Äidilleni iski viime hetkellä vauvakuume.
Uskomaton tilanne.
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä jo yli kymmenen vuotta ja naimisissakin jo viisi vuotta. Päätimme jo aikoja sitten, ettemme hanki yhteisiä lapsia, koska emme kumpikaan sellaisia halua.
Miehelläni on nuoruuden suhteesta yksi nyt jo täysi-ikäinen lapsi.
Äitini on ollut asian kanssa ihan sinut jo pitkän aikaa ja on menneinä vuosina jopa kehunut miten hienoa on, että elämme omannäköistä elämää, emmekä tee asioita vaan siksi, että aina on tehty, tai niin on tapana jne.
Nyt kuitenkin viimeisen vuoden aikana äidilleni on sitten puhjennut mieletön vauvakuume ja tarve päästä mummoksi, vaikka ennen ei tällainen ole kiinnostanut. Kuume nousi aika viime metreillä, sillä minä olen 36 ja mieheni 40 ja minä olen siis äitini ainoa lapsi.
Tilanne on saanut viime aikoina jopa ihan koomista piirteitä, kun äiti laittaa linkkejä kaiken maailman lapsi, raskaus ja synnytysartikkeleihin liki päivittäin.
Kun kerron, että meidän päätös on edelleen sama, eli lapsia ei ole tulossa, niin hän joko loukkaantuu tai sitten ohittaa koko kommentin kokonaan. Ei ole kuulevinaan.
Nyt on ruvennut lähettelemään näitä artikkeleita myös miehelleni, joka on onneksi suhtautunut niihin hienovaraisesti.
Pahin tilanne oli pari viikkoa sitten kun olimme vanhemmillani syömässä ja äiti parin viinilasin jälkeen rupesi vääntämään itkua ja selittämään miten hänellä on elämässä enää yksi ainoa toive ja se olisi saada edes yksi lapsenlapsi. Lupasi hoitaa lasta niin paljon kuin on tarve ja maksaa kaikki harrastukset ja polkupyörät jne. Se oli aivan naurettavaa ja jotenkin todella kiusallinen, jopa säälittävä tilanne.
Kun taas kerran toistimme, että päätös on jo tehty, niin hän anelemalla aneli, että harkitkaa vielä. Kerroimme, ettei asia harkitsemalla enää muutu mutta eihän sekää asia mennyt perille.
Tämä on ihan uskomaton tilanne. En olisi muutama vuosi sitten voinut ikinä uskoa, että tämä voi vielä mennä näin. En ymmärrä mitä äidilleni on yhtäkkiä tapahtunut?
Ymmärrystä, neuvoja tai vertaistukea kiitos...
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden päästä ap itkee että ei tullut tehtyä lasta kun olisi vielä voinut.
Kiitos...
Sen riskin olen valmis ottamaan.
Ap
Ei hitto taas näitä aloituksia. Mitä jos vain nyt ottaisitte sen lusikan (tai etuveitikan) kauniiseen käteen ja tekisitte sen lapsen. Suomi tarvitsee uusia lapsia ja on isänmaallinen teko lisääntyä. Saisitte tekin muuta sisältöä elämään, kuin vauva-lehden palstalla vaikertelemisen. Kertaus lyhyesti: Makuuhuoneeseen - kortongit pois - peitto heilumaan ja maha pystöön!
Vierailija kirjoitti:
Osta sille koira.
Tai kissa, viihtyy sylissä
Vierailija kirjoitti:
Sinun on pakko panna äidillesi rajat ja kieltäydyttävä kuuntelemasta. Lapsia ei tehdä isovanhempien mieliksi eikä heitä varten.
Minun äitini ei halunnut lastenlapsia mutta sai niitä. Välit jäivät ohuiksi.
Minusta ei tule isoäitiä. Toinen lapsistani kuoli nuorena aikuisena ja toinen on 39-vuotias vela. Jälkimmäinen on ikään kuin testatakseen valveutuneisuuttani kysynyt minulta mitä ajattelen siitä ettei hän aio hankkia avovaimonsa kanssa lapsia. Ei minulla ole oikeutta ottaa siihen kantaa. Valinta on heidän, ja minun on hyväksyttävä se.
Kiitos kommentistasi.
Olen yrittänyt laittaa rajat ja olen sanonut, etten keskustele asiasta hänen kanssaan. Päätös kun on vaan minun ja mieheni asia.
Haluan kuitenkin säilyttää välit äitini kanssa. Olemme aina olleet läheisiä ja hän on aina pitänyt myös miehestäni. Tämä on oikeastaan ensimmäinen konflikti mitä meillä on aikuisiällä ollut. Uskon, että tästäkin päästään eteenpäin.
Se, että alkaisin tehdä lasta äitini mieliksi on tietysti aivan naurettava ja samalla täysin poissuljettu ajatus.
Ap
Kuuntele ap äitiäsi, hän on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto taas näitä aloituksia. Mitä jos vain nyt ottaisitte sen lusikan (tai etuveitikan) kauniiseen käteen ja tekisitte sen lapsen. Suomi tarvitsee uusia lapsia ja on isänmaallinen teko lisääntyä. Saisitte tekin muuta sisältöä elämään, kuin vauva-lehden palstalla vaikertelemisen. Kertaus lyhyesti: Makuuhuoneeseen - kortongit pois - peitto heilumaan ja maha pystöön!
Miksi sinä vaikertelet palstalla? Missä lapsesi ovat? Entä lapsenlapset? Mene hoitamaan!
Vierailija kirjoitti:
Kiit...eiku mitä hel...
Tee itse jos kiinnostaa. Meitä ei kiinnosta, joten jätämme väliin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti on viisaampi kuin ap ainakin tässä asiassa. Kannattaisi ap:n uskoa äitiä, muuten jo 10 vuoden päästä ap alkaa katumaan tekemätöntä lasta ja katuu sitä loppuelämän.
Miksi katuisi, kun ei ole kokemusta edes? Oletko matkustellut Timbuktussa? Ai et? No mahtaa kaduttaa loppuelämän.
Matkustaa voi niin kauan kuin henki pihisee. Lapsia voi tehdä vain määrätyn ajan. Näetkö eron?
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele ap äitiäsi, hän on oikeassa.
Ei ole. Jokainen tietää itse parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti on viisaampi kuin ap ainakin tässä asiassa. Kannattaisi ap:n uskoa äitiä, muuten jo 10 vuoden päästä ap alkaa katumaan tekemätöntä lasta ja katuu sitä loppuelämän.
Miksi katuisi, kun ei ole kokemusta edes? Oletko matkustellut Timbuktussa? Ai et? No mahtaa kaduttaa loppuelämän.
Matkustaa voi niin kauan kuin henki pihisee. Lapsia voi tehdä vain määrätyn ajan. Näetkö eron?
Mistä tiedät kauanko sussa henki pihisee?
Voi kuulkaa. Ensimmäisen raskauteni aikana vapauduin estoista ja vailla alitajuista, ikiakaista raskaaksi tulemisen pelkoa nauttimaan loppuun saakka yhdynnästä ja miehen tuottamasta nautinnosta vapaine siemensyöksyineen. Itse asiassa huomasin, että minullahan taitaa olla jonkinlainen fetissi miesten kiveksiin, niihin ihmeellisen herkkiin, pehmeisiin, arkoihin pallukoihin, joihin kätkeytyy niin miehen himo kuin hedelmällisyyskin. Tästä on seurannut kaikenlaista kivaa fantasiointia, haaveilua, jopa sopimatontakin sellaista, joka kuinka olla, tuottaa sitäkin kihelmöivimpiä tuntemuksia.
ÄITIYS on suurinta ja hienointa mitä nainen voi elämässä kokea
Raskaana on ihana olla
34 viikkoa raskaana
Viisikymppisenä on hyväksyttävä se fakta, että jäi lapsettomaksi, vaikka olisi halunnut oman perheen.
Sivusta on saanut seurata, miten toiset löysivät kumppanin ja saivat lapsia. Ei heidänkään elämä ole helppoa ollut. Mutta heidän elämällä on merkitys, lapsettoman ihmisen elämä on täysin merkityksetöntä. Kunhan nyt teet duunia, maksat laskut ja verot ja yrität olla onnellinen. Elämä on turhaa ilman lapsia.