Onko haittaa jos ei päälle 30v naisena harrasta lainkaan lihaskuntojumppaa yläkropassa?
Aiheuttaako toi haittaa pidemmän päälle? Muuten tulee pyöräiltyä mutta mtiään käsiliikkeitä en tee koskaan mitä nyt jos kannan paketin postista. Olenkin huomannut että kädet väsyy tosi herkästi, jos niillä vähänkin tekee jotain.
Kommentit (32)
Ei tietenkään. Miksi treenaisit käsiäsi jos et käytä niitä mihinkään. Jos nousee tarve tehdä käsillä jotain, siinähän ne treenautuvat sitten myös
Aina argumentoidaan, että pitäisi kasvattaa lihaksia että vanhana on sitten lihaksia mitä kuluttaa. Samalla argumentoinnilla pitäisi lihoa. Ei tarvitse. Sitä paitsi lihas ei tunne ikää, treenaamisen voi aloittaa vaikka 70v:nä, jos tarve vaatii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntosali 2 kertaa viikossa ja aerobinen liikunta kerran viikossa ovat minimi määrä pysyäkseen kunnossa.
En tykkää käydä kuntosalilla. Sosiaalinen ahdistus. Ap
Sama homma mulla, aikani yritin sopeutua kuntosalilla käymiseen. En sopeutunut joten hankin kotiin levytangon + painoja, kahvakuulia yms. Kotona on huomattavasti kivempi treenailla!
Vierailija kirjoitti:
Miltä näytät 10 v päästä?
Varmaan samanlaiselta luuviululta kun nyt
Vierailija kirjoitti:
Voitteko antaa vinkkejä, jos lihaskunto tai treenaaminen ei kiinnostele? Aina kun yritän edes aloittaa, vaikka et tekisin 14 min päivässä, se vain jää. Muuten kävelen ja pyöräilen kyllä paljon. Sen takia nuo lihaskuntojututkin jäänyt. Ei vaan kiinnosta. Olen myös onneakas että EI OLE VIELÄ tullut mitään kolotuksia että sen takia pitäisi alkaa treenata.
Ainoa kestävä motiivi minkään tekemiseen on nautinto. Jos esimerkiksi nauttii vaikkapa tanssista, keho treenautuu siinä samalla. Ei ole mikään ihme, ettei suurin osa ihmisistä nauti mekaanisesta painojen nostelusta, se on täysin epähumaaniakin
Itse nautin breathworkista ja kevyestä kävelystä. Breathworkin kautta kundalinienergiani on aktivoitunut, mikä on tehnyt myös tanssista miellyttävän liikuntamuodon. Mutta lihaksia sekään ei kasvata, sillä kundalinilla tanssiessa ei juuri käytetä lihaksia
Elämä sitä paitsi toimii niin, että keho adaptoituu siihen mitä se tekee. Jos sinulla ei ole syytä käyttää kehoa, miksi käyttäisit sitä muuten vaan. Käytä ja kehitä sitä, mitä haluat käyttää ja unohda toisten mielipiteet ja komentelut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On haittaa, jos joudut joskus tilanteeseen, missä sinun pitäisi kannatella koko kehon painoa käsiesi varassa tai nostaa itsesi ylös sängystä käsilläsi, jos jalkasi ja vatsalihaksesi eivät jotain syystä toimi. Samoin kun vanhenet et pysty avaamaan korkkeja, tölkkejä tai nousemaan maasta ylös, jos kaadut.
Mutta voinko alkaa vasta treenaa esim 60 vuotiaana? En jaksais nyt
Kyllä, lihas ei tunne ikää
Vierailija kirjoitti:
Voitteko antaa vinkkejä, jos lihaskunto tai treenaaminen ei kiinnostele? Aina kun yritän edes aloittaa, vaikka et tekisin 14 min päivässä, se vain jää. Muuten kävelen ja pyöräilen kyllä paljon. Sen takia nuo lihaskuntojututkin jäänyt. Ei vaan kiinnosta. Olen myös onneakas että EI OLE VIELÄ tullut mitään kolotuksia että sen takia pitäisi alkaa treenata.
Lihaskunto jumppaa 2 tuntia viikossa. Lisäksi muuta liikuntaa. Käsipainoilla yms. Somessa on ohjeita. Tai osta kirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaskunto jumppaa 2 tuntia viikossa. Lisäksi muuta liikuntaa. Käsipainoilla yms. Somessa on ohjeita. Tai osta kirja.
jos nostelen 3kg painoja pari krt viikkossa 2 tunnin ajan on riittävä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli alussa melkein kaikissa 7 kilon painot, kulmasoudussa ja ranskalaisessa punnerruksessa 12 kiloa, kyykyssä 20 kiloa. Treeniin menee noin 40 minuuttia kerralla, kaksi kertaa viikossa. Painoja lisään parin viikon välein, tai kun saan toistoja liikaa. Mulla on sarjat 3x5 toistoa.
Treenaan kotona säädettävillä käsipainoilla ja kahvakuulilla. "Kuntosali" ei ole hääppöinen, keskellä harrastehuonetta on noin 6 neliötä vapaata tilaa, mutta keskityn tekemiseen, en miljööseen.
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli alussa melkein kaikissa 7 kilon painot, kulmasoudussa ja ranskalaisessa punnerruksessa 12 kiloa, kyykyssä 20 kiloa. Treeniin menee noin 40 minuuttia kerralla, kaksi kertaa viikossa. Painoja lisään parin viikon välein, tai kun saan toistoja liikaa. Mulla on sarjat 3x5 toistoa.
Treenaan kotona säädettävillä käsipainoilla ja kahvakuulilla. "Kuntosali" ei ole hääppöinen, keskellä harrastehuonetta on noin 6 neliötä vapaata tilaa, mutta keskityn tekemiseen, en miljööseen.
N52
Mulla tuottaa vaikeuksia jopa nostaa 3kg painoa kauan aikaa kun en ole treenaillutm mutta aloitan nyt näillä pari kertaa viikossa