Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä lähetti minut pois, onko ok

Vierailija
02.09.2026 |

Tapasimme ystäväni kanssa. Olimme sopineet, että autan häntä pienessä kodin kunnostukseen liittyvässä tehtävässä. Olin käyttänyt tähän melko paljon aikaa ja vaivaa jo aiemminkin. Teimme sen jutun loppuun ja sitten menimme kahvilaan. Siellä me juttelimme vähän aikaa ihan tavallisia asioita ja sitten ystäväni hymyili minulle ja sanoi, että hänen pitää alkaa tehdä etätöitä ja minä nolaantuneena lähdin yksin pois, tunsin kuin olisin palvelija joka olisi tehtävänsä tehnyt. Tiedän, että hänen etätyönsä on sellaista, jonka voi tehdä omalla aikataulullaan. Tai eikö olisi ollut normaalia kohteliaisuutta vaikka siinä hetki rupatella ja sitten lähteä minun kanssa yhtä matkaa ja sen jälkeen mennä tekemään niitä omia asioitaan? Mitä voi tehdä? Tuntuisi myös pikkumaiselta sanoa tällaisesta.  Mutta jotenkin se loukkasi. Vai pitäisikö ottaa etäisyyttä tähän ihmiseen. Hyväksikäyttääkö hän minua?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tehän juttelitte just niitä näitä- mitä muuta. Tarjosiko vielä kahvit palkkioksi-häh?   Kyllä toinen voi jäädä vielä chillaa kahvilaan vaikka toinen lähtee.  Ei kait sentäs mennä tulla käsikädessä.  Siinä se jäävä voi hoitaa jonkun pikku asiansa tai odottaa seuraavaa tapaamista tai odotella bussia- jtk aikataulua- vaikka varattua aikaa kampaamo, lääkäri jne......  Sieltä voi  lähteä eri aikaan- eikä se " tarkoita" mitään-  jtk vainoharhaa. Sulla kääntyy päässä nyt oikeesti jotain nurin narin.  Ihme itsetunto jos toi ihan ok käytös hämmentää näin pahoin.

Mikä sua vaivaa?

vai ihan yhtaikaisesti samoin askelin poistua- saattaen sut poskisuudelmin ulos-  hah siellä painelet-  hän kääntyy takaisin sinne kaffilaan-  hei hei pälli

Ap ei tehnyt itse päätöstä lähtemisestä, sittenhän olisikin ihan ok. Tuossa ap:n ystävä antoi "käskyn" että ap:n on nyt lähdettävä. 

Käsky  VAI    vapautus-  tyyliin- Jos sul menoa, voit jo mennä, mulla on tässä muutama asia hoidettavana ja kiirekin jo-  Kaverrilla oikeus jäädä omaan tahtiin sinne ja ap:lla tilannetajua- että toisen pitää nyt hoitaa ehkä jokin oma juttu eikä jäädä sivustaseuraajaksi mitä toinen tekee- antaa rauhaa näes. Johan noi oli seukannut siinä kuulema monen tunnin aupuduunissa ja nyt vielä sumpittelussa  jauhoivat. Pakkohan muutakin hoitaa ellei ole kokopv työttömiä, mutta heilläkin muutakin homaa ja varaquksia.

Ja mikäs ap on määrittää itsekkyyttään- milloin se kaveri SAA tehdä sitä etäänsä. Ap sanoo , että on pelivaraa tehdä työtään,  mutta huomioiko- kaverilla jotain muuta hommaa, ajanvaraus ehkä lääkäriin, huolto tulee, kampaamo, toinen tapaaminen- työtkin pitää hoitaa, ehkä kiireempi päivä, kuntoilua jne- eikä vaan märehtiä koko päivää kupillisella.

vieläkään aappi ei vastaa- tarjosiko kaveri kiitoskahvit duunista-  niinpä.

Vierailija
62/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tän on olla trolli.   Mutta jos ei ole, niin : " mun pitää tehdä etätöitä" vs. " lähdepä menemään siitä"  välinen ero on valtava.    Ja varsinkin kun ap myönsi, ettei jälkimmäistä ole edes sanottu, joten mitä ihmeen nöyryyttävää siinä on, että toinen haluaa myös hoitaa duuninsa?     Onko tää yleinen ilmiö, eli  kaikesta loukkaantuminen mennyt jo siihen pisteeseen, että  duunitkin hoidetaan silloin kun kaveri antaa luvan?   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa inhottavaa oli se että ystävä otti ikään kuin valta-aseman ja määräsi sen missä ap saa olla. 

te ootta ihan sairaita  jos saatte tuosta stoorista mitään väärää.

Miten niin? Miksi se ystävä päätti että kahvila on nyt "hänen" ja ap:n pitää lähteä pois häiritsemästä? 

Ei ystävä ole noin sanonut, vaan että tapaaminen päättyy ja työt alkavat/jatkuvat. 

No miksi se jäi siihen tekemään sitä työtä? Ei antanut ap:lle muuta vaihtoehtoa kun häipyä sieltä pois. Entä jos ap olisi halunnut istua siinä rauhassa vaikka odottamassa bussia tms? 

Ap olisi ihan vapaasti voinut vaihtaa pöytää. Ei häntä ole kukaan ulos ajanut.

Joo ei varmaan mitta samalla ei kovin normaalia, kun ensin tultu yhdessä ystävinä, mennä viereiseen pöytään kahvittelemaan yksinäisyydessä muka muina miehinä ja toinen siinä ehkä metrin päässä tekee niitä palvottuja TÖITÄÄN. 

Suomalaiset on outoja kylmyydessään. Ei mitn empatiaa.

Vierailija
64/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tehän juttelitte just niitä näitä- mitä muuta. Tarjosiko vielä kahvit palkkioksi-häh?   Kyllä toinen voi jäädä vielä chillaa kahvilaan vaikka toinen lähtee.  Ei kait sentäs mennä tulla käsikädessä.  Siinä se jäävä voi hoitaa jonkun pikku asiansa tai odottaa seuraavaa tapaamista tai odotella bussia- jtk aikataulua- vaikka varattua aikaa kampaamo, lääkäri jne......  Sieltä voi  lähteä eri aikaan- eikä se " tarkoita" mitään-  jtk vainoharhaa. Sulla kääntyy päässä nyt oikeesti jotain nurin narin.  Ihme itsetunto jos toi ihan ok käytös hämmentää näin pahoin.

Mikä sua vaivaa?

vai ihan yhtaikaisesti samoin askelin poistua- saattaen sut poskisuudelmin ulos-  hah siellä painelet-  hän kääntyy takaisin sinne kaffilaan-  hei hei pälli

Ap ei tehnyt itse päätöstä lähtemisestä, sittenhän olisikin ihan ok. Tuossa ap:n ystävä antoi "käskyn" että ap:n on nyt lähdettävä. 

Käsky  VAI    vapautus-  tyyliin- Jos sul menoa, voit jo mennä, mulla on tässä muutama asia hoidettavana ja kiirekin jo-  Kaverrilla oikeus jäädä omaan tahtiin sinne ja ap:lla tilannetajua- että toisen pitää nyt hoitaa ehkä jokin oma juttu eikä jäädä sivustaseuraajaksi mitä toinen tekee- antaa rauhaa näes. Johan noi oli seukannut siinä kuulema monen tunnin aupuduunissa ja nyt vielä sumpittelussa  jauhoivat. Pakkohan muutakin hoitaa ellei ole kokopv työttömiä, mutta heilläkin muutakin homaa ja varaquksia.

Ja mikäs ap on määrittää itsekkyyttään- milloin se kaveri SAA tehdä sitä etäänsä. Ap sanoo , että on pelivaraa tehdä työtään,  mutta huomioiko- kaverilla jotain muuta hommaa, ajanvaraus ehkä lääkäriin, huolto tulee, kampaamo, toinen tapaaminen- työtkin pitää hoitaa, ehkä kiireempi päivä, kuntoilua jne- eikä vaan märehtiä koko päivää kupillisella.

vieläkään aappi ei vastaa- tarjosiko kaveri kiitoskahvit duunista-  niinpä.

Ei tarjonnut kiitoskahvia enkä sitä odottanut. Ja siis ei minulla ole mitään ongelmaa ymmärtää että pitää vaikka varata lääkäriaika tai tehdä mitä vain, mutta eikö sinusta ole outoa, että sinut "vapautetaan" kun olet ystäväsi kanssa. Oletko joku renki, joka vapautetaan töistä? Ei minusta ole mitenkään normaalia käytöstä, että sanottaisiin, että "olet vapaa menemään, mulla ei ole tässä nyt muuta." Kyse on siitä miten tämä asia ilmaistaan. Vähimmäsvaatimus on se, että sanoo seuralaiselleen, että on kiireistä tekemistä, tai sellaista tekemistä joka ei odota. 

Vierailija
65/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan omasta syystään kärsii tai jää yksin, jos yksi negatiivinen tapaus ystävän kanssa saa kirjoittelemaan 'hyväksikäytöstä' vauvapalstalle.

Vierailija
66/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt yhtään. Olisiko hänen siis pitänyt saattaa sinut johonkin? Vai viettää koko päivä kanssasi ja ottaa vapaapäivä töistä?

Et todellakaan ymmärtänyt. Toinen auttoi häntä ilmeisesti monta päivää palkatta ja kun työ oli tehty mentiin kahveille.

Kiireellisesti halusi ystää häipyä.  MInusta on nolo tilanne. 

Suurpiirtein kun annoin sukulaiselle ison summan rahaa, että pystyi ostamaan asunnon Tukholman lähikeskustasta. Nyt ei olla hyvän päivän tuttavia.  Harmittaa tyhmyyteni. 

Älä vaan ikinä auta ilmaiseksi. 

Vierailija
67/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennukseksi että ystäväni siis ei käyttänyt sanoja että lähde vetämään. Hän oli oikein ystävällinen "lähettäessään" minut pois. Lähdin kahvilasta häntä koipien välissä ja nöyryytettynä. Mietin että olivatko juttuni olleet hänestä tyhmiä tai tylsiä ja jos olisin ollut jotenkin kiinnostavampi niin olisiko hän panostanut vähän enemmän. Tällaiset ajatukset ja tuntemukset eivät kuulu mielestäni hyvään ystävyyteen ja mietin että onko ongelma vain oma herkkyyteni vai onko tuo ihminen tökerö vai ajatteleeko hän jopa että olen tylsä ihminen.

Sulla ei ole mielenterveys kunnossa- etkö nyt jo ymmärrä?  Sun pääsä tavallinenkin asia nyt vääntyy kääntyy muuksi ja se ei ole normaalia.  Ihan voi kuule sanoa- tarkoittaen Hyvää-" Hei sä voit jo mennä omilles" " Mulla on tässä muutama asia vielä- / Joko ne on työasioita, jokin viesti, ajanvaraus- meno kampaamoon, lääkäriin, bussiaikataulut tms...haluukin vielä syödä jotain tai odottaa toista tapaamista vaikka työtapaamista.

Eli Hyvällä  voi sanoa-oot vapaa lähtemään, MUA EI TARVII ODOTTAA. Sama kun toinen sanoo lähtiessä- hei mä käväisen vielä veskissä, mee sää vaan jo-ei tarvii odottaa.

Ai miksi teidän olisi pitänyt poistua samoin askelmerkein ulos ja  kaverin pitää etsiä toinen pöytäpaikka muualta tai jopa " salaa" pakittaa takaaisin äskeiseen.

Johan te olitsse rupateleet tovin, siellä avustuspaikassa ja vielä kahveella.   On joskus enemmänkin etätyötä kertynyt plus joku muu meno painaa päälle tai ihan mitä vaan illaksi tulossa- alkaa olla jo kiire.

Mitä sä haluut - jotain poskisuukkoja, haleja, lässytystä- voi voi pikkuinen kultaa- mulla olisi nyt pari juuttuu tässä, tuu oikein pian mun luo lillyn lällyn

"Ihan voi kuule sanoa- tarkoittaen Hyvää-" Hei sä voit jo mennä omilles""

Siis kyllähän se kaveri on KOKO AJAN vapaa lähtemään omilleen, jos haluaa. Vai minä ihmeen koirina heitä pidät, kun sun pitää oikein varta vasten vapauttaa heidät?

Ja kysehän ei ole kaverin halusta vaan omasta. Itse haluaa siirtyä muihin puuhiin. Silloin tulee itse nimenomaan SIIRTYÄ , ei vaatia muita siirtymään. Se muutos on OMA halu, silloi  myös itse liikutaan. Vaikka sitten viereiseen pöytään. 

Vierailija
68/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on aika paljon myös kysymys siitä: mitä oli sovittu? Oliko sovittu että autat ystävääsi asiassa X ja menette sen jälkeen kahville. Vai oliko sovittu että autat ystävääsi asiassa X ja sitten ystäväsi jatkaa matkaa kahvilaan töitä tekemään. 

En osaa sanoa mikä on teidän ystävyssuhteenne laatu, mutta oma vaistoni sanoo näiden viestien perusteella, että sinä jollakin tavalla 'roikut' hänessä.

Vierailija
69/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko tän on olla trolli.   Mutta jos ei ole, niin : " mun pitää tehdä etätöitä" vs. " lähdepä menemään siitä"  välinen ero on valtava.    Ja varsinkin kun ap myönsi, ettei jälkimmäistä ole edes sanottu, joten mitä ihmeen nöyryyttävää siinä on, että toinen haluaa myös hoitaa duuninsa?     Onko tää yleinen ilmiö, eli  kaikesta loukkaantuminen mennyt jo siihen pisteeseen, että  duunitkin hoidetaan silloin kun kaveri antaa luvan?   

Sä taidat olla itse näitä töykeitä. Ei, ongelma ei ole ne työt vaan se että ystävä ikään kuin omii sen kahvilan ja päättää että nyt ap:n pitää sieltä poistua. Noin ei tehdä. Ehkä ystävä on hieman autistinen? 

Vierailija
70/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökeröä käytöstä. En auttaisi enää.

Vierailija
71/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennukseksi että ystäväni siis ei käyttänyt sanoja että lähde vetämään. Hän oli oikein ystävällinen "lähettäessään" minut pois. Lähdin kahvilasta häntä koipien välissä ja nöyryytettynä. Mietin että olivatko juttuni olleet hänestä tyhmiä tai tylsiä ja jos olisin ollut jotenkin kiinnostavampi niin olisiko hän panostanut vähän enemmän. Tällaiset ajatukset ja tuntemukset eivät kuulu mielestäni hyvään ystävyyteen ja mietin että onko ongelma vain oma herkkyyteni vai onko tuo ihminen tökerö vai ajatteleeko hän jopa että olen tylsä ihminen.

Sulla ei ole mielenterveys kunnossa- etkö nyt jo ymmärrä?  Sun pääsä tavallinenkin asia nyt vääntyy kääntyy muuksi ja se ei ole normaalia.  Ihan voi kuule sanoa- tarkoittaen Hyvää-" Hei sä voit jo mennä omilles" " Mulla on tässä muutama asia vielä- / Joko ne on työasioita, jokin viesti, ajanvaraus- meno kampaamoon, lääkäriin, bussiaikataulut tms...haluukin vielä syödä jotain tai odottaa toista tapaamista vaikka työtapaamista.

Eli Hyvällä  voi sanoa-oot vapaa lähtemään, MUA EI TARVII ODOTTAA. Sama kun toinen sanoo lähtiessä- hei mä käväisen vielä veskissä, mee sää vaan jo-ei tarvii odottaa.

Ai miksi teidän olisi pitänyt poistua samoin askelmerkein ulos ja  kaverin pitää etsiä toinen pöytäpaikka muualta tai jopa " salaa" pakittaa takaaisin äskeiseen.

Johan te olitsse rupateleet tovin, siellä avustuspaikassa ja vielä kahveella.   On joskus enemmänkin etätyötä kertynyt plus joku muu meno painaa päälle tai ihan mitä vaan illaksi tulossa- alkaa olla jo kiire.

Mitä sä haluut - jotain poskisuukkoja, haleja, lässytystä- voi voi pikkuinen kultaa- mulla olisi nyt pari juuttuu tässä, tuu oikein pian mun luo lillyn lällyn

"Ihan voi kuule sanoa- tarkoittaen Hyvää-" Hei sä voit jo mennä omilles""

Siis kyllähän se kaveri on KOKO AJAN vapaa lähtemään omilleen, jos haluaa. Vai minä ihmeen koirina heitä pidät, kun sun pitää oikein varta vasten vapauttaa heidät?

Ja kysehän ei ole kaverin halusta vaan omasta. Itse haluaa siirtyä muihin puuhiin. Silloin tulee itse nimenomaan SIIRTYÄ , ei vaatia muita siirtymään. Se muutos on OMA halu, silloi  myös itse liikutaan. Vaikka sitten viereiseen pöytään. 

Juuri näin. Pomo voi tuolla tavalla "vapauttaa" työntekijän pois työhuoneestaan kehottamalla lähtemään, mutta ystävät ei todellakaan tee toisilleen noin. 

Vierailija
72/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on aika paljon myös kysymys siitä: mitä oli sovittu? Oliko sovittu että autat ystävääsi asiassa X ja menette sen jälkeen kahville. Vai oliko sovittu että autat ystävääsi asiassa X ja sitten ystäväsi jatkaa matkaa kahvilaan töitä tekemään. 

En osaa sanoa mikä on teidän ystävyssuhteenne laatu, mutta oma vaistoni sanoo näiden viestien perusteella, että sinä jollakin tavalla 'roikut' hänessä.

Ei ollut sovittu mitään. Hän ehdotti kahvilaan menoa mainitsematta töistä. Jos olisi sovittu, että hän jatkaa kahvilaan töitä tekemään tai että hänellä on mitä tahansa muuta omaa tekemistä, niin minä olisin tietysti normaalin kohteliaana ihmisenä lähtenyt aivan itsenäisesti. Minustakin tuntuu, että jollakin tavoin roikun hänessä ainakin hänen mielestään, kun hän minut tuolla tavalla karistaa. Nyt sitten mietin että pitäisikö lakata häntä tapaamasta ja auttelemasta häntä. Olen monesti ennenkin auttanut häntä, ja siis enemmän kuin hän minua, kai hän pitää sitä luonnollisena, mutta itse haluaisin enemmän vastavuoroisuutta. Vaikea sitä on pyytäkään, joten kai ainoa mahdollisuus on ottaa etäisyyttä. Tämä ei ole ainutkertainen tapahtuma, vastaavaa dynamiikkaa on ollut aiemminkin.

Vierailija
73/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut sovittu mitään. Hän ehdotti kahvilaan menoa mainitsematta töistä. Jos olisi sovittu, että hän jatkaa kahvilaan töitä tekemään tai että hänellä on mitä tahansa muuta omaa tekemistä, niin minä olisin tietysti normaalin kohteliaana ihmisenä lähtenyt aivan itsenäisesti. Minustakin tuntuu, että jollakin tavoin roikun hänessä ainakin hänen mielestään, kun hän minut tuolla tavalla karistaa. Nyt sitten mietin että pitäisikö lakata häntä tapaamasta ja auttelemasta häntä. Olen monesti ennenkin auttanut häntä, ja siis enemmän kuin hän minua, kai hän pitää sitä luonnollisena, mutta itse haluaisin enemmän vastavuoroisuutta. Vaikea sitä on pyytäkään, joten kai ainoa mahdollisuus on ottaa etäisyyttä. Tämä ei ole ainutkertainen tapahtuma, vastaavaa dynamiikkaa on ollut aiemminkin.

Ahaa joo. Tuossa on nyt selvästi muodostunut asetelma jossa hän määrää teidän ystävyyden raamit. Ette ole tasavertaisia. 

Vierailija
74/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että teidän kaveridynaamikkanne on sitä, että sinä käyt häntä auttamassa ja hän toivoo sitten sinun lähtevän sen jälkeen.

On oma päätöksesi , haluatko tuollaista kaverisuhdetta jatkaa

Vierailija
75/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua vaivaa?

Ymmärsit jotain väärin. Ap ilmeisesti painostettiin lähtemään, Ap olisi halunnut vielä jäädä kahvilaan. Ystävä oli törkeä. 

kas ku ei jo uhattu - ap lopeta jo, tarviit apua.    kaikkia noita pyöriikin riesana.

Vierailija
76/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa inhottavaa oli se että ystävä otti ikään kuin valta-aseman ja määräsi sen missä ap saa olla. 

Nyt lähtee laukalle ja sairaalle sellaiselle.

Vierailija
77/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap ei ollut aiemmista vihjeistä ymmärtänyt että kaveri aikoo jäädä sinne kahvilaan etätöihin, piti sitten sanoa selkeämmin että "NYT alan tässä tehdä töitä, soitellaanko ensi viikolla". Ja siitä sitten piti repiä herne nenään?

Vierailija
78/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua vaivaa?

Ymmärsit jotain väärin. Ap ilmeisesti painostettiin lähtemään, Ap olisi halunnut vielä jäädä kahvilaan. Ystävä oli törkeä. 

kas ku ei jo uhattu - ap lopeta jo, tarviit apua.    kaikkia noita pyöriikin riesana.

Minua ei painostettu eikä uhattu. Sen sijaan minulle tehtiin juuri se, mitä tämä minun mielenterveyttäni kyseenalaistava henkilö pitää normaalina käytöksensä, eli minut "vapautettiin". Ilmeisti hänellä on sellainen sosiaalinen piiri, missä on kaikenlaisia riesaksi olevia ihmisiä, jotka palvelevat tai viihdyttävät häntä, ja sitten hän sanoo että "voit mennä omiin juttuihisi" kun on saanut heistä tarpeekseen. Ei minusta kovin normaalia saati hyvien tapojen mukaista.

Vierailija
79/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ehkä ole sosiaalisesti kovin taitava. Tuo tapaaminen olisi pitänyt lopettaa niin että kumpikin lähtee kahvilasta samaan aikaan. 

Toinen tai toiset voivat jäädä vielä istumaan ravintolaan- kahvilaan kun toinen poistuu, siinäkin voi heittää hyväsit.  Sillä toisella on ehkä jokin asia hoidettavana, viestittely, uusi tapaaminen tai tappaa aikaa jos meno kampaamo, lääkäri, bussityhteydet, odottaa jotain asiaa tai haluaa hoitaa jonkin duuniasian siinä rauahassa istuen. Mysö sillä toisella lähtijällä  voi olla kiire jonnekin.    tai toinen haluaa vielä jäädä syömään kuitenkin jotain. ap    ei tarvitse terveiden ilman saattajaa- henkilökohtaista  avustettavien     lähteä yhtaikiaisest laueten  samoilla askelmerkeillä.   kiva ku nähtiin- soitella- otetaan koodia jne   moikka.

onhan se tapaaminenkin      sisääntulo usein sillei, että hei tavataan xx siinä alakerra kahvilassa, sinne tullaan omine aikoineen, toinen voi odottaa siellä jo.

ei tarvitse  hypätä kynnyksen yli yy kaa koo- NYT-

ööap ei kerro kuinka hyvät kahvit kaveri kustansi kiitoskahviksi- niinpä

Vierailija
80/92 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ap ei ollut aiemmista vihjeistä ymmärtänyt että kaveri aikoo jäädä sinne kahvilaan etätöihin, piti sitten sanoa selkeämmin että "NYT alan tässä tehdä töitä, soitellaanko ensi viikolla". Ja siitä sitten piti repiä herne nenään?

Kun ei niitä vihjeitä ollut. Sehän siinä olikin. Teemme saman tapaista työtä ja ymmärrämme hyvin sen velvotteet, että ihan olisin tajunnut jos hän olisi millään tavalla ilmaissut asian aiemmin. Lisäksi hän olisi voinut itsekin pitää aiemman tuttavuutemme perusteella erittäin todennäköisenä, että olisin siitä itsenäisestikin lähtenyt pian. Hän halusi vain tehdä asiat juuri oman mielihalunsa mukaisesti, eikä välittänyt kohteliaisuuden minimivaatimuksista. Muuten sellainen tökeröys ei minua niin vaivaisi, mutta tämä tosiaan sattui juuri kun olin auttanut häntä aika isosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi