Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tätityyli armon vuonna 2026?

Vierailija
06.09.2026 |

Vanhan ketjun innoittamana. Havaitsin peilistä tänä vuonna tätimäistyneeni, ylipainoa, tunika/mekko, legginsit ja Riekerit löytyy jalasta (vanhan ketjun stereotypiaa). Eikä mua haittaa! Olen onnellisesti tätimäinen :)

Kommentit (198)

Vierailija
181/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä löysin kaapista ikivanhan tiger of swedenin farkkutakin. Haluaisin käyttää sitä mekon kanssa, mutta en voi: tajuan olevani 100 % täti silloin. Kaikilla on farkkutakit.

Käytän siis mekon kanssa neuletakkia 50-luvun tyyliin. Näin Olen mennyt tätityylin toiselle puolelle.

N58

Mikset voi? Farkkutakki on just hyvä. Itselläni on beessi. 

Onko nämä tätityylin välttelijät pick me tätejä. En minä vaan ne muut. Tätityyli näyttää omaan silmääni hyvältä. Pillifarkut tms. 

Nuorisotyyli, leveät farkut, yli iso paita ja kasatirillit ei näytä silmääni hyvältä. 

En vain yleensäkään ole ikinä tykännyt pukeutua samoin kuin muut. Ostin tuon farkkutakin aikana, jolloin niitä ei ollut. Nyt 8/10:lla on farkkutakki. 

Ilmetty pick me täti. 

Vierailija
182/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne oversize malliset värikkäät pitkät muodottamat Nanson, Marimekon ja Kaikon mekot. Punainen huulipuna jalyhyt polkkatukka tai sitten semmonen ruma lyhyt kynitty tukka. 

Toinen tyyli mitä inhoan ja on tätimäinen, mutta sitä käyttää yleensä aika nuoret naiset, ne tekee vaan heistä ikäistään vanhemman oloisen ja näköisen. Ne lerpattavat ja löysät housut, jotkut lenkkarit, pitkä muodoton beessi, beige, musta tai harmaa tikkitakki ja "parasta" jos päässä vielä lippis. Paksuilla naisilla erityisen kamala. 

Tikki/trenssitakki. Yhtäkamalia. Tuosta vaan puuttu sporttilook ja legginsit ja sukat vedettyinä pitkälle ylös. HYI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta ei käy ilmi, miten tädin pitäisi pukeutua, jottei näyttäisi tätimäiseltä. Nuorison suosimiin vaatteisiin vai mahdollisesti miesten osaston tarjontaan?

Mitäs pahaa siinä tätimäiseltä näyttämisessä nyt onkaan? Näkyy se tätiys joka tapauksessa naamasta, pukeutuu sitten sen pariksi oman fiiliksen mukaan. Mulla oli eilen siniset levenevät vakosamettihousut, ribbitrikoopaita, mustavalkoinen flanellipaita, iso viininpunainen villahuivi, R-collectionin parka ja Blundstonen kengät. 

Toivottavasti tarkenit.

Minä heiluin pihatöissä shortseissa ja t-paidassa.

Vierailija
184/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä nahkatakki ja bootsit mutta oonkin vähän vanhempi täti. Takissa on parasta niin isot taskut ettei käsilaukkua tarvitse. Samat rätit käytössä kuin 25 vuotta sitten, en erityisemmin seuraa muotia. Tosin aikuiset melkeen keski ikäiset tyttäret vie vähän väliä jonkun ikivanhan vaatteeni kun on kuulemma viimeistä huutoa

Se, että sinä täti-ikäisenä käytät jotain asua, ei tee siitä tätityyliä josta tässä nyt oli kyse 

Älä pilaa toisen hyvää humble braggingia. 

Vierailija
185/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pienet vaatteet.

Vierailija
186/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta jotkut vanhat ukot on samalla tasolla kuin nuoret naiset. Match made in heaven.

Vierailija
187/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tädistä tiedä vaikka olen äiti,ja  täti,mummi.Mun tyyli on kallis.Ei tätimäunen mutta hyvin raikas ja nuorekas.

Vierailija
188/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tädistä tiedä vaikka olen äiti,ja  täti,mummi.Mun tyyli on kallis.Ei tätimäunen mutta hyvin raikas ja nuorekas.

Aivan varmasti :)

Vierailija
189/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Olen 48-v. ja ollut todella mieltynyt skinny-farkkuihin. Nyt kuitenkin, nähtyäni kaduilla jo muutaman vuoden ajan leveälahkeisia housuja, alan vihdoin lämmetä niille. En niinkään farkuille, vaan sellaisille leveälahkeisille suorille kangashousuille (smart/office-tyyliset), joita olen nähnyt parikymppisten naisten käyttävän. Juuri tänään selailin Zalandon sivuja katsellen sellaisia. 

Löysin tänä syksynä mieleiseni pitkähkön trenssityylisen maihinnousutakin. Sellaiset suorat leveät kangashousut sopivat sen kanssa. 

Mulla on housujen kanssa tuo sama. Epäilen että ne menee ihan just muodista kun nyt sellaiset ostin.🤣

Vierailija
190/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pitkiä housuja pidän epämukavina vaginan kannalta, joka tarvitsee ilmastointia"

Herranjestas 😂

Etkö ole tietoinen tästä? Gynekologit puhuvat tuon tuosta, että pitää välttää monikerroksisia tiukkoja vaatteita alapäässä, jos haluaa välttää hiivan yms.

Eihän nykynaiset pärjää ilman pikkuhousunsuojia, koska heidän vaginansa yrittää epätoivoisesti puhdistaa itseään valkovuodolla.  Itse en pidä kotona pikkuhousuja hameen/mekon alla lainkaan, vaan vaihdan päivittäin alushameen siinä missä housujen pitäjät pikkuhousut. 

Vapauttakaa vaginanne! :)

Ei mulla ole 45v ikään mennessä ollut kertaakaan hiivaa, vaikka farkut jalassa kesät talvet viimeiset 38v. Hiivaongelmaisen kannattaisi tarkistaa ruokavalionsa ja tasapainottaa kehon ph. 

Eiköhän tuossa ole kyse siitä että kotona mies tykkää jos voi vain nostaa helman ja aloittaa toimintansa.

Jep. Tuulettaa vähän mamman vaginaa.

Vierailija
191/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien päällä ne tätivaatteet ei näytä samalle kuin +50 tädin eli ihan sama kuinka on trendikäs niin täti on täti.

Vierailija
192/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta ei käy ilmi, miten tädin pitäisi pukeutua, jottei näyttäisi tätimäiseltä. Nuorison suosimiin vaatteisiin vai mahdollisesti miesten osaston tarjontaan?

Mitäs pahaa siinä tätimäiseltä näyttämisessä nyt onkaan? Näkyy se tätiys joka tapauksessa naamasta, pukeutuu sitten sen pariksi oman fiiliksen mukaan. Mulla oli eilen siniset levenevät vakosamettihousut, ribbitrikoopaita, mustavalkoinen flanellipaita, iso viininpunainen villahuivi, R-collectionin parka ja Blundstonen kengät. 

Eilenhän oli vielä lämmin. Paleletko tosissasi että pitää olla villahuivi?

Vierailija
193/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne oversize malliset värikkäät pitkät muodottamat Nanson, Marimekon ja Kaikon mekot. Punainen huulipuna jalyhyt polkkatukka tai sitten semmonen ruma lyhyt kynitty tukka. 

Toinen tyyli mitä inhoan ja on tätimäinen, mutta sitä käyttää yleensä aika nuoret naiset, ne tekee vaan heistä ikäistään vanhemman oloisen ja näköisen. Ne lerpattavat ja löysät housut, jotkut lenkkarit, pitkä muodoton beessi, beige, musta tai harmaa tikkitakki ja "parasta" jos päässä vielä lippis. Paksuilla naisilla erityisen kamala. 

Joo tiedetään että meillä paksuilla naisilla kaikki vaatteet näyttävät erikoisen kamalilta, mutta se se vasta kamalalta näyttää jos me lähdetään kylille ilman vaatteita.

Joten koettakaapa kestää.

Vierailija
194/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on pillifarkut, converset ja joku marimekon laukku olalla.

Tätä pelkäsinkin, että olen saavuttanut nykyisen täti-iän. Mustat pikkufarkut ja värikkäät converset olleet aina mua, koska istuvat hyvin ja kestävät menossa mukana. Nyt niistä on siis tullut tätivaatteet? Tavallaan surullista, kun ei sitä osaa itseään nelikymppisenä nähdä ollenkaan.

Vierailija
195/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 ja innostunut paitamekoista, kauluksellisista ja teepaitamallisista. Onko se tätimäistä ja käykö kiilakorkosaappaat tyylin kanssa?

Vierailija
196/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riekerit löytyy useat ja sama malli kahdessa eri värissä, kiiltonahkaisena ja niissä on timantti kengätnauhat 😃 kumpi tässä oli se tätimäisyys, että näyttää ikäistään vanhemmalta vai yrittää näyttää nuoremmalta? 20 ja 40 vuotiaat voi käyttää samaa tyyliä ja näyttää yhtä hyvältä. 

Vierailija
197/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riekerit löytyy useat ja sama malli kahdessa eri värissä, kiiltonahkaisena ja niissä on timantti kengätnauhat 😃 kumpi tässä oli se tätimäisyys, että näyttää ikäistään vanhemmalta vai yrittää näyttää nuoremmalta? 20 ja 40 vuotiaat voi käyttää samaa tyyliä ja näyttää yhtä hyvältä. 

Eniten olemusta muuttaa usein painon lisääntyminen. Hyvin harva saa teini-iän painonsa säilytettyä, kun ikää tulee.

Vierailija
198/198 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frillamekko (mielellään musta ja pitkä) ja lyhyt farkkutakki, laukkuna marimekkohihnainen Garda. Kenkinä valkoiset lenkkarit tai maiharit. Näin täällä meilläpäin tunnistaa tädin. 

Kyllä ja tähän vetäistään talvella elämää suurempi makuupussi-toppatakki päälle. 

Ne makuupussit näytti olevan ainakin viime talvena nuortenkin juttu.

Ei ollut. Lyhyemmät toppatakit tyyliin Ralph Laurenin puffer tai Fjällravenin Expedition down lite olivat. 

Juuri näin. Yhdelläkään nuorella en nähnyt pitkää makuupussitoppatakkia enää viime vuonna. Harmi, koska ne ovat niin lämpöisiä, mutta täällä nuorisolla vilkkuivat navat pakkasella ihan vanhan ajan tyyliin.

Ehkä ei ihan teineillä, mutta 25-45-vuotiailla KAIKILLA oli tollanen pitkä toppis viime talvena. En sanoisi heitä vielä täti-ikäisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän