Vanheneminen koskettaa meitä kaikkia. Miten saa vanheta, miten ei saa? Palsta on täynnä pilkkaa vanhenevista
Milloin missi on mummo, jos on 30 (!!)-vuotias. Milloin on naurettavaa käyttää lippistä 40+-vuotiaana. Ei saisi matkustaa ratikassa, ei junassa, ei käydä kaupassa tukkimassa käytäviä. Kampaus on aina vääränlainen. Vaatteet myös aina vääränlaisia.
Millaisen vanhenamisen arvon av-raati suo eläkeikää lähestyville?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ainakaan 34-vuotiaana vanha. Tapasin mieheni tuossa 30-vuotiaana ja olin niin kaunis, että mies vain tuijotti kun olimme treffeillä.
Onko mies vielä tyytyväinen ulkonäköösi jos olet jo vanha. Jos mies rakastuu nuoren naisen kauneuteen, ennustan avioeroa viisissäkymmenissä.
Jos suhde on ulkonäön varassa, niin eipä ole kummoinen suhde.
Samaa mieltä, mutta joskus itsekin ihmettelen miten paljon jotkut vielä jaksaa kiillottaa sitä kikkaretta vaikka ikää on pitkälti yli 50, eikä lähtötilannekaan mikään hääppöinen. Itse en enää viitsisi, jos ukko sen takia vaihtaa nuorempaan, niin hyvä vaan että siitä pääsee eroon. Ihan tarpeeksi tullut tässä elämässä katseltua tyhmiä ihmisiä.
Kiillottaa kikkaretta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi vissiin vanhentua ollenkaan. Yhteiskunta ihannoi nuoruutta. Katsokaa vaikka Sandra Bullockia, joka on 62, mutta näyttää epäinhimillisen iättömältä. Nicole Kidmanin kauneusleikkaukset eivät ole olleet yhtä onnistuneita. Hän on leikellyn näköinen ja turpeat kasvot.
Kun saisi vanheta rauhassa. Tämä nuoruuden palvonta on jotain aivan älytöntä. Elämänvaihe, jota yritetään venyttää loputtomiin. Ihan kuin muilla elämävaiheilla ei olisi mitään merkitystä.
Mä ainakin haluaisin kokea mummo-vaiheen. en siis tarkoita vaälttämättä lapsenlapsia vaan et saa vaan puuhasttella puutarhassa
Oi kuinka kaunista. Ihana puuhastella kun polvia särkee ja selässä on pullistuma ja sormissakin reuma. Ja kun tämä yhteiskunta koko ajan rapautuu, niin yhä vähemmän ja vähemmän käytetään rahoja sellaisten ihmisten hoitamiseen jotka eivät pysty edes työpanosta tarjoamaan yhteiskunnalle.
Sellaiset positiiviset tulevaisuudennäkymät täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ainakaan 34-vuotiaana vanha. Tapasin mieheni tuossa 30-vuotiaana ja olin niin kaunis, että mies vain tuijotti kun olimme treffeillä.
Onko mies vielä tyytyväinen ulkonäköösi jos olet jo vanha. Jos mies rakastuu nuoren naisen kauneuteen, ennustan avioeroa viisissäkymmenissä.
Samaa mieltä, mutta joskus itsekin ihmettelen miten paljon jotkut vielä jaksaa kiillottaa sitä kikkaretta vaikka ikää on pitkälti yli 50, eikä lähtötilannekaan mikään hääppöinen. Itse en enää viitsisi, jos ukko sen takia vaihtaa nuorempaan, niin hyvä vaan että siitä pääsee eroon. Ihan tarpeeksi tullut tässä elämässä katseltua tyhmiä ihmisiä.
Sami Jaffa sanoi jossain youtuben videossa että englantilaisilla on sanonta "you can't polish a turd", kun oli puhe Hanoi Rockin jostain vanhasta levystä joka oli studiossa tuotettu väärin ja yrittivät sitä miksata paremmaksi, mutta soundit jäivät yrityksestä huolimatta kauheiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllähän vanhusetkin pilkkaa nuoria. Eikö ne tajua että ovat myös olleet itse nuoria?
Kannattaako niistä umpimielisimmistä boomereista välittää? Kaikki eivät pysy muuttuvan maailman mukana ja ajattelukyky kapeutuu. Itse luen Hesarin kommentteja ja monesti ikäluokkani nimisten ajatusmaailma ei ole tästä päivästä. Monet heistä ovat aktiivikommentoijia. Voi olla, ettei heillä ole elämässään mitään muutakaan sisältöä kuin päteä niissä kommenteissa. Olen itsekin siis boomeri-ikäluokan edustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainaki uhriutumisen voisi lopettaa. Ihan niinkuin vanhemmat ihmiset ei jatkuvasti haukkuisi ja pilkkaisia nuorempia, usein jopa paljon ronskimmin kuin mitä nuoremmat pilkkaa vanhempia.
T: In the middle.En tunnista ollenkaan nuorten haukkumista lähiympäristössäni. Joitain ilmiöitä kuten hajuvesien ylikäyttö julkisessa liikenteessä on kritisoitu.
Mutta vanhusten haukkumisen tunnistat lähiympäristössäsi?
En sitäkään livenä. Netissä sitä harrastetaan.
Netti onkin netti. Mutta mä kyllä kuulin jo 1970-luvulla ihan livenä, miten nykyajan nuoret sitä ja tätä. Niin taisivat kuulla nekin, jotka olivat nuoria 1950-luvulla. En oikein tiedä, miten asiaan pitäisi edes suhtautua. Onko se soveliasta, että iältään vanhempi arvostelee nuorempiaan, mutta se ei ole soveliasta, että nuorempi arvostelee itseään vanhempaa? Ja jos näin, niin miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi vissiin vanhentua ollenkaan. Yhteiskunta ihannoi nuoruutta. Katsokaa vaikka Sandra Bullockia, joka on 62, mutta näyttää epäinhimillisen iättömältä. Nicole Kidmanin kauneusleikkaukset eivät ole olleet yhtä onnistuneita. Hän on leikellyn näköinen ja turpeat kasvot.
Kun saisi vanheta rauhassa. Tämä nuoruuden palvonta on jotain aivan älytöntä. Elämänvaihe, jota yritetään venyttää loputtomiin. Ihan kuin muilla elämävaiheilla ei olisi mitään merkitystä.
Mä ainakin haluaisin kokea mummo-vaiheen. en siis tarkoita vaälttämättä lapsenlapsia vaan et saa vaan puuhasttella puutarhassa
Oi kuinka kaunista. Ihana puuhastella kun polvia särkee ja selässä on pullistuma ja sormissakin reuma. Ja kun tämä yhteiskunta koko ajan rapautuu, niin yhä vähemmän ja vähemmän käytetään rahoja sellaisten ihmisten hoitamiseen jotka eivät pysty edes työpanosta tarjoamaan yhteiskunnalle.
Liikunta ennen vanhuutta. Mutta moni ei harrasta lainkaan.
Turha välittää mitä jotkut hullut täällä huutelee. Ei sen pitäisi vaikuttaa kenenkään elämään. Trollit vaan trollaa ja yrittää aiheuttaa eripuraa ja pahaa mieltä kaikkien ihmisten ja ihmisryhmien kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polish a turd?
Rohkeutta vasn peliin. Elämä menee niin nopeasti ohi. Että kannattaa vaan uskaltaa elää omannäköistä elämää. Oli ikä mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla nivelreuma diagnosoitiin jo ollessani 34-vuotias. Sairauksien, joihin ei ole olemassa parantavaa hoitoa, kanssa pitää vaan opetella elämään. Jäin just viime kuussa vanhuuseläkkeelle ja ihan hyvin mun reumaani edelleenkin hoidetaan.
Youtubessa on sellainen cooli skeittaava mummo. Pysyisipä oma kroppakin yhtä toimintakykyisenä.
Vanheneminen on etuoikeus. Menetin ystävän nuorena ja silloin sen ymmärsin. Toivoisin, että muutkin ymmärtäisivät. Kaikki meistä eivät saa olla niin kauan tällä pallolla, ne ovat onnekkaita, jotka saavat.
Moni tajuaa vasta päälle 30v varsinkin sit kun omat vanhemmat alkaa vanhentua ja tajuaa miten nopeasti aika menee. Siitä johtuukin 30v kriisit
Vanhenemisen kritisointi on uskomatonta, koska me kaikki olemme samassa veneessä. Kaikki me olemme eläneet rypyttömän nuoruuden ja kaikista meistä tulee velttoja ikääntyessämme.
Kritisointi kertoo siitä, ettei tätä oikeasti ole sisäistänyt. Minäkin olin kolmekymppinen ennen kuin tajusin, että 90 v isoäitini on ollut ihan samalla tavalla nuori kuin minä. Muistan vieläkin, kuinka tajusin, etten ollut aiemmin asiaa ihan tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vanhenemisen kritisointi on uskomatonta, koska me kaikki olemme samassa veneessä. Kaikki me olemme eläneet rypyttömän nuoruuden ja kaikista meistä tulee velttoja ikääntyessämme.
Kritisointi kertoo siitä, ettei tätä oikeasti ole sisäistänyt. Minäkin olin kolmekymppinen ennen kuin tajusin, että 90 v isoäitini on ollut ihan samalla tavalla nuori kuin minä. Muistan vieläkin, kuinka tajusin, etten ollut aiemmin asiaa ihan tajunnut.
Aivot ei ole vielä kehittyneet kunnolla alle 30 vuotiaana ja siksi tätä ei sisäistä. Myönnän itsekin että vielä joskus 22-vuotiaana mietin että minäpä en varmasti vanhene niinkuin noi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kritisointi kertoo siitä, ettei tätä oikeasti ole sisäistänyt. Minäkin olin kolmekymppinen ennen kuin tajusin, että 90 v isoäitini on ollut ihan samalla tavalla nuori kuin minä. Muistan vieläkin, kuinka tajusin, etten ollut aiemmin asiaa ihan tajunnut.Aivot ei ole vielä kehittyneet kunnolla alle 30 vuotiaana ja siksi tätä ei sisäistä. Myönnän itsekin että vielä joskus 22-vuotiaana mietin että minäpä en varmasti vanhene niinkuin noi
Itsellä ei ollut noin hölmöjä ajatuksia. Mutta kaukaiseltahan se vanhuus tuntui tuossa vaiheessa. Nyt 40+ ei enää niinkään kaukaiselta. Viimeiset 10 vuotta hujahti sellaisella nopeudella, että hirvittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitaepro parantaa.
Naurava hymiö esiin
Vanhuudessa sekin vika että ihmisiä voi puijata noilla norjalaisilla lääkkeillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ärsytä ikääntymisessä tai vanhenemisessa mikään niin paljon että nykyisin kuvitellaan olevinaan niin nuoria vaikka ollaan keski-ikäisiä. Sellaisia ihme luuloja on yli viisikymppisillä ihmisillä itsestään. Joku vimmainen yritys olla nuori, vaikkei olla. SE ärsyttää. Muuten ei ihmisten vanheneminen haittaa, mutta ei nyt pidä kuvitella että viisikymppisenä on joku kaksikymppinen! Sitä on vaikea selittää. Viisikymppinen on viisikymppinen, ei kaksikymppinen eikä kolmekymppinen.
Se että sinua ärsyttää, kertoo sinusta itsestäsi. Anna ihmisten olla mitä ovat. Jos joku kokee olevansa nuori viisikymppisenä, niin sehän on kaikin puolin mahtavaa! Ollaan toimeliaita, vireitä ja terveitä eikä kuormiteta yhteiskuntaa omalla terveydellä tai vajaakuntoisuudella. Ota mallia! Sitten kun olet hyvässä lykyssä selviytynyt viisikymppiseksi :D
Mikään ei ärsytä kuin joku viisikymppinen eukko vonkaamassa varattuja, nuoria miehiä ja julkkiksia. Silti ollaan niin yksin... niin yksin. Jos teillä on huippumarkkina-arvo niin ette varmaan ole niin yksin. Eli voitte päätellä ettei viisikymppinen ole kovin houkutteleva ainakaan nuoremmille miehille jne.
Ilmeisesti olet jäänyt lehdelle soittelemaan kun joku upea viisikymppinen on vienyt sun nokan edestä nuoremman miehen..?😆
Mulla on kyllä ollut sama kumppani jo yli 20 vuotta. Ihmetellen ollaan katsottu jotakin ihme vöyhkää jollain viisikymppisillä. Joku perus-Irmeli värjää tukan mustaksi ja alkaa kuunnella yhtäkkiä jotakin kuolometallia viisikymppisenä ja on sitten niin osa yhteisöä. EI HEMMETTI! Onko kypsän ihmisen käytöstä?
Mitä helve ttiä se sinua liikuttaa? Ei taija olla oma elämä kummonen tai ei ole uskallusta ollu tehdä muuta ku mitä muut käskee. Pelkuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kritisointi kertoo siitä, ettei tätä oikeasti ole sisäistänyt. Minäkin olin kolmekymppinen ennen kuin tajusin, että 90 v isoäitini on ollut ihan samalla tavalla nuori kuin minä. Muistan vieläkin, kuinka tajusin, etten ollut aiemmin asiaa ihan tajunnut.Aivot ei ole vielä kehittyneet kunnolla alle 30 vuotiaana ja siksi tätä ei sisäistä. Myönnän itsekin että vielä joskus 22-vuotiaana mietin että minäpä en varmasti vanhene niinkuin noi
Itsellä ei ollut noin hölmöjä ajatuksia. Mutta kaukaiseltahan se vanhuus tuntui tuossa vaiheessa. Nyt 40+ ei enää niinkään kaukaiselta. Viimeiset 10 vuotta hujahti sellaisella nopeudella, että hirvittää.
Olen eri.
Itse en nuorena pystynyt edes kuvittelemaan itseäni vanhana. Siksi luulin aina, että tulen kuolemaan ennen viittäkymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ärsytä ikääntymisessä tai vanhenemisessa mikään niin paljon että nykyisin kuvitellaan olevinaan niin nuoria vaikka ollaan keski-ikäisiä. Sellaisia ihme luuloja on yli viisikymppisillä ihmisillä itsestään. Joku vimmainen yritys olla nuori, vaikkei olla. SE ärsyttää. Muuten ei ihmisten vanheneminen haittaa, mutta ei nyt pidä kuvitella että viisikymppisenä on joku kaksikymppinen! Sitä on vaikea selittää. Viisikymppinen on viisikymppinen, ei kaksikymppinen eikä kolmekymppinen.
Se että sinua ärsyttää, kertoo sinusta itsestäsi. Anna ihmisten olla mitä ovat. Jos joku kokee olevansa nuori viisikymppisenä, niin sehän on kaikin puolin mahtavaa! Ollaan toimeliaita, vireitä ja terveitä eikä kuormiteta yhteiskuntaa omalla terveydellä tai vajaakuntoisuudella. Ota mallia! Sitten kun olet hyvässä lykyssä selviytynyt viisikymppiseksi :D
Mikään ei ärsytä kuin joku viisikymppinen eukko vonkaamassa varattuja, nuoria miehiä ja julkkiksia. Silti ollaan niin yksin... niin yksin. Jos teillä on huippumarkkina-arvo niin ette varmaan ole niin yksin. Eli voitte päätellä ettei viisikymppinen ole kovin houkutteleva ainakaan nuoremmille miehille jne.
Ilmeisesti olet jäänyt lehdelle soittelemaan kun joku upea viisikymppinen on vienyt sun nokan edestä nuoremman miehen..?😆
Mulla on kyllä ollut sama kumppani jo yli 20 vuotta. Ihmetellen ollaan katsottu jotakin ihme vöyhkää jollain viisikymppisillä. Joku perus-Irmeli värjää tukan mustaksi ja alkaa kuunnella yhtäkkiä jotakin kuolometallia viisikymppisenä ja on sitten niin osa yhteisöä. EI HEMMETTI! Onko kypsän ihmisen käytöstä?
Tässä kirjoituksessa on nyt moni asia pielessä. Ensinnäkin nykyään viisikymppiset eivät ole Irmeleitä, vaan Mareja ja Markoja, jotka ovat kasvaneet 80- luvun tukkahevin tahtiin. Ja he ovat nykyään työssäkäyviä metallimusiikin suurkuluttajia ja todennäköisesti rockfestareiden perusväestöä, ellei jopa lähellä asiakkaiden keski-ikää?