Onko 43-vuotias mies liian vanha isäksi?
Kommentit (55)
Aivan mahtava isä. Jaksaa touhata vaikka mitä: rakentelee majoja, vie pulkkamäkeen jne. Minä se tässä laiska olen ja en jaksa tehdä lasten kanssa läheskää niin paljoa, vaikka olen 12 vuotta nuorempi! Ja se kärsivällisyys... Ei hermostu juuri koskaan ja suunnittelee kaikki kuviot niin, että lapset on mukana. Mun kokemuksen/näkemyksen mukaan se menee juuri niin enemmän, että nuoret isät hermostuu ja kaipaa lapsista lomaa. Iäkäs isä on jo elämää nähnyt ja ymmärtää paremmin lapsen ainutkertaisuuden.
Mieheni on ollut tuore isä parikymppisenäkin ja sanoo, että nyt nauttii toisella kierroksella isyydestä paljon enemmän. Sanoi, että ekalla kertaa sitä aina odotti, että lapsi kasvaa ja nyt, kun on kerran nähnyt sen, kuinka vaahtosammutin onkin yhtäkkiä parikymppinen, niin toisella kertaa haluaa nauttia joka minuutista.
Ja on kyllä ollut koko ajan osallistuva ja tekevä isä. Hoitanut lapsiaan ihan vauvasta alkaen. Mies se nukkui nuhanenä itkuyötkin vauvan kanssa sohvalla :)
Nyt on 50 v ja kohta meille syntyy vauva. Uskon, että on aivan yhtä hyvä isä nyt kuin aiemminkin. Meillä siis kolme yhteistä, joista vanhin on 15 vuotias.
Häpeäkseni tunnustan, että mieheni käy lasten kanssa hiihtämässä, luistelemassa ja laskettelemassa. Ja käyttänyt lapsia huvipuistoissa ympäri Suomen. Vaikka minä olen yli 10 vuotta nuorempi, niin olen laiska harrastamaan lasten kanssa. Vaikka muuten liikuntaa harrastankin aktiivisesti.
En kysy onko liian vanha ja väsynyt. Ei auta olla :)
Kuolemaa ei kannata miettiä, kuolee niitä nuoriakin. Mutta tosiaan mitään kiirettä ei ap:lla ole, koska itsellä ei ole ton enempää ikää ja miehellä ei mikään parissa vuodessa muutu.
Mies parhaassa iässä. Naisen pitäisi olla alle 30 v niin kroppakin palautuu ja pääkin vielä toimii jotenkin ja jaksaa sitä valvomista jne.
42-vuotiaalle, jo uransa luoneelle, vakituisessa työsuhteessa olevalle, kypsälle ja rauhoittuneelle miehelle, joka ei enää kaipaa kavereiden rillumareiseuraa viikonloppuisin tai perskännäystä perhantaisin, kuin sille 20-vuotiaalle rahattomalle opiskelija-pojalle, jolla elämä vielä kesken kaikin tavoin!
Nelikymppinen mies on parhaassa iässään: nuoruus ja nuoruuden hullutukset jääneet jo taakse, vakiintunut elämä. Nelikymppinen mies useimmiten tykkää olla kotona, ei jaksa enää kapakoissa ravata, mutta ei ole vielä vanha haaskakaan, joka ei jaksa mitään. Miehet on parhaimmillaan kolmi-nelikymppisinä! Voimiensa tunnoissa, parhaassa työiässä, mutta jo kypsyneitä ihmisinä (jos ovat kypsyäkseen).
Tunnen yli nelikymppisenä isäksi tulleita, hyvin ovat jaksaneet. Oma isäni oli 45 kun synnyin, ei jaksanut olla isä. Luonnekysymys siis.
Ei se ikää katsoa, moni kolmikymppinen voi olla väsyneempi, kuin aktiivinen, nelikymppinen mies.
Esimerkkinä veljeni, hän oli 23v kun sai ensimmäisen lapsensa. Mies vain juhli ja teki mitä sattuu tuossa iässä, ei hänestä isäksi ollut. Seuraavan lapsen sai 39-vuotiaana ja ollut aivan erilainen isä tälle.
Toki yli 50v alkaa olla jo hieman iäkäs pienen lapsen isänä, mutta kun ei niistä nuoristakaan aina ole isäksi. Yhdellä kaverilla on 5 lasta ja mies oli n. 25 kun eka syntyi ja just 40 täyttänyt kun viimeinen. Eikä ole koskaan osannut olla yhdenkään lapsensa kanssa, ei leiki, ei juuri edes lue, kokee lapset enemmänkin häiriöksi. Mä ihmettelen että kaveri on hänen kanssaan koskaan edes lapsia alkanut hankkia, ja taitaa olla hieman itsekin samaa mieltä. Mutta tykkää lapsista ja hoitaa ne itse, kun miehestä ei siihen ole. Mies makaa sohvalla ja katsoo telkkaria kun on kotona, mutta onneksi on päivät töissä ja tuo sentään hieman rahaa talouteen.
Jos miehellä palli roikkuu ja munassa onr yppyjä on mies liianavanha
Jep, eli isäksi pitäisi tulla alle 7-vuotiaana? Silloin on tiukat pallit ja ei ryppyjä..sen jälkeen se alamäki alkaakin.
Jep, eli isäksi pitäisi tulla alle 7-vuotiaana? Silloin on tiukat pallit ja ei ryppyjä..sen jälkeen se alamäki alkaakin.
Jollain neljä kymmentävuotiaana jollain 50 vuotiaana. Siitä näkee kannattaako isäksi alkaa ollenkaan..
tuossa vaiheessa. Nyt 50 v. ja parhaimmillaan isänä.
isäksi. Vastasyntyneen isäksi aika ikäloppu. Mieti nyt: kun lapsi menee kouluun, mies on 50-vuotias ja vaihdevuodet pahimmillaan.
50-vuotiaskaan ei ole liian vanha vastasyntyneen isäksi.
Mieheni oli 42-vuotias kun sai esikoisensa. Hänen isänsä 55-vuotias kun sai kuopuksensa.
Tuo viisfemma on jo aika iäkäs. Ei jaksa oikein enää mitään. Vaari-iässä.
Mutta vaikeaa on ollut miehelleni sopeutua perhe-elämään, kun on rillutellut vuosikymmeniä. Eri asia ehken, jos ei ole eka lapsi.
ja sehän nyt on ihan todistettu juttu että ton ikäsen ukon spermakin jo paljon huonolaatusempaa. yleensä nuroten miesten lapset vanhempien lapsiin verrattuna viisaampia. ja nyt ei sitten urputeta tätä mun vastausta täällä, tämä ihan fakta ja tutkumukisa tehty. hanki neiti hyvä komea nuori ja seksikäs köriläs ;)
Alkaa kaikenlaista kremppaa olemaan. Eturauhanen vaivaa ja ei onnistu mikään nopeutta vaativa tekeminen. selkä menee tasaiseen tahtiin että suurimman ajan nilkuttaa keppien kanssa tai muuten jäykkänä.
reilu vuosi sitten. Hänestä voin sanoa, että kyseessä on ensimmäinen lapsi ja iästä huolimatta on erittäin aktiivinen ja jaksava isä. On hoitanut vauvaa aktiivisesti alusta lähtien, vaihtaa vaipat, leikkii, puuhaa jne.
Riippuu varmaan miehestä, mutta minusta 43-vuotias on todella hyvän ikäinen mies isäksi.
Itse olen 48M nyt ja kun ajattelen että mulla olisi ollut pari vuotta sitten kolmivuotiaan ja nyt viiden ikäinen.. ei ei ei, ei ikinä.
Lapset pitäisi hankkia alle kolmikymppisenä. Jos ei siihen ikään ymmärrä, niin sitten ei hankita ollenkaan. Miehelle se nyt niin paljoa tee, tietenkään, mutta säälittäviä tapauksia nämä nelikymppiset ensisynnyttäjät.