Millainen on tätityyli armon vuonna 2026?
Vanhan ketjun innoittamana. Havaitsin peilistä tänä vuonna tätimäistyneeni, ylipainoa, tunika/mekko, legginsit ja Riekerit löytyy jalasta (vanhan ketjun stereotypiaa). Eikä mua haittaa! Olen onnellisesti tätimäinen :)
Kommentit (256)
Tyylini on pysynyt samana 20-vuotiaasta lähtien, nykyään se on varmaan taattu tätityyli: combat-saappaat, mom-jeans farkut, ruutupaita.
Farkut ja villapaita tänäkin vuonna. Mitä sitä muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frillamekko (mielellään musta ja pitkä) ja lyhyt farkkutakki, laukkuna marimekkohihnainen Garda. Kenkinä valkoiset lenkkarit tai maiharit. Näin täällä meilläpäin tunnistaa tädin.
Kyllä ja tähän vetäistään talvella elämää suurempi makuupussi-toppatakki päälle.
Ne makuupussit näytti olevan ainakin viime talvena nuortenkin juttu.
Paras takki Suomen kylmiin talviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on pillifarkut, converset ja joku marimekon laukku olalla.
Tätä pelkäsinkin, että olen saavuttanut nykyisen täti-iän. Mustat pikkufarkut ja värikkäät converset olleet aina mua, koska istuvat hyvin ja kestävät menossa mukana. Nyt niistä on siis tullut tätivaatteet? Tavallaan surullista, kun ei sitä osaa itseään nelikymppisenä nähdä ollenkaan.
Ei converset oo musta ollenkaan tätiä, ennemminkin rock.
Mutta oletko itse täti? Minä olen, ja olen pitäytynyt värikkäissä converseissa opiskeluajoista asti, läpi valkoisten tennarien/lenkkarien valtakauden. Minusta ovat enemmän minua ja se riittää perusteluksi :D
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frillamekko (mielellään musta ja pitkä) ja lyhyt farkkutakki, laukkuna marimekkohihnainen Garda. Kenkinä valkoiset lenkkarit tai maiharit. Näin täällä meilläpäin tunnistaa tädin.
Kyllä ja tähän vetäistään talvella elämää suurempi makuupussi-toppatakki päälle.
Ne makuupussit näytti olevan ainakin viime talvena nuortenkin juttu.
Paras takki Suomen kylmiin talviin.
Ja onko ihme, että erityisesti ulkoiluikäisten lasten äidit suosivat tuota mallia? Kyykötäpä leikkikentän laidalla naftissa ”villa”kangastakissa tai vyötäröpituisessa teinitoppiksessa.
Itse ulkoilutan koiraa väljässä, nilkkoihin asti ulottuvassa täysvillakangastakissa ja näytän nuorekkaasti 1940-luvun isoäidiltä.
Täti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinien päällä ne tätivaatteet ei näytä samalle kuin +50 tädin eli ihan sama kuinka on trendikäs niin täti on täti.
Sanot noin näkemättä naisia?
Näen kyllä naisia useita päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Teinien päällä ne tätivaatteet ei näytä samalle kuin +50 tädin eli ihan sama kuinka on trendikäs niin täti on täti.
Miksi kukaan aikuinen haluaisi näyttää lapselta?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Kaksikymppinen tyttäreni lainaa usein vaatteitani ja minä äimistelen, miten viisikymppisen naisen tätivaatteet voivatkin näyttää ihan catwalk-kamalta. Siis kaksikymppisen päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikon tunika yms. En jaksa tämän enempää asiaa miettiä, ei ole niin kiinnostavaa. Pukekoot tädit ja sedätkin mitä tykkäävät.
Mistähän tähän alapeukku, kun Kaiko on tosiaan tätimäisyyden ruumiillistuma?Luulisi, että sellaisiin vaatteisiin pukeutuva on ihan omasta tahdostaan ylpeästi tätimäinen.
Yritin mennä katsomaan millaisia Kaikon tunikat ovat mutten löytänyt, löytyi vain mekkoja ja puseroita.
Tarkoittanee noita rentoja collegemekkoja. Niitä kyllä näkee leggareiden ja Skechersien kaverina täti- ja äiti-ihmisillä.
Kaikon tummansininen vesivärikukkakuosi taas on hopeahiuksisten Helsingin keskustan rouvien suosiossa.
T. Täti itsekin, hieman erilaisissa mekoissa vain
Mikä tässä on niin alapeukutettavaa? Kyllä näkee. Nuoria en näe Kaikon vaatteissa, varsinkaan mekoissa.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Kaksikymppinen tyttäreni lainaa usein vaatteitani ja minä äimistelen, miten viisikymppisen naisen tätivaatteet voivatkin näyttää ihan catwalk-kamalta. Siis kaksikymppisen päällä.
Catwalkilla nyt näkee lähinnä nuoria kehoja. Ainahan retro on näyttänyt hyvältä nuorten päällä. Yhteiskunta on opettanut meille ikäsyrjivän katsomistavan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tädistä tiedä vaikka olen äiti,ja täti,mummi.Mun tyyli on kallis.Ei tätimäunen mutta hyvin raikas ja nuorekas.
Tarkoitatko nuorekkaalla sitä, mitä käytettiin, kun sinä olit nuori?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Catwalkilla nyt näkee lähinnä nuoria kehoja. Ainahan retro on näyttänyt hyvältä nuorten päällä. Yhteiskunta on opettanut meille ikäsyrjivän katsomistavan.
Nuo ei kyllä ole retroa. Pukuammatissa toimivan viisikymmpisen perussettiä. Eli ajanmukaista kyllä, mutta iänmukaista myös.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole mitään tyyliä. Pakon sanelemat vaatteet pitää päälle aina laittaa. Autoton ei voi valita kulkea haluamassaan asussa.
Sano tuo Pariisissa ja katso millaisen vastaanoton saat.
Laihuus se tekee sen ettei ole niin tätimäinen
Vierailija kirjoitti:
Laihuus se tekee sen ettei ole niin tätimäinen
Totta. Hoikkuus ja sporttisuus. Suzanne Innes-Stubb ei ole tätimäinen, vaikka on kohta 60 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä ketjussa tuli esille myös silmälasien tätimäisyys. Itselläni on isot metallikehyksiset, tummuvalla linssillä. Nekin oli rankattu tätityyliin kuuluviksi. Samoin paksut muovikehykset voimakkailla väreillä. Myös hengettömät saivat tätilasien tuomion. Millaisia silmälaseja sitä voi käyttää olematta tätimäinen? :) ap
Niitä isoja kasarin rillejä ilmeisesti. 😂 Mun silmään nuoret näyttävät nuo päässä tädeiltä.
Nuori suunnittelualalla opiskeleva harjoittelijani ja kaverinsa käyttävät nollarin matalia muovikehyksiä tai samanmallisia hengettömiä, eivät missään nimessä isoja tai pyöreitä laseja.
Minä en vain pysty :)
N47
Olisi aika myöntää, että pulskistuminen kohtuullisessa määrin on ominaista iän karttumiselle eikä mikään vika tai yksilön epäonnistuminen. Laihuus näyttää nuorekkaalta, koska laihuus on nuoruuteen kuuluva ominaisuus.
Juu, kyllä se kehon pyöristyminen ja kaiken tasapaksuuntuminen tanttaraistaa. Se voi tanttaraistaa jo pitkälti alle nelikymppisiä, ellei satu olemaan reipasti yli 170cm. Lisäksi moni leikkaa hiuksensa lyhyiksi, varsinkin siellä Kouvolan seudulla ja lisää shokkiväriä. Itse pidän kyllä lyhyistä hiuksista, niin tanttaroilla kuin muillakin, mutta nuorempana meilläpäin kutsuttiin sitä naisen itserupsautukseksi. On toki kallista laittaa kauniit pitkät hiukset lisäkkeillä ja kuka sitä jaksaa kampaajalla juostakaan 3kk välein.
Siis 3 viikon väleinhän ne lisäkkeet uusitaan, tarkoitin toki. En itse kyllä jaksaisi edes kolmen kuukauden välein. Menopaussissa ja varsinkin sen jälkeen hiukset usein harvenevat ja alkaa päänahka vilkkua, mikä myös siis tanttaraistaa vahvasti. Ennen oli mummopermis näissä kohtaa jo viisikymppisillä, mutta nykyään leikataan nätimmin kerroksittain.
Mammojen tuusulat haisee niin hirveältä, että pakko.