Millainen on tätityyli armon vuonna 2026?
Vanhan ketjun innoittamana. Havaitsin peilistä tänä vuonna tätimäistyneeni, ylipainoa, tunika/mekko, legginsit ja Riekerit löytyy jalasta (vanhan ketjun stereotypiaa). Eikä mua haittaa! Olen onnellisesti tätimäinen :)
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole mitään tyyliä. Pakon sanelemat vaatteet pitää päälle aina laittaa. Autoton ei voi valita kulkea haluamassaan asussa.
Höpö höpö.
Myös autoton, ja koirankin kanssa kuljen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret käyttää tätitakkia eli trenssiä. Elämme erikoisia aikoja.
Trenssi on klassikko, ei tätimäinenOnhan se silti perinteisesti ollut tätimäisyyden takki nr 1
Miten tätimäisyys tässä siis määritellään? Yritän muistella menneiden aikojen täti-ihmisiä 90-luvulle asti (sitä aiemmasta ei ole kokemusta), enkä muista ikinä niiden tavallisten suomalaisten tätien käyttäneen mitään trenssejä.
Trenssitakeista tulee mieleen enemmänkin liuhutukkaiset hoikat nuoret naiset, jotka ovat oman elämänsä wannabe-huippumalleja. Ja sellaiset ylemmän keskiluokan keski-ikäiset hoikat naiset, jotka pukeutuvat esim. klassisiin raitaneuleisiin ja sitä rataa. Sellainen "iätön" ranskalaisvaikutteinen tyyli siis.
En ole varma, olenko ikinä nähnyt sitä klassista vaaleanruskeaa trenssiä kenenkään keskiverron pullean suomalaisen täti-ihmisen päällä.
Et varmaan, kun ei camelin värinen trenssi ole suomalaista tätityyliä sitten niin ollenkaan.
Pirtsakat kuosit ja tunikat on suomalaista tätityyliä, oli se sitten Kaikoa, Marimekkoa tai Tokmannin halpista. Takkina käytännöllinen toppatakki tai ohut parka.Missä päin tuo on muotia? Ei ainakaan täällä Helsingissä ns sivistyneissä kaupunginosissa näe tuollaisia keski-ikäisiä. Jossain maakunnissa varmaan sitten.
Onko nykyajan tädit muodikkaita?
Ei mitään hajua. En ole ikinä jaksanut kiinnostua jostain vaatetyyleistä tai -merkeistä.
Mulla ollut vuosikaudett liehulahkeet housuissa matalalla vyötäröllä. Ne on vaan niin kivat, ajattomat ja käy mun vartalolle. Ihan joskus laitan pillifarkut. Ihan tiukkoja puseroita on vain joskus, on niin selvä ampiaisvartalo että joku vois luulla mun esittelevän itseäni, en kuitenkaan sitä halua. Mies ihastelee aina. Olen täti-ikäinen 62-vuotias.
Huvittaa kun teineillä on tismalleen sama tyyli nyt kuin nollarin alussa meillä milleniaaleilla. Nauran mielessäni niille matalille farkuille koska muistan hyvin miten niitä piti aina kiskoa ylös kun nousi seisomaan. Ja ne jenkkakahvat!
Jos mietin tätityyliä minulle tulee mieleen yhdistelmänä mustat keinonahkaiset pillifarkut, korolliset "siistit" nilkkurit, vaalea farkkutakki ja tuubihuivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikon tunika yms. En jaksa tämän enempää asiaa miettiä, ei ole niin kiinnostavaa. Pukekoot tädit ja sedätkin mitä tykkäävät.
Mistähän tähän alapeukku, kun Kaiko on tosiaan tätimäisyyden ruumiillistuma?Luulisi, että sellaisiin vaatteisiin pukeutuva on ihan omasta tahdostaan ylpeästi tätimäinen.
Alapeukku koska niin turha kommentoida mitään jos ei kerran ole niin kiinnostavaa että viittis miettiä pidemmälle kuin tunika yms. Tässäpä siis toinen yhtä turha kommentti, mitäs kysyit
Minusta hän on oikeassa, eikä ole mitenkään ihme, jos kutsuu niitä Kaikon collareita tai t-paitamekkoja tunikoiksi, frillalla tai ilman. Niitä näkee todella paljon, melkein kuin Papua muutama vuosi sitten tai Marimekon Karlaa ja Grathaa. Omistan itsekin muutaman Kaikon vaatteen, siksi tunnistan.
n47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen 45 eikä mulla ole noista mainituista vaatteista kun pillejä ja sekin johtuu omasta oituudesta, näppärin farkku lyhyelle. ok on mulla maiharit mutta erämallin ja metsään.
Mä käytän edelleen kans pillejä paljon. Näyttäisin ja näytän aivan naurettavan kauhelta lökäpöksyissä mitkä nyt muotia 😂
En kestä näitä nykyajan laatikkomallisia farkkuja. Kenen tahansa perse näyttää kivitalon kokoiselta niissä. Kauheimpia on sellaiset oikein lepattavalahkeiset pyjamamalliset. En voi käsittää. Olen ihan varma, että pillit on taas kohta muotia.
Nehän ovat taas kovasti tulossa muotiin uudella nimellä. Cigarrette legseistä puhutaan tällä kertaa.
Näin Twitterissä postauksen, jossa kerrottiin, miten pillifarkut ja savukelahkeet ovat IHAN ERI ASIA.
Kyllähän nuo näyttää vähän väljemmiltä kuin pillit, mitä äkkiä googlasin.
Ne oversize malliset värikkäät pitkät muodottamat Nanson, Marimekon ja Kaikon mekot. Punainen huulipuna jalyhyt polkkatukka tai sitten semmonen ruma lyhyt kynitty tukka.
Toinen tyyli mitä inhoan ja on tätimäinen, mutta sitä käyttää yleensä aika nuoret naiset, ne tekee vaan heistä ikäistään vanhemman oloisen ja näköisen. Ne lerpattavat ja löysät housut, jotkut lenkkarit, pitkä muodoton beessi, beige, musta tai harmaa tikkitakki ja "parasta" jos päässä vielä lippis. Paksuilla naisilla erityisen kamala.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta sen olen tänä syksynä pannut merkille, että ne täti-ihmisten suosimat Michael Korsin tai Guessin totebagit ovat yhtäkkiä taas teinien trendi. Melkein jokaisella vastaantulevalla nuorella naisella ja jopa joillakin koululaisilla on sellainen.
Eli niitä ei kai saa sitten ainakaan käyttää, jottei yritä näyttää liian nuorelta, tai jotain. (Ota tästä sitten selvää.)
No hitto kun mulla on Michael Korsia ja Guessia. Tosin eikö Guess ollut näistä se teini ja Kors täti? Olen kyllä tippunut jo kärryiltä, onko Marimekko edes turvallinen tädille? N40
Musta nuorilla on hyvä tyyli. Ne on raikkaita vaikka laittaisi säkin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa tätimäisyydessä? Nolompaa olisi pukeutua kuin teini täti-iässä.
Miten teinimäisyys määritellään kun kaikki näyttävät niin samalta oli ikää sitten 15 tai 55? Sama sporttityyli, hupparia ja tennaria.
Teinit ei käytä Korsia, se ei ole y2k. Vaan Guessia. Tosin 2010 luku alkaa myös trendaamaan joten sitten Korsit alkaa valitettavasti olemaan taas muotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frillamekko (mielellään musta ja pitkä) ja lyhyt farkkutakki, laukkuna marimekkohihnainen Garda. Kenkinä valkoiset lenkkarit tai maiharit. Näin täällä meilläpäin tunnistaa tädin.
Tämähän on 90% kaikista 25-45v äiti-ihmisistä.
Onko tädit sitten 45+v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta sen olen tänä syksynä pannut merkille, että ne täti-ihmisten suosimat Michael Korsin tai Guessin totebagit ovat yhtäkkiä taas teinien trendi. Melkein jokaisella vastaantulevalla nuorella naisella ja jopa joillakin koululaisilla on sellainen.
Eli niitä ei kai saa sitten ainakaan käyttää, jottei yritä näyttää liian nuorelta, tai jotain. (Ota tästä sitten selvää.)
No hitto kun mulla on Michael Korsia ja Guessia. Tosin eikö Guess ollut näistä se teini ja Kors täti? Olen kyllä tippunut jo kärryiltä, onko Marimekko edes turvallinen tädille? N40
Kors oli täti vielä vuosi, pari sitten. Tuo laukun malli kokonaisuudessaan oli täti.
Guess on varmasti suositumpi teineillä merkkinä, mutta olen kyllä nähnyt Michael Korsiakin täällä vastaantulevilla teineillä, ja jotain muitakin, Ralph Laurenia tms. (Keskisuuri kaupunki kyseessä, ei Helsinki.) Laukut ovat tuota mallia, mutta mustia kyllä, ei mitään MK-printtiä.
Vierailija kirjoitti:
Teinit ei käytä Korsia, se ei ole y2k. Vaan Guessia. Tosin 2010 luku alkaa myös trendaamaan joten sitten Korsit alkaa valitettavasti olemaan taas muotia.
No tuo tote-malli ylipäätään ei ole Y2K, vaan 2010-luvun alkupuolen trendejä. Joten eiköhän 2010 ole jossain määrin alkanut trendaamaan jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kors oli täti vielä vuosi, pari sitten. Tuo laukun malli kokonaisuudessaan oli täti.
Guess on varmasti suositumpi teineillä merkkinä, mutta olen kyllä nähnyt Michael Korsiakin täällä vastaantulevilla teineillä, ja jotain muitakin, Ralph Laurenia tms. (Keskisuuri kaupunki kyseessä, ei Helsinki.) Laukut ovat tuota mallia, mutta mustia kyllä, ei mitään MK-printtiä.
Minä olen mieltänyt guessin sellaiseksi rocktäti tyyliseksi merkiksi. Joo, en seuraa muotia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mieltänyt guessin sellaiseksi rocktäti tyyliseksi merkiksi. Joo, en seuraa muotia...
Sitä se olikin vielä hiljattain. Tämä on uusi muoti-ilmiö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin hassua. Nykyään sseitsemänkymppinen äitini käytti työelämässä ollessaan Korsia, 2010-luvun loppuvuosina. Tuntuu, että muodin kiertokulku kiertää yhä pienempää kehää.
N47, se sama kuin äsken
Tarkoittanee noita rentoja collegemekkoja. Niitä kyllä näkee leggareiden ja Skechersien kaverina täti- ja äiti-ihmisillä.
Kaikon tummansininen vesivärikukkakuosi taas on hopeahiuksisten Helsingin keskustan rouvien suosiossa.
T. Täti itsekin, hieman erilaisissa mekoissa vain