Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** KesäHeinät-07 viikkoon 22 **

28.05.2007 |

[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]23.6.

[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti äp81 ja pienen pojan koko perhe tietty!

Itse jäin tänään sitten äitiyslomalle eli nyt on 30 arkipäivää laskettuun aikaan jäljellä. Onkos täällä vielä joitain, jotka töissä uurastaa?

Vierailija
42/74 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mikäs aamu se enää 10:20 on :-)

Minä ostin optimistina MaM Wrap trikooliinan ja olen sitä pari kertaa harjoitellut. Kyllähän se aikamoista säätämistä on kun se 5 m liinaa on ihan pirusti liinaa ... Minä hain hyvät sidontaohjeet netistä: www.kantoliinakava.fi/ohjeet/sidonnat.php siellä on valokuvin esitetty jokainen vaihde sidonnassa. Vastasyntyneelle sopii Kietaisuristi2 -sidonta ja siitä Kietaisuristi2kehto versio. Noista kuvista on ollut paljon apua liinan kanssa taistellessa.

Huomenna neuvola+lääkäri - vähän jännitää mitä siellä sanotaan paikoista. Mitään erikoista tuntemusta ei ole, mutta kyllä tuo Leopoika aikasta alhaalla on... tuntuu kuin pää olis jo ihan hollilla

toinen päivä lomalla.... mitä nyt työsähköposteja lueskelen tässä samalla, mutta kotona kuitenkin... Kiva kun pääsee milloin vaan sohvalle

Oikein leppoisaa torstaita!

Fiikus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HURJASTI ONNEA teille kahdelle jo nyyttinne saaneelle Oonalle ja äp81:lle! Kiva kuulla, että kaikki molemmilla on mennyt suht hyvin. Ihania hetkiä pikkuistenne kanssa ;D

Niin se kesäloma meni raksalla uurastaessa ja äippälomakin alkoi jo 23.5. Enkä siltikään ole tehnyt vielä mitään vauvaa varten valmiiksi =0 IIKS! Raksa alkaa jo näyttää kodilta =) Enää puuttuu vain listat useimmista tiloista ja pytyt, hanat yms.. on jo paikalla, mutta eivät paikallaan. Mies sai tänään soiton, että poreamme, jonka piti tulla huhtikuussa ja jota on nyt sitten metsästetty... ties mistä, mutta kuitenkin se tuodaan ensiviikolla,JEE!! Asia on ollut hankala siksi, kun meillä amme tulee kellariin, niin se kun on kooltaan rapiat 150cm kanttiinsa, niin joutuu miettimään mistä kautta sen saa sisälle ja alas?! Portaat eivät onneksi ole vielä viimeistä pintaa, vaan kamalaa lankkua, mitä on koko raksa aika käytetty. Tarviikin soitella nyt niiden portaiden perään...? Joo, muutto puuhia alan täällä kotosalla tekemään, kun 15.6. tarvitsisi ollla jo tyhjää täällä! Mies on huolesta sekaisin, että jos kaikki jääkin hänen harteilleen, kun niin huhkin siellä raksan päässäkin, et nyt on pakko hiukan laittaa kuntoo jo tätä toista päätäkin! Itse odotan innolla, että päästään muuttamaan... Mutta valtavasti se tietää hommia.... HUOH....

Mulla on sokeriarvot onneksi pysyneet suht hyvinä =D Ainoa huoli on nuo aamupalan jälkeiset arvot!!? Eilenkin 2dl jugurttia (pro feel jota suositeltiin) ja 2 leipää juustolla, niin tunnin arvo oli 7.5! Muuten oon voinut LOISTAVASTI ;-) Esikoinen viihtyi yksiössään sen 42+3 ja samalta tuntuu nyt. Eli jos ei käynnistellä tai leikata, niin empä jaksa uskoa tämänkään tulevan ihan pian näytille, vaan antaa odottaa itseään uuteen kotiinsa.... Mä siis nautin olostani nyt, vaikkakin masu on joka asiassa tiellä ja kävely on joskus turkaisen tuskaista, mutta muuten pääsen kyllä hyvin kyykkyyn jne... Voimia teille " vaivojen vangeille" , kyllä kiitos on kuitenkin IHANA saada kaiken kiukun ja tuskan jälkeen syliin ;-)))

Mulla neuvola taas perjantaina, joten laitan kuitenkin teille noin parin viikon takaisen perjain kuulumisia. Eli pe 18.5. Rv 34+1 Painoa +300g vko eli tasan 10kg alusta. RR oli matalin koko aikana 112/60, johon terkka totesi, etten kyllä taida stressata mitään! Kohdunpohjan korkeus mulla on mennyt koko ajan omilla käyrillä ja oli tuolloin jo 37cm. Olikos jollain muulla vielä isompi? Raivotarjontaa terkka epäili, kun sydänäänet kuului navan alapuolelta, vaikka onkin aiemmin sitkeesti vain istua tönöttänyt kohdussa. Tasainen 140 syke löytyi, vaikka välillä pomppi liki 200. Taisi olla jumppatuokio, kun sain potkuja oikein urakalla siinä maatessani. Äippäpoli mulla on kokoarvion ja synnytystapa-arvion vuoksi torstaina 7.6. Hiukan pelkään, että alkavat jo puhua käynnistelystä, kun sanoivat viimeksi jo, etteivät päästä tätä asukkia esikoisen (57cm ja 5070g) mittoihin!? Käyrät kun huolestuttavan samansuuntaiset ainakin kohdunpohjan mitan mukaan..

Koitan päästä koneelle nyt hiukan tiheämmin, kun alan täällä kotona pakkailemaan näitä kamoja. Tylsää vaan laittaa omat kuulumiset, mutta nyt esikoinen heräsi ja haluaa aamupalaa ;D Meillä siis hyvä uninen esikoinen!

S@nde Rv35 ja pirteä esikoinen roikkumassa jaloissa mä tahdon muumimaailmaan.... Joka avaa ovensa vasta 9.6.2007 AARGGGG!!!

Vierailija
44/74 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa,

Aluksi Melballe onnittelut " loman" alkamisesta.

Toivottavasti S@ri@n vaavilla on vain lepovaihe päällä tai erilaiset mittajat. Mullahan sf-mitta on heittänyt 3-4 senttiä riippuen kuka mittaa, valittavat noista tiukoista vatsanpeitteistä jokainen.

@nikille kiitos muistamisesta, vaikka sekotitkin mut Palsiin. Ja se kasvohoito (eli mikrohionta ja entsyymi) teki kyllä gutaa, poikakin nukkui masussa koko kaks tuntia ja antoi äitin nautiskella. Iho on nyt taas siinä kunnossa, että menee varmasti synnytyksen jälkeen muutamalla kuorinnalla jne tää kesä. Toivottavasti itse pääset vielä ennen synnytystä kun poika tervehtyy rokostaan. On se kallista, mutta on se sen arvoista.

Fiikukselle sen verran, että posteja täälläkin lueskellaan vaikka lomalla oltaiskin ;) Mihin sitä työnarkomaani karvoistaan pääsee.

S@nde on toteuttamassa munkin haavetta poreammeesta, kateellinen! Ehkä sitten joskus jos jaksaa alkaa rakentamaan. Se vaatii aika tilan kuitenkin. Kyllä teillä vielä aika hässäkkä on edessä muuttoineen ja muumimaailmoineen ;) Koitahan jaksaa

Ja kaikille jaksamista pukamien kanssa, itsellä onneksi ei vielä ainakaan vaivaa. Alkaa kyllä maha vetämään kovaksi ja välillä saa pusata tosissaan vessassa, että voipi tulla kohta tännekin ne.

Eilen oli taas synnytysvalmennus, nyt se toinen osuus " lapsen syntymän jälkeen" . Painottui aika vahvasti imettämiseen, joka sinänsä kiva. Kätilö ehti myös lopussa näyttää kantoliinojen käyttöä jonkin verran, yhden rengasliinan ja yhden todella pitkän sitomisliinan kanssa. Loppupeleissä se ei sitten ollutkaan niin vaikeaa kun olin kuvitellut alunperin, näytti käyvän ensikertalaiselta isältäkin aika kätsysti. Käytti vielä tiukkaa liinaa, ei edes trikoo versiota, mutta silti toi hyvin. Kätilö myös lupasi, että jos tuo oman liinan mukana osastolle kun tulee niin he sitten näyttävät oman vauvan kanssa sitomiset. Palvelu on kyl hienoa siellä. Pitänee nyt odotella että saan sen Vauva-lehden liinan minäkin ja miettiä että josko sillä kokeilisi pärjätä.

Sitten oli puhetta äidin hoidosta jonkin verran, puhuivat mm noista pukamista valmennuksessa ja kertoivat, että heiltä kyllä saa sitten lääkettä niihin synnytyksen jälkeen, on kuulemma todella normaaleita. Voi jee. Sanoivat myös, että lääkäriä heidän osastolla harvoi tarvii, lastenlääkäri toki käy vauvelin katsomassa, mutta äidit kuulemma hoidetaan yleensä ilman. Aika jännää ettei mitään lähtötarkastusta tehdä äidille.

Antoivat myös vinkin, että kannattaa ottaa rintasuojia mukaan sairaalaan, niitä kun ei kuulemma ole heillä, rasvoja kuulemma löytyy. Siitä jäin illalla miettimään, että mitäköhän sitä kannattaa varata. Itsellä on jo nyt käytössä liivinsuojat, kun noi tissit vuotaa kun seulat. Olen tykästynyt Ainujen omiin, ne on pehmeitä. Mutta kannattaako hankkia muuta, kertokaas jo imettäneet.

Nyt alkaa sellainen romaani olemaan taas kasassa, että taidan jatkaa myöhemmin. Kohta pitää lähteä hakemaan uutta autoa (JEI!) Lahdesta, joten loppupäivä hurahtaakin siinä. Hyvät päivänjatkot kaikille.

-Ellu ja pönöttäjä (iskenyt persuksensa esille taas näin aamusta, kiristäääääääää)-

Vierailija
45/74 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen noissa liivinsuojissa tykännyt niistä pestävistä, merkeistä en muista huomanneeni eroa. Ne kertakäyttöiset oli minusta tosi ikäviä.

Mulla edellisessä raskaudessa tuli ihan hirveästi maitoa ja voi hyvänen aika miten paljon sitä sitten tulikin, kun maito vielä nousi rintoihin. Kun laitoksella sitä katsoivat (olin 6 päivää, niin ehti jo siellä nousemaan), niin sanoivat, että äkkiä vaan rintaliivit päälle yötä päivää, niin vähän hillitsee. Eipä silti, ekaan kahteen viikkoon en kyllä meille vieraita silti halunnut, kun maitoa tippui lattialle (onneksi oli muovimatto ja on edelleen) ihan tip tip vaan, kun käveli, vaikka oli kuinka rintaliivit ja ties mitä ja luutun kanssa sai kulkea. Ja turha olisi ollut mitään liivinsuojia käyttää, ne oli litimärät alle tunnissa ja t-paitoja meni 5-6 päivässä... Onneksi sit ajan kanssa helpotti. Nyt tässä raskaudessa kun pientäkin maidoneritystä tuli, niin iskin ympärivuorokautiseen käyttöön rintaliivit ja on pysynyt nyt niin pienenä maidontulo, etten ole nyt vielä suojia tarvinnutkaan. Eli jos ei vielä ole teillä maidonerittäjillä tullut kokeiltua noita rintaliivejä yökäytössä, niin melkein suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
46/74 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillakin ollut neuvoloita/lääkäreitä (Peetta, Senniina, Kuutar, S@ri@), meilläkin neuvola tänään aamulla. Ei mitään ihmeitä, kaikki arvot ok ja sf-mitta taas kasvanut 2 cm, huitelee kai jossain aika yläkäyrän tuntumassa. Kaipa se tosiaan tuohon kasvuun vauvan energia nyt menee, koska hän on niin kovin hiljainen. Eilen lähes ainut elonmerkki oli hikka, ja tämän päivän aikana käänsi kerran kylkeä kun kävin neuvolassa selälleni, siinäpä se melkein. Vihaan tätä hiljaisuutta vaan minkäs teet. Hän kai nyt vain on niin cool. Sinänsä hauskaa, kun äitinsä on tällainen lyhyellä sytytyslangalla varustettu drama queen, että miten jälkeläinen onkin niin lunki...

Toivottavasti Äp81 on saanut vauvan kotiin, ja toivon mukaan Kihara ei ihan vielä, eli kaikki tänäisessä tutkimuksessa hyvin. Myötätuntoni kaikille pukamaisille ja onnentoivotukset kaikille lomansa jo aloittaneille. Itse joudun yhden projektin tiimoilta olemaan vielä jonkun päivän pv-rahakauden alettuakin olemaan töissä, eli varsinainen ensimmäinen vapaapäivä on vasta ma 18.6. (blaah) - vastauksena Melban kysymykseen siis kyllä, täällä ainakin uurastetaan vielä pari viikkoa. Olipas mukava kuulla S@ndestakin, jaksuja raksalle ja sokerien kanssa.

Unohdin muuten neuvolassa kysyä synnytysvalmennuksesta. Ei ole vieläkään ollut mitään puhetta asiasta (nyt rv 33)! Seuraavalla käynnillä täytyy kysyä, tai sitten tiedustan järkkääkö sairaala niitä, sinne pitäisi sitä tutustumiskäyntiä kohta soitella. Toivoisinkin mieluummin sairaalan kuin neuvolan järjestämää valmennusta, voisi sitten kysellä että mitkä heillä on suositukset esim. sairaalaan lähtemisen kanssa (tuntuvat olevan eri tahot kovin erimielisiä asiasta, mitä olen surffannut ja lukenut).

t. Tassu ja vaitelias peikonpoikanen

Vierailija
47/74 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä tiedä, miten teidät sekoitin, ehkä Palsin viestissäkin oli jotain kommentoitavaa, en tiä?

Kissantassuille vinkkinä, ainakin HUS:n sivuilla on ihan kivasti tietoa synnytykseen lähdöstä, osastoista, sairaaloista ym. Meillehän ei uudelleensynnyttäjinä ainakaan neuvola ole järjestänyt minkäänlaista valmennusta. Vähän tyhmää, kun mullakin on kulunut jo tosi kauan edellisestä infosta. Varmaan kyse taas tässäkin rahasta...

Tänään on mulla ollut todella laiska päivä, enkä ole saanut mitään aikaan, tiskikoneen olen kyllä tyhjentänyt ;D. Paketoitiin eskariopeille lahjat ja poika kirjoitti itse kortit. Huomenna ajateltiin käydä sanomassa heipat - taudista huolimatta! Onneksi sain hetken ihan luvallista joutoaikaa, kun töistä soittivat. Kiva kuulla olleensa korvaamaton, mutta enpä siitä huolimatta aio osallistua työntekoon nyt äippälomallani. Täälläkin on ollut kovin hiljaista, höh! Kävin kurkkimassa jo eilen noita synnytys, vauva ja nimet -palstoilla, mutta en jaksanut pahemmin innostua niistäkään. Ihan selvää jännitystä ja kiihkeää odotusta jo ilmassa...

Vierailija
48/74 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos joku kestovaippailija haluaa -06 äitiyspakkauksen kestovaipan ni mä voin sen postikuluja vastaan postittaa. Mulle kun ei sille oo käyttöä.

Piti jo aikasemmin asiasta infota mut on vaan jäänyt.

Mutta nyt suihkun kautta nukkumaan. Aamulla siskon valmistujaisjuhliin..joten kommentit myöhemmin.

Miiu

Vierailija
49/74 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiu77:

Eli jos joku kestovaippailija haluaa -06 äitiyspakkauksen kestovaipan ni mä voin sen postikuluja vastaan postittaa. Mulle kun ei sille oo käyttöä.

Miiu

Jos et ole vielä löytänyt vaipalle uutta omistajaa, laita mulle vaikka sähköpostia pryhanen@hotmail.com Mielelläni ottaisin vaipan vastaan ja maksaisin kulut. Esikoista olen kestottanut kohta 2 vuotta, ja tarkoitus olisi kokeilla myös tulokkaan kanssa. Laskettu aika olis 4.7., mutta nyt näyttää vähän epätodennäköiseltä, että pysyisi sisällä sinne asti (supistelee, ja kaula kypsynyt). Mutta tutkimattomia ovat vauvojen tiet : )

Vierailija
50/74 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten joku muu joka ei aio kestoilla haluaa luopua äp:n vaipasta, niin minäkin ihan ilomielin ottaisin vastaan ja voisin siitä muutaman euronkin maksaa... =)

Täällä Oulussa se vain aurinko paistaa ja tänään onkin ollut ihan mukava päivä. Äiti tuli kahden aikaan tänne ja silitti kaikki vauvanvaatteet, harsot, lakanapyykin yms mitä oon vauvaa varten eilen pyykännyt. Lisäksi leipoi korvapuusteja ja sämpylöitä pakkaseen! Minä siinä pyörin ja olin enemmän ja VÄHEMMÄN apuna. Silti vissiin tuli nimenomaan oltua jalkeillaan koko päivä, sillä äidin lähdettyä seitsemän jälkeen, oon ollut ihan poikki. Ja on supistellut jonkin verran.

Nyt onkin alkanut olemaan sellasia pieniä vihlaisuja yms, jotka ihan selvästi ennakoi paikkojen kypsymistä. Hui! Tää on niin jännää, mulla kun on vielä kaikki valmennuksetkin vasta edessä. Ens viikon torstaina on eka synnytysvalmennus!

Nyt tuli tällainen omanapainen turina tällä kertaa! Hyviä vointeja ja iloa kaikille!

-Veruska 35+6 & Sirriäinen-

Vierailija
51/74 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nikki varmaan sekotti mut siksi, kun mullakin alkoi ä-loma vissiin samoilla ajoilla kun ellulla, ja jottain siitä turisinkin, muistaakseni, tai sitten en :D pää on aika pehmyt..

jee, minä valmistuin tänään! hurjaa oli ison mahan kanssa isolla lavalla korkeella, ja korkeilla kengillä :D khyl jännitti! ja on tää valmistuminen ollut muutenkin siinä ja kinttaalla, mutta varsinkin raskauden myötä.. Olin varautunu jäämään saikulle tai lomalle jo alkuvuodesta, mutta oonkin voinut niin hienosti, että onnistuhan tämäkin!

tulin iltapäivällä siitä juhlasta, sit käytiin miehen kanssa syömässä ja simahettiin saman tien ku tultiin kotiin, nukuttiin kahdeksaan! nyt tuntuu että oon ihan poikki, ja aion tosiaankin lomailla vaan.. paitsi että onhan tässä viikonloppuna tehtävä vielä pari hiustenvärjäystä ja kampausta, kun on näitä lakkiaisia. Mitäs tullut luvattua..

Kyllä ne alkaa itse kullakin paikat siis kypsyä, mulla samanlaisia tuntemuksia ku Veruskalla.. Lääkäreitä oli monella ollut, täälläkin. sf oli 31, paino -300g/vko (hyvä sen edellisen +1120g/vko jälkeen!!), rt, kohdunkaulaa 2 cm ja hiukan pehmyt ulkosuu, mutta ihan kiinni kyllä..painosta, siis vauvan, ei sanonut mitään enkä muistanut kysyykkään. toimitus kesti ehkä 5 minuuttia,vaikka opiskelijakin ronkki paikat.. hemppa oli 102, eipä se ota noustakseen, mut kai se tollakin menee :)

jooho. ottakaahan mammat rauhassa, niin saadaan vauvat pysymään viel ainakin muutama viikko masussa.. ;)

-pals ja panu 35+6

Vierailija
52/74 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinkoinen viikko täällä takana ja samaa rataa jatkuu ainakin vklp:n yli, loistavaa! En oo joutanut täällä nyt pahemmin olemaan, ko oon " asunut" raksalla ja ihmeen hyvin oon jaksanutkin. Pikkuhiljaa se talo valmistuu, elokuussa ois yritystä päästä muuttamaan, saas nähä...

Tassulle kysymys: tuntuuko se " hukkaputki" hyvältä investoinnilta? Itekkin oon sitä katellut netistä, mutta en nyt tiiä minkä loppupeleissä hommaan, ko toisaalta trikooliinakin ois mielessä. Ja kaveriporukassa ei oo ainuttakaan liinailijaa...Ai juu ja tsemppiä gradun tekoon :)

Veruska: Päivittäin suppailee, mutta enää ei ole ilmaantunut niitä menkkajomotuksia. Ainoastaan niitä iki-ihania puukonvihlasuja tuolla alapäässä on harva se hetki. Eikö olekkin muuten ihanaa, ko joku auttaa kotona :) Mulla kans kävin meän äitee (asuvat toisessa kaupungissa) siivoomassa/leipomassa meillä parisen viikkoa sitten, ko nlatäti kieltäny multa siivoomisen.

Peetta: Mie kans kärsin aivan järkyttävästä närästyksestä, edelleen. Rennie on totaalisesti lastenkamaa mulle - ei auta. Multitabsin raskaus närästys - tabut toimivat, aina hetken kerrallaan - menee niitäkin monta päivässä. Paras närästyksen tappaja on mulla joko soodavesi tai jäätelö. Tota soodavettä käytän harvemmin, koska oon lukenut/kuullut jostain, että pitemmän päälle käytettynä se voi hieman muuttaa omia mahahappoja, mutta aaaah sitä autuutta, jonka siitä saa ;) Uskoisin, että tää meän vauvan istuma-asento tuola yksiössään vaikuttaa mun valtavaan närästykseen ja mietin tossa vauvan laskeutumista, että miten se menee, ko kaveri on pt:ssa??? Jollain tietoa? :)

Äp81: Sylintäydeltä onnea poikavauvan johdosta :) Jaksamisia teän koko perheelle!

Saria: Jaiks! Kyllä miekin olisin kauhusta kankeena, ko saisin tollasen viestin, että vauvan kasvu pysähtynyt. Positiivista on se, että sun ja vauvan vointia seurataa *lähettää henkistä tukea*

ElluP: Miten jaksoit muuten istua kosmetologilla? Mulla pitis käyä kampaajalla, mutta pahoin pelkään, että joutuisin jatkuvasti ramppaamaan veskissä :D

Sande: Teillä on kohta urakka takana, ko pääsette kohta jo muuttamaan *vähän kade oon* ;)

Melba ja Pals muistaakseni jääneet mammalomalle - hyvää lomaa! Ja Palsille vielä onnittelut valmistumisensa johdosta :)

Joko oot Miiu luopunut siitä pakkauksen kestosetistä? Täällä ois kans yks halukas kuittaamaan sen :)

Jotain omia kuulumisia - masukin möykkääminen alkaa jo valitettavasti tuntumaan tuskalliselta - tykkää sinkua tuolla masussa oikein urakalla. Tosin en oo tehny mitään urakkasopparia hänen kanssaan ;) Hikkailee todella paljon ja se tuntuu ylhäällä oikeella. Vessassa saan käyä onneksi vain kerran yössä, tosin sekin riippuu siitä, että onko mulla vesituoppi vieressä yöpöydälläni vaiko ei - oon veden suurkuluttaja. Alapää saa puukoniskuja vähän väliä ja harkkasuppareita on jo melko useesti. Muuten olotila on ok ja nautin täysillä näistä kesäisistä, lämpimistä päivistä. Eilen tuli sitten vihdoin ja viimein se ä-pakkaus ja mulla oli joulu ;) Ihania vermeitä! Apua, tulipa tekstiä taas, ko ollu muutaman päivän pois täältä...Aurinkoa kaikille!

AJ, joka myös virallisesti toista päivää ä-lomalla ja menossa mukana istuva inkkari tasan 35

Vierailija
53/74 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro,

Ja oikein tuulista päivää täältä etelästä.

Kestin sen kosmetologin yllättävän hyvin, kävin vessassa just ennen aloitusta ja tietysti sai mennä melkein heti jälkeen uudelleen, mutta kun se kaksi tuntia ollaan sellaisessa puolimakaavassa asennossa niin vauvakaan ei pääse painamaan rakkoa ihan niin kovasti. Mun kampaajan kanssa on sellainen diili, että mä saan pomppia vessaan ihan koska vaan. Kampaajalla asento käy enemmänkin selkään, joten on pakko välillä nousta venyttelemään (ja yleensä käyn vessassa siinä samalla). Toisaalta mun kampaaja tekee mut ja mun miehen samaan aikaan (kun mun väri vaikuttaa se leikkaa miehen hiukset), joten mulle jääkin siinä aina aikaa pomppia.

Mut joo, en usko, että sitä kolmen tunnin Pirates of the Carribean leffaa pystyisin minäkään enää istumaan.

Nyt on muuten uusi auto alla, on se sit ihana =)

Ja nyt vaihtelemaan kissanhiekkaa ja pesemään pyykkiä...

-E-

Vierailija
54/74 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikki, nytpä alkoi meidän kuukausi ja tietty jännätään keneltä kuuluu ekat vauvauutiset. Pään lisäksi rupee kaikki muutkin paikat pikkuhiljaa pehmiin - onneksi, muiltakin kuin multa, hih ;)! Aurinkoinen aamu pitkästä aikaa täällä etelässä, mutta aivan järjetön tuuli. No, toivottavasti vähän raikastaa tätä paksua ilmaa ja vie ylimääräisen kosteuden pois ilmasta...

Palsille isot onnittelut valmistumisen johdosta ja aurinkoisia sekä stressittömiä äippälomapäiviä viimein sullekin. Onneksi selkis mun sekoilut, vähän aattelinkin, että jotenkin liityit sinäkin siihen mun edelliseen viestiini.

Oli muuten onni, että se mun tulevan vuoden kesäloma tuli kuitenkin tähän alkuun ennen virallista äippälomaani, kun tää eka viikko on mennyt vesirokkoista poikaa paapoessa ja sittemmin viihdykettä keksiessä täällä karanteenissa... Pestyjen pyykkien pino senkun kasvaa ja odottaa silittämistä.

Onnea hänelle (sori, nimi unohtui), jonka äiti on käynyt kotiapuna siivoilemassa, leipomassa ja silittämässä - oispa mullakin, huoh! Mä en kehtaa äitiäni edes kysyä avuksi, kun sillä oli se infarkti tässä keväällä. On kyllä toipunut ihan ookoo, mutta kuitenkin koen itse olevani paremmassa kunnossa kuin hän. Anoppi on taas niin erityylinen, ettei oikeen olla samoilla aallonpituuksilla hänen kanssaan. Kärsin siis itse jääräpäisyydestäni, mutta tähänhän olen tottunut -

Eiku viikonloppuja vaan täältäkin suunnasta ja nautitaan viimeisestä kuukaudestamme täysin massuin"

:D nikki

Vierailija
55/74 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa napaa vaan eli neuvolaterveisiä:

rv: 36+2

hb: ei mitattu kun on ollut niin hyvä (130)

paineet: 131/75

paino: 69,6 +50g (kohta mennään uusille kymmenluvuille...)

Sf: 32

syke: +145

tarjonta:rt I

muut: kohdunsuu 3 cm, sulj.

ja kuulemma 4 kg tulee läpi lantiosta :-) eli ei mitään estettä näkyvissä normaalille alatiesynnykselle

t.F

Vierailija
56/74 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylemmäs, ennenkuin tiputaan 2. sivulle. Eipä tässä mitään sen erityisempää kirjoiteltavaa ole, mukavaa lueskella muitten juttuja. Itse en nyt vaan saa aikaiseksi kommentoida mitään. Ehkä myöhemmin. Kaikki on ihan ok. Mulle on vaan ilmennyt sellainen vaiva, että huimaa tosi herkästi. Ihan kanveesiin asti en ole vielä mennyt, mutta lähellä on ollut monta kertaa. Kyykystä ylös nouseminen on aika ponnistus ja eilen meinaisi autossa istuessa alkaa mennä taju:-( Liekö Ernesti niin ylhäällä, että en saa tarpeeksi happea. Kaikki arvothan mulla on hyvät.

Se on sitten meillekin aika monelle " se kuukausi" .

Vierailija
57/74 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea palsille valmistumisen johdosta!!! =)

@nikki, minähän se olin jonka äippä kävi täällä eilen auttelemassa. Olihan se iso ja tervetullut apu. Oisin itsekin vielä kyennyt noihin hommiin, mutta on se kiva kun äiti käy auttamassa. Ja kun itsekin tykkäsi oikein olla. Minä tykkään kyllä laittaa ruokaa, mutta tuo leipominen ei oo niinkään mun juttu. Mies meillä yleensä korvapuustit ja sämpylät vääntää! ;)

Hei, nyt kyselisin kaikilta, että minkä verran teillä on mitäkin vaatetta hankittuna vauvalle ja minkä kokoista?! Esim suunnilleen paljonko pieniä yökkäreitä, bodyja, potkareita jne. Kun tiedän, että meille tulee se pieni kaveri, mutta kuinka paljon niitä ihan 50cm kannattaa olla? Oon ihan pähkinöinä noiden vaatteiden kanssa! Tuntuu että kaikki lakitkin on aivan liian isoja...

No niin, mutta nyt siivoushommiin!

-Veruska 36 & Sirriäinen-

Vierailija
58/74 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta melban maidontuotantokirjoituksesta vaan mieleen, että on se niin jännää, miten erilaisia kokemuksia voi olla ja miten se oma paras tie pitäisi sitten jostain sieltä viidakosta löytää:-) Itsellä oli nimittäin myös erittäin runsas maidontuotanto rv20 alkaen (esikoisen aikaan siis) ja otin liivit+suojat käyttöön. Kotiutuessa tilanne meni sitten siihen, että tissit löi niin jökkiin, että ei ollut tosikaan. Ainoa keino, mikä auttoi oli se, että röllyttelin ilman liivejä ja annoin maidon vaan valua. Virittelin pyhkeen tuonne tissien alle, niin ei ollut sotku niin kauhee. Eihän tuota tietenkään pitkään kestänyt ja tuotanto tasottui, mutta liivien kanssa olisin ollut pississä. Tykkäsin myös niistä ainun kertsiliivinsuojuksista ja nyt ne tuntuvat olevan vielä parempia, kun reunat ei ole sellaset kovat.

Veruskalle vaatteista, että mulla niitä on liikaa. En nyt kappalemääriä ole laskenut, mutta n. 3-5 kpl kaikkea. 50 cm vaatteita ei ole yhtään, mutta oletankin Ernestin olevan vähän Sirriäistä isompi. Kyllä ne pienimmät oikeesti jää tosi pian pieniksi vaikka onhan se ihanaa, että niitä oikeenkin kokosia alkuun on. Itseä otti pannuun esikoisen aikaan, kun kaikki vieraat toivat 80cm ym. vaatteita, joilla en siinä tilanteessa tehnyt mitään. Osa saattoi olla sitten niin vauvamaisia sopivina, että jäivät käyttämättä. Esim. yksi vaaleenkeltanen plyysihaalari, jota en olis kyllä 80cm pojanviikarin päälle laittanut enkä laittanutkaan:-) Nyt mulla on siis sellaisia 56-60 senttisiä tähän alkuun ja siitä ylöspäinkin kassikaupalla tallessa.

Vierailija
59/74 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terppa,

Senniinalle, että mä kans tykästyin noihin Ainuihin, kokeilin paria muuta välissä, mutta kyllä ne on parhaan tuntuiset ja pysyy paikoillaan kun on ne tarrat noissa uusissa. Just ostin kaupasta paketin lisää.

Palsille todellakin onneksi olkoon valmistumisen johdosta, jäi aamulla pois. Se on kyllä ihana tunne kun sen saa pois alta, oli tutkinto mikä hyvänsä.

Sain kaupasta ostettua kylpyöljyn, vanulappuja ja -puikkoja ja kevyen peiton. Nyt pitäis olla aika pitkälti kaikki tarpeellinen kotona, loput sitten kotiutumisen jälkeen. Talkkipurkkia pyörittelin käsissä, mutta en nyt oikein tiedä, että tarviiko sitä ostaa vai ei, siitä on aika ristiriitaisia mielipiteitä ollut kirjoituksissa ja ihmisillä.

Hemmottelin itteäni myös ostamalla H&Mltä vielä yhden mammapaidan, ei jaksa näillä kolmella samalla kokoajan pukslata, jos tässä vielä pahimmillaan 5-6 viikkoa on jäljellä. Tän mun mahan päälle kun ei siis todellakaan mahdu enää mikään normaali, mitä nyt muutama miehen paita just ja just.

Viikonloppuna onkin sitten yhdet ylppärijuhlat ja siitä mennään mökille Päijänteen rannalle. Ihana päästä sinne, vaikka varmaan ainoaksi kerraksi tänä kesänä jääkin.

Oli puhetta tuosta pistelystä. Mulla on kanssa parina viime päivänä alkanut pistelemään tosissan tuonne alapäähän, tuntuu todellakin kuin joku puukolla viiltäisi, lisäksi noi Jullen käännähtelyt sattuu välillä tosissan. Joku vois vihjata sille, että sillä kuuluis olla ahdasta eikä pitäis mahtua enää pyörimään noin rajusti.

Nyt syömään viimein lounasta, joka on näin mammalomalla venynyt kokoajan myöhäisemmäksi.

Jos en ehdi enää palailemaan linjoille niin oikein hyvät vkonloput kaikille!

-Ellu ja Julle 35+1-

Vierailija
60/74 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep, kiitos kaikille onnitteluista! :) Hieno tunne kun on tutkintotodistus nyt.

Jooho, tänään tuli enimmät hommat tehtyä, aamulla vielä aikanen herätys ja se kampaus tekemään.. Mutta sitten minä relaan :D Yhet ylppärit, just kyseisen kampauksen kantajan, ja sitten ajelen serkkulaan nurmekseen. Kaikki kauhistelee, kun ihan peräti yksin lähden rielun sadan kilsan reissuun, mutta musta se on hassua.. Pitäiskö sitä vaan kotona nököttää jos on hyvä olo? Enpä usko että tää nassu niin vauhilla ulos tulee, ettei vaikka ambulanssilla kerkeis mistä vaan jos alkaa yhtään kivuliaalta tuntua.

Tääl on pieniä vaatteita silleen sopivasti, luulisin, en oo laskenut.. Voisi varmaan jotenkin katella sitäkin puolta. Pessyt oon, mutta silittää en kyllä jaksa..

Saatiin ihana rottinkinen ensisänky (en muista kyllä sanoinko jo) miehen mummolasta, aivan ihana! Siinä on semmonen verhotanko, johon ompelen nyt verhot, ja patjan päällystän kanssa uusiks. Laitan kuvia sit jos saan aikaseksi :)

Ihanaa kun kesän mukana tulee herkut, oon syönyt tänään kirsikoita, mansikoita ja nektariineja :) Kalliita ovat vielä, mutta eipähän ole kovin epäterve rahareikä..

Mulle ei muuten neuvolassa lääkäri sanonut mitään lapsen mahtumisesta, ei sitä katottu.. Jospa toi mahtusi punkemaan ulos!!

-pals ja panu 36