Miten kaikki lukiolaisteinit näyttävät nykyään toistensa kopioilta?
Kommentit (104)
Mutta kun nuo samat pukeutuvat johonkin hienoihin juhliin, alkaa eroja löytyä. Enkä tarkoita vanhojentansseja.
Koska teinit on näyttäneet muuta kuin toistensa kopioilta?
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä ennenkin ollut. 10 v sitten kun meillä oli teinityttö, kaupungilla pyöri sadoittaim klooneja. Vahva contourmeikki, tummat hiukset auki keskijakauksella, sininen trenssi ja iso laukku hassusti kyynärtaipeessa.
10 vuotta sitten tämä olikin jo vahvasti vallalla. Ja 2010-luvun alussa muistaakseni.
En ole varma, milloin tasapäistyminen oikein alkoi. Ehkä somen yleistyessä? Tai ehkä jo vähän aiemmin, silloin kun pissistyyli nousi valtaan. Mutta ei silloinkaan kaikki ihan samalta vielä näyttäneet.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta on se että kun mainitseekin siitä kaikkien pitkästä suorasta tukasta keskijakauksella, niin heti aletaan itkemään että jonkun mummotukanko sinä haluat. Täällä palstalla. Ikään kuin mitä muuta ei olisi kuin nuo kaksi.
Mielikuvitus näyttää kadonneen.
Samaa mieltä. Olisi niin hienoa nähdä nuorilla (lähinnä tytöillä) erilaisia hiustyylejä, lyhyttä ja pitkää jne. Mutta ei, kaikilla se sama pitkä tukka ja keskijakaus ja tämä tyyli on ollut jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Lue ketju
Olen entinen goottiernu ysärin lopusta ja yläasteella yksi vanhempi opettaja sekoitti minut ja kaverini jatkuvasti keskenään koska hänestä näytimme niissä samettihameissa, värjätyissä hiuksissa ja nahkatakeissa täsmälleen samalta. Edes 10 sentin pituusero ei vaikuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ketju
Miksi?
Mun tytär aloitti lukion muutama vuosi sitten. Kun ryhmäkuva tuli syyskuussa niin hän totesi kuvaa katsoessaan ettei erota ryhmäläisiään toisistaan, kun kaikki näyttää samalta 😅
Vierailija kirjoitti:
On kyllä totta että peruskoulussa oppilaat pyrkivät noudattamaan ulkonäkönsä puolesta valtavirtaa, jotta heitä ei kiusattaisi, ja lukiossa he sitten eriytyvät omaksi persoonakseen. Mutta muoti nyt sattuu olemaan tällä hetkellä sellainen että kaikilla on pitkät suorat hiukset ja keskijakaus. Terveempi trendi se on kuin esim. 80-luvun permanenttiöveri.
No enpä tiedä onko terveempää. Ties mitä tököttejä nuo ovat naamaansa ja hiuksiinsa lykänneet, että näyttävät mahdollisimman ”luonnolliselta”.
No jos jollain tytöllä olisi lyhyet hiukset sitä haukuttaisiin lesboksi, feministiksi, kananpersetukaksi jne. Miettikää millaisia kommentteja tulisi somessa. Surullista ettei pienellekään yksilöllisyydelle ole enää tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap kuullut sanaa muoti? Ihan jokaisena aikakautena vuosikymmenestä toiseen on vallalla aina jokin muotityyli, mitä nuoret kopioivat toisiltaan ja julkisuudesta.
Kyllä mutta ei noin kloonimaista mun nuoruudessa ollut. Esimerkiksi hiustyylien kirjo oli valtava.
Tämä. Se afgaaninvinttikoiran pitkä suora tukka EI PUE suomalaisia. Etenkin kun tuossa iässä hiukset rasvaantuvat.
Sinä sen sanoit. Vinttikoiraltahan nuo naikkoset näyttävät 😁
Yksi asia, mistä olen ehkä vähän nykynuorille kateellinen, on se, ettei kömpelönnäköisiä nuoria näy oikein enää missään.
Varmasti epävarmoja ja ujoja on siinä missä ennenkin, ja ulkonäköpaineet ovat ehkä suuremmat kuin koskaan. Mutta itse en ole vielä nelikymppisenäkään oppinut pitämään itsestäni huolta puoliakaan niin hyvin kuin keskivertoteinit koulubussissa. Meikit täydelliset, aknea ei ollenkaan, hiukset eivät sähköisenä pilvenä ja naama punaisena kuten minulla on aina ollut...
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun nuo samat pukeutuvat johonkin hienoihin juhliin, alkaa eroja löytyä. Enkä tarkoita vanhojentansseja.
Lakkiaispäivänä näyttävät yksilöllisiltä. Paitsi naamasta.
Kukkahatut ilmiantaa tätä ketjua jo täyttä päätä. Kun nuoret nyt vaan on NIIN EHANIA.
Vierailija kirjoitti:
Aika kultaa muistot.
On meillä kuule valokuvat.
Vierailija kirjoitti:
Kukkahatut ilmiantaa tätä ketjua jo täyttä päätä. Kun nuoret nyt vaan on NIIN EHANIA.
Mitä sä nyt hiillyt. Ei tämä mikään solvausketju ole, kunhan hämmästellään.
Vierailija kirjoitti:
No jos jollain tytöllä olisi lyhyet hiukset sitä haukuttaisiin lesboksi, feministiksi, kananpersetukaksi jne. Miettikää millaisia kommentteja tulisi somessa. Surullista ettei pienellekään yksilöllisyydelle ole enää tilaa.
Edelleenkin se on vähemmistö joka niitä selfieitä someen tuuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä totta että peruskoulussa oppilaat pyrkivät noudattamaan ulkonäkönsä puolesta valtavirtaa, jotta heitä ei kiusattaisi, ja lukiossa he sitten eriytyvät omaksi persoonakseen. Mutta muoti nyt sattuu olemaan tällä hetkellä sellainen että kaikilla on pitkät suorat hiukset ja keskijakaus. Terveempi trendi se on kuin esim. 80-luvun permanenttiöveri.
No enpä tiedä onko terveempää. Ties mitä tököttejä nuo ovat naamaansa ja hiuksiinsa lykänneet, että näyttävät mahdollisimman ”luonnolliselta”.
Jep. Mun 19 v tyttären kemikaalimäärä on järkyttävä vaikka kuinka olen yrittänyt valistaa.
Huvittavinta on se että kun mainitseekin siitä kaikkien pitkästä suorasta tukasta keskijakauksella, niin heti aletaan itkemään että jonkun mummotukanko sinä haluat. Täällä palstalla. Ikään kuin mitä muuta ei olisi kuin nuo kaksi.
Mielikuvitus näyttää kadonneen.