** KesäHeinät-07 viikkoon 22 **
[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
Kommentit (74)
Tänään on tän mamman kroppa voinut vähän paremmin kuin eilen. Mutta silti jokainen kumarrus saa supistuksen aikaan :/ Ja koko ajan on sellainen nihkeä olo, kun ulkona on niin kosteaa. Eilisen yritin ottaa ihan levon kannalta ja se vähän tuntuu auttaneen.
Minä ole myös pessyt vauvan vaatteet ihan samalla pesuaineella kuin meidän muidenkin vaatteet ja huuhteluainetta olen käyttänyt myös, tosin juuri tuota sensitiveä, joka on siis hajusteeton. Erikseen kylläkin olen pessyt vauvan vaatteet ja pesen vielä pitkään.
Nikki, kyllä varmasti uskallatte käydä eskarissa heipat sanomassa. Tautihan lakkaa tartuttamasta siinä vaiheessa, kun uusia vesikelloja ei enää ilmesty ja ensinnä tulleet alkaa rupeutua. Ja siis teillähän on jo viikko siitä ekasta näpystä, eikö?
Hug-a-bub löytyy täältäkin kaapista, mutta vielä en ole perehtynyt siihen opas-dvd:hen. Toivottavasti se on niin helppo sidottava kuin lupaavat. Ja Senniinan tavoin minäkään en aio kestoilla, vaan kertiksillä meinataan pärjätä.
Noista puutarhahommista vielä, että kyllä ne on nyt munkin osaltani tehty siihen asti, että saan taas tehdä niitä ilman tätä mahaa. Kumartelu ei onnistu ja kyykyssä olo saa aikaan tunteen, että kohta voi etsiä vauvaa sieltä kukkapenkistä. Niin kovin painaa tonne alas. Toivottavasti vaan liitoskivut ei estä synnytyksen jälkeen hommia tekemästä :/ Mulla kun ne ei todellakaan viimeksikään loppuneet synnytykseen, vaan esim. häpyluu vihoitteli tosi kauan jälkeenkin päin.
Peettaa oli pahasti närästänyt, kurjaa :( Mä tässä yhtenä iltana just tajusin, että ei ole aikoihin ollut sitä vaivaa, vaikka väliin sain minäkin ottaa Rennien harva se ilta. Mutta syy on tietty se, että vauva on laskeutunut, eikä mahalaukku joudu puristuksiin.
Kuuttarelle edelleen tsemppiä tuon pelkopoli asian kanssa! Toivotaan, että ehdit sinne päästä ja että siitä on apua. Ja sen " pinni" asian kanssa olen samaa mieltä sun kanssa, mutta se vaan oli niissä puudutuksissa, että sen PCB:n kanssa sitä pinniä ei mulle ainakaan ole laitettu (tarkistin senkin mieheltä :) ). Epiduraalin kanssa tietty laitettiinkin.
Mun sairaalakassin virkaa toimittaa tällä hetkellä muovipussi, jossa on tähän asti hankitut tarvikkeet. Listaa kirjoittelin viikonloppuna vielä puuttuvista jutuista, eli puuttuviakin asioita vielä on. Toivottavasti ei tule niin kiire sairaalaan, että pitäisi sen muovikassin kanssa sinne mennä :)
Mä en ole vieläkään saanut edes päätöstä siitä ä-pakkauksesta. Tänään soitin kelaan ja täti lupasi tehdä sen heti. Saas nähdä, kumpi tulee ensin, pakkaus vai vauva :/ Onneksi on vaatteita paljon olemassa, mutta en ole tarkotuksella ostanut kynsisaksia yms. tarvikkeita, jotka tulee pakkauksen mukana. Mutta eiköhän se sieltä tule.
Juups, nyt pyykit kuivumaan.
Misti rv 34+4
Tulin vaan pikaisesti ilmoittamaan että hengissä ollaan. Tää viimeinen työpäivä on osoittautunut tosi kiireiseksi, joten en ehdi yhtään kommentoimaan muita.
Eilen taas supisteli jonkun verran (ainakin luulen et oli supistelua, mut mistä minä tiedän) illalla, onneksi rauhottui sitten ennen nukkumaanmenoa.
Mutta kuten sanottu, tää päivä menee kiireisesti, joten palaa linjoille huomenna aamusta ennen kosmetologille menoa (huom, huijaan itseäni että tässä olisi muka oikea " loma" tulossa).
-Ellu-
tuossa neuvolan antamaa dvd:tä. Täällä kun ei valmennusta saa, niin katsotaan sitten nauhalta:-) Ihan asiallinen juttu, vaikka en ihan loppuun vielä katsonutkaan. Kyseessä siis tämä babyseven-dvd. Onko joku muu saanut sitä ja katsonut?
Tulin tänne tämmöisen pika visiitin minäkin heittämään ja kertomaan kuulumiset...
Elikkäs parisen viikkoa taas takana sairaala oloa.
Raskausmyrkytys iski päälle ja niin pahana että minulla jouduttiin synnytys käynnistämään!
Olen siis vajaa viikon ikäisen pienen pienen poikavauvan väsynyt mutta onnellinen äiti! Mittaa tällä meidän pienellä oli syntyessääm 44cm ja 1925g
Nyt hän voi jo kuitenkin niin hyvin että sain hänet tänään sairaalasta " kotilomalle" yhdeksi yöksi. Huomena takas verikokeisiin mutta jos ne on ok. niin sitten saan hänet jo kunnolla kotiin :)
Sillä enpä tiedä olenko kamalampaa kokenut kuin sen että itse lähden sairaalasta kotiin ja juodun jättämään sinne jotain niin tärkeää...
No mutta kyllä tämä iloksi muuttuu! Jännittää tämä tuleva pikku keskosen elämän tuomat tulevat haasteet mutta eiköhän niistäkin selvitä
käyn täällä välillä kurkkimassa mitä teille kuuluu ja " näjemme" sitten tuola vauva pualella kun muutkin siirrytte sinne. Ja tsemppiä teille kaikille pullukoille näillä helteillä :D koittakkee jaksaa!!
Voi että on varmasti olleet hurjat kaksi viikkoa sinulla. Onneksi sekä sinä että vauva olette kunnossa ja voitte hyvin. Olihan poika kuitenkin jo ikäisekseen ihan hyvän kokoinen! Valtavasti onnea ja enkeleitä teidän perheelle. Ihan itku tuli kun ajattelinkin tuota pienen pientä vaavia. Olkaa onnellisia ja voikaa hyvin! Myötäistä tuulta matkallenne!
-Veruska-
Voi miten pelottava tilanne teillä on ollut, onneksi nyt kaikki näyttää hyvältä! Valtavasti onnea koko perheelle!
Paljon onnea pienen pojan johdosta ! Ihan kyyneleet tulvi esiin kun luin kirjoituksesi. Kaikkea hyvää teidän vauvaperheelle!
Mielettömästi onnea ÄP81lle pienestä pojasta. Varmasti on jännät paikat teillä ollut (ja on edelleen), mutta on todella kiva kuulla että voitte jo molemmat paremmin. Tästä se meidänkin kesäheinien ulosputkahtelu sitten varmaan alkaa. Toivottavasti saat nöpönenän kotiin jo tänään.
Itsellä jää kommentoinnit taas vähiin. Aamu meni herätellessä itseä siihen, että ei todellakaan tarvitse mennä töihin enää. Ei oikein noi aivot sitä ole tajunneet. Ja puolen tunnin päästä pitäisi olla jo menossa keskustaanpäin kasvohoitoon, joten ei tässä paljoo ehdi kirjoitella.
Kasvohoidosta sitten suoraan toiseen synnytysvalmennukseen, joten menee tämäkin päivä tässä varmasti aika vikkelään.
Kuten sanottu, ei kommentteja taaskaan muille, mutta nyt kun olen lomilla alan viihtymään taas täällä palstoillakin ihan eri tahtiin.
Hyvät päivänjatkot kaikille ja ÄPille vielä kerran ONNEA!
-Ellu-
Äp81!! Nyt onkin jo kaksi kesäheinävauvaa syntynyt:-) Mitähän Oonalle mahtaa kuulua?
Itse tulin just th+lääkärineuvolasta. Kaikki hyvin. Painoa tullut +700/vko = 88.5 kg. Paine 116/82, hb 129 ja sf34. Lääkäri mittasi ekaksi että 37, mutta sanoin, että eikai nyt sentään;-) Ja eihän se toki niin ole käyriltä pompannut. Nätisti mennään siinä yläkäyrän alapuolella edelleen. Ernesti on pysynyt rt:ssä, viihtyy selkä tuolla oikealla puolella. Kohdunsuu on kiinni ja napakka edelleen eli ennenaikaisiin en varmaankaan pääse liittymään..
Sairaalakassi saa siis edelleen odottaa. Täytyy muistaa sitten laittaa sinne tissiliivin suojuksia ja katsoa, että kameran pattereita on latauksessa ja muistikortissa tilaa.
Etelässä on ollut helteitä, täällä Jkl:n suunnalla ei. Täällä on KYLMÄ!
Palaillaan!
SjaE rv36 tasan
Heipat pikasee.
Oikein suuret onnittelut Äp81:lle pienen pojan johdosta.
Pakko kipittää koht aamupalalle. Sokerit kun on niiin persellään ettei tuu mitään. Jonka vuoksi toivon että mul ois kans kohta käärö sylissä..
Oikein suuret onnittelut Äp81:lle pienen pojan johdosta.
Meillekin tuli " sukuun" eilen poika. Kummitytön sylikummit saivat vihdoinkin vauvan maailmaan, toki viikolla 37 ja risat mut silti. Äiti kun on ollut jo usean viikon huonovointinen.
Mutta omaan napaan ei uutta. Kovasti tuo kaveri tuol potkii. Nyt se sit oli hypännyt käyriltä melkein yläkäyrälle asti. Mahakin on tullut viimisen kahden-kolmen viikon aikana esille (eikä harmita yhtään) ja hyvin menee silti viime kesän kesäpaidat päälle. =)
Mutta nyt toivotan kaikille mukavaa keskiviikon alkua..
Miiu+ " pave" 36+6
paljon onnea pienelle päivänsäteelle. Toivottavasti pääsette nauttimaan kotioloista mahdollisimman pikaisesti.
t. Fiikus (36 tasan!!)
Onnea Äp81!!!! Oikein paljon jaksamista sinne kotiin ja tsemppiä pienelle!!
Otsikossa se tärkein nyt jo tulikin, eli tosi paljon onnea Äp81:n perheelle!! Toivottavasti saat pikkuisen kotiin lähipäivinä!
Sitten pikapikaa nlakuulumiset:
paine 125/78 (alhaisin koko raskausaikana!)
paino n. +350g/vk (ed. käynnistä vajaa 2vkoa)
Sf-mitta 33
Syke oli 150-160, kun lakkas riehumasta (oli ihan kauhee meno päällä aluksi)
Ja rt :)
Kaikki siis ok. Nyt vaan terkka kuunteli noita sykkeitä niin kauan että vauveli rauhoittui, ja mulle pukkas sitten huonoa oloa, korvissa alkoi soida ja pyörrytti.
Viime yö meni valvoessa aikas paljolti, just eilen ajattelin, että olen nyt lähiaikoina saanut nukuttua TOSI hyvin, mutta viime yönä oli vauvalla jotkut bileet, ihan sattui se touhotus - ja äijä kuorsas :O Mrr...
Pukamista... Mulla pukamia on ollut ihan ilman raskauttakin :( Mullahan on ollut painoa joskus reilu 10 kg enemmän kuin nyt ja kaipa ne silloin ovat alkunsa saaneet. Ei auta, toimiiko vaatsa päivittäin vai viikottain, jos on liian löysälläkin niin sekin ärsyttää tosi pahasti :( Että tiedän kyllä tunteen, ja pahoittelut kaikille, jotka ovat asiaan raskauden myötä saaneet tutustua!
Oli mulla jotain muutakin, mutta nyt unohdin, tietysti! Tarttee paneutua teidän viesteihin ajan kanssa, nyt on pakko yrittää jotain kotihommia saada aikaiseksi, ettei mies kotiin tullessaan luule, että olen makoillut koko päivän (mieli kyllä tekis, kun se yö meni ihan pipariksi!) ja kun oikeesti olis hommia..
Kuutar +E-L. 36+1
kaksi päivää ollaan tässä helteitä kärsitty... Tosiaan kärsitty, kun poika edelleen vesirokossa.
Yhdynpä minäkin äp81 onnitteluihin - isot onnittelut teille molemmille, siis koko perheelle toki keitä siihen sitten kuuluukaan!
Kaksi yötä on pitänyt rajuilmaa täällä etelässä ja tänäänkin on ihan tarpeeksi hiostava ilma, vaikka väliin sateleekin. Poitsu sai onneksi aamupäivällä vähän happihyppelyä mummon kanssa, kun mulla oli se neuvolalääkäri. Eipä siinä kummempia, kaikki kunnossa ja vauva sai luvan syntyä milloin tahansa. Painoa oli tullut taas se +88g/vko ja sf-mitta venynyt sentillä, nyt 31 cm. Kerroin voimistuneista suppareistani ja sainkin lekurilta vahvistuksen tunteisiini - ei ollenkaan turhia, sillä kohdunsuu oli lyhentynyt kahteen senttiin ja " lievästi" ulkosuu auennut, lisäksi laittoi rastin kiinteän ja pehmenneen puoliväliin, että kyllä tässä ihan oikeesti varmaan pitäisi laittaa se kassi kuntoon! Seuraava käynti viikon päästä torstaina.
Ai juu, nytpä tulikin mieleeni se aiemmin unohtunut kommentti. Mä pesen ihan erillään MiniRisk´illä ja LV:llä nää vauvan vaatteet ja käytän kyllä huuhteluainetta (samasta sarjasta). Esikoinenkin saa vielä saman kohtelun pyykeilleen ja kaikki vaatteet tietty silitettynä. Mä jäin oikein miettimään, käytinkö hänen aikanaan vauvapyykissä ollenkaan huuhteluaineita, mutten ikävä kyllä muista. Ulkona en kuivata ollenkaan siite- ym. pölyjen vuoksi, koska itse olen sen verran allerginen ja ns. hajunenäinen että kaikki ylimäräinen haju menee aina nokkaan.
Palsille onnittelut äippäloman alkamisesta ja pikkasen kateena, kun sä ehdit sinne kosmetologille. Mäkin olin menossa, mutta sitten tuli tää vesirokko ja jouduin skippaamaan sen ajatuksen... Onneksi sentään ehdin viimeviikolla hoitaan kaikki muut sovitut menot ja velvoitteet.
Joku kertoi, sukulaisrouvan pahanolon tuntemuksista ennen synnytystä. Mullahan on kanssa tullut nyt uutena tällänen kuvottava olo, unohdinpa kysellä siitä lääkärillä, kun peppuasiaa pidin tärkeempänä. Kehoitti hakeen apteekista joku Orionin Colon..? ja meninkin samoin tein, mutta kertoivatten, että tuote on tukusta tilapäisesti loppu. Ostinpa sitten luumuja kotiin, pitäisi vaan muistaa syödä niitä. No, täytyypä ensi viikolla voivotella lisää sinne neuvolaan, jos vielä olen yhtenä kappaleena, hih!
Tässäpä taas vuodatusta kerrakseen, täytyy mennä laitaan toinen koneellinen, ciao!
Käynti taysis takana ja tiedottelen kuulumisia. Vauvan kasvu on pysähtynyt, ei muutoksia kahden viikon takaisesta käynnistä, samat mitat ja meikähän on aivan huolissaan. Lääkäri vakuutteli ettei vielä tarkoita välttämättä mitään, vaan voi olla yksinkertaisesti erilaisista mittaustavoista johtuvaa, ettei ultrakaan anna eri mittaajilla ihan samoja tuloksia. Istukka toimi ihan ok ja vauvan sydän ja elintoiminnot hyvät. Kohdunsuu pehminnyt ja avautunut tosiaan hieman, kiinteää kanavaa 2cm jäljellä. Mulla tänään ollut sitä menkkamaista jomotusta aamu-yöstä lähtien, vielä aiemmin ei sellaista ole ollut.
Supistuksia tulee ja menee harvakseltaan. Lääkäri sanoi ettei tehdä mitään kummempia, jos alkaa syntymään, saa syntyä, toivottavasti kuitenkin vielä pysyisi muutaman viikon. Itse en ole vielä odotellut että mitään tapahtuisi. Viikon päästä uusi kontrolli ja mulla on se pelkopolikin myös.
Nyt väsyttää, painun huilimaan. Terkkuja kaikille, nää mun kommentit taas jää omaan napaan !
Ja mukavaa, kun kaikki kunnossa ja olette jo kotiin pääsemässä. Tuli viestiäsi lukiessa tippa silmään.
Kiitos hirmu paljon, kun olette niin myötätuntoisesti jaksaneet kaikki mullekin kommentoida. Huomenna olis sitten mulla taas paluu Taysiin osastolle. Toivon molemmat peukut pystyssä, ettei tarvis jäädä sinne, mutta pakkaan kyl varmuuden vuoksi kassin mukaan. (Toista kertaa en halua sairaalan pesuaineilla itteeni kuurata!) Eilinen sydänäänikontrolli oli ok neuvolassa, joten uskallan olla luottavainen, et hyvin menee.
Tylsänä sivuvaikutuksena on noista sydänlääkkeiden syömisestä väsymys. Nukun helposti 12h yöunet ja vielä päikkärit siihen päälle.
Mua kans kiinnostais noi kantoliinajutut, mutta onko olemassa vastasyntyneelle sellaisia trikoisia joita ei tarvitse sitoa, vaan olisivat sellaisia heti-valmis-pusseja. Mulla on tuolla kaapissa joku, joka tuli vauva-lehden mukana, mut olen niin patalaiska, etten ole saanut edes pussista ulos, kun pelkkä sidontaohjeiden katsominen vaikuttaa jo vaikeelta. Eli tällaisten peukalo-keskellä-kämmentä-liinojen perään siis kyselisin?
Yritin lukea viestiketjua taakksepäin, mutten saanut viestiäsi esiin. Toivotaan, että kaikki sulla ja vaavilla on kuitenkin hyvin - onneksi teillä on yliopistosairaala hoitopaikkana eli varmasti asiantuntevin ja osaavin henkilökunta paikalla.
Täällä on ollut huolta hoitajien ja kätilöiden kesälomista, mutta mä ainakin sain lupauksen, kun kerroin sitten tulevani juhannuksena, että paikalla ollaan, on totuttu, että vaavit tykkää juhlapyhistä =D hih! Joku vauvabuumi on kyllä sielläkin päässä havaittu. Muistan, kun rakenneultraan yritin saada aikaa ja päivittelin, että onpas teillä siellä täyttä, kun samalle ajalle buukataan kaksi rouvaa. Kätilö vastasi, että silloin taisi syys-lokakuulla olla niitä sähkökatkoja!!!
Kantoliinoista on vielä ollut puhetta ja hejoittelua se kyllä vaatii. Ystävättäreni kolmikuisen tyttären kanssa yritettiin värkätä niitä sidontaohjeita ja sen perusteella päätin olla hankkimatta liinaa. Mä olen itse sen verran vauhko tapaus, että varmasti pudottaisin vaavin siitä läpi tai ainakin koko ajan pelkäisin liikkumista sen kanssa. Kälyseltäni olisin saanut sellaisen kengurupussin, jossa on valmis solki olkapäällä, mutten huolinut vaan ostin rintarepun ja siihen yritän nyt luottaa. Ekan kanssa kun talvea vietettiin tää vastasyntynyt vaihe, niin eipä muodostunut minkäänlaisia kokemuksia näistä kamoista. Rinkka ostettiin hänen käyttöönsä eka kesäksi ja hienosti meni. Toivottavasti se palautuu matkoiltaan myös, kuten muutkin kamat on kohta jo tulleet " kotiin" . Ei ollut mitenkään halpa hankinta se kantoreppukaan...
Mitä muuten te, jotka ette aio itse kestovaippailla, olette ajatelleet tehdä sen äippäpakauksen ekovaippojen/-housujen kanssa? Mä olen niin huono käymään missään kirppareilla tai muutoinkaan myymään mitään, mutta ajattelin, että joku voisi ne varmaan haluta ostaa...
Onnea äp81!!! Mulla oli kans neuvola tänään ja kaikki hyvin. Sf 30.5, rr 107/73, pissa puhdasta, painoo tullu viikkossa 1,4 kg (!!!), mut no panic 10,7kg tullu kaiken kaikkiaan koko aikana. Lähtötilanne mulla oli ihan normaalipaino.Kun kerroin näistä mun menkkamaisista selkäkivuista ja suppareista, terveydenhoitaja sanoi, että jos alkaa syntymään, no panic, antaa tulla vaan. Lisäsi sitten että toki vielä pari viikkoa sais pysyä masussa, mut et jos on tullakseen, niin ei sitä tuskin enää estellä yritetään. Äippäpolille edelleen odotetaan aikaa, saa nähdä ehtiikö tulee ennen ku vaavi syntyy =)
Mies oli tänään ekaa kertaa neuvolassa mukana, onhan se ultrissa ollut, mutta ei ihan perus neuvolakäynnillä. Tykkäs kun sai kulla poitsun sydänäänet.
Mutta jos sitä taas painuis lepäilemään.
peetta ja juuso 35+5
Ja äp81:lle hurjan paljon onnea poikavauvan johdosta!
Kiharalle tsemppiä huomiselle ja toivotaan, että kaikki sujuu hyvin. Mulla on myös se vauva-lehden kantoliina vielä avaamattomana pakettina kaapissa ja ohjeet oli kyllä sen näköiset, että toivon tuon hug-a-bubin olevan yksinkertaisempi sidottava.
Nikki kyseli meiltä kertisten käyttäjiltä, mitä tehdään pakkauksen kestoille. No, minä olen edellisetkin myynyt pois, mutta sideharsot käytetään meillä kyllä ihan perinteisinä pukluliinoina. Mutta siis ne kuoret on kyllä kelvanneet myyntiin.
Hyviä neuvola kuulumisia oli ainakin peettalla ja kuuttarella. Mulla se lekuri on siis vasta viikon päästä, enkä millään meinais malttaa odottaa. Eniten kiinnostaa vauvan painoarvio ja tietty se, onko kohdunsuulla tapahtunut jo jotain. Aiemmin olen kyllä synnärille mennessäni ollut vain naftisti sormelle auki ja kanava melkein kokonaan jäljellä, mutta eihän sitä koskaan tiedä, miten nyt menee. Toisaalta mulla on kyllä sitten nopeasti alkanut tapahtua, kun vauhtiin on päästy, joten jos kovin olis paikat jo ennakkoon auki, niin ehtisköhän sitä sitten edes sairaalaan asti. Aika näyttää...
(. ) ei ihmeempiä. Vauva on myllännyt ihan kiitettävästi ja sehän on tietysti vaan hyvä. Olo on välillä ihan sellainen, että vois luulla la:n olevan jo ihan lähellä ja sitten sitä havahtuu, että onhan tässä vielä (toivottavasti) useampi viikko aikaa. Maha painaa selkeesti niin alas, että jalkojen turvotus on lisääntynyt. Inhaa, kun jo heti aamusta tuntuu nilkat ihan paksuilta.
Mutta nyt käyn hetkeksi pitkälleni, mummu lähti juuri meiltä kyläilemästä ja kuopus kun päätti viime yönä pelätä hämähäkkiä reilun tunnin ajan, niin väsyä on ilmassa.
Misti ja masu rv 34+5
Harmaa päivä taas tulossa, mutta vielä ei ainakaan sada. Kirjoituksiakin oli ilmaantunut jo paljon, mukavaa:-)
Veruska kyseli siitä liinasta. Tilasin sellaisen MamEco-merkkisen liinan ja näytti kivalta. Se on sellaista trikoota. Saa nähdä opinko sitä koskaan käyttämään. Se löytyi sieltä touhutoukkasivuilta ja tuli yhtä kätevästi kuin tuo " hukkaputki" suoraan kotiovelle. Kestovaippoja en ala käyttää, hyi minua paha luonnontuhoaja.
Monilla kovasti jo supistelee ja kaikenmoisia kipuja on. Kyllä mullakin tuo kävely sellaista töpöttelyä jo alkaa olla, mutta tuskin Ernesti on edes kiinnittynyt vielä. Esikoinen ei laskeutunut synnytykseen mennessä ollenkaan, tuli sitten kerralla pihalle. Minä olen tosiaan vielä puutarhahommissa kyykkinyt. Kyykyssä on ihan jees olla ja seisaaltaan, mutta ylösalas sahaaminen pistää huippaamaan oikein kunnolla. Illalla saa sitten tuta turvonneista jaloista ja kipeistä nivusista..
Jokatapauksessa teidän juttuja lukiessa tuntuu siltä, että olen täällä viimeinen kesäkuinen sissi roikkumassa heinäkuisten seurana:-) Mitään tuntemuksia siitä, että Ernesti ei pysyis sisässä la:han asti ei ole. Kassit on pakkaamatta ja saa vielä ollakin. Paitsi tietysti, jos huominen lääkäri toteaa jotain ihan muuta kohdunsuun tilasta:-)
Peetta oli päässyt tutustumaan närästyksen inhaan maailmaan. Tervetuloa:-( Mulla on tuo chilipippuri kurkussa vähän väliä ja rennietä palaa. Maitoa en voi juoda, mutta jäätelöä menee. Mulla on yöksi aina rivi rennietä kuorittuna valmiina yöpöydällä ja niitä menee 2-6 joka yö. Paska vaiva. Siitä puheenollen paskavaiva voi paremmin. Tosin eihän mulla tavarantuotannossa mitään ongelmia ole ollutkaan, vaan iho on ollut rikki.
Nyt menen pukemaan päälleni jotain , päivä alkaa olla puolessa..