Vanheneminen koskettaa meitä kaikkia. Miten saa vanheta, miten ei saa? Palsta on täynnä pilkkaa vanhenevista
Milloin missi on mummo, jos on 30 (!!)-vuotias. Milloin on naurettavaa käyttää lippistä 40+-vuotiaana. Ei saisi matkustaa ratikassa, ei junassa, ei käydä kaupassa tukkimassa käytäviä. Kampaus on aina vääränlainen. Vaatteet myös aina vääränlaisia.
Millaisen vanhenamisen arvon av-raati suo eläkeikää lähestyville?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poissa nuorempien tieltä.
Niissä nuorermmissa on paljon edessä sellaisia lyllertäjiä, joita saa väistellä nopsakinttuisempana
Olen eläkeläinen, joka joutuu romuna olevien jalkojen ja selän vuoksi käyttämään rollaattoria. Olen ihmetellyt sitä, että minä joudun huonokuntoisuudestani huolimatta pyytelemään jatkuvasti ostoskeskuksessa anteeksi kun joudun ohittamaan nuoria matelemalla liikkuvia ihmisiä. En tajua sitä, miksi siellä ostoskeskuksen kulkukäytävällä pitää liikkua hitaasti madellen.
On taas tämäkin ketju oikein muiden puolesta loukkaantumisen esimerkki. Ei kai meitä vanhuksia pilkka haittaa. Tällä palstalla toisekseen haukutaan tai vaihtoehtoisesti sanotaan asiat niin kuin ne on vähän jokaisesta ihmisryhmästä. Miksei vanhoille saisi nauraa, kun kaikille muillekin saa? Henk. koht. olen ainakin niin tottunut kaikenlaiseen kritiikkiin, että en ole koskaan täällä pahastunut mummoihin kohdistuvasta mahdollisesta pilkan teosta. Eikä se todellakaan vaikuta omaan käytökseeni mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ainakaan 34-vuotiaana vanha. Tapasin mieheni tuossa 30-vuotiaana ja olin niin kaunis, että mies vain tuijotti kun olimme treffeillä.
Onko mies vielä tyytyväinen ulkonäköösi jos olet jo vanha. Jos mies rakastuu nuoren naisen kauneuteen, ennustan avioeroa viisissäkymmenissä.
Jos suhde on ulkonäön varassa, niin eipä ole kummoinen suhde.
Tuo nauratti, Nightwishin entinen basisti Marco Hietala vuonna 1987 Tarot yhtyeensä kanssa. Ihmettelin ensin että missä Marco? :D Vähän siis mies muuttuu vuosikymmenissä.
Mutta kyllähän vanhusetkin pilkkaa nuoria. Eikö ne tajua että ovat myös olleet itse nuoria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ainakaan 34-vuotiaana vanha. Tapasin mieheni tuossa 30-vuotiaana ja olin niin kaunis, että mies vain tuijotti kun olimme treffeillä.
Onko mies vielä tyytyväinen ulkonäköösi jos olet jo vanha. Jos mies rakastuu nuoren naisen kauneuteen, ennustan avioeroa viisissäkymmenissä.
Jos suhde on ulkonäön varassa, niin eipä ole kummoinen suhde.
Samaa mieltä, mutta joskus itsekin ihmettelen miten paljon jotkut vielä jaksaa kiillottaa sitä kikkaretta vaikka ikää on pitkälti yli 50, eikä lähtötilannekaan mikään hääppöinen. Itse en enää viitsisi, jos ukko sen takia vaihtaa nuorempaan, niin hyvä vaan että siitä pääsee eroon. Ihan tarpeeksi tullut tässä elämässä katseltua tyhmiä ihmisiä.
Kyllä missinä 30v on jo senioriluokkaa. Ja ennen vanhuudesta pilkattiin vielä enemmän eikä tuon ikäisenä saanut mihinkään missikisoihin edes osallistua.
Vierailija kirjoitti:
On taas tämäkin ketju oikein muiden puolesta loukkaantumisen esimerkki. Ei kai meitä vanhuksia pilkka haittaa. Tällä palstalla toisekseen haukutaan tai vaihtoehtoisesti sanotaan asiat niin kuin ne on vähän jokaisesta ihmisryhmästä. Miksei vanhoille saisi nauraa, kun kaikille muillekin saa? Henk. koht. olen ainakin niin tottunut kaikenlaiseen kritiikkiin, että en ole koskaan täällä pahastunut mummoihin kohdistuvasta mahdollisesta pilkan teosta. Eikä se todellakaan vaikuta omaan käytökseeni mitenkään.
Se vasta surullista olisi, jos joku olisi vielä vanhanakin niin epävarma, että pahoittaisi mielensä vauva-palstan takia.
Vierailija kirjoitti:
Ai pitäisi vain vaieta, eikä mistään ajan ilmiöistä saisi puhua? Minusta tämä on erittäin mielenkiintoinen ilmiö, vanhuksiin hyvin negatiivisesti suhtautuminen. Outo ajatus, ettei siitä saisi keskustella. Ja että siitä keskustelu olisi jotenkin luuserimaista.
Se on suomalaista kulttuuria, täällä ei arvosteta vanhuutta ja viisautta. Nykyään siis.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ärsytä ikääntymisessä tai vanhenemisessa mikään niin paljon että nykyisin kuvitellaan olevinaan niin nuoria vaikka ollaan keski-ikäisiä. Sellaisia ihme luuloja on yli viisikymppisillä ihmisillä itsestään. Joku vimmainen yritys olla nuori, vaikkei olla. SE ärsyttää. Muuten ei ihmisten vanheneminen haittaa, mutta ei nyt pidä kuvitella että viisikymppisenä on joku kaksikymppinen! Sitä on vaikea selittää. Viisikymppinen on viisikymppinen, ei kaksikymppinen eikä kolmekymppinen.
Farmariasu👖, tennarit👟👟 ja tyköistuva 👕niin 👴🏻 = 🧔.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no olen "jo" 34, pian 35v ja ainakin koko ajan kehuu mua. Mutta kyllä mä uskon että hä n myös tykkää minusta ihmisenä. :) En ole mikään hirviö.
Häh? Sähän olet vielä nuorehko, hedelmällisessä iässä oleva nainen. En ymmärrä ollenkaan sun asennetta, kuin olisit jo vanha yms.
Edellinen kirjoitti keski-ikäisestä viiskymppisestä, jolloin nuoruus on jo takanapäin ja ulkonäöstäkin nuoruus lähtenyt. En oikein ymmärrä, miksi selität jostain 34-35v iästä tässä.
Vierailija kirjoitti:
Enpä nyt tiedä muutamasta, kun tämä on aiheena täällä tämän tästä. Pitävätkö he omia vanhempiaan ja isovanhempiaan halveksittavina rupsahtaneina olioina?
Muutamasta on kyse. Suurin osa tuosta kirjoittelusta on hyvin pienen porukan tahallista trollausta, johon ei pitäisi vastailla.
Vauvapalstan äänekkäimmät eivät mitenkään edusta ihmisten asenteita yleisemmin vaan vain omia asenteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ärsytä ikääntymisessä tai vanhenemisessa mikään niin paljon että nykyisin kuvitellaan olevinaan niin nuoria vaikka ollaan keski-ikäisiä. Sellaisia ihme luuloja on yli viisikymppisillä ihmisillä itsestään. Joku vimmainen yritys olla nuori, vaikkei olla. SE ärsyttää. Muuten ei ihmisten vanheneminen haittaa, mutta ei nyt pidä kuvitella että viisikymppisenä on joku kaksikymppinen! Sitä on vaikea selittää. Viisikymppinen on viisikymppinen, ei kaksikymppinen eikä kolmekymppinen.
Farmariasu👖, tennarit👟👟 ja tyköistuva 👕niin 👴🏻 = 🧔.
En ole onnistunut bongaamaan. Ehkä Reidar Palmgren pääsee lähelle,, kun on Satu Silvon kanssa ollut samoissa kuvissa ja stailattu rentoon tyyliin :) Varmaan vauvapalstan jutut kiirineet ja kaikki viisikymppisetä joilla on valkoiset tennarit jne pitävät ne jatkossa visusti vaatekomerossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no olen "jo" 34, pian 35v ja ainakin koko ajan kehuu mua. Mutta kyllä mä uskon että hä n myös tykkää minusta ihmisenä. :) En ole mikään hirviö.
Häh? Sähän olet vielä nuorehko, hedelmällisessä iässä oleva nainen. En ymmärrä ollenkaan sun asennetta, kuin olisit jo vanha yms.
Edellinen kirjoitti keski-ikäisestä viiskymppisestä, jolloin nuoruus on jo takanapäin ja ulkonäöstäkin nuoruus lähtenyt. En oikein ymmärrä, miksi selität jostain 34-35v iästä tässä.
No palstalla sanotaan, et nainen rupsahtaa 30v. Nyt tiesin et se oli valetta
Ei saisi vissiin vanhentua ollenkaan. Yhteiskunta ihannoi nuoruutta. Katsokaa vaikka Sandra Bullockia, joka on 62, mutta näyttää epäinhimillisen iättömältä. Nicole Kidmanin kauneusleikkaukset eivät ole olleet yhtä onnistuneita. Hän on leikellyn näköinen ja turpeat kasvot.
Kun saisi vanheta rauhassa. Tämä nuoruuden palvonta on jotain aivan älytöntä. Elämänvaihe, jota yritetään venyttää loputtomiin. Ihan kuin muilla elämävaiheilla ei olisi mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Poissa nuorempien tieltä.
Opetelkaa ajamaan skoottereilla ja antamaan merkin kun ohitatte oikealta . Aina pelottaa kun yhtäkkiä suhahtaa nuori tielleni kun pyöräilen.Siinä olisi voinut sattua useampikin onnettomuus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä missinä 30v on jo senioriluokkaa. Ja ennen vanhuudesta pilkattiin vielä enemmän eikä tuon ikäisenä saanut mihinkään missikisoihin edes osallistua.
Höpö höpö. Vähemmän botoxia voisivat kyllä käyttää. Yhdenkään otsa ei näyttänyt liikkuvan yhtään minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Kun tietäisitte miten nopeasti aika kuluu. Vastahan olin Helsingin yössä bailaava iloinen nuori opiskelijatyttö, nyt 65.
Älä muuta sano. Usein pysähdyn miettimään itsekkin miten tämä on mahdollista, että olen jo yli kuusikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi vissiin vanhentua ollenkaan. Yhteiskunta ihannoi nuoruutta. Katsokaa vaikka Sandra Bullockia, joka on 62, mutta näyttää epäinhimillisen iättömältä. Nicole Kidmanin kauneusleikkaukset eivät ole olleet yhtä onnistuneita. Hän on leikellyn näköinen ja turpeat kasvot.
Kun saisi vanheta rauhassa. Tämä nuoruuden palvonta on jotain aivan älytöntä. Elämänvaihe, jota yritetään venyttää loputtomiin. Ihan kuin muilla elämävaiheilla ei olisi mitään merkitystä.
Tämä! Ennen vanhemmat ihmiset tunsivat ja kokivat jotakin arvokkuutta.
No mikä ihme mielipide tuo nyt taas oli? Olemmeko jotain ihme klooneja kaikki 58-vuotiaasta?