Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤ ENSIKOT vko 22 (ma. 28.5 - su. 03.06.2007) ¤

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan MERIHEPPA lähtenyt hakemaan nyyttiänsä, kun ei ole " näkynyt" ? =) Tuuppas ilmoittelemaan ittestäs heti jotain, kun kerkeet =)

Missä luuraa TITI-UU?? =) Kuulumisia, kuulumisia =)

Ihanan nimen oli SEREn tyttö saanut. Tule kun kerkeät/jaksat tulla kertomaan synnytystarina =)

TERVETULOA kaikille uusille! =)

Oma Napa.. : Täällä kaikki hyvin. Tulipa vietettyä viikonloppu mökillä. Eilen kotiuduimme puolen päivän maissa ja nauteimme täysillä aivan ihanasta päivästä! =) Naama, kädet ja jalat saivat pienen päivityksen, johtuisko siitä, kun kävimme niin myöhään viime syksynä ulkomailla, niin otti tuo aurinko jotenkin paremmin??? Tiedä sitä sitten =)

Viime torstaina tuli kirje äitipolilta.. Synnytystapa-arvionti on sitten juhannusviikon torstaina, 21.6 klo 8.00. Sillon mulla viikkoja kasassa 36+6, HUH HUH!! =) On tämä aika sitten mennyt nopeaa!! =)

Nyt on kuitenkin ihan pakko mennä tekemään leipä ja keittämään aamukahvit. Jospa nauttisin ne tuossa aurinkoisella terassilla =)

Tulen viimeistään perjantaina neuvolan jälkeen kirjoittelemaan.

Erittäin aurinkoista ja lämmintä viikon jatkoja Teille kaikille!! =)

Rakkaudella,

Lisbet ja Viivi, rv 33+3.

Vierailija
2/62 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli äippäloma alkoi! Pitää vähän tarkemmin lueskella, mitä kaikille kuuluu, kun oon ihan pihalla teidän kuulumisista. Ainakin Seren vaavi oli saanut nimen, joten onnitteluja sinne suuntaan! Lisäksi Merihepalla on tullut viikot täyteen, joten supistuksia toivottelen siihen suuntaan. Joskos se vaavi pian jo ilmoittelisi tulostaan. Faylle kanssa suppareita - sullakin on pian " eräpäivä" edessä.

Lisbetin sanoja lainatakseni, missäs Titi luuraa?

Jahas - aattelin lähteä tästä kävelylle vähän kuntoa kohottamaan, joten palaillaan taas pian linjoille!

peipposka ja vaavi 35+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän neuvolakuulumisia tältä aamulta:

Rv 25+5

Painon muutos 480g / vko, yhteensä 8kg (yikes!)

Verenpaine 122/78 (paras koskaan saamani lukema)

Pissa puhdas

Hemppa 111 (rautaa määrätty, en ole käyttänyt kun sekoittaa mahan)

Kohdunpohjan korkeus 24cm

Syke +

Liikkeet ++

Mini ei taaskaan tykännyt sydänäänten kuuntelusta, sukelteli ensin karkuun minkä kerkesi. Sitten kun vihdoinkin osui anturin alle, hän päätti potkaista suoraan anturiin, ja aiheutti melkoisen ulvahduksen doppler-laitteessa. Terkka totesi, että ei väkisin, mene sitten takaisin nukkumaan kun ei kerran tutkimukset kiinnosta. Onkohan tiedossa omapäinen lapsi kun nyt jo kapinoi auktoriteetteja vastaan?

5 viikkoa enää töitä jäljellä, vähän hirvittää¿ Jos Peipposkalla tai jollain muulla on hyviä ajantappamisvinkkejä äikkärille niin otetaan ilolla vastaan ;)

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Tipu + Mini 25+5

Vierailija
4/62 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla pikaisesti ilmoittautumaan, että yhdessä koossa ollaan edelleen. Olen neuvolaan just lähdössä, mutta koitan tulla kirjoittamaan vähän enemmän kuulumisia kunhan sieltä kotiudun!

T: Meriheppa ja Kaveri, rv 40+3

Vierailija
5/62 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on käyty neuvolassa, ja tässä ihan ekaksi sieltä lukemia: Paino oli taas tippunut! Viikossa ¿300g, eli yhteensä tullut nyt 11,4 kg. RR 114/81, pissa puhdas, SF 35 (tippunut sentillä viime viikosta, eli ehkä se kohdunkaula olis nyt sitten edes lyhentynyt), Kaveri RT:ssa ja syke 135.

Kyselin vähän jo käynnistämisestäkin, ja kuulemma Tyksiin otetaan kontrolliin 10 päivää lasketun ajan jälkeen, ja mulla se osuisi ensi maanantaiksi. Eli jos ei Kaveri siihen mennessä ole syntynyt niin silloin katsotaan ainakin paikat, ja aletaan miettiä mahdollista käynnistystä. Kuulemma tuo käynnistys on kuitenkin sitten ihan tapauskohtaista, ja voidaan mennä viikolle 43 astikin¿

Kiitoksia muuten tsempityksistä ja suppareista! Kiva kun Mammis ja Iida-Linneakin olitte käyneet moikkaamassa! Sinne vauva-puolellekin olisi kyllä jo ihan kiva päästä. Ja Seren vauva oli saanut tosi nätin nimen, onnittelut!

Hoytilla oli suppareita ollut. Parempi tosiaan ottaa ihan rauhallisesti vielä hetken aikaa, ja toimia vaikka työnjohtajana siellä mökkitontillakin. Sitten muutaman viikon päästä pikkuinen voikin tosiaan jo ihan hyvin vaikka syntyä!

Buuffa oli saanut hankittua vaunut, hieno homma! Meilläkin oli kyllä melkoinen savotta kun koitettiin pähkäillä noiden eri merkkien välillä. Jotenkin oli tosi vaikeata ensikertalaisena miettiä mitkä ominaisuudet on niitä itselle tärkeitä ja mitkä ei.

Dajm oli kysellyt liikkeiden tuntemisesta. Muistaakseni minä tunsin joskus viikon 17 paikkeilla ihan varmaksi ja sitä ennenkin oli kyllä parisen viikkoa jotain tuntunut, mutta sitä ei vaan osannut tunnistaa Kaveriksi. Eli varmaan aika pian sielläkin voi alkaa jotain pientä tuntumaan!

Faylla oli verenpaine kiusannut. Toivottavasti on nyt pysynyt kurissa ettet ole sentään joutunut sen takia sairaalaan lähtemään. Ja huomennahan sulla taisi olla sitten kontrolli. Jännää jos vaikka jo käynnistävätkin?

Sanlen talon paikka kuulostaa ihan hurjan hienolta, oma ranta ja kaikki! Ihana varmasti suunnitella ja ideoida omaa kotia :) Peräpukamilta oon minä onneksi välttynyt, mutta muistan kyllä että jotkut on niitä täällä enskoissakin valitelleet.

Lisbet oli mökkeilemässä ollut. Jostain oon tainnut lukea että raskaana ollessa aurinko ottaisi herkemmin kuin tavallisesti, eli ehkä senkin takia olit jo kivasti ruskettunut. Minustakin ihanaa kun on edes vähän väriä tullut, niin ei ainakaan naama näytä enää ihan niin kalpealta!

Peipposkalle onnittelut äippäloman alkamisesta!

Hih, Tipin Mini ei oikein arvosta neuvolan tutkimuksia ;) Hassu! Kyllä äippälomalla ajan saa kulumaan, ainakin mulla on kaikenlaisia pikkuhommia ollut, mitä ei ole ehtinyt aikaisemmin tekemään. Ja yksi mihin oon nyt vähän panostanut on ruuanlaitto. Aikaisemmin en ole pahemmin itse kokkaillut ja nyt oon oikein ottanut asiakseni harjoitella kaikkia omia lempiruokia ja äidin reseptejä niin että osaan sitten joskus tehdä Kaverillekin jotain muuta kuin purkkihernekeittoa. Bonuksena on sitten pakastimeenkin kertynyt vähän ruokavarastoa, kun oon vähän isompia annoksia tehnyt, niin on sitten Kaverin synnyttyä helposti ruokaa saatavilla.

T: Meriheppa ja Kaveri, edelleen 40+3

Vierailija
6/62 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseksi viimeistä työpäivää vietän ja alan jo olla aika lähtötunnelmissa. Työpöytää vain yritän siivota kaikesta kertyneestä paperista, jotta äitiysloman aikana sitä joku toinen voisi käyttää.

Jotenkin olen viime päivät ollut alamaissa. Vaikka tuo kovasti odotettu äitiysloma kohta koittaa, niin jotenkin en osaa iloita siitä. Työntekokaan ei toisaalta maistu. Kaipa pelkään, että mökkihöperöidyn kokonaan kotona yksikseni istuskellessa, kun en muita äitejä tunne. Mies sai viikonloppuna jo kestää useamman itkunpuuskan ja varmaan niitä vielä tulee lisää, sillä olen koko ajan todella ärtynyt tai masentunut. Miehestä tämä mielialojen vaihtelu on outoa, kun olen ollut koko raskausajan yhtä hymyä. Ehkäpä se nyt sitten kostautuu. Onneksi mies jaksaa passata ja silitellä päätä, kun vaimolla on vaikeaa.

Tulipas avauduttua... Anteeksi tällä kertaa tämä omanapaisuus, yritän äitiyslomalle päästyäni aktivoitua enemmän.

t. pikku-Juska, 34+4

Vierailija
7/62 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merihepalle kiitokset toivotteluista - kaipa tässä jotain tekemistä keksii loppuajaksi. Tipu taisi juuri tuosta äippälomaohjelmasta kysellä. Aattelin vaan loikoilla ja siivota kotia. Lisäksi vähän hoidella rästihommia. Juskan teksti kuulosti NIIN TUTULTA! Mulla kanssa joku ihme ahdistusvaihe menossa. Jotenkin sitä pelkää höperöityvänsä, kun ei asu synnyinkaupungissaan ja ei tunne tosiaan kauheesti duunin ulkopuolelta ketään - varsinkaan toisia äitejä! No, yritetään järkkää vaikka enskatreffit, niin joskos se helppaisi fiilistä! Kiinnostaako muita?? Entä jo vauvaantuneet enskat - mitens teitä kiinnostaa?

-Peipposka-

Vierailija
8/62 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että MERIHEPPA pääsis pian tositoimiin. Alkaa varmaan tuossa vaiheessa olemaan " hieman" malttamaton olo.

Mulla oli jonkin aikaa se energinen olo, mut mihinköhän se taas on hävinnyt. Kotihommia ois vaikka millä mitalla ja kouluhommiakin pitäs tehdä, mutta ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta mikään. Aamun oon vaan netissä surffaillut ja talomalleja katsellut.

Siitä päästääkin asiassa seuraavaan, eli nykyajan talovalmistajien talomallit on ihan ihmeellisiä, tuntuu että niiden pohjaratkaisuissa ei oo järjen hiventäkään. Ensin on neliöitä joku 150 ja sitten talossa ois vain kaks makuuhuonetta. Mihin ne oikein tunkee ne neliöt?! Sitten mietinnässä on sekin että tehdäänkö ykskerroksinen, johon tulis 3mh ja takkahuone +muut vain tehdäänkö kaks kerroksinen, missä ois alakerrassa 2mh ja takkahuone ja jätettäis yläkerta vielä rakentamatta. Sitten kun alkaa enemmän perillä olla tuosta lopullisesta lapsiluvusta niin vois niiden makkareiden määrää sumplia. Mä haluaisin että kaikki lapset sais omat makuuhuoneet. Itse olen kolmen sisaruksen kanssa jakanut 2mh ja kyllä teini-iässä varsinkin teki tiukkaa. Ja nyt siis jos tehdään se 3mh talo ja lapsia tulee enemmän kuin 2 niin sitten alkaa jo huoneet käydä vähiin. Tällä hetkellä tuntuu että tuo yläkerta varaus vois olla parempi ratkaisu. Kahdella makkarilla selviäis kuitenkin aika pitkään ja rakentais ne yläkerran huoneet sitten kun alkaa tarvetta ilmetä. Tulipas sepustus jos ketään nyt kiinnostaa mun talomallin pähkäilyt ;)

Mulla on alkanut närästämään melkein kaikki ruuat. Ei pahasti mutta aina joskus jonkin verran alkaa rintaa korventamaan, kun ruokailusta on kulunut jonkin aikaa. Nyt ois ihanainen valkosipulinen lasagne valmistumassa uunissa. Saa nähdä mitkä poltot se saa aikaan. Toivottavasti tänään ois sen suhteen hyvä tuuri. On se lasagne vaan on niin hyvää kun itse sen valmistaa alusta loppuun tuoreista raaka-aineista, eikä mistään eineksistä ja jauhepusseista, että sen vuoksi kärsii vaikka pientä närästystä. ;)

Mutta nyt syömään

Vierailija
9/62 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merihepalle suppareita ja semmoisia tujuja, niin jospa minäkin sitten pääsisin tositoimiin (sillä eihän sitä sovi etuilla jonossa ;) ).

Äippälomalla saa ajan kulumaan, kun ei ota turhaa stressiä jouten olosta. Tämä on meille enskoille ainutkertaista aikaa, sillä jos joskus vielä ollaan äippälomalla, on meillä nämä esikoislapset jo hoidettavana joten oma jouten olo ei tule kyseeseen (riippuu tietysti tilanteesta ja lapsesta ;) ). Mutta siis tästä vinkkelistä minä vietän tätä lomaa... Saa nukkua pitkään, lukea aamun lehden rauhassa, katsella telkkaria, ulkoilla jne. (surffata netissä...). Meillä isäntä teki ruuan ennen minun kotiin jäämistä ja nyt olen minä yrittänyt kunnostautua keittiön puolella. Ihan syötävää ruokaa sitä saa itsekin tehtyä kuin vain aiheeseen paneutuu (eli siis hengissä vielä on pysytty ja painoakin on lisää tullut jo 16 kg...).

Huomenna olisi tosiaan äippäpolin aika ja jospa siellä taas ultrattaisiin... ja olisi kiva kuulla myös jonkin sortin painoarvio tästä maha-asukista. Neuvolassa kun ihmettelin, etten ole kuullut painoarviota, sanoi neuvolatäti lääkärin katsovan, että vauva on minulle sopiva. Jos ei ole, niin sitten tutkitaan tarkemmin. Ja kun itsellä on pituutta 175 cm, saa kai tuo vauvakin melko iso olla, ettei olisi minulle sopiva ;). Tänään kun kotona aamulla mittasin verenpaineen oli alapaine 102, pissi onneksi on puhdasta.

Nimimerkit katosivat päästä (ne on ne raskausaivot) joten en muista mitä piti kenellekkin kommentoida...

Fay 39+3

Vierailija
10/62 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen vasta niin kovin alkumetreille (9+4) ja väsymys vaivaa jonkin verran että mammaloma jolloin sais nukkua ja tehdä mitä tahtoo kuulostaa mahtavalta!! :)

Tsemppiä kaikille loppusuoralla olijoille, ei ykskään vaavi ole vielä yksiöönsä jääny, kyllä ne sieltä ulos tulee, vaikka väkisin. :) (vaikka odottavan aika on varmasti tuskasen pitkä)

Ja mukavaa odotusta myös kaikille muille.

Itsellä flussa on helpottanu ja samoin pahin yökötys on hävinny. Enään vaivana inhottava ummetus ja sen myötä turvotus. :/

Eka neuvola keskiviikkona, vähän kyllä jännittää, yhtään en tiedä mikä siellä odottaa...

Kauniita kesäisiä päiviä ja auringon paistetta kaikille!!

Toivottelee: Odottelija rv9+4

Vierailija
11/62 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen viimeistä työpäivää kirjoittelen vielä aamukuulumisia.

Hienoa Odottelija, että flunssa ja pahoinvointi on hellittänyt. Varmaan aika kamala yhdistelmä. Mullakin oli alkuraskaudesta vaivana tuo ummetus. Sitten minulle tuli samoihin aikoihin kamala himo appelsiineihin ja ummetus hävisi. Nyt syönkin joka päivä varmuuden vuoksi appelsiinin ja toivon saavani siitä kuituja, joka pitää ummetuksen poissa. Tuossa voi kyllä olla taikauskoa mukana. Joku täällä muuten suositteli sellaista viiliä, johon on sotkettu kunnolla kauraleseitä ja luumuhilloa. Kuulemma tepsii tosi hyvin ummetukseen, vaikka en sitä itse kokeillutkaan.

Peipposka ehdotteli enskatreffejä. Treffit olisivat kyllä huippukiva juttu, mutta mitenkähän ne järjestyisivät, kun eilen katsoin, että asumme kaikki ihan eripuolilla Suomea. (Varsinkin me äitiyslomalaiset, jos saan itsenikin klubiin jo näin päivää etukäteen laskea.) Kuinka moni meistä jaksaisi raahautua paikalle, jos se vaatii parin tunnin junareissua? (Kenelläkään sukulaisia pääkaupunkiseudulla ;-) )

Sanlen talonrakennusprojekti kuulostaa jännältä. Kumpa meilläkin olisi mahdollisuus, mutta tällä hetkellä mietitään lähinnä, että raaskittaisiinko ottaa lainaa uutta autoa varten. Oma asunto olisi NIIN ihana, kun vuokra on hirmu kallis ja samalla se tietty syö meiltä asuntosäästörahoja. Tuota nykyistä ruosteensyömää autoa ei kuitenkaan kannata enää kalliilla huollattaa, kun sillä ei enää arvoa ole.

Merihepalle ja Faylle suppareita. Kiitoksia Faylle rohkaisevista äitiyslomajutuista. Äitiyslomalla voi olla myös kivaa. Pitäisiköhän minunkin opetella tuota kokkaamista, vaikka kokkaaminen kyllä tuntuu aika väsyttävältä puuhalta kuumassa asunnossamme. Onneksi meikäläisen oma äitiliini ja pikkuisen tuleva mummo lupasi piristää heti ensi viikolla äitiyslomani alkua ja tulla kaukaa Itä-Suomesta visiitille. Onpahan sitten juttukumppania päivisin, vaikka harmillisesti juuri ensi viikolla ovat nuo kaikki perhevalmennukset, joten joudumme jättämään äidin kotivahdiksi kolmena päivänä. Äiti on kuitenkin luvannut autella meikäläistä parvekkeen laittelussa, jos vaikka saataisiin sinne kukkia kasvamaan.

Onpas kello paljon, pakko alkaa aamutoimiin! Enhän tässä kohta töihin ennätä!

t. pikku-Juska, rv. 34+5

Vierailija
12/62 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas - uusi päivä taas! Vähän " syyllinen" olo jo tästä joutenolosta, mutta toisaalta lienee ihan hyvä ladata akkuja tulevaa koitosta varten.

Odottelijalle kiitokset äippälomatoivotteluista! Mulla tuntui tuossa alkuvaiheessa raskautta, että hemmetti - eihän nämä viikot kulu millään! Sitten yht' äkkiä huomasi, että viikkoja olikin jo kasassa 15 ja pian tämän jälkeen meni ohi puoliväli. Kun vatsa alkoi näkymään, niin pystyi kunnolla nauttimaankin raskaudesta. Ja Muistaakseni siinä n. viikolla 18-19 tunsin ekat liikkeet - se oli jännä tunne! Joten siis tsemppiä ensimmäiseen kolmannekseen - sehän on jo pian täynnä :)

Juskalle mukavaa vimosta duunipäivää! Se menee tosi äkkiä ja sitten onkin jo ikävä töihin... Taidat muuten olla oikeassa, että vähän ympäri suomea asustellaan. Ymmärtääkseni nuo vauvapuolen enskat pitävät treffejä vähän useammin, joten voisi sitten (kun joskus sinne puolelle siirrytään!) tunkea niille treffeille mukaan. Siinä sitä näkisi muitakin äitejä, ja mikä parasta - kaikki aika samassa tilanteessa.

(.) Neuvolassa olin muuten eilen, ja th totesi, että vaavi on jo vähän laskeutunut (sf-mitta ei ollut noussut...) - tuli ekaa kertaa sellainen fiilis, että perkules - sehän voi syntyä pian!! Onneksi ei sentään ole vielä kiinnittynyt... Nyt neuvolassa pitääkin sitten ravata joka viikko. Ensiviikolla on sitten synnytysarvioaika samalla. Tarkastavat siinä, että vauva mahtuu syntymään jne. Omassa navassa ei muuta. Paksusti voidaan.

Pitänee siirtyä pikkuhiljaa pukemaan, kun mulla on oikein ohjelmaa sovittuna tälle päivälle, ja pitäis ehtiä tunnin päästä lähtevään bussiin.

Iso moi kaikille enskoille, ja tulkaas nyt kirjoittelemaan ahkerammin,niin saadaan pinoille pituutta :)

Peipposka ja vaavi 35+4

Vierailija
13/62 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein teille vauva hikkailee mahassa? Musta tuntuu nimittäin, että tällä kaverilla on aina hikka. Vähintään kolme-neljä kertaa päivässä! Koko maha heiluu, kun hikka iskee :).

-peipposka-

Vierailija
14/62 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peipposka: Mulla ihan sama juttu. Vauvalla on hikka vähintään kerran päivässä, joskus useamman kerran. (Ja joskus myös keskellä yötä - yritä siinä nyt nukkua, kun vatsa pomppii...) Neuvolan tädin mukaan, muuten noin viikolla 34 syntyneillä keskosilla on usein ongelmia syömisen kanssa, mitä ei ole pienemmillä keskosilla ja isommilla vauveleilla. Ehkä tuolla hikkailulla on jotain tekemistä tuon kanssa. Eivät raukkaparat osaa edes lapsivettä oikein nieleskellä... :-)

- pikku-Juska

Vierailija
15/62 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan lämpimän viikonlopun jälkeen ainakin täällä iloisessa itä-Suomessa herättiin 9 asteen keliin... tuntuipas vilpoisalta.

Fayfiorina: siulla taitaa tänään olla se äippäpoli? Onpas jännää, mitenkähän siellä? Tsempitykset, jos vielä tätä näät!

Peipposka: siellä äippäloma alkanut, onnea!

Sanle: talonrakennusta siellä suunnitelmissa. Varmaan ihanaa päästä suunnittelemaan. Kyllähän noissa huonejutuissa sun muissa on tosiaan pähkäileminen. No, mitenkäs kävi lasagnen syönnin jälkeen, närästikö?

Iida-Linnea ja Mammanalkukin oli käyneet moikkaamassa: mukava kuulla vauva-arjesta! Ja Seren tyttö oli saanut kivan nimen, onnea!

Hannnah: vilkutukset pitkästä aikaa! Käyhän lomalla sitten turisemassa ahkerammin : ) Hienosti on tainnut siulla odotus mennä, hyvähän se.

Tipu: hyvältä kuulosti Minin huoneen sisustussuunnitelmat. Siihenhän saa sitten väriä tosiaan muilla tekstiileillä helposti ja vaikkapa myöhemmin sitten, jos huvittaa, niin tehdä enemmänkin poika- tai tyttöhuoneen vaihtamalla noita tekstiilejä. Hupsu tuo Mini, kun ei oikein kiinnosta tutkimukset, heh ; ) Pätkis myös on erittäin vilkkaalla tuulella ollut noita tutkimuksia tehdessä.

Lisbet: siellä vietetty ihanaa mökkiviikonloppua, mukavalta kuulosti.

Meriheppa: vieläkö siellä yhdessä koossa? Tsemppiä! Kokkailu onkin varmaan hyvää ajanvietettä äippälomalle ja saahan sillä tavalla sitten terveellisempää itse tehtyä ruokaakin vielä kaiken lisäksi.

pikku-Juska: tsempitystä viimeiseen työpäivään! Ja älähän huoli: kyllä sitä tekemistä varmaan keksii äippälomallakin. Ja silloinhan on lupa lepäillä (ja vähän mökkihöperöityäkin : )), eiköhän sitä sitten vilskettä riitä, kun se vaavi sieltä maailmaan putkahtaa. Ja jos ei äitejä/odottajia lähipiirissä ole, niin mehän ollaan täällä ; )

Odottelija: kiva, että olo helpottanut. Jospa löytäisit keinon, joka helpottais tuohon ummetukseenkin.

(.) Omaan napaan ei oikeestaan ihmeitä uutta... Eilen kipeytyi rintalasta tuosta alaosasta. En tiedä nitkahtiko jokin jossain, kun pieni " rusahdus" kuului, kun suihkusta tultua kuivailin selkää pyyhkeellä. Olikos se niin, että raskaana ollessa saattaa nuo nivelet ja rustot olla jotenkin ¿löysempiä¿? Tai sitten on vanha vaiva eli kylkiruston tulehdus uusiutumassa... toivottavasti ei. Täytynee ottaa puheeksi neuvolassa torstaina.

Dajm + Pätkis 14+5

Vierailija
16/62 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peipposkalle ja Juskalle (etukäteen) onnittelut mammaloman alkamisesta!

Itsestä tuntuu ihan hurjalta ajatus, että olisin ollut loppuun asti töissä. Tosin lomapäiviä olisi kertynyt niin, että olisin jo tämän kuun alusta jäänyt pois. Varmaan erilaisessa työssä olisin ehkä jaksanut pidempään olla. Kun jäin sairaslomalle rv26, ensimmäinen kuukausi tuntui matelevan niin hitaasti ja päivät tuntuivat pitkiltä, vaikka olin ajatellut, että ihanaa olla pitkästä aikaa pidempi jakso kotona. Nyt sitten olen hiljalleen oppinut käyttämään ajan niin, että välillä viikot ja päivät menee nopeaa, vaikka ei kummoisempaa ohjelmaa kuin kotihommia ja kaupassa käyntiä olisi vaan luvassa. Mukavasti on nyt viikkoja jaksottanut tuo valmennus, kun edes kerran viikossa on ollut jotain suunniteltua ohjelmaa. Minulla kaikki kaverit asuvat muilla paikkakunnilla niin heitäkin pääsee vaan näkemään, jos autolla lähtee käymään. Huomenna olisikin tarkoitus käydä yhdellä kaverilla kylässä.

Peipposka kyseli vauvan hikkailusta. Täälä myös hikkaillaan n.1-2 kertaa päivässä. Hikasta osaan aina suunnilleen arvioida onko vauva pysynyt samassa asennossa, kun hikka on tuntunut ensi kerroista lähiten suunnilleen samassa kohdassa. Joskus mietityttää, että miten päin vauva tuolla majailee niin hikasta sen sitten tietää!

Dajm: Kyllähän ne nivelet tahtoo löystyä raskauden aikana kovastikin, en vain tiedä miten aikaisessa vaiheessa niin käy. Ja hormoneilla varmasti on tähänkin osansa. Minulla muutenkin nivelet on löysää sorttia, mutta kyllä sen huomaa, että etenkin nivuset antavat koko ajan enemmän periksi. Neuvolassahan on hyvä aina kysellä mitä kummallisemmista vaivoista!

ON ennallaan. Olen huomannut, että tulee tarkemmin seurattua vauvan liikehdintää eli liikkuuko tarpeeksi, onko liikkeet tarpeeksi kovia ym. Onneksi vauva on sen verran herkkää sorttia, että reagoi pieneenkin tönäisyyn vastaliikkeellä. Aamulla piti jo vähän töniä, kun oli niin rauhassa koko yön, mutta nyt sitten tässä istuskellessa olen kyllä saanut enemmän kuin tarpeeksi monotusta! Illalla olisi synnärille tutustumiskäynti. Ihan innolla sitä odotan. Siihen loppuukin sitten valmennukset! Pitäisikö tässä nyt sitten olla tarpeeksi valmennettu synnyttämään? ;) Ei kyllä siltä tunnu. Vaan kyllähän synnytystä jo paljon miettii ja tuntuukin, että voishan tuon ottaa jo tälle puolelle ihasteltavaksi. Näin sitä nyt puhuu, mutta sitten kun vauva on syntynyt niin johan on ikävä isoa mahaa! :)

Hoyt rv34+4

Vierailija
17/62 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattelin välillä moikata teitäkin...

viimeiset työpäivät käsillä.. enää 8 päivää.. täl viikolla 5pv ja ens viikko kesälomaa ja sitte vielä 3 pv seuraavalla viikolla.. tuntuu kyllä hölmöltä jäädä äitiyslomalle ku ei tunnu yhtää et synnytys ois lähellä.. voishan tässä vielä kuukauden olla töissä.. mut ehkä näin on parempi.. en viitti Kelan kanssa tapella..

Muutki oli miettiny äitiysloman ajankulua.. mulla sama juttu, miten ihmeessä saan ajan kulumaan.. minneen ei voi lähtee, esim lomareissulle.. ja neljä seinää alkaa ahistaa varmasti jo viikon kotona olon jälkeen.. siivousta tietty ois mutta inspiraatiota siihen ei :( ruuanlaitto? no sitä vois tietty alkaa opettelee mutta ei sekään hirveesti innosta tässä kuumuudessa. (muutenki hikoilen kuin mammatautinen). Vauva vois oikeestaan syntyy heti äitiysloman alussa.. pääsis hoitaa sitä nii ei ois tylsää ;)

Sanlella kuulostaa mukavalle toi taloprojekti, voi ku mäkin saisin oman talon ja pääsis sitä suunnittelemaan... mut rahaa ei ole ja meijän asuntoprojekti ei oikeen edisty ku täälläpäin rivitaloasunnot on ns. kivenalla.. yhtä käytiin kattomas ja se oli ihan järkky kunnossa.. remonttia lattiasta kattoon... tosi surkeesti pidetty asunto.. ja älytön hinta kuntoon nähden..

joo täytyy mennä ruuanlaittoon..

millaste ja napsu rv 32+0

Vierailija
18/62 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou kaikille pitkästä aikaa!

Lomalta kotiuduin eilen, vielä olis vapaata pari päivää ennen töihin menoa.

Lukaisin nopeasti läpi viime viikon pinon mut en millään jaksa alkaa kommentoimaan kaikkia menneitä juttuja..

Uusia enskoja on tullut, eli tervetuloa ainakin Odottelija sekä Tuiskutiusku. Jos oli vielä muitakin niin tervetuloa lämpimästi!

Hippux oli saanut vauvansa, onnittelut sinne =)

Peipposkalla sekä pikku-Juskalla on alkanut äippälomat, mukavia lomailupäiviä sinne teille. Mulla myös ongelmana se ettei tässä kaupungissa ole juurikaan mammakavereita, vähän huolettaa kuinka yksinäiseksi aika käy sit kun jään töistä pois.

Merihepalle sekä Faylle paljon suppareita *sup*sup*

Sanlelle tsemppiä närästykseen, toivottavasti menis pian ohi ikävä vaiva.. Ja kuulostaa mukavalta noi teidän talosuunnitelmat, olishan se ihana suunnitella omaa kotia.

Dajm, kyllä kai ne nivelet alkaa joustamaan enempi näin raskaana ollessa. Toivottavasti ikävä rusahdus ei ollut mitään vakavampaa.

Oma napa jaksaa hyvin. Vauva on alkanut aika aktiivisesti liikuskelemaan. Viikko sitten aloin seuraamaan vatsaa ja näin sit ekan kerran kuinka vatsanahka kohoili vauvan liikkeiden mukaan. Oli aika hurja tunne!! =) Mieskin näki liikkeet viikonloppuna ja tuntu ihan säikähtävän, sanoi vaan että " HUI" =)

Nyt täytyis alkaa siivoilemaan, laiskottaa ajatuskin..

Hyviä vointeja kaikille!

hermione ja Onni rv22

Vierailija
19/62 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei närästänyt eilen lasagnen syönnin jälkeen, vaikka söinkin vähintään kolmen edestä! Mies kyllä yrittää väittää etten vielä sais syödä kahden edestä.. Varmasti saan jos siltä tuntuu ;)

Taloprojektista: Joo onhan se ihanaa päästä talon rakennukseen. Kauhistuttaa vaan se laina määrä. Mut jospa ne kulut pysyis suhtkoh minimissä, kun kaikki yritetään tehdä omin ja talkoo voimin. Onneks serkku on sähkömies (toki sille maksaa pitää) ja isä rakennusmestari, eikä mieskään mikään eilisen teeren poika noissa jutuissa oo. Tontti pitäs saada aika edullisesti, kun se on miehen vanhempien mailla. Ja puut taloon kaadetaan omista metsistä. Mut kyllähän siihen silti uppoaa valuuttaa ihan käsittämättömiä määriä. Mutta mieluummin minä omaa pois maksan kun syydän vuokrarahoja toisille. Mies anto mulle aika vapaat kädet talomallin valintaan. Kuhan on vaan mieluinen. Helpottaa huomattavasti kun ei tarvii siitä kättä vääntää. Mutta valmiina ei hyviä talomalleja löydy. Niinpä suunnitellaan se itse ja minun isä tekee siihen sit tekniset piirustukset ja materiaalimäärä laskelmat jonkun kaverinsa kanssa. Jos ei tommosia sukulaisia olisi lähellä ja mies ois rakennusasioissa onneton, niin aika kehnolta tämä meidänkin tilanne näyttäs. Ja budjetti ois jotain ihan muuta... että sinänsä onnellisessa asemassa ollaan.

Mä tunsin illalla ekat kunnon liikkeet. Olin nukkumaan rupeamassa kun tuli kunnon muljautus tuonne alavatsaan. Aikaisemmin on ollut pientä kuplintaa, mut niistä ei oo oikein osannut sanoa onko ne ollu liikkeitä vai ilmavaivoja. Nyt ei voinut erehtyä. En kyllä pariin viikkoon niitä vielä odottanut mutta ihanaa kun tuntuu jo nyt.

useampi ensikko oli äippälomaa aloittelemassa. Kyllä se aika äkkiä kuluu. Nauttikaa nyt siitä joutenolosta ja kun saatte rauhassa lepäillä ja kerätä voimia. Niitä tullaan tarvitsemaan. Minäkin oon jo tavallaan äippälomalla. Kesälomaa riittäisi nimittäin elokuun loppuun. Sitten jos vointi vain sallii teen yhden 6vk harjoittelujakson ja sit alkaa varsinainen ä-loma. Toivottavasti vointi on vielä syyskuussa niin hyvä että jaksaa sen harjoittelun tehdä. Ois aika tärkeää saada se pois alta, niin ei tuo valmistuminen venähtäis ihan mahdottomiin.

Mut nyt taidan lähtä hakemaan äidiltä kukan taimia.

Sanle ja DJ 16+0

Vierailija
20/62 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun Merihepalle ja Faylle supareita, että pääsisitte nyytin hakuun.

Seren tyttö oli saanut ihanan nimen.Laitahan sitten tosiaan synärikertomusta kehiin kun jostain sopivaa aikaa löydät.

Odottelijalle vinkiksi että meikäläisellä umetukseen tepsii parhaiten ihan tavalliset keivatut luumut,joita vetäsen aina muutaman päivässä jääkääpin ohi kulkiessani. Sunsweet on ehdoton ykkönen :)

Sanle: Toi on hieno tunne kun tuntee ekat liikkeet oikeen kunnolla, mäkin tunsin jo epämäärästä muljahtelua aika aikasin, mutta en ollu ihan varma siitä oliko se Nuuro. Närästykseen (jota mulla on onneks tosi harvoin) kokeilin renniee ja toimii muuten tosi tehokkaasti, melkein heti katos polttelu kurkusta, joten suosittelen. Turha sitä on närästyksen kourissa kärvistellä.

Äippaloman aloittaville mukavaa lomaa. Mäkin oon tässä saanut vähän esimakua tulevasta kun oon saikulla. Kummasti ne päivät vaan hujahtaa vaikka ei kauheesti touhuakkaan mitään.

Hikasta on ollut puhetta. Nuuro ei oo viä hikotellu ollenkaan, milläs viikoilla teillä tää hikottelu on alkanu?

Hannahillekkin moi pitkästä aikaa. Aktivoiduhan sinäkin viimeistään loppumetreillä niin katotaan kuka ehtii nyytin hakuun eka, sinä, minä vai Tipu ;) Kaikki mennään aikaslailla samoissa lukemissa. Joko muuten ootte laittanu kelahakemukset menemään?

ON: Ens viikolla taas neuvolaan, saa nähdä onko hemppa noussu noilla rautatableteilla kun leikkauksen jälkeen oli tippunu niin että oli vaan 113. Hope so.

T:Buuffa ja Nuuro 26+2