Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut menee laivalla laukkujensa kanssa poistumisovelle jo kauan ennen kuin ollaan edes satamassa?

Vierailija
03.09.2026 |

Kaikilla matkustajilla on hytti, ja silti jotkut haluaa kököttää matkalaukkujensa kanssa tunnin jossain nuhjuisessa aulassa odottamassa.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tulossa kaveri autolla hakemaan satamasta niin pitää olla ekojen joukossa,ei ne halua odotella pitkiä aikoja siellä.

Sen kyydin voi sopia vähän myöhemmäksikin jos kaverilla ei ole kiire tulla juuri samalla hetkellä kun ovet aukeaa.

Vierailija
42/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa ei ole ikinö kiva olla ruuhkaisessa jonotuksesta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kanssa ei ole ikinö kiva olla ruuhkaisessa jonotuksesta 

Ja osaa lapset jonottaa, mutta ei mukavaa siis heille. 

Vierailija
44/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään järkätä niin tiukkaa aikataulua että on pakko ehtiä jonon ensimmäiseksi. Odottelen ihan kaikessa rauhassa jossain muualla ja annan massojen jonottaa. Ainoastaan jos olen autolla, menen autokannelle heti kun se aukeaa, koska silloinkin välttyy massoilta.

Vierailija
45/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tyypit jonottaa illalla buffetin avaamista ja aamupalallakin jonottaa jo puolta tuntia aikaisemmin.

Ei kyse aina voi olla kiireestä, vaan jostain oudosta rakkaudesta jonottamiseen tarve olla eka.

Tätä tapahtuu myös Karibian ja Välimeren risteilyillä, ettei kyse ole pelkästään suomalaisten tavasta.

Tiedän nuo jonottajat, kun itse kuljen ohi aika usein. Olen menossa aamupalalle ja aamupalalta hyttiin, käyn vielä taxfreessä yms. 

Illemmalla sitten istun toisessa raflassa ja näkee sen jonon lisääntyvän.

Vierailija
46/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain laivoilla se on ihan suotavaa luovuttaa se hytti pois jo hyvissä ajoin, että siivoushenkilökunta pääsee aloittamaan hyttien siivoukset. Kyllä, laivoilla on kyydissä myös siivoushenkilökuntaa.

Tämä, hyttien ovilta alkaa koputtelu aamuyöstä ja kuulutukset, että siivous on alkanut. 

Vierailija
47/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap menee laivalla yksin hyttiinsä r*nkkaamaan, kun muut menevät pareittain n*ssimaan?

Vierailija
48/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset tykkää jonottaa.

Vierailija
49/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain laivoilla se on ihan suotavaa luovuttaa se hytti pois jo hyvissä ajoin, että siivoushenkilökunta pääsee aloittamaan hyttien siivoukset. Kyllä, laivoilla on kyydissä myös siivoushenkilökuntaa.

Tämä, hyttien ovilta alkaa koputtelu aamuyöstä ja kuulutukset, että siivous on alkanut. 

Sitäkö se sitten tarkoittaa, että pitää äkkiä kömpiä oven ripaan kiinni roikkkumaan, että "mä haluun ulos!"

Kyllähän siellä voi paljon muutakin tehdä kuin maata hytissä tai ovella jonotella.

Vierailija
50/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat tyypit jonottaa illalla buffetin avaamista ja aamupalallakin jonottaa jo puolta tuntia aikaisemmin.

Ei kyse aina voi olla kiireestä, vaan jostain oudosta rakkaudesta jonottamiseen tarve olla eka.

Tätä tapahtuu myös Karibian ja Välimeren risteilyillä, ettei kyse ole pelkästään suomalaisten tavasta.

Tiedän nuo jonottajat, kun itse kuljen ohi aika usein. Olen menossa aamupalalle ja aamupalalta hyttiin, käyn vielä taxfreessä yms. 

Illemmalla sitten istun toisessa raflassa ja näkee sen jonon lisääntyvän.

Tämä ihmisryhmä on aivan mahdoton esim. Taloyhtiön saunavuoroilla. Menevät sinnekin hyvissä ajoin vaikka edellisen saunojan vuoro on vielä kesken, ja ajattelevat olevansa vaan hyviä ihmisiä, kun ovat ajoissa paikalla.

Vierailija
51/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat niitä joiden pitää päästä joka paikkaan ensimmäisenä. Ne ovat myös niitä jotka tulevat monta tuntia ennen avajaisia jonkin liikkeen eteen jonottamaan että saisivat jotain ilmaiseksi.

Vierailija
52/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat niitä joiden pitää päästä joka paikkaan ensimmäisenä. Ne ovat myös niitä jotka tulevat monta tuntia ennen avajaisia jonkin liikkeen eteen jonottamaan että saisivat jotain ilmaiseksi.

Mä en ikinä menisi tyyliin yöllä jonottamaan jotain lenkkareita.

Vierailija
53/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin ihan samaan huomiota viime viikolla. Matkaa jäljellä vielä vaikka kuinka kauan, niin promenadella ei meinannut päästä siitä ulosmenon kohdalta edes kulkemaan.

Vierailija
54/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku istuu vielä hytissä paskalla siihen aikaan ja ulostaa isot ulosteet pyttyyn.

Saattaa olla että edessä pitkä automatka.

Vierailija
55/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se o vähä ku Juri Kakariinilla, et mihinkäs paskot?

Vierailija
56/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallisen ilotalon avajaisissa jonotellaan, et sais joltain ilmaiseksi..

Vierailija
57/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Laiva on satamassa klo 10 ja siivoojat tulevat klo 8.

Vierailija
58/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa varmistaa, että pääsee pois ekana, on kiire jostain syystä. 

Jollain voi olla kiire, vaikka johonkin jatko matkustusvälineeseen, mutta niillä kaikilla ulosmeno aulaan ja portaikkoon pakkautuvilla ei taatusti ole tulenpalava kiire mihinkään. Tunnustan etä olen itsekin siellä tungeksinut ja samalla ajatellut, että paljon fiksumpaa olisi ollut odottaa rauhassa hytissä. Kotiinpäin tullessa varsinkin (asun Helsingissä ja laivalta Helsingin satamiin tullessa ei todellakaan yleensä ole kiire - kotiin ehtii kyllä), olen alkanut sitä etukäteen ryysäämistä ja jonottamista välttåäkin.

Vierailija
59/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun kahvilassa ja poistun viimeisien joukossa. Sitten kävelen suoraan sporaan.

Vierailija
60/64 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Laiva on satamassa klo 10 ja siivoojat tulevat klo 8.

Viimeisillä risteilyillä joissa olen ollut, on saanut odottaa ihan rauhassa hytissä. Ja ihan samalla tavalla niissä auloissa ryysäävät risteilymatkustajat, jotka ovat vaikkapa Tukholmasta palaamassa sanalla laivalla illalla takaisin, eivätkä siis luovuttamassa hyttiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi