Meidän tarjous ei mene koskaan läpi.
Tarjoamme aina mitä pyydetään ja laitamme ehdoksi kuntokartoituksen ja homekoiran. Tarjous hylätään joka kerta.
Kommentit (44)
Homekoiran näyttämä tekee kiinteistöstä asumiskelvottoman.
No, jos siellä on toinen vastaava tarjous joka ei sisällä homekoiraehtoa, niin helpostihan se sitten valitaan.
Mikä on sinänsä tyhmää, kattava kartoitus on myyjänkin etu. Mutta toisaalta ymmärrän, koska kyllähän se koira jotain aina löytää ja kauhea hässäkkä sitten purkaa ja katsoa, oliko aiheellinen vai ei. Ja todennäköisesti ostaja vetäytyy jo ennen tätä ja sitten taas rumba alusta.
Syy, miksi en koskaan osta käytettyä taloa.
Uuden talon teettäminen on huomattavasti suoraviivaisempaa toimintaa ja saat sitä mitä haluat. M42
Ensimmäisellä kerralla välittäjän kanssa:
Ennen sitä isoa plumpsahdusta oli kuulunut kovaäänistä ja pitkäkestoista rutinaa. Samaan aikaan oli erittäin paha haju levinnyt laajalle alueelle.
Edellisellä kerralla välittäjän kanssa koettua:
Ensin kuului RUTS RUUUUUUUUUTS RUTS RUTS RUUUUUUUUUUUUUUUUTTTTSSS!!!
sitten kuului PLUUUUUUUUUUUUMPS PLUP PLUP PLUMS PLUUUUUUMS!!!!
lopuksi kuului LORILORILORILORI!!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Uuden talon teettäminen on huomattavasti suoraviivaisempaa toimintaa ja saat sitä mitä haluat. M42
Ihan varmasti - suomalainen nykyrakentaminenhan on tunnettua korkeasta laadustaan.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kyllä, käytännössä ei ole ihan noin yksinkertaista. Kaikkea, mitä asiakas haluaa, ei välttämättä pysty rakentajat toteuttamaan. Yleensä tämä kyllä selviää jo siinä vaiheessa, ettei mene rakennuslupahakemus läpi. Periaatteessa, jos asiakas on valmis maksamaan, hyväksytty rakennuslupa on tae siitä, että homma onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Saatko? Jos timpuri ei tiedä mikä on vasara, niun laatuhan on taattua. Se ettei sädesienikasvusto ole vielä ehtinyt itämistä pidemmälle ei ehkä ole kuitenkaan se tahtotila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti - suomalainen nykyrakentaminenhan on tunnettua korkeasta laadustaan.
Noh, ainakin me kolme omakotaloa mitä minä olen ollut itselleni ostamassa/suunnittelemassa/rakentamassa ja vastaavan mestarin ominaisuudessa valvomassa, ovat olleet ihan fiksusti ja hyvin tehtyjä. Monessako taloprojektissa sinä olet ollut mukana? M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kyllä, käytännössä ei ole ihan noin yksinkertaista. Kaikkea, mitä asiakas haluaa, ei välttämättä pysty rakentajat toteuttamaan. Yleensä tämä kyllä selviää jo siinä vaiheessa, ettei mene rakennuslupahakemus läpi. Periaatteessa, jos asiakas on valmis maksamaan, hyväksytty rakennuslupa on tae siitä, että homma onnistuu.
Hyväksytty rakennuslupa on merkki siitä, että hakemus täyttää vaaditut lain kirjaimet. Mikään tae se ei muusta ole kuin siitä että saat jokusen tonnin lupamaksun maksaa luvan myöntäjälle. M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko? Jos timpuri ei tiedä mikä on vasara, niun laatuhan on taattua. Se ettei sädesienikasvusto ole vielä ehtinyt itämistä pidemmälle ei ehkä ole kuitenkaan se tahtotila.
Kaiken voi tietenkin juosten kusta, mutta ihmettelen että miksi sinä laskun maksajana pidät työmaalla timpuria joka ei tiedä mikä on vasara? Ehkä kannattaisi silloin avata saniainen arkku muuallakin kuin vauvapalstalla. M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, ainakin me kolme omakotaloa mitä minä olen ollut itselleni ostamassa/suunnittelemassa/rakentamassa ja vastaavan mestarin ominaisuudessa valvomassa, ovat olleet ihan fiksusti ja hyvin tehtyjä. Monessako taloprojektissa sinä olet ollut mukana? M42
Niinpä. Pitäisi olla tosiaan itse valvomassa ettei lastentarhassa mopo karkaa käsistä. Aikuisten oikeesti, kuinka moni uuden asunnon ostaja pystyy tai jaksaa tätä? Harvassa ovat ja siksi se laatu on paskaa.
Tosi harmillista. Mekin käytettiin homekoirat ja tarjottiin pyydetty hinta. Meidän tarjous meni läpi.
Se, että vaatii homekoiran, kertoo ostajasta aika paljon: nillittäjä. En kyllä itse haluaisi myydä taloa homekoiraa vaativalle, ties mitä valittamisen aihetta keksivät kauppojen jälkeen! Käytetty talo (tai mikä vaan) on aina käytetty, ja ne eivät ole virheettömiä ja joskus se riski on vain otettava, jos oman talon haluaa. Muutenkin myyjän vastuu on melkoinen ja kestää kauan. En ottaisi riskiä ja myisi nirsoille, valittavat kuitenkin jokaisesta repsottavasta listasta tai naarmusta lattiassa...
Kuntotarkastusta tekijöissä on lainsäädännön puuttuessa valitettavasti paljon hajontaa. Kun koulutusvaatimuksia ei ole, niin alalla on kaikenkarvaista yrittäjää. Pankit kuitenkin tarkastuksen käytännössä vaativat, niin kannattaa googlata tekijöitä. Hyvämaineinen yritys ei myyjiä ehkä pelota niin paljoa.
Homekoirien kanssa homma on vielä villimpää. Koira voi kyllä merkata onnistuneesti niitä hajuja, jotka se on opetettu tunnistamaan, mutta on kouluttajan ammattitaitoa tietää mistä merkkaus johtuu ja tätä ei välttämättä ole ollenkaan
Annatte itsestänne hankalan kuvan. Valittaisitte kaikesta, joten en minäkään teille myisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin syy kyllä löytyy työntilaajasta ja syyllinen peiliin katsomalla, jos ei ole edes ymmärrystä palkata rakennustyömaalle ammattitaitoista työvoimaa, työnjohtoa ja valvojia, eikä edes sitä, ettei itse ymmärrä ja anna tehtävää muiden tehtäväksi. Ja siitä saa vain syyttää itseään, ei muita tai huonoa rakentamista.
Ehkä sun käytöksessä on jotakin sellaista, joka laittaa kiinteistövälittäjän ja myyjän hälytyskellot soimaan, että myöhemmin on ongelmia tulossa, vaikka vaati sit esim. kaupan purkua pihasta kuolleesta kasvista tai naarmuta vessanpytystä.
Itse olen ostanut talon, halvemmalla tarjouksella, mitä talosta oli tarjottu ja perustui ihan myyjän mielikuvaan minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Pitäisi olla tosiaan itse valvomassa ettei lastentarhassa mopo karkaa käsistä. Aikuisten oikeesti, kuinka moni uuden asunnon ostaja pystyy tai jaksaa tätä? Harvassa ovat ja siksi se laatu on paskaa.
On se kumma juttu kun ollaan talopaketin teosta valmiita maksamaan joku 300-500 tonnia, mutta sitten ollaan niin kiireisiä ettei keritä työmaalla käydä katsomassa eri työvaiheiden etenemistä ollenkaan. Kyllä minua ainakin kiinnostaa tietää, miten antamaani raha käytetään ja jos työn jälki ei riitä niin rekkulaa jakoon samantien. Eikä siihen tarvita edes ammattilaista, normijärjellä varustettu ihminenkin pystyy vaikka mihin, jos osaa kulkea silmät auki ja avata suunsa tarvittaessa.
Vaikka onhan se rehvakkaan näköistä teettää talo niinkuin telkkarissa, eka laitetaan nimi paperiin ja seuraavan kerran tullaan silmät peitettynä ovesta sisään kun kaikki on valmista ja ollaan silleen et ooh, aah, uuh upeeta!
Teidän tyyppisiä homehysteerisiä, ei asioista niinkään perillä olevia, on yllättävän paljon. Olette ihan oma ihmisryhmänne, jollaisia kukaan myyjä ei haluaisi kontoilleen.
Kuntokartoituksia on niin moneen lähtöön kuin on tarkastajiakin, ettei niihin voi täysin luottaa. On itsekin osattava katsoa , otettava joku luotettava tuttu asiantuntija mukaan arvioimaan päällisin puolin talon kuntoa, ja sitten mietittävä noin 500 euroa maksavaa huumekoiraa. Tosin jos niin vahvasti jo epäilee talon kuntoa ei kannata edes tarjousta tehdä.
Jos olisin te maksaisin mieluummin jonkun rakennusmestarin konsultaatiosta pikakurssin, miten oppia ostamaan talo ja mitä pitää huomioida. Ei tuollainen pelkääminen johda kauppoihin.
Kiinnostaisi ylipäätään tietää, miten purkukuntoisia kohteita käytte katsomassa, jos pelko homeesta on niin suurta.
Kuka ne maksaa ja hankkii? Kuntokartoitus on normaalia toimintaa, mutta jättäkääpä se homekoira pois ehdoista niin tilanne saattaa muuttua.