** KesäHeinät-07 viikkoon 22 **
[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
Kommentit (74)
tai päiväähän tämä jo alkaa olla. Oltiin tiputtu jo 2. sivulle, joten ylös ylös!
Palsia olen unohtanut onnitella valmistumisen johdosta ja häätkin pian. Sori, kun dementoitunut mummeli ei täällä muista päivämäärää:-) Muistan, kun tuskailit lopputyön ja saikun kanssa ja näin sitä vaan asiat tuppaa lutvitumaan mallilleen:-)
Munkin äiti on tulossa maanantaina. Tosin hän ei juurikaan laittele ruokia meillä pakkaseen, mutta siivoaa vähän liiankin innokkaasti. Joskus ihan ärsyttää, kun hän on ekana rätti kourassa kulkemassa ympäri kämppää ja valittaa, miten paljon tavaraa meillä on..Olen toki kiitollinen avusta, enkä ilman häntä olisi saanut noita pihatöitä tehtyä kunnolla. Tämän uuden suhteeni aikana äiti on käynyt vain kerran ja nyt siis tulossa toistamiseen. Lähinnä tuomaan esikoiselle ostamaansa tramboliinia.
Eipä tässä sen kummempia tällä hetkellä. Ernestin vaatteita pitäisi viikkailla pois tuosta olkkarista lojumasta ja pölyttymästä. Kelikin on mitä mainioin.
Senniina, laita ihmeessä tramboliiniin suojaverkko, jos äitisi ei sitä ole ostanut. Olen nähnyt omin silmin mitä tuhoa se laite voi lapselle tehdä (ja aikuiselle), joten suosittelen pyhästi kunnon verkkoa ympärille. Poikki mennyt jalka on vielä pientä noiden kanssa.
No joo, omaan napaan sen verran, että poitsu on alkanut pönöttää silleen inhottavasti peppu pystyssä nyt useampana päivänä. Siinä ei meinaa löytää mitään asentoa jossa ei tosissaan ahdistais ja sitten siitä tietenkin selkä menee kun ei saa sille kunnon asentoa jne jne.
Ja tuossa aamulla olin pitkästä aikaa peilin edessä ilman suurempia vaatteita ja kyllä kävi ahdistamaan, ekat raskausarpien jäljet on nyt mahan alla näkyvissä ja reidet niin täynnä selluliittia että HUI. Mulla vanhana urheilijana ei ole koskaan ollut selluliittia aiemmin ja nyt on reidet niin appelsiini-iholla ettei muusta väliä. Nyyh.
No, nyt pukemaan pitkää housua juhliin päälle (ei tasan hameita ennenku nää reidet on kunnossa taas) ja sitten ajelemaan mökkiä kohti.
Hyvät vkonlopun jatkot kaikille.
-Ellu ja pönöttäjä-
Ellu, meillä on kyllä suojaverkko ja pitkään harkittiin, hommataanko koko tramboliinia. Hommattiin sitten kuitenkin, kun poika siinä pääasiassa yksin pomppii eikä tule tungos-/epätasapaino-ongelmia.
Aion myös vahtia pomppimisia koko ajan. Poika on sen verran arka, että ei ala mitään voltteja siinä yrittämäänkään.
Ernesti on myös takapuoli pystyssä varsin usein ja pönkää itteään tuonne oikealle puolelle niin, että koko maha on ihan toispuoleinen.
Mulla on kyllä sellulliittia ollut jo vuosia, mutta nyt tuntuu, että se on valunut nilkkoihin asti. Voi yrjö. Uusia r-arpia ei ole tullut, mutta muutama vanha punoittaa ja niitä vanhojahan oli aika paljon..
Huhhelihuu, missäs muut?
Tulin justiinsa kaupungilta. Ostin sen Hug-a-bubin, villanpesuainetta, lanoliinia ja sappisaippuaa... Se myyjä näytti yhen sidonnan joka käy ihan vastasyntyneelle ja siihen samaan sidontaan voi laittaa vauvan kahdella eri tavalla. Tuossa jo kokeilinkin sitä ja kyllä tuo trikooliina on sitten ihanan kevyt ja ohkanen! Lisäksi ostin yhen 50cm yökkärin tytölle.
Onneksi s@ari@ sun vauveli on ollut eloisa niin ei huoleta! En tiedä minkämuotoinen tuo mun kohtuni on, mutta siis vauvan jalat tulevat oikealle aivan sivulle. Siis melkein selässä asti tuntuu. Ihanasti siellä kyljessä pienet kantapäät ja varpaat pyörivät. Ja pää on sitten vasemmalla alhaalla. Mutta on kyllä välillä ihan toispuoleinen olo kun tosiaan niin sivulle oikealle tulee suuri osa vauvasta.
Senniina, meidänkin äiti tahtoo olla sellainen, että siivoilee jälkiä perässä ja sitä mukaa kun sotkua tulee. Siis esimerkiksi yhtään ei saisi jäädä tiskejä pöydälle tjms. Kyllä sille on siitä sanottukin, mut se ei vaan osaa olla rauhassa ja antaa olla. Sitä kun on tottunut aina siivoamaan kaikki jäljet heti.
Ellulle hyvät mökkeilyt ja pals, autoile rauhassa vaan. Kyllähän minäkin reissaan tätä Oulu-Tampere (Pälkäne) väliä. Saa nähdä käynkö vielä ennen laskettua aikaa. Voi olla. Kuusamossakin pitäisi käydä isän luona... Kun vaan saataisiin tuo auto kuntoon ja katsastettua! Mutta tosiaan kyllä sitä 100km päästä ehtii synnyttämään! =)
Aika on mennyt tähän asti tosi nopeasti, mutta nyt tunnen sen, että tää viimeinen kuukausi tulee olemaan NIIN kovaa odotusta. Ja tämä menee NIIN hitaasti! Mitähän sitä keksisi... Onneksi on vielä ne synnytys/perhevalmennukset edessä ja voishan tuota ottaa vaikka veljen pojat (4 ja 2-v.) yökylään.
Hyvää viikonloppua kaikille!
-Veruska 36+1 & Sirriäinen-
Eli nyt se olisi sitten kesäloma alkanut, kun koululaistenkin juhlat on ohi.
Palsille onnittelut valmistumisen johdosta täältäkin! On se hieno tunne, kun saa paperit käteensä.
Ja samoin kuin s@ri@, niin minäkin sanon, että olkaa onnellisia te, joilla äidit jaksavat tulla auttelemaan. Minun äitini on sairaseläkkeellä, eikä pysty tuollaisiin suorituksiin, vaikka varmasti haluaisikin. Anoppi taas ei oikein koskaan ole ollut sitä sorttia, että tulisi tekemään meille mitään hommia, joten itseksemme olemme pärjäilleet.
Ja siivoamisesta puheen ollen, meillä kehkeytyi eilen illalla aiheesta oikein mega riita :( Minä kun olen miehelle tehnyt selväksi, että en juuri nyt yksinäni pysty pitämään koko taloa ihan tip top kunnossa. Ja kyllähän tuo sen tajuaakin ja tekee kyllä oman osuutensa. Mutta eilen piti tulla yhden tutun tekemään meille yksi pikku homma ja kun mies töistä tullessaan alkoi puhua siihen suuntaan, että huusholli olisi voinut olla siistimpikin ja ryhtyi itse jotain kiireellä tekemään, niin minähän luonnollisesti tulkitsin sen niin, että syy siihen oli mun :( Ja siinä sitä sitten oltiin. Musta pilvi mun pään päällä kasvoi, kunnes tuli kunnon räjähdys. Mies kyllä yritti selittää, että ei tarkoittanut, että mun olisi pitänyt tehdä mitään enempää, mutta eihän se enää auttanut :/ Ja juttuhan on siis niin, että mua oikeesti riepoo se, että en pysty tekemään kaikkea, mitä haluaisin. Mutta kun jokainen kumarrus ja rappujen kiipeäminen saa aikaan supistuksia, niin olen nyt sitten ihan tietoisesti koittanut olla vähän rauhallisemmin.
Anteeksi, että tulin tän tänne purkamaan, mutta kun vieläkin harmittaa koko juttu.
S@ri@lta piti muuten vielä kysymäni, että paljonko se sun vavan painoarvio oli, kun sen nyt sait?
Veruska kyseli vaatteiden määrästä. Meillä on niitä 50cm vaatteita muutama, mutta sitten 56cm vaatteita jo aika paljon. Samoin 60-62 senttisiä. Mutta tosiaan, jos vauva on syntyessään vaikka alle sen 50cm, niin kyllähän se kiva on, jos ihan kaikki ei roiku päällä.
Oma olo alkaa olla jo tosi raskas. Nyt on viime päivinä ilmestynyt turvotusta ja peiliin ei paljon viitti katsella. Tuntuu, että vaatteet ei ole mukavia päällä ja lämpimät kelitkin on vasta tulossa. Ja sitten kuitenkin toivoo, että tämä ei ainakaan ihan vielä syntyisi. Mutta tätähän tää on...
Nyt häivyn valittamasta ja toivotan mukavaa vkonlopun jatkoa kaikille!
Misti rv 35+2
Vauvan painoarvio oli nyt sama n.2 kiloa, mikä edelliselläkin käynnillä.
Lekuri kirjoittanut tuohon kotiin lähetettävään paperiin seuraavat mittatiedot...BPD 74-75 eli sama kuin edellisellä kerralla. HC kuitenkin 301 selkeästi. AC 283 elikkä siihenkään ei kasvua parin viikon aikana olisi tullut. Femur 70. Painoarvio menee 10-25 persentiilin käyrille, lähempänä 10:tä. Tuollaiset tiedot luki tosiaan tossa paperissa. Lääkäri näytti vauvan kasvukäyrää ja ekoilla mittauksilla kulki siellä keskikäyrän yläpuolella ja sitten ollut keskikäyrällä, kunnes nyt viimeksi oli hieman keskikäyrän alapuolella! Vakuutteli tosiaan ettei kannata hätäillä ollenkaan, silti sitä miettii mikä voisi olla syynä kasvun hidastumiseen.
Ja seuraava käyntihän sit näyttää kuinka jatkuu tuo kasvun kehitys.
Tänään muuten tuli vessakäynnillä ihan kirkasta sitkeää limaa paperiin...aika vähän verrattuna aikaisempiin kokemuksiin limatulpasta, mietin silti voisko olla jo tulpan irtoamista.
Noh aika näyttää onko vai ei. Vielä ei tarttis olla, vasta juhannuksen jälkeen.
pikainen tervehdys.
Suuren suuret onnittelut Palsille.
Mä vaa muutaman sanan laitan kun pitää mennä syömään. Ulkona ollaa tää päivä pyöritty, maalattu talon seinää sekä mä ajelin nurmikkoa. Se tekikin hyvää joten ens viikon ajan sitä vaikka joka päivä(supisteli kivasti..) hih.
Eilen oli siskon valmistujaisjuhlat ja ohi mennessä hoidin omia asioita.. Eli ens viikolla mäkin sitten rouva ellei tarvi synnärille lähtä ennen loppu viikkoa. Vähän on paljon ohjelmaa alkuviikosta.. mekon osto, sormus ja kukkaset..Mut mitä sitä muuta tarvitaankaan.
Maanantaina neuvola sekä sairaalassa käyminen joten kertoilen sitten lisää masunasukista (se kun ei juurikaan tällä hetkellä vaivaa jollei nurmikon ajoa laskettu)
Ja vauvan vaatteista..Täällä myös paljon vaatteita...joten jännityksellä odotan ehinkö kaikkia ees käyttää ennen ku pienex jää.
Mutta nyt syömään. Ja kaikille mukavaa viikonlopun jatkoa. =o)
Miiu +" vekara" 37+2
Onnea kovasti Palsille valmistumisen ja tietty rouvaksi muuttumisen johdosta ja samoin Miiulle! Kerrassaan ihania asioita kaikki nuo.
Joskus tuntuu, että näiden uusien elämien myötä tulee samassa rytäkässä paljon muitakin positiivisia asioita. Mun kaveri, joka kans siis odottaa, kertoi just, et heillä mies sai uuden hienon työpaikan. Tuokohan nää vauvat elämää ja meininkiä ympärilleen enemmänkin? Oletteko muut huomanneet?
Meillä kans pikkupojalle vaatteita isot määrät, osa kyllä käytettynä ostettuja. Uskon kyllä että kaikkia tulee pidettyä, vaikka osa ei olekaan sellaisia joilla esittelykierrokselle viitsisi lähteä - yksinkertaisesti vaan vauvan kanssa mä osaan kyllä vaatteita kuluttaa ja sitten en jaksa noita 60 asteen koneellisia pestä taas niin tiuhaan.
Tänään mietittiin miehen kanssa pojalle nimeä ihan varmuuden vuoksi - siis on meillä nimiä pyörinyt tässä kielenpäällä, mutta kun niitä on kolme, niin tulikin olo, että entäs jos syntyykin nyt ja pitää tehdä hätäkaste, et on parempi olla joku yhteisymmärrys nyt jo asiasta. Jos kaikki meneekin normaalin kaavan mukaan, niin tietty ehditään vielä nyt miettimään ja katselemaan poikaa, että minkä nimen näköinen on eniten.
Tänään ja eilen tulikin sitten tehtyä loput ostokset - imetysliivit, siteet, vaipat, kertakäyttöiset liivinsuojukset (laitokselle) ja varalle myös korviketta sekä itselle raskauden jälkeiselle ajalle joustavia vaatteita, kun äitiysvaatteet ei varmaan synnytyksen jälkeen nappaa. Vielä kun saisi itseään niskasta kiinni että pakkaisi sairaalakassin, sillä viime yönä oli jo sellainen fiilis, että lähtö voi tulla. Mieskin jo innostui rakentamaan tilaa poikaa varten - tai siis sänkyä ja hoitotasoa.
Olen käynyt lueskelemassa kirjoituksianne aina, kun olen ehtinyt, mutta en ole juuri alkuviikkojen jälkeen itse kirjoitellut. Siksi ajattelinkin vähän " esitellä" itseäni, kun te muut tunnutte olevan jo tosi hyviä tuttuja keskenänne : )
Eli meille odotetaan toista lasta, jonka laskettu aika on 4.7. Esikoistyttö täyttää heinäkuussa 2 vuotta. Itselläni tämä toinen raskaus on ollut paljon vaikeampi kuin ensimmäinen varhain alkaneiden supistusten vuoksi, ja pari päivää sitten neuvolalääkäri sanoi, että vauva voi syntyä ihan milloin tahansa. Välillä onkin ollut niin hankalia supparipäiviä, että olen jo laukut pakannut, mutta niin ne vaan ovat tuntien myötä laantuneet.
Vauvan vaatteista joku kyseli. Meillä esikoinen oli sen verran sirppana ja hitaasti kasvava, että meillä oli todella paljon käyttöä 56-senttisille vaatteille, ja niitä olisi saanut olla enemmänkin. Tyttö oli nimittäin 3-kuisena 56-senttinen (synt. 48 cm), ja meille kaikki lahjaksi tuodut vaatteet olivat 68-90-senttisiä : D Mutta niitä pikkuvaatteitahan ehtii hankkia vielä sittenkin, kun vauva on maailmassa ja näkee, millä vauhdilla kasvava lapsi tuli maailmaan.
Onnittelut niille, joiden vauva on jo nähnyt päivänvalon, sekä valmistuneille! Mukavaa, kun on tällainen paikka, missä vaihtaa ajatuksia toisten loppusuoralaisten kansa.
..tulihan luettua koko viikon jutustelut, olittepa illeet ahkeria.
Äp-81 onnittelut pienen vauvan johdosta!
Pals onnittelut valmistumisen johdosta!
olen ollut netti pimennossa maanantai illasta lähtien.. ja eilen saatiin kone auki. ja arvatkaa syy siihen??
kun maanantaina aamulla kerroin,että ilma on tosi painostava ja ukkosta ilmassa, niin kävi sitten aikas kamalasti.. salama nimittäin iski meidän piha kallioon.. ja siitä kimposi naapurin juuri viimeviikolla asentamaan suihkulähteeseen ja viereiseen mäntyyn,josta sitten alaoksat paloi ja puunrunko halkesi.. ja se pamaus oli tosi kova! ja se hajotti sitten meiltä kaapelit ja modeemin, ollaan oltu ilman televisiota,radiota(stereot hajos) ja nettiyhteyttä koko viikko. tässäpä teille jotka rakastatte ukkosta..muutama kauhunhetki.. onneksi lapset oli just tullu sisälle, nimittäin se iskukohta on metrit päässä lasten hiekkalaatikosta.
ja nyt muita kuulumisia..
olen hankkinut vauvalle 50-62cm vaatteita, mutta en vielä kovin montaa isompaa, niitä kun voi ostaa sitten kun vauva on jo syntynyt. mutta just paikallis lehti ilmoitti, että yksi lastenvaateliike lopettaa ja kaikki vaatteet -50% ja lelut -30%, niin ajattelin mennä maanantaina katsomaan mitä sieltä löytyis .. ja löytyyhän sieltä..!
kyselyyn.. olen pessyt kaikki vauvan vaatteet erillään muusta pyykistä, mutta silti samalla pesuaineella(ariel color), tosin olen laittanut pesuainetta vain vähän. huuhteluainetta en ole käyttänyt ,enkä yleensä käytä muutenkaan.
turvakaukalo alustoineen hankittiin perjantaina. nyt on kaikki muut tavarat kasassa, paitsi itkuhälytin vielä puuttuu.
nyt täytyy lähteä ulos ilma on aivan ihana aurinko paistaa!!
besero 36+5
Tuohon vauvanvaateasiaan taas kommentoidakseni, niin meillä ei juuri 50 tai 56 senttisiä vaatteita ole johtuen siitä, että esikoisen kanssa ristiäisiin mennessä (6 vko) kaikki vaatteet oli jo 60 cm kokoa. Kun vauva oli 4,2 kg syntyessään ja 53 cm pitkä, niin 50 cm vaatteet ei mahtuneet koskaan ja 56 kokokin vain varmaan ekat pari kolme viikkoa ja sitten hatuista meidän isopäiselle pojalle (hattumitta syntyessä hulppeat 38) ei koskaan mahtuneet 50 tai 60 cm hatut vaan heti piti siirtyä 70 cm kokoon. Oli se hurjan näköistä laitoksellakin, kun kaikilla muilla oli siellä hatut päässä, mutta meidän poika oli ihan avopäin ja punaiset vauvanhiukset ja irokeesi näkyi...
Nostelen meitä taas etusivulle. Eipä tässä ihmeempiä asioita ole kerrottavana. Hellettä piisaa, joskin tuulee jonkin verran. Mukava kuulla anjuusastakin pitkästä aikaa, tervetuloa vaan useamminkin joukkoon mukavaan!
Vähän väsy olen tänään ollut eilisen siivouksen jälkeen. Esikoinen saapui lomailemaan tänne ja pitää huolen siitä, että seiskan aikaan herätään viimeistään. Se tuntuu " mukavalta" noitten kybän aamujen jälkeen:-)
Ihana viikonloppu ollut, noin niinku säiden puolesta. Vähän kyllä onnistuin polttamaan itteeni, on vähän äkänen arska. Mä en yleensä pala ikinä, en onneks nytkään pahasti, vähä punottaa. Vähän on alkanut mietityttään et koskahan täs lähtö tulee. Aikamoiset " menkkakivut" on viimeaikoina ollut. Sillee aaltoilevasti tulee välillä karmee paine alaselkään ja alamahaan. Tulee sellanen olo et ois kova vessahätä, mut ei kuitenkaan oo. Tai no ainahan pissaa tulee =D. Ja supistaa. Alapääkin on jotenkin kummallisen tuntunen, miehellekin yritin selittää et minkä tuntunen, mut en oikeen osannu. Vähä niinku arka, vähä niinku turta, mut ei kuitenkaan joten paras kuvaus on kummallinen. Rakkoo painaa ja häpyä vihloo.
Että en tiiä sit mitä enteilee, vai enteileekö mitään vielä. Mutta ihmettelen suuresti jos nää tuntemukset ei oo saanu mitään tuolla kohdunsuulla aikaan, kun se pehmenikin melkein ilman mitään tuntemuksia.
Onkos muilla ollut vastaavanlaisia tuntemuksia, nyt, tai akasemmissa raskauksissa. Jos nyt noista mun kuvauksista saa mitään tolkkua...=)
Tiistaina ois lääkäri ja ultrakin tiedos, et sit ainakin saa tietää mikä on tilanne.
peetta ja Juuso 36+2
Ihan eka Palsille onnea valmistumisen johdosta !!!
Senniinan pyyhehomma kuulosti tutulta, noin mäkin toimin kun olen kotiutunut runsaasti valuvien tissien kanssa :) jännä ettei kaikkilta ole käynyt noin, vaan joskus maidon erittyminen alusta asti inhimillisempää ja sit noi pari kertaa kun valunut aivan tautisesti hetken.
Ja olkaa onnellisia te kenellä äidit tulleet auttamaan hommissa!!! Muistan itsekkin kun ensimmäisiä odottelin, kuinka ihanaa oli kun oma äiti kävi auttelemassa, nyt ei enää pysty auttelemaan.
Minä olen täällä yksin duunannut sapuskaa pakastimeen nyt loppuviikon, tehnyt lasagnea, kastikkeita, leiponut pullaa ja sämpylöitä urakalla ja tänään iski kroppa jumiin ja nyt olen makoillut sohvan pohjalla pari tuntia liikkumatta mihinkään. Tehtiin vielä lasten kanssa sapuskaksi tortilloja äsken, vähän herkuttelua koulun päättymisen kunniaksi tai huomenna hakevat todistukset ja sitten onkin kakkua ja limpsaa tarjolla.
Niin kävi mulla se siivooja nyt viikolla ja oli ihan okei, tykkäsin kovasti ja iso apu kun saa isommat ja raskaammat hommat antaa toisen tehtäväksi. Olin muuten itse kotona siivouksen ajan ja sujui ihan hyvin.
Vauveli liikkunut onneksi aktiivisesti edelleen joten se kasvuhommakaan ei niin paljoa huoleta, mielessä kylläkin ja toivon että ensi viikolla olis mitat isommat.
Kissantassut muuten jossain vaiheessa kirjoitti tosta neuvolasysteemin perhekeskeisyydestä, on ihan totta nyt kun " vertaan" kaikkea saamaani tietoa ja neuvoja, että ydinperhekeskeistä on.
Mulle kun yksinodottaminen on uusi juttu, niin ei paljoa kyllä neuvolasta saa vinkkejä tai tietoa oikein mistään.
Olenkin itse aktiivisesti hakenut tietoa netistä ja löysin tuike-ryhmän (yksinhuoltajien vertaistukiryhmä) joka perustettiin myös tänne Tampereelle ja johon liityin mukaan. Muuten kyllä neuvolan henkilökunta ollut ihan kiitettävää ja ystävällistä.
Mukavaa viikonloppua kaikille teille :)