Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntonäytölle ei tänäänkään tullut ketään

Vierailija
06.09.2026 |

Milloin tämä tilanne paranee?

Ihan kiva kaksio Helsingissä kuitenkin.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonot kuvat?

Tämä! Meillä oli asunto myynnissä ja minusta välittäjän ottamat kuvat oli tosi huonoja. Meni lopulta kaupaksi kun samassa rapussa oli toinen asunto myynnissä ja sitä katsomaan tulleet tulivat myös meidän asuntoon. Sanoivat, että kuvat antoivat ihan väärän kuvan asunnosta, he ihastuivat siihen heti kun näkivät livenä.

Jep. Kun on liian stailatut kuvat, niin keskityn itse vaan katsomaan joka kuvassa sitä samaa heinävaasia ja aamutossuja. Joka kuvasta ne löytää 

Oma häpeäsi, jos et osaa keskittyä olennaiseen. 

22/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksiot menee nyt nyt huonosti kaupaksi, yritä myydä kolmio, jossa enemmän neliöitä?

Oletko jotenkin hitaampi ? Jospa ensin myy tuon kaksion niin saa siitä rahaa ja helpompi ostaa isompi asunto. 

Tilanne taitaa olla tällä hetkellä se, että sinkuilla ei edes ole varaa kaksioihin. Ellei sitten saa edullisesti. Parisuhteessa olevat taas - jos on toiveissa lisääntyä - ostavat mieluummin kolmion kuin kaksion. 

Mutta tosiaan monet asiat vaikuttaa asunnon myyntiin. Sijainti on varmaan tärkein. Sitten asunnon ikä eli mitä kaikkia remontteja on tulossa lähivuosina. Olen jonkin verran viime aikoina seurannut asuntokauppoja ja vaikuttaa siltä, että asunnot, joissa taloyhtiöissä on putkiremontti jo tehty, menevät paremmin kaupaksi kuin asunnot, joissa putkiremontti on vasta tulossa.  Ja tietysti taloyhtiön vakavaraisuus. Ei kukaan osta asuntoa taloyhtiöstä, jossa osa asukkaista ei selviä edes vastikkeista ja ne kaatuu sitten muiden osakkaiden niskaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli heinäkuussa asunto myyntiin Helsingissä. Joka näytöllä on ollut katsojia. 

Vierailija
24/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi saatiin anopin kaksio myytyä, vähän halvalla meni, mutta ihan sama mulle. Muuttotappiokaupunki on kuitenkin.

Vierailija
25/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen katselin ihan mielenkiinnosta oman asuinalueeni tarjontaa. Kahdessa ilmoituksessa oli kuvia, joissa oli lumi maassa. 

Ei kovin myyvää.

Jospa kuvissa näkyi, miten hyvin/huonosti lumityöt on tehty.

Vierailija
26/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä taloyhtiöstä kolme kivaa ja siistiä huoneistoa myynnissä. Ollut jo vuoden. Kaksi veti pois kesäksi. Yksi laittoi vuokralle. Kuulemma lainan saanti on ollut kiinnostuneille ongelma.  
Luulen että kolmiobuumi kestää nyt hetken, mutta jossain kohtaa kaksioiden kysyntä kasvaa. Hyvin hoidetussa taloyhtiössä on suht korkeat vastikkeet ja ainakin itse karsin turhia neliöitä. Edellisessä kämpässä olin taloyhtiön isoin remppavastikkeiden maksaja vaikka pienin talous. Oli aika tyhmää. 

Vierailija
27/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkin pieneltä tuntuva asia kuin sää, vaikuttaa. Tänään on kaunis, aurinkoinen päivä Helsingissä. Eli ihmiset tekevät muuta kuin tulevat asuntonäytölle. 

Vierailija
28/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne ei taida parantua hetkessä, kun korot ovat taas nousseet, ja nousevat yhä vaan. Asuntojen hinnat taas ovat painuneet niin alas että moni jää tappiolle jos onnistuu saamaan asunnon myytyä, eli lainaa jää ( ja se ei ole enää asuntolaina vaan joku toinen laina missä on paljon korkeampi korko kun asuntolainoissa) . " Mukavaa" maksaa lainaa jo myydystä asunnosta.

Karmea tilanne!

Vierailija
29/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää. Toivottavasti sielläkin vilkastuu pian!

Me myimme juuri 100-vuotiaan ok-talon, keskeltä ei mitään, vartti pieneen kuntaan ja yli tunti isompaan kaupunkiin. Kaukana pk-seudulta, ei julkista liikennettä jne. Meni viikossa ja saimme sen mitä pyysimme. 

Vierailija
30/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian hyvä ilma asuntonäytölle.  Asunnossa pitää olla jotain spesiaalia, että herättää huomiota. Supernäkymä? Ja se paikka!  

Vierailija
31/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi välittäjää ostamaan niitä nostoja ja lasket hinta lisää. Näin mulla meni alle neljässä kuukaudessa. Hki kantakaupunki kaksio

Vierailija
32/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy joku hinta, jolla kauppa syntyy

Vierailija
33/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksiot menee nyt nyt huonosti kaupaksi, yritä myydä kolmio, jossa enemmän neliöitä?

Tämä.

Hanki ikeasta joku välisermi ja laita myynti-ilmoitukseen tieto "kompakti kolmio, josta saat näppärästi ison kaksion!"

Ja jos sijainti on jossain itä-pasilassa niin laita sijainniksi "Töölö", sehän on siinä melkein vieressä ja herättää huomattavasti enemmän kunnioitusta ostajissa jotka ovat jostain landelta, kun ei ne ymmärrä eroa kuitenkaan.

Niin ne muutkin välittäjät tekee 

Vierailija
34/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadi välittäjää ostamaan niitä nostoja ja lasket hinta lisää. Näin mulla meni alle neljässä kuukaudessa. Hki kantakaupunki kaksio

Mä myin kämpän 00100 alueelta, meni ensinäytöllä, sain siinä 28 tuhatta enemmän kuin mitä itse maksoin 2v aiemmin, mitään en sinä aikana remonttia tehnyt, asuin vaan.

Sillä on todellakin väliä, minkä firman välittäjää käytät.

Vierailija
35/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset saa lainaa pankista, Helsingissä niin kovat hinnat. Varsinkin jos vanhempi taloyhtiö ja remppoja tulossa. 
Pitää laskea hintaa reilusti, sitä mitä itse maksanut asunnosta ei saa.

Vierailija
36/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei parane koskaan

rikas rahastava eliitti tuhosi suomalaisten ostovoiman ja talouden ahneudella 2020-2023 ja siitä jatkuen...

jos koko eliittiä ei saada ajettua alas mikään ei parane

Vierailija
37/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kovin kiva, kun kiinnostaa kuin kilo paskaa :D

Vierailija
38/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset välttämättä edes halua taloyhtiömuotoista asuntoa näistä jatkuvista konkursseista johtuen. Nykyyän on "in" se pieni mökki 1 tunnin ajomatkan päässä Helsingistä. Varsinkin toimistotyöläisten etätöitä tekevien kesken. Köyhät kommunistit asuu jossain taloyhtiöissä peruverkkarikansan keskellä ihmettelemässä että miten tässä nyt konkurssiin mentiin vaikka ollaan keskellä Helsinkiä hyvän metroyhteyden ääressä.

Vierailija
39/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin hitaampi ? Jospa ensin myy tuon kaksion niin saa siitä rahaa ja helpompi ostaa isompi asunto. 

Tilanne taitaa olla tällä hetkellä se, että sinkuilla ei edes ole varaa kaksioihin. Ellei sitten saa edullisesti. Parisuhteessa olevat taas - jos on toiveissa lisääntyä - ostavat mieluummin kolmion kuin kaksion. 

Mutta tosiaan monet asiat vaikuttaa asunnon myyntiin. Sijainti on varmaan tärkein. Sitten asunnon ikä eli mitä kaikkia remontteja on tulossa lähivuosina. Olen jonkin verran viime aikoina seurannut asuntokauppoja ja vaikuttaa siltä, että asunnot, joissa taloyhtiöissä on putkiremontti jo tehty, menevät paremmin kaupaksi kuin asunnot, joissa putkiremontti on vasta tulossa.  Ja tietysti taloyhtiön vakavaraisuus. Ei kukaan osta asuntoa taloyhtiöstä, jossa osa asukkaista ei selviä edes vastikkeista ja ne kaatuu sitten muiden osakkaiden niskaan. 

No kaksio meille kun teinit  muuttaa pois. Tosin

julkisivu ja putkiremppa pitäå olla tehty. Kaupunki ei ole meille Helsinki.

Vierailija
40/49 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin asuntoni hesassa kahdessa viikossa eikä ollut laina osuutta jäljellä. Tosin siitä on 10 vuotta. Nykyään ei varmaa menisi kaupaksi. Muutin satakuntaan ja täällä on halvempaa asua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän