisoni oli alkuun vähän liiankin innokas omaan makuun, mutta otti tosi hyvin sen, että halusin vähän rauhallisemman tahdin. Jos olisi alkanut uhriutumaan, olisin juossut karkuun.
Minusta redflag on kaikki sellainen, missä ei pyritä pääsemään kompromissiin ja jo aikaisessa vaiheessa toisella on paljon mielipiteitä ja tapoja, jotka on täysin ehdottomia ja niitä nyt vaan pitää noudattaa.
" Minusta redflag on kaikki sellainen, missä ei pyritä pääsemään kompromissiin ja jo aikaisessa vaiheessa toisella on paljon mielipiteitä ja tapoja, jotka on täysin ehdottomia ja niitä nyt vaan pitää noudattaa."
Eli tyypillinen suomalainen nainen. Alla olevat esimerkit tyypillisiä red flageja:
Kissani (tai valitse haluamasi eläin tai eläimet) menee aina sinun edellesi.Aina. ( Tyypillinen lause deitti-ilmoituksessa)
Harrastuksistani en tingi. Minulla on seitsemät treenit ja kaikki muut siihen päälle. Voitaisiinko nähdä? -Voidaan, kahden viikon päästä sunnuntaina klo 19.30, ehkä. Siis ehkä jos olen tullut tuolloin kotiin menemisistäni.
Kaikki ne jotka esittelytekstissä sanovat " en tarvitse ketään, pärjään omillani vallan mainiosti". Eli miksi olet täällä?
Älä laita tykkäyksiä näille, eivät ole sinua varten
Mies ei kertonut entisestä vaimostaan mitään.
Nuukailu ihan kaiken suhteen.
Ei aikaa soittaa tai viestitellä.