Miksi jotkut menee laivalla laukkujensa kanssa poistumisovelle jo kauan ennen kuin ollaan edes satamassa?
Kaikilla matkustajilla on hytti, ja silti jotkut haluaa kököttää matkalaukkujensa kanssa tunnin jossain nuhjuisessa aulassa odottamassa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Siivoojat käyvät hätistämässä ulos hytistä.
Tuo ovensuussa lattioilla istuminen ja hytistä ulos kiirehtiminen ovat juuri niitä syitä miksi en Tallinnaan enää lähde. Laivayhtiö voisi varata enemmän siivoojia, hytit eivät edes ole kovinkaan kummoisessa kunnossa.
Haluan suomalaisen taksikuskin ja ne revitään taksijonosta heti ensimmäisenä.
Anteeksi mua jotenkin naurattaa tämä ketju 🤭
Se on vittumaista mennä hissillä lähemmäs ovea kun hissi on koko ajan varattu!
Menikö reissu muuten hyvin? Musta nuo on aina mukavia nuo laivareissut.
Itse kun matkustin Turun ja Maarianhaminan väliä usein kumpaankin suuntaan niin en ottanut hyttiä noin lyhyelle matkalle. Menin ajoissa aulaan koska Maarianhaminan päässä mies oli tulossa hakemaan minua töistä tullessaan että päästään kotiin ja taas Turun päässä oli kiire ehtiä Onnibussiin että pääsen jatkamaan matkaa toiseen kotiin.
Säilytän tavarani siellä maksuttomasta yleisessä tavarahuoneessa, joten haen ne heti kun se aukeaa, jotta kukaan ei pölli tavaroitani. Lisäksi lähden satamasta junalla, joten olisi ehdittävä siihen ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Menikö reissu muuten hyvin? Musta nuo on aina mukavia nuo laivareissut.
Meni, kiitos kysymästä. Ihmetyttää vaan joka kerta nuo hätähousut. Ai niin, ja olin Helsinki-Tukholma-risteilyllä, eli siivoojat ei hätistele hytistä pois kesken matkan vaan siivoavat sitten satamassa. Silti sama ilmiö molempina aamuina.
Jos pieni jonottaminen, odottaminen jne. ottaa noin pahasti ohimoon, on parempi pysytellä kiltisti kotona, samoin allergiset ja hajuherkät. Nimittäin matkustaessa altistuu vääjäämättä lajitovereiden läsnäololle ja odottaminen kuuluu myös matkustamisen konseptiin, nämä asiat on hyvä tiedostaa ennen matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla matkustajilla ei ole hyttiä. Osa on vain ylittämässä vesistöä, tulossa/menossa naapurimaahan/-maasta.
Kun matka tapahtuu yöllä, jokaisella on hytti.
Mistä lähtien muka?
Mitä siitä tulee, jos kaikki oltaisiin Matti Myöhäsiä ja viimeisiä. Niih.
Vierailija kirjoitti:
Millä laivalla on näin? Ehkä sellaisilla, joilla on kiire lähteä paluumatkalle ja ottaa uudet matkustajat hyttiin, mutta eikö niissä ole ohjeistettu, mihin mennessä hytistä on poistuttava? Minua on kerran tullut siivooja hätistämään hytistäni kun laiva saapui Turkuun: "et kai sä v**** enää mee suihkuun!", ja tästäkin on kohta 30 vuotta. Matkustan usein, ja odottelen aina hytissäni, että kiireisimmät ehtivät alta pois, eikä tuon yhden tapauksen jälkeen ole siivooja edes koputtanut oveen vaikka laiva olisi ollut satamassa jo puoli tuntia. Ymmärrän silti niitä kiireisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos pieni jonottaminen, odottaminen jne. ottaa noin pahasti ohimoon, on parempi pysytellä kiltisti kotona, samoin allergiset ja hajuherkät. Nimittäin matkustaessa altistuu vääjäämättä lajitovereiden läsnäololle ja odottaminen kuuluu myös matkustamisen konseptiin, nämä asiat on hyvä tiedostaa ennen matkaa.
Tässä olikin kyse siitä, että odottaa voi muuallakin kuin ulko-oven ruuhkassa. Ruuhkajumittaminen tuskin kuuluu matkustamisen konseptiin, vaikka yleistä onkin.
Itse oon joskus mennyt ajoissa jos on juna lähdössä ja on tosiaan pakko päästä heti ulos. Lähinnä ruotsin päässä mulla tämä, että ehdittävä saksaan lähtevään junaan. Mut ei sinne tuntia aiemmin tarvi mennä, eikä siel mun mielestä sillo oo pahemmin porukkaa kyl ollut.. taitaa olla kuvitelmaa?
Haluan äkkiä pois laivasta ja olen nopea kävelijä enkä halua löntystellä hidastelijoiden takana.
Vaihtoehtoisesti voin myös istua hytissä ihan viimeiseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ovensuussa lattioilla istuminen ja hytistä ulos kiirehtiminen ovat juuri niitä syitä miksi en Tallinnaan enää lähde. Laivayhtiö voisi varata enemmän siivoojia, hytit eivät edes ole kovinkaan kummoisessa kunnossa.
Ne Eckerön hytit on tosi kivoja. Paljaiden jalkojen ja käsien lähmäjälkiä teräskatot täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla matkustajilla ei ole hyttiä. Osa on vain ylittämässä vesistöä, tulossa/menossa naapurimaahan/-maasta.
Kun matka tapahtuu yöllä, jokaisella on hytti.
Mistä lähtien muka?
Näin on ollut jo vaikka kuinka kauan, yön yli matkoille ei enää myydä pelkkiä kansipaikkoja.
Jos olen ratikalla jatkamassa länsisatamasta niin varmistan että saan paikan, muut saa jäädä odottamaan seuraavaa ratikkaa.
Jos on tulossa kaveri autolla hakemaan satamasta niin pitää olla ekojen joukossa,ei ne halua odotella pitkiä aikoja siellä.
Jos tarkoitat mummolla tai läskillä aloittajaa, niin en tosiaankaan mene matelemaan sinne karjalauman sekaan. Odotan sen aikaa että kiireisimmät ehtivät mennä ja lähden vasta sitten.