Miten kaikki lukiolaisteinit näyttävät nykyään toistensa kopioilta?
Kommentit (115)
Katuluuska-huumehörhöluukki on kaikilla.
Noita ei kyllä erota toisistaan😂😂😂 Omana lukiokaina oli kaiken näköisiä
Tuoreista ylioppilaista julkaistiin aikoinaan Spes Patriae -matrikkeli. Jos uskaltaa katsoa vaikkapa oman ikäluokkani ylioppilaskuvia vuodelta 1978, silmämunat räjähtävät myötähäpeästä, niin samanlaiset kampaukset, paidankaulukset ja silmälasit kaikilla oli riippumatta siitä, missäpäin Suomea kukin lukio oli sijainnut.
Vierailija kirjoitti:
Joku on antanut tytölle nimeksi Kia 😂😆
Fanni, Kia ja Lumi 🤦
Näin on ollut koko 2000-luvun. Pitkä suora tukka keskijakauksella, geneerinen kauneusihanne, ei massasta poikkeamista. Omassa luokkakuvassa 80-luvulta oli eri värisiä ja mittaisia hiuksia ja eri tyyppisiä vaatteita. Oli lihavampia ja laihempia, oli iho-ongelmia, jotkut meikkasivat paljon ja jotkut eivät ollenkaan. Ei oltu samasta muotista, vaikka ei erityisesti pyrittykään erottautumaan.
Värejä ei myöskään uskalleta käyttää. Kaikki on luonnonvalkoista, vaaleanharmaata, beigeä, mustaa.
Lausutaanko Kia ”Kia” vai ”Zziiiia”? 😃
Kun ihminen tulee tiettyyn ikään, nuoret alkavat näyttää samanlaisilta...
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen tulee tiettyyn ikään, nuoret alkavat näyttää samanlaisilta...
Näyttäähän he muidenkin mielestä. Täälläkin jonkun perheen nuori oli ihmetellyt samaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin on ollut koko 2000-luvun. Pitkä suora tukka keskijakauksella, geneerinen kauneusihanne, ei massasta poikkeamista. Omassa luokkakuvassa 80-luvulta oli eri värisiä ja mittaisia hiuksia ja eri tyyppisiä vaatteita. Oli lihavampia ja laihempia, oli iho-ongelmia, jotkut meikkasivat paljon ja jotkut eivät ollenkaan. Ei oltu samasta muotista, vaikka ei erityisesti pyrittykään erottautumaan.
Jep, tuo keskijakaus on jo tosi koominen. Ei puhettakaan siitä, että voisi leikkauttaa vaikka otsatukan, koska keskijakaus on Se Juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tuo keskijakaus on jo tosi koominen. Ei puhettakaan siitä, että voisi leikkauttaa vaikka otsatukan, koska keskijakaus on Se Juttu.
Ihmettelen, miten pitkään nuorten hiusmuoti on säilynyt samana. Luulisi, että jotkut muotitalot saisivat aikaan vähän vaihtelevia hiustyylejä, mutta nyt ollaan jämähdetty johonkin ikuisesti vanhaan tyyliin. Olen jo pitkään odotellut esim. kiharoiden hiusten tuloa muotiin, mutta ei niin millään.
Himoitsen silti heitä kaikkia.
T: Yks Wiltsu vaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään uutta auringon alla. Aina nuoret ovat näyttäneet toistensa kopioilta, katso vaikka vanhaa luokkakuvaasi.
Juuri olin tulossa kirjoittamaan samoin sanoin, että nuoriso on aina ollut toinen toistensa kopioita.
Mä olin teini kasarin lopussa-ysärin alussa, ja ei kyllä tosiaan olleet toistensa kopioita. Itselläni oli lyhyt, musta pystytukka. Sitten oli hevarityyppisiä. Ja sellaisia preppyjä. Sporttityyppejä. Goottihenkisiä. Paljon oli yksilöllisiä tyylejä.
Ei kiinnosta erottua joukosta. Helpompi olla huomaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Miten persoonalliselta sinä itse muka näytit lukiolaisteininä?
Aika persoonalliselta. Pukeuduin mustiin, graafisiin vaatteisiin. Musta sellainen ivy league -hiustyyli, eli miesten hiustenleikkaus vaikka olen nainen. Voimakas meikki, jossa kalpea iho ja tummat huulet. Platform-kengät usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään uutta auringon alla. Aina nuoret ovat näyttäneet toistensa kopioilta, katso vaikka vanhaa luokkakuvaasi.
Juuri olin tulossa kirjoittamaan samoin sanoin, että nuoriso on aina ollut toinen toistensa kopioita.
Mä olin teini kasarin lopussa-ysärin alussa, ja ei kyllä tosiaan olleet toistensa kopioita. Itselläni oli lyhyt, musta pystytukka. Sitten oli hevarityyppisiä. Ja sellaisia preppyjä. Sporttityyppejä. Goottihenkisiä. Paljon oli yksilöllisiä tyylejä.
Mä olin teini ysärin puolivälissä, silloin ja nykyään alakulttuuria eli umpihippi, ja onnistuin silti kasvattamaan trenssi- ja keskijakauskloonin, joka yksilöllistyi vasta aikuisena. Oisko ero siinä, että oma nuoruus meni ilman nettiä, tosi pienissä piireissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskijakaus on helpoin hiustyyli. Ei vaadi jatkuvaa leikkaamista ja laittamista.
Alkavat olla aikalailla kaikki jo serkkuja keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Miten persoonalliselta sinä itse muka näytit lukiolaisteininä?
Aika moni koulukiusattu oli niistä klooneista poikkeava. Taisit itse olla kiusaaja.
Onhan näitä naisten nimiä, jotka yritykset ottavat: Elisa esimerkiksi. Tuohon aikaan ei ollut vielä Kia-merkkistä autoa, mutta kommentoija ei tainnut ymmärtää sitä. :) Eli vanhemmat eivät antaneet nimeä automerkin mukaan, vaan firma varasti nimen.