YLE: "Minja Koskela pelastaisi Suomen rikkaiden rahoilla" - mutta ennen sitä rikkaat häipyvät maasta
Tänne jää Minja, köyhät, kela-elätit, vanhukset ja tyhmät.
Paneeksi Minja rajat kiinni, kuten Pohjois-Koreassa?
Kommentit (1170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko ap Suomen rikkaiden tiedottajana, vai mistä vielä voi tietää, miten rikkaat tulevat reagoimaan?
Tiedos on, katos hra Wahlrooskin on kertonut, että lähes kaikki hänen varakkaat suomenruotsalaiset tuttunsa ovat jo häipyneet maasta.
Suomes on myös iso maariski.
Lisäks Suomen yritykset omistaa ulkomaalaiset.
Ja EK käskee poliitikkoja tekemään mitä ulkomaalaiset käskee.
Siinä EK on oikeassa, että Suomen valtion pitäisi tukea suomalaisia yrityksiä enemmän ja paremmin. Ourakin siirtyi amerikkalaisomistukseen tämän vuoden helmikuussa, koska täällä ei ollut rahaa ja resursseja laajentua, ja nyt se on hakeutumassa Yhdysvaltojen pörssiin. Tulevan markkina-arvon arvioidaan olevan 16 miljardia, ja tämä on taas kerran Suomelta pois. Sitten, jos tuotantokin siirtyy jenkkeihin, tulee taas uusia työttömiä, ja valtion tuloverot vähenevät.
Pelkään, että kohta lähtevät viimeisetkin suuryritykset, kun vasemmisto käy jatkuvasti niiden kimppuun ja vaatii lisää erilaisia veroja ja päästökompensaatioita.
EK ei taida oikein ymmärtää taaskaan. Ouran perustaja kertoo mielipiteensä yritystuista.
https://www.talouselama.fi/uutiset/a/f834fd1f-67e3-48f4-a6c1-e431bd9553…
"Suurimpien yritystukien joukossa ovat vuodesta toiseen samat suuryhtiöt. Miljoonatukia nostavat muun muassa isot metsäyhtiöt.
”Mitä järkeä tukea suuryrityksiä tekemään sellaista, joka on jo menettänyt arvonluonnin”, Lahtela ihmettelee ja kehottaa katsomaan osaa pörssin suurista teollisuusyrityksistä."
Oletettavasti hän on väärässä ja sinä sun muut savupiipputeollisuuden ja sellunkeiton kannattajat oikeassa.
Kannattaakohan metsäteollisuutta tukea siksi, että se työllistää vielä suoraan ja välillisesti noin 100 000 suomalaista.
Jos business ei pysty kilpailemaan muiden maiden kanssa, niin se lähtee Suomesta. Suomalaista metsäteollisuutta on jo siirtynyt kannattavuussyistä Saksaan, Puolaan, Ruotsiin, Itävaltaan, Tsekkiin, Viroon, Latviaan, Ranskaan, Belgiaan, Italiaan, Alankomaihin, Brasiliaan, Yhdysvaltoihin, Uruguayhin, Kiinaan ja Malesiaan.
Ajattelepa, jos kaikki nämä työpaikat olisivat edelleen Suomessa, olisiko meillä työttömyys nykyisissä lukemissa?
Ei kannata tukea, mutta ei kannata haitatakaan. Tuota jälkimmäistä suomalaiset puoluepoliitikot eivät ole koskaan ymmärtäneet. Olisi riittänyt olemalla haittaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minja on tyhmä tyttö ja täysin sairas päästään! Ei kuulu Eduskuntaan vaan mielenvikaisien hoitolaitokseen lukkojen taakse, mistä ei voi laukoa näitä päättömiä juttujansa!
Ja käydään henkilöön. Kun muuta ei osaa.
Ei kaikkea tarvitse kommentoida. Jos joku puhuu hulluja, sen voi huoletta julistaa hulluksi sen sijaan, että alkaisi liukuhihnalta esittämään vastaväitteitä. Paras on vain unohtaa koko tyyppi, sillä kukaan joka maksaisi utopian ei lähde mukaan.
Jos ihmisten maalittamisesta ja henkilökohtaisuuksiin menemisestä tehdään normaalia, on seuraava askel väkivalta kyseistä henkilöä kohtaan. Koska se puhe ei enää vaikuta. Mutta eihän me siinä vielä olla...
Perheenjäseneni lähti joskus usa:han töihin. Palkka nousi suomee verrattuna jotain 7 kertaiseksi ja sen lisäksi sitten yhtiöltä bonuksia: sitä enemmän mitä pidempään siellä oli töissä. Kun hänestä tuli dollarimiljonääri, juteltiin suomessa asumisesta ja hän kun oli seurannut suomen uutisointia mljnääriveroista ja muista rikkaidne ihmisten lisäverottamisista, niin sanoi ettei enää taida sellaista päivää tulla, että hän palaisi takaisin suomeen. Liian suuri kommunisinen vaikutus vielä suomessa. Jos joku on omalla työllään tai säästäväayydellä rikastunut, niin ei sitä pitäisi alkaa kuntien varastaa tai tulla mukana perinnönjakoon
Onneksi näitä asioita voi toki järjestellä verosuunnittelulla.
Kunnat voisivat itse alkaa säästämääön rahojaan eikä haaskata niitä ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Perheenjäseneni lähti joskus usa:han töihin. Palkka nousi suomee verrattuna jotain 7 kertaiseksi ja sen lisäksi sitten yhtiöltä bonuksia: sitä enemmän mitä pidempään siellä oli töissä. Kun hänestä tuli dollarimiljonääri, juteltiin suomessa asumisesta ja hän kun oli seurannut suomen uutisointia mljnääriveroista ja muista rikkaidne ihmisten lisäverottamisista, niin sanoi ettei enää taida sellaista päivää tulla, että hän palaisi takaisin suomeen. Liian suuri kommunisinen vaikutus vielä suomessa. Jos joku on omalla työllään tai säästäväayydellä rikastunut, niin ei sitä pitäisi alkaa kuntien varastaa tai tulla mukana perinnönjakoon
Mene sinne Yhdysvaltoihin jos kerran paratiisiksi sen koet. Ei kukaan estä.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin valtion tuloverot ym. verot olisivat yhdentekeviä, jos asuisin veroparatiisissa. Saisin käyttää pääsääntöisesti itse omat rahani. Suomessa verotus on laillinen ryöstö.
Kysymys on ihmisistä, jotka voivottelevat mistä valtio saa verorahansa. Kukaan terve ihminen ei vaivaa päätänsä sellaisella, sillä valtio kyllä ottaa sekä kotoa että ulkoa enemmän kun mitä kansalaisilla on varaa maksaa nyt tai huomenna, eikä eilenkään ollut.
Huoli omista veroista on todella aiheellinen, huoli siitä, mistä valtio saa tarpeeksi rahaa itse määrittelemiinsä menoihin ei ole terveen yksilön murhe. Silti suomalaiset voivottelevat ryhmänä, mistähän se valtio nyt fyrkkansa saisi, valtioparka. Ettei vaan jäisi ilman kuolleen jäämistöä tai vakuutuksistakin kannettavia veroja jos ihmiset lopettavat ahneuksissaan vakuuttamisen. Autojakaan eivät osaa ostaa oikealla tavalla, kun sähköllä rikkaat vaan verotta suristavat, aiaiaiai, oikein pahaa tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko maan tuloverokertymästä suurimman osuuden maksavat tavalliset palkansaajat ja keskituloiset. Esimerkiksi 35 000–55 000 euroa vuodessa tienaavat maksavat yhteensä suurimman osan ansiotuloveroista, koska tähän ryhmään kuuluu eniten ihmisiä.
Ei ihan noin. Eniten ansaitseva 10% eli 10. desiili maksaa 45% tuloveroista. Tähän ryhmään päästäkseen pitää ansaita 62 303€/vuosi (4984€/kk) tai enemmän. Seuraavaksi suurimman summan tuloveroa kerryttävät 8. ja 9. desiili yhteensä. Heidän osuutensa tuloverosta on 30%, ja heillä ansiotulot liikkuvat välillä 38 218€-62 302€/vuosi, eli kuukausipalkat ovat välillä 3058€-4984/kk.
Toisin sanoen 70% kansasta, eli he, joilla vuosiansiot ovat vähemmän kuin 38218€/vuosi (kuukausiansiot 0€-3058€/kk), tuottavat yhteensä vain 25% kaikista tuloveroista.
Lisää laskelmaasi julkiselta palkkansa nauttivat ja eläkeläiset, niin vähän karumpi todellisuus aukeaa Suomea oikeasti pystyssä pitäville. Mitä väliä on niillä tuloveroilla, joiden lähde on muut verot tai toisten tuloverot? Valtiolla on Suomessa parhaat palkat!
Minun eläkkeeni tulee yksityiseltä työeläkevakuutusyhtiöltä, ja eläkerahani olivat vielä 18 vuotta sitten työnantajani omassa eläkesäätiössä, minkä jälkeen ne siirrettiin eläkevakuutusyhtiölle. Valtio ei maksa minulle eläkettä, mutta ottaa eläkkeestäni veroa yli 30%:
Myöskään vuokra- ja osinkotuloni tai luovutusvoittoni eivät tule valtiolta, mutta valtio kerää niistäkin 30% veroa. Samaten valtio kiskoo vuosittain kiinteistöveroa talostani ja sen alla olevasta maasta, sekä myös korotettua sairaanhoitomaksua ja yleveroa, vaikka en käytä kumpaakaan palvelua. Lisäksi tupakoin, joten siitäkin kertyy valtiolle verotuloja 3595€/vuosi. Ostan myös kovaveroista bensaa, sekä elintarvikkeita sekä muita hyödykkeitä, joista valtio kerää ALV:tä.
Valtiolta en saa euron euroa, mutta maksan joka vuosi veroja ja veroluonteisia maksuja yli 20 000€, ja ALV:tä arviolta siihen päälle 6000€/vuosi, joten se siitä turhuudesta. Laskepa omat saamisesi, maksusi ja nettotuottosi valtiolle. Pääsetkö samaan? Tuskin, sillä valtio pystyy maksamaan sinun elannostasi minulta saamistaan verorahoista, ja siitä riittää vielä jollekin muullekin.
Jotain 80% tilillesi maksetusta kuukausittaisesta eläkkeestä tulee työnantajien ja -tekijöiden pakollisista eläkemaksuista, eikä rahastojen tuotoista. Valtio pakottaa köyhät nuoret maksamaan ahneen sukupolven ylisuuret eläkkeet. Ja eläkeläiset kehtaavat valittaa. Olisitte tehneet enemmän lapsia, niin olisi enemmän verovelvollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minja on tyhmä tyttö ja täysin sairas päästään! Ei kuulu Eduskuntaan vaan mielenvikaisien hoitolaitokseen lukkojen taakse, mistä ei voi laukoa näitä päättömiä juttujansa!
Ja käydään henkilöön. Kun muuta ei osaa.
Ei kaikkea tarvitse kommentoida. Jos joku puhuu hulluja, sen voi huoletta julistaa hulluksi sen sijaan, että alkaisi liukuhihnalta esittämään vastaväitteitä. Paras on vain unohtaa koko tyyppi, sillä kukaan joka maksaisi utopian ei lähde mukaan.
Jos ihmisten maalittamisesta ja henkilökohtaisuuksiin menemisestä tehdään normaalia, on seuraava askel väkivalta kyseistä henkilöä kohtaan. Koska se puhe ei enää vaikuta. Mutta eihän me siinä vielä olla...
Kuten todettua, kahelit kannattaa vain unohtaa. Hej då.
Ylehesariredditmaailmankaikkiudessa eläminen aiheuttaa eläjissään kroonista ja vinksahtanutta kupla-ajattelua….
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ei halua maksaa veroja. Mitä hyötyä niistä sitten on? Ei yhtään mitään.
rikkaathan loisivat työntekijöidensä työn teon panoksen tuottamalla arvon nousulla. verojen välttely ja muu harmaa talous ja kikkailu ja valehtelu on heidän mielipuuhaansa. väkivalta ja propaganda heidän ruskeapaita aatetoverien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sinne Yhdysvaltoihin jos kerran paratiisiksi sen koet. Ei kukaan estä.
ja missähän minä kirjoitan, että koen sen paratiisiksi.
Jos kerron tässä ketjussa Tanskan ääri-demareista, niin katoaako tämäkin ketju taivaan tuuliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rikkaathan loisivat työntekijöidensä työn teon panoksen tuottamalla arvon nousulla. verojen välttely ja muu harmaa talous ja kikkailu ja valehtelu on heidän mielipuuhaansa. väkivalta ja propaganda heidän ruskeapaita aatetoverien.
Koetapa käydä töissä ilman työnantajaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kannata läheskään kaikkea Vasemmistoliiton ohjelmassa mutta on todella laiska perskokkareiden väite,että jos yrityksiä ja rikkaita verotetaan edes vähän enemmän, ne lähtevät maasta. Nehän lähtevät joka tapauksessa! Ei niin alhaista veroa olekaan,etreivät tosirikkaat sijoita niitä ulkomaille. Rikkaat yritysjohtajat saavat kultaifia kädenpuristuksia ja lähtevät lepäämään eläkepäiviksi muualle. Yritykset lopettavat Suomessa työpaikkoja, vaikka työntekijät olisi puoli-ilmaiseksi jne. Onko tämä maa siis kaikkia ihmisiä varten vai 10 rikkaimman prosentin?!
LOL! Suomen rikkaimpaan 10% pääsee kotitalous, jolla on 550 000€:n nettovarallisuus. Ei siihen tarvita muuta kuin kerrostalokolmio Helsingin keskustassa.
Huomaa, että kyseessä on netto. Sen kolmion tulee olla täysin maksettu, eikä muitakaan luottoja saa olla.
Helsingin kantakaupungin talot on suurimmaksi osaksi rakennettu toista sataa vuotta sitten, ja ne ovat siirtyneet perintönä sukupolvelta toiselle. Lisäksi kantakaupungin asuntojen omistajien ikähaarukka on 45-74 vuotta. Velkavetoiset asunnut sijaitsevat enemmänkin lähiöissä, ja alle 35-vuotiaista helsinkiläisistä vain 20% omistaa asunnon.
Kallein Helsingissä myynnissä oleva asunto maksaa yli 12 miljoonaa, joten sen omistajalla saa olla velkaa 11,45miljoonaa, ja silti hän pääsee varakkaimman 10%:n joukkoon. Kaksiotkin maksavat parhaimmillaan 1,5 miljoonaa, joten niidenkin omistajilla saa olla 0,95 miljoonaa velkaa, ja he mahtuvat varakkaimman 10%:n joukoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä rikkaista eroon pääseminen on vähän kuin pääsisi eroon hyväksikäyttävästä kumppanista. Ei sellaisen läsnäolo hyödytä ketään tai mitään, ainoastaan haittaa hyviä ihmisiä.
Sattumoisin eniten ansaitseva 10% suomalaisista maksaa kaikista tuloveroista 45%. Kun vielä otetaan huomioon, että siihen porukkaan pääsee reilun 5000€:n bruttokuukausituloilla, niin luulenpa, että tämä porukka poistuu maasta, mikäli riittävästi rangaistaan.
Jos lasketaan yhteen kolmen ylimmän tulodesiilin maksamat verot, niin 30% ihmisistä maksaa yhteensä 75% kaikista tuloveroista. Tästäkin porukasta suurin osa on kykenevä vaihtamaan kotimaata, jos tarpeeksi harmittaa. Sitten tänne jää 70% kansasta, mutta ainoastaan 25% nykyisistä verotuloista. Siinä on teille sitten niukkuutta jaettavaksi.
Antaa vaan vaihtaa maata, koska ne työpaikat jäävät tänne. Joku muu tekee sitten sitä erittäin hyvin palkattua työtä ja maksaa veroja.
Näinhän se on. Työpaikkoja on tietty määrä ja niitä voidaan jakaa kansalaisten kesken mielin määrin. Johtajan paikka voidaan jakaa kahden sekakäyttäjän välillä, teurastajan homman voi tehdä kuka vaan ja samoin lääkereiden duunit. Työt on ja pysyy, vaikka tekijät lähtisivät, nåttajåå tevemenoo vaan.
Onpa sulla lapsenomainen käsitys työelämästä, kun kuvittelet, ettei kovapalkkaisen johtajan tilalle löytyi toista tekijää. 🤣
Eiköhän tuo kommentoimasi kommentti ollut sarkasmia.
-ohis-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko mahdollista, että tarjoavat työpaikkoja ja maksavat palkkaa muille? Meniskö mitenkään pieneen kaaliin?
Eivät rikkaat tarvitse nykymaailmassa suunnatonta määrää palvelijoita, puutarhureita, lastenhoitajia tai kokkeja. Kotisiivooja, joka käy kerran viikossa, riittää.
käyn palkkatöissä, maksan veroja palkastani. sijoitan kaiken ylimääräisen rahan, josta olen siis jo maksanut veroja ja sitten maksan veroja sijoittamistani rahoista, esimerkiksi kun niistä irtoaa osinkoja, tai myyn omistukseni. Eli minua tuplaverotetaan. Varalisuuteni vuoksi en saa mtään tukia elämiseeni.
naapurini käy töissä, maksaa veroja palkastaan ja kuluttaa kaiken, koska ei usko sijoittamiseen. Saa kaikenlaisia tukia, koska hänellä "ei ole varaa", vaikka oikeasti on mutta kun ne varat tuhlataa.
nyt kun minä olen varaustunut, omalla työlläni, omilla valinnoillani, niin minua paheksutaan siitä ja kaikenlisäksi jotkut uuvelopoliitikot ovat sitä mieltä, että kun kuolen, niin rahani kuuluvat heille eikä esimerkiksi perillisilleni. Ja minulle sälytetään joku välillinen velvollisuus maksella kaikenmaailman juoppojen ja nistien hoidaa ja huolenpitoa. Eihän varakkailta varastaminen ole oikein, vaan eirtyisen kieroutunutta ajattelua.
Ei minua häiritse maksaa veroja, mutta minua häiritsee ajatus, että minun rahani kuuluu jokun sairaan poliitikon mielestä kunnalle, koska minulla sitä on enemmän kuin ihmisillä keskimäärin. Olen itse tehnyt tämän valinnan, jotta voin varmstaa sen, että voin elää mukavan vanhuuden riitävän suuren vaippavalikoiman kanssa ja saada myös kunnollista ruokaa eikä mitään säälittävän suurtalouskeittiön piloille laittamaa mössöä.
Vierailija kirjoitti:
Onko raha isänmaata tärkeämpää? Mietin vain.
Jos eduskuntapuolueita katsoo, niin ainoastaan perussuomalaisten agendalla on isänmaa. Muille puolueille EU on tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelaloiset pois maasta niin voidaan laskea veroja. Miksi noita tänne kuulumattomia pitää edes elättää kun niistä ei ole muuta kuin haittaa.
Eli poistu maasta. Olet loinen.
Ei, olen maksaja. Veronmaksajana olen kelaloisten elättäjä. He pummaavat kukkarollani. Tämä ei ole rasistinen kommentti, koska pääosa kelaloisista ovat ihan kantasuomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, suurituloisten lapsilisät pois. Ja kyllä tässä tilanteessa määräaikainen veronkorotus suurituloisten osalta on oikein, pitää sen verran isänmaallisuutta olla, että pysyvät Suomessa.
Aina tämä laulu lapsilisistä. Miksi suurituloiset viitsisi maksaa sentin senttiä, jos ei saa mitään takaisin.
Valtio on työeläkevakuutusmaksujen kerääjänä ainoastaan samanlainen välikäsi kuin ammattiliittojen jäsenmaksuissa ja kirkollisveroissa, eli valtio kerää maksut muiden organisaatioiden puolesta ja tilittää ne edellen asianomaisille tahoille.