Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut menee laivalla laukkujensa kanssa poistumisovelle jo kauan ennen kuin ollaan edes satamassa?

Vierailija
03.09.2026 |

Kaikilla matkustajilla on hytti, ja silti jotkut haluaa kököttää matkalaukkujensa kanssa tunnin jossain nuhjuisessa aulassa odottamassa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko joku mummo tai läski on ahdistunut kun ei kykene kävelemään normaalia kävelyvauhtia ja haluaisi hidastella ja tukkia muidenkin menon mutta ei pääse sitä tekemään kun muut on nopeammin valmiina?

Jos tarkoitat mummolla tai läskillä aloittajaa, niin en tosiaankaan mene matelemaan sinne karjalauman sekaan. Odotan sen aikaa että kiireisimmät ehtivät mennä ja lähden vasta sitten.

Vierailija
22/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojat käyvät hätistämässä ulos hytistä.

Tuo ovensuussa lattioilla istuminen ja hytistä ulos kiirehtiminen ovat juuri niitä syitä miksi en Tallinnaan enää lähde. Laivayhtiö voisi varata enemmän siivoojia, hytit eivät edes ole kovinkaan kummoisessa kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan suomalaisen taksikuskin ja ne revitään taksijonosta heti ensimmäisenä.

Vierailija
24/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mua jotenkin naurattaa tämä ketju 🤭 

Vierailija
25/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vittumaista mennä hissillä lähemmäs ovea kun hissi on koko ajan varattu!

Vierailija
26/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö reissu muuten hyvin? Musta nuo on aina mukavia nuo laivareissut.

Vierailija
27/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun matkustin Turun ja Maarianhaminan väliä usein kumpaankin suuntaan niin en ottanut hyttiä noin lyhyelle matkalle. Menin ajoissa aulaan koska Maarianhaminan päässä mies oli tulossa hakemaan minua töistä tullessaan että päästään kotiin ja taas Turun päässä oli kiire ehtiä Onnibussiin että pääsen jatkamaan matkaa toiseen kotiin.

Vierailija
28/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän tavarani siellä maksuttomasta yleisessä tavarahuoneessa, joten haen ne heti kun se aukeaa, jotta kukaan ei pölli tavaroitani. Lisäksi lähden satamasta junalla, joten olisi ehdittävä siihen ajoissa.

Vierailija
29/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö reissu muuten hyvin? Musta nuo on aina mukavia nuo laivareissut.

Meni, kiitos kysymästä. Ihmetyttää vaan joka kerta nuo hätähousut. Ai niin, ja olin Helsinki-Tukholma-risteilyllä, eli siivoojat ei hätistele hytistä pois kesken matkan vaan siivoavat sitten satamassa. Silti sama ilmiö molempina aamuina.

Vierailija
30/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pieni jonottaminen, odottaminen jne. ottaa noin pahasti ohimoon, on parempi pysytellä kiltisti kotona, samoin allergiset ja hajuherkät. Nimittäin matkustaessa altistuu vääjäämättä lajitovereiden läsnäololle ja odottaminen kuuluu myös matkustamisen konseptiin, nämä asiat on hyvä tiedostaa ennen matkaa. 

Vierailija
31/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla matkustajilla ei ole hyttiä. Osa on vain ylittämässä vesistöä, tulossa/menossa naapurimaahan/-maasta.

Kun matka tapahtuu yöllä, jokaisella on hytti.

Mistä lähtien muka? 

Vierailija
32/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä tulee, jos kaikki oltaisiin Matti Myöhäsiä ja viimeisiä. Niih. 

Vierailija
33/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä laivalla on näin? Ehkä sellaisilla, joilla on kiire lähteä paluumatkalle ja ottaa uudet matkustajat hyttiin, mutta eikö niissä ole ohjeistettu, mihin mennessä hytistä on poistuttava? Minua on kerran tullut siivooja hätistämään hytistäni kun laiva saapui Turkuun: "et kai sä v**** enää mee suihkuun!", ja tästäkin on kohta 30 vuotta. Matkustan usein, ja odottelen aina hytissäni, että kiireisimmät ehtivät alta pois, eikä tuon yhden tapauksen jälkeen ole siivooja edes koputtanut oveen vaikka laiva olisi ollut satamassa jo puoli tuntia. Ymmärrän silti niitä kiireisiä.

Vierailija
34/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pieni jonottaminen, odottaminen jne. ottaa noin pahasti ohimoon, on parempi pysytellä kiltisti kotona, samoin allergiset ja hajuherkät. Nimittäin matkustaessa altistuu vääjäämättä lajitovereiden läsnäololle ja odottaminen kuuluu myös matkustamisen konseptiin, nämä asiat on hyvä tiedostaa ennen matkaa. 

Tässä olikin kyse siitä, että odottaa voi muuallakin kuin ulko-oven ruuhkassa. Ruuhkajumittaminen tuskin kuuluu matkustamisen konseptiin, vaikka yleistä onkin.

Vierailija
35/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon joskus mennyt ajoissa jos on juna lähdössä ja on tosiaan pakko päästä heti ulos. Lähinnä ruotsin päässä mulla tämä, että ehdittävä saksaan lähtevään junaan. Mut ei sinne tuntia aiemmin tarvi mennä, eikä siel mun mielestä sillo oo pahemmin porukkaa kyl ollut.. taitaa olla kuvitelmaa? 

Vierailija
36/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan äkkiä pois laivasta ja olen nopea kävelijä enkä halua löntystellä hidastelijoiden takana. 

Vaihtoehtoisesti voin myös istua hytissä ihan viimeiseen saakka.

Vierailija
37/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ovensuussa lattioilla istuminen ja hytistä ulos kiirehtiminen ovat juuri niitä syitä miksi en Tallinnaan enää lähde. Laivayhtiö voisi varata enemmän siivoojia, hytit eivät edes ole kovinkaan kummoisessa kunnossa.

Ne Eckerön hytit on tosi kivoja. Paljaiden jalkojen ja käsien lähmäjälkiä teräskatot täynnä. 

Vierailija
38/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla matkustajilla ei ole hyttiä. Osa on vain ylittämässä vesistöä, tulossa/menossa naapurimaahan/-maasta.

Kun matka tapahtuu yöllä, jokaisella on hytti.

Mistä lähtien muka? 

Näin on ollut jo vaikka kuinka kauan, yön yli matkoille ei enää myydä pelkkiä kansipaikkoja.

Vierailija
39/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ratikalla jatkamassa länsisatamasta niin varmistan että saan paikan, muut saa jäädä odottamaan seuraavaa ratikkaa.

Vierailija
40/52 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tulossa kaveri autolla hakemaan satamasta niin pitää olla ekojen joukossa,ei ne halua odotella pitkiä aikoja siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi