Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut kohta kuukauden ilman sokeria

Vierailija
30.04.2025 |

Saa kysyä, jos kaipaa vertaistukea/vinkkejä.

T: Sokerihiiri

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistuit? Ja mitä eroa huomaat entiseen?

Vierailija
2/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, onnea! Ekojen viikkojen jälkeen se menee jo tosi helposti eikä tee mieli. Onko joku tavoiteaika mielessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viikko teki tiukkaa, sitten helpotti. Eilen kirpaisi, kun muu perhe osti "kesän" ekat jäätelöt ja itse olin ilman, mutta kyllä se siitä sitten.

Väsyttää vähän vähemmän, iho tuntuu jo nyt paremmalta (yhtä aikaa rasvainen ja kuiva, epäpuhdas iho), mutta tärkeimpänä: ruokahalu pienentynyt merkittävästi. Ei ole enää tarvetta esim. iltamässäilyyn.

Vierailija
4/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavoiteaikaa, mutta nuorempana parikymppisenä olin yli vuoden ilman ja sokerihimo katosi tyystin. Oli ihan turhaa aloittaa silloin uudestaan syömään sitä ja koukuttua taas kymmeneksi vuodeksi.

Ap

Vierailija
5/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän samaa, on vaan niin vaikeaa ne ekat viikot kun aina sortuu.

Vierailija
6/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "ilman sokeria"? Kun sitä on lähes joka paikassa.. Ihan kokonaan ilman sokeria vai ilman herkkuja?

Vierailija
7/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee kyllä ihmiselle hyvää ja sokerinhimo häipyy noin viikossa, mutta on paljon vaikeampi toteuttaa kuin äkkiä luulisi. Elintarviketeollisuus kun lisää sokeria ihan jokapaikkaan.

Vierailija
8/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita ketolla, niin menee helpommin. Liha pitää kylläisenä ja ehkäisee mielitekoja tehokkaasti.

-eri

Vierailija
9/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "ilman sokeria"? Kun sitä on lähes joka paikassa.. Ihan kokonaan ilman sokeria vai ilman herkkuja?

Tarkoittaa varmaan ilman lisättyä sokeria.

Vierailija
10/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ollut eikä ole tehnyt edes mieli, kun lopetin samalla vehnän syömisen. Aiheuttaa mulla herkkuhimoa.

Vierailija
11/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sokeriton tarkoittaa sitä, että en syö tietenkään mitään herkkuja, enkä mitään jogurtteja, muroja ym sokerisia tai muutoin makeutettuja juomia. Mutta jos lounasruokalassa jauhelihakastikkeeseen on lisätty hyppysellinen sokeria makua pyöristämään, niin sitä en laske.

Ap

Vierailija
12/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Se on vaikeaa alussa. Itselläkin tämä on toinen yritys tänä vuonna, kun ensimmäinen epäonnistui alkuunsa.

Ap

Vierailija
13/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko kahviin ja teehen jotain muuta kuin sokeria? Sokeriton kahvi ja tee on mahottoman pahaa.

Vierailija
14/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviin/teehen en muutenkaan laita muuta kuin maitoa, niin siinä ei ongelmaa.

Ap

Vierailija
15/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolattomuuteen oppii myös nopeasti. Sitruunasta kun puristaa ruoka-annokseen mehua hieman, se tuo suolaisuutta.

Vierailija
16/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sokeriton tarkoittaa sitä, että en syö tietenkään mitään herkkuja, enkä mitään jogurtteja, muroja ym sokerisia tai muutoin makeutettuja juomia. Mutta jos lounasruokalassa jauhelihakastikkeeseen on lisätty hyppysellinen sokeria makua pyöristämään, niin sitä en laske.

Ap

Valkopesua.

Karjalanpiirakoissakin on sokeria.

Vierailija
17/19 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin maaliskuun puolivälissä sokeriherkkujen syönnin. Pääsiäisviikolla söin muutaman suklaaherkun ja tuli huono olo. Pitkäperjantaina aloitin keto/vähähiilihydraattisen ruokavalion eikä sokeria tee mieli ollenkaan. Suklaamunia on pääsiäisen jäljiltä vielä ja vaikka mitä herkkua, mutta antaapa olla. 

Vierailija
18/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Valkopesua.

Karjalanpiirakoissakin on sokeria.

No, en syö niitäkään koska en syö lainkaan gluteenia, enkä myöskään mtn gluteenittomia korvikkeita, paitsi gluteenitonta pastaa ja siemennäkkäriä joskus.

Ap

Vierailija
19/19 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pitkään ilman lisättyä sokeria. Olen myös gluteeniton ja vakavaa allergiaakin löytyy joten herkut ei muutenkaan ole ruokavaliossani. En huomannut mitään eroa itsessäni, hyvinvoinnissa, veriarvoissa enkä painossa vaikka olin ilman lisättyä sokeria. Nykyään en jaksa olla niin tarkka. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi