Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä lähetti minut pois, onko ok

Vierailija
02.09.2026 |

Tapasimme ystäväni kanssa. Olimme sopineet, että autan häntä pienessä kodin kunnostukseen liittyvässä tehtävässä. Olin käyttänyt tähän melko paljon aikaa ja vaivaa jo aiemminkin. Teimme sen jutun loppuun ja sitten menimme kahvilaan. Siellä me juttelimme vähän aikaa ihan tavallisia asioita ja sitten ystäväni hymyili minulle ja sanoi, että hänen pitää alkaa tehdä etätöitä ja minä nolaantuneena lähdin yksin pois, tunsin kuin olisin palvelija joka olisi tehtävänsä tehnyt. Tiedän, että hänen etätyönsä on sellaista, jonka voi tehdä omalla aikataulullaan. Tai eikö olisi ollut normaalia kohteliaisuutta vaikka siinä hetki rupatella ja sitten lähteä minun kanssa yhtä matkaa ja sen jälkeen mennä tekemään niitä omia asioitaan? Mitä voi tehdä? Tuntuisi myös pikkumaiselta sanoa tällaisesta.  Mutta jotenkin se loukkasi. Vai pitäisikö ottaa etäisyyttä tähän ihmiseen. Hyväksikäyttääkö hän minua?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso kun sinä et maksa ystävällesi palkkaa vaan työnantaja joka sanelee esimerkiksi milloin tehdään töitä tai joku työ on pitää olla valmis. Niin kaikki muutkin tekee, jopa me kaupan myyjät ei jäädä jaarittelemaan ystävien eikä sukulaisten kanssa kesken työpäivän 

Eihän tuo ole se pointti vaan se että ystävä ajettiin ulos kahvilasta. Tapaamisen voi päättää myös ystävällisesti, eikä noin. 

EI AJETTU.

No kyllähän. Ystävä antoi ymmärtää että häivy täältä, tää loppui tähän nyt. 

ite ap vastailee sekopääpaskoosa

Vierailija
42/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt yhtään. Olisiko hänen siis pitänyt saattaa sinut johonkin? Vai viettää koko päivä kanssasi ja ottaa vapaapäivä töistä?

Olemme siis kaupunkilaisia ja tämä tapahtui kaupungin keskustassa, jossa ihmiset tekevät töitä ja seurustelevat kahviloissa ja tällä ystävälläni ei ole työaikaa. Minähän se siinä olin pikemmin ottanut vapaapäivän töistä auttaakseni häntä, tosin minullakin on vapaa työaika. Ei hänen olisi tarvinnut ottaa koko päivää minua varten, mutta ei kai kaverien tapaaminen pääty yleensä sillä tavalla, että ollaan kahvilassa, ja toinen sanoo toiselle, että lähdepä vetämään siitä. kun ei ole aikaisemmin ollut puhe, että on tarkoitus mennä kahvilaan töitä tekemään.

Mihin se sitten päättyy? Jossain vaiheessa tapaaminen on ohi ja yleensä silloin toinen sanoo jotain ja toinen vastaa.

Jossain vaiheessa etätyöläisenkin on ne työt tehtävä.

Joo mutta ei tuolla tavalla ajeta ystävää ulos kahvilasta. Ap:n kaveri oli tökerö. 

Ajeta ulos? En ymmärrä miten toinen kahvilan asiakas voisi ajaa toisen pois. Ap:n ystävä ilmoitti tapaamisen päättyneen sillä hän alkaa nyt tehdä töitä. Ap olisi sitten halutessaan voinut jatkaa oleskeluaan ja kahvitteluaan vaikka toisessa pöydässä, tai pyytää ystävää siirtymään toiseen pöytään.

Olisi ollut älytöntä vetää tuossa joku kissa-hiiri-leikki, että yhdessä poistutaan kahvilasta. Sitten toinen odottaa kulman takana että ystävä on hävinnyt näkösältä ja hiippailee takaisin kahvilaan. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on tosi raskasta näiden tulkitsijoiden kanssa. Loukkaannutaan ja tulee paha mieli, kun voisi myös mennä eteenpäin. Siis jos töitä pitää jatkaa niin niitä pitää jatkaa. Ei se etätuötä tekevänkään kaikki aika ole joustavaa ja sellaista, että voi olla mielettömiä määriä just kuten haluaa. Tosi outo aloitus. Onko totta? Ootko ihan aikuisena nyt loukkaantunut tästä? Me ei olla velkaa toisillemme tai aikuisina voida koko ajan pitää kädestä kiinni ja ystävälle pitää voida sanoa et hei nyt työt jatkui nähdään. 

Vierailija
44/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vastaillut itselleni, mutta en ole siis muistanut kirjoittaa että olen ap. Tarkennan nyt sen että olemme luovaa luokkaa siis yrittäjiä ja varsinkin tämä minun ystäväni on sellainen, joka tekee työnsä juuri milloin itseä huvittaa. Kunnioitan hänen työaikaansa ja työtään, mutta minusta oli tökeröä, että hän ei sanonut etukäteen mitä aikoo tehdä tai kuinka paljon hänellä on aikaa tapaamisellemme. Ei olisi siinäkään ongelmaa, että toinen jää kahvilaan tekemään töitä tai mitä tahansa ja toinen lähtee, mutta se että istuu perseellään tuolilla ja yhtäkkiä antaa ymmärtää, että toisen on nyt aika poistua, on minusta ikävää käytöstä. En sitten tiedä miten muut käyttäytyvät, mutta en koskaan tekisi toiselle ihmiselle noin, se on minusta ylimielistä. ap

Vierailija
45/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt yhtään. Olisiko hänen siis pitänyt saattaa sinut johonkin? Vai viettää koko päivä kanssasi ja ottaa vapaapäivä töistä?

Olemme siis kaupunkilaisia ja tämä tapahtui kaupungin keskustassa, jossa ihmiset tekevät töitä ja seurustelevat kahviloissa ja tällä ystävälläni ei ole työaikaa. Minähän se siinä olin pikemmin ottanut vapaapäivän töistä auttaakseni häntä, tosin minullakin on vapaa työaika. Ei hänen olisi tarvinnut ottaa koko päivää minua varten, mutta ei kai kaverien tapaaminen pääty yleensä sillä tavalla, että ollaan kahvilassa, ja toinen sanoo toiselle, että lähdepä vetämään siitä. kun ei ole aikaisemmin ollut puhe, että on tarkoitus mennä kahvilaan töitä tekemään.

Okei ymmärrän. Olihan tuo vähän tökeröä että ikään kuin ajoi sut pois sieltä kahvilasta. Hienotunteisempaa olisi ollut jos olisitte molemmat poistuneet ja hän olisi jatkanut töitä jossain muualla. 

Tätä minä juuri tarkoitin. Minusta tuntuu että hän ei arvosta minua. 

Juu. Sä olisit voinut nolata sen samalla tavalla sanomalla, että selvä, ja olisit siirtynyt vaan istumaan kahvilan toiseen pöytään. Eihän ystävää määrätä poistumaan tuolla tavalla. 

ap:lla x ongelmia- värittää, vääristää koko asian! ja itse vastailee itseään puolustaen.

Vierailija
46/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa inhottavaa oli se että ystävä otti ikään kuin valta-aseman ja määräsi sen missä ap saa olla. 

te ootta ihan sairaita  jos saatte tuosta stoorista mitään väärää.

Miten niin? Miksi se ystävä päätti että kahvila on nyt "hänen" ja ap:n pitää lähteä pois häiritsemästä? 

Vierailija
47/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei ymmärrän. Olihan tuo vähän tökeröä että ikään kuin ajoi sut pois sieltä kahvilasta. Hienotunteisempaa olisi ollut jos olisitte molemmat poistuneet ja hän olisi jatkanut töitä jossain muualla. 

Tätä minä juuri tarkoitin. Minusta tuntuu että hän ei arvosta minua. 

Juu. Sä olisit voinut nolata sen samalla tavalla sanomalla, että selvä, ja olisit siirtynyt vaan istumaan kahvilan toiseen pöytään. Eihän ystävää määrätä poistumaan tuolla tavalla. 

ap:lla x ongelmia- värittää, vääristää koko asian! ja itse vastailee itseään puolustaen.

En mä ole ap. Mulle on kerran sattunut vastaavaa ja tuntui inhottavalta. Siksi ymmärrän ap:n näkökannan asiaan. 

Vierailija
48/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa inhottavaa oli se että ystävä otti ikään kuin valta-aseman ja määräsi sen missä ap saa olla. 

Miten niin? Miksi se ystävä päätti että kahvila on nyt "hänen" ja ap:n pitää lähteä pois häiritsemästä? 

Ei ystävä ole noin sanonut, vaan että tapaaminen päättyy ja työt alkavat/jatkuvat. 

Vierailija
49/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin se sitten päättyy? Jossain vaiheessa tapaaminen on ohi ja yleensä silloin toinen sanoo jotain ja toinen vastaa.

Joo mutta ei tuolla tavalla ajeta ystävää ulos kahvilasta. Ap:n kaveri oli tökerö. 

Ajeta ulos? En ymmärrä miten toinen kahvilan asiakas voisi ajaa toisen pois. Ap:n ystävä ilmoitti tapaamisen päättyneen sillä hän alkaa nyt tehdä töitä. Ap olisi sitten halutessaan voinut jatkaa oleskeluaan ja kahvitteluaan vaikka toisessa pöydässä, tai pyytää ystävää siirtymään toiseen pöytään.

Olisi ollut älytöntä vetää tuossa joku kissa-hiiri-leikki, että yhdessä poistutaan kahvilasta. Sitten toinen odottaa kulman takana että ystävä on hävinnyt näkösältä ja hiippailee takaisin kahvilaan. :D

Sellainen kissa-hiiri-leikki olisi ollut paljon luontevampaa kuin se, että olisin siirtynyt yksin kahvilan viereiseen pöytään tai sanonut että mene itse viereiseen pöytään.  Ketkä täällä jotkut vastailee, jotkut perämetsien ihmiset, joiden seuratavat ovat jostain kaljakuppiloista, joissa ihmiset tunkevat pöytiin ja ajavat toisiaan pois ja sitten mennään tyytyväisenä jurottamaan viereiseen pöytään yksin kun kerran kaikilla on oikeus olla baarissa ja olla töykeitä.

Vierailija
50/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläsi on huonot käytöstavat. Tietenkään noin ei tehdä, enkä ymmärrä, mitä autisteja täällä on vastailemassa, kun eivät asiaa ymmärrä. Toisaalta vaikutat ylitulkitsevan ystäväsi toimintaa ja keksit hänelle heti pahoja aikomuksia ja asenteita, joita hänellä tuskin oli. Ei vain osaa käyttäytyä.

Vierailija
51/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kissa-hiiri-leikki olisi ollut paljon luontevampaa kuin se, että olisin siirtynyt yksin kahvilan viereiseen pöytään tai sanonut että mene itse viereiseen pöytään.  Ketkä täällä jotkut vastailee, jotkut perämetsien ihmiset, joiden seuratavat ovat jostain kaljakuppiloista, joissa ihmiset tunkevat pöytiin ja ajavat toisiaan pois ja sitten mennään tyytyväisenä jurottamaan viereiseen pöytään yksin kun kerran kaikilla on oikeus olla baarissa ja olla töykeitä.

Okei. Olen vahvasti eri mieltä. Kohteliaisuuden takia ei tarvitse kenenkään alkaa töitään lykkäämään. On ihan normaalia että tapaaminen päättyy, ja sen saa sanoa ääneen. Ei tarvitse ajaa ketään mihinkään.

Vierailija
52/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennukseksi että ystäväni siis ei käyttänyt sanoja että lähde vetämään. Hän oli oikein ystävällinen "lähettäessään" minut pois. Lähdin kahvilasta häntä koipien välissä ja nöyryytettynä. Mietin että olivatko juttuni olleet hänestä tyhmiä tai tylsiä ja jos olisin ollut jotenkin kiinnostavampi niin olisiko hän panostanut vähän enemmän. Tällaiset ajatukset ja tuntemukset eivät kuulu mielestäni hyvään ystävyyteen ja mietin että onko ongelma vain oma herkkyyteni vai onko tuo ihminen tökerö vai ajatteleeko hän jopa että olen tylsä ihminen.

Sulla ei ole mielenterveys kunnossa- etkö nyt jo ymmärrä?  Sun pääsä tavallinenkin asia nyt vääntyy kääntyy muuksi ja se ei ole normaalia.  Ihan voi kuule sanoa- tarkoittaen Hyvää-" Hei sä voit jo mennä omilles" " Mulla on tässä muutama asia vielä- / Joko ne on työasioita, jokin viesti, ajanvaraus- meno kampaamoon, lääkäriin, bussiaikataulut tms...haluukin vielä syödä jotain tai odottaa toista tapaamista vaikka työtapaamista.

Eli Hyvällä  voi sanoa-oot vapaa lähtemään, MUA EI TARVII ODOTTAA. Sama kun toinen sanoo lähtiessä- hei mä käväisen vielä veskissä, mee sää vaan jo-ei tarvii odottaa.

Ai miksi teidän olisi pitänyt poistua samoin askelmerkein ulos ja  kaverin pitää etsiä toinen pöytäpaikka muualta tai jopa " salaa" pakittaa takaaisin äskeiseen.

Johan te olitsse rupateleet tovin, siellä avustuspaikassa ja vielä kahveella.   On joskus enemmänkin etätyötä kertynyt plus joku muu meno painaa päälle tai ihan mitä vaan illaksi tulossa- alkaa olla jo kiire.

Mitä sä haluut - jotain poskisuukkoja, haleja, lässytystä- voi voi pikkuinen kultaa- mulla olisi nyt pari juuttuu tässä, tuu oikein pian mun luo lillyn lällyn

Vierailija
53/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö onko ottanut CV19 pedonmerkin? Monen jotka otti käytös ja LUONNE on muuttunut, myös siksi koko tämä entinen kristillinen yhteiskunta muuttunut kovaksi, takaisin pakanuuteen ja vielä pahempaa, kun luovuttu Jeesuksesta Kristuksesta. Huomaa joidenkin vastauksista että ovat muuttuneet myös, tyypillistä on kristittyjen vaino ja tuo helposti hulluksi haukkuminen, vaikka itse olivat itsetuhoisia ja kulkivat muovirätit naamoilla ulkona, ottivat kokeellisiksi kutsutut, joiden myös tiesivät muuttavan Jumalan luoman kehon toimintoja (nk. piikkiproteiinin loputon tehtailu soluissa etc).

https://bibledecode.substack.com/p/the-persecution-of-the-unvaccinated

Vierailija
54/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Olen vahvasti eri mieltä. Kohteliaisuuden takia ei tarvitse kenenkään alkaa töitään lykkäämään. On ihan normaalia että tapaaminen päättyy, ja sen saa sanoa ääneen. Ei tarvitse ajaa ketään mihinkään.

Kyllä se on minustakin normaalia että tapaaminen päättyy ja en itsekään lykkää töitä. Kyse onkin siitä että miten se tapaaminen lopetetaan. Itse olisin tehnyt sen nimenomaan sellaisena ns. kissa ja hiiri -leikkinä, eli siten, että olisin ensin hoitanut tämän sosiaalisen puolen vaikka lyhestikin, sitten olisin hyvästellyt ystäväni, lähtenyt ja sitten olisin mennyt töihin. Tai edes pahoitellut, että nyt on pakko tehdä tämä työ. Se on normaali ja kohtelias tapa. Ei se että ollaan kahvittelemassa ja ilman mitään ennakkotietoa toinen sanoo että nyt alan tehdä töitä. 

Vierailija
55/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ystävä ole noin sanonut, vaan että tapaaminen päättyy ja työt alkavat/jatkuvat. 

No miksi se jäi siihen tekemään sitä työtä? Ei antanut ap:lle muuta vaihtoehtoa kun häipyä sieltä pois. Entä jos ap olisi halunnut istua siinä rauhassa vaikka odottamassa bussia tms? 

Vierailija
56/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista jäädä tekemään etätyötä kahvilassa varsinkin silloin, kun kyseinen työ pitää tehdä juuri siihen aikaan.

Vierailija
57/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä ystävä yritti sanoa että ap olisi hiljaa kun hänen pitää tehdä töitä just nyt 

Vierailija
58/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi se jäi siihen tekemään sitä työtä? Ei antanut ap:lle muuta vaihtoehtoa kun häipyä sieltä pois. Entä jos ap olisi halunnut istua siinä rauhassa vaikka odottamassa bussia tms? 

Ap olisi ihan vapaasti voinut vaihtaa pöytää. Ei häntä ole kukaan ulos ajanut.

Vierailija
59/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennukseksi että ystäväni siis ei käyttänyt sanoja että lähde vetämään. Hän oli oikein ystävällinen "lähettäessään" minut pois. Lähdin kahvilasta häntä koipien välissä ja nöyryytettynä. Mietin että olivatko juttuni olleet hänestä tyhmiä tai tylsiä ja jos olisin ollut jotenkin kiinnostavampi niin olisiko hän panostanut vähän enemmän. Tällaiset ajatukset ja tuntemukset eivät kuulu mielestäni hyvään ystävyyteen ja mietin että onko ongelma vain oma herkkyyteni vai onko tuo ihminen tökerö vai ajatteleeko hän jopa että olen tylsä ihminen.

Sulla ei ole mielenterveys kunnossa- etkö nyt jo ymmärrä?  Sun pääsä tavallinenkin asia nyt vääntyy kääntyy muuksi ja se ei ole normaalia.  Ihan voi kuule sanoa- tarkoittaen Hyvää-" Hei sä voit jo mennä omilles" " Mulla on tässä muutama asia vielä- / Joko ne on työasioita, jokin viesti, ajanvaraus- meno kampaamoon, lääkäriin, bussiaikataulut tms...haluukin vielä syödä jotain tai odottaa toista tapaamista vaikka työtapaamista.

Eli Hyvällä  voi sanoa-oot vapaa lähtemään, MUA EI TARVII ODOTTAA. Sama kun toinen sanoo lähtiessä- hei mä käväisen vielä veskissä, mee sää vaan jo-ei tarvii odottaa.

Ai miksi teidän olisi pitänyt poistua samoin askelmerkein ulos ja  kaverin pitää etsiä toinen pöytäpaikka muualta tai jopa " salaa" pakittaa takaaisin äskeiseen.

Johan te olitsse rupateleet tovin, siellä avustuspaikassa ja vielä kahveella.   On joskus enemmänkin etätyötä kertynyt plus joku muu meno painaa päälle tai ihan mitä vaan illaksi tulossa- alkaa olla jo kiire.

Mitä sä haluut - jotain poskisuukkoja, haleja, lässytystä- voi voi pikkuinen kultaa- mulla olisi nyt pari juuttuu tässä, tuu oikein pian mun luo lillyn lällyn

Itselläsi taitaa olla mielenterveyden ongelmia. Minun piireissäni sellainen "poskisuukkoja, haleja, lässytystä- voi voi pikkuinen kultaa- mulla olisi nyt pari juuttuu tässä, tuu oikein pian mun luo lillyn lällyn" on nimenomaan se normaali käytöskoodi. Ei tietenkään noin kärjistettynä, mutta minun työ-, tuttava- ja ystäväpiireissnäni ei todellakaan ole etiketin mukaista olla tuollainen reteä ja tökerö mitä sinä tunnut esittävän, vaan ystävällinen tervehtiminen ja hyvästely ja toisen huomioon ottaminen ja kunnioittaminen kaiken aikaa. Jos käyötöskoodeja ei noudateta, niin se on töykeää tai välinpitämätöntä, tai ihminen ei ymmärrä niitä koodeja. Joka tapauksessa ystäväni oli se, joka munasi, en minä.

Vierailija
60/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon näköjään ainut, jonka mielestä tuo on myös tökeröä. Jo ihan sekin, että vaatii toista lähtemään eikä lähde itse. Mitä jos ap olisi vielä mielellään jäänyt kahvilaan vaikka istuskelemaan ja lukemaan kirjaa? Aika noloa patistaa toinen pois. Jos työt kutsuu, silloin itse noustaan ja lähdetään. Ei vaadita toista hyppäämään oman pillin mukaan. Todennäköisesti tuo asenne seuraa muuallekin eikä fiiliksesi ole tuulesta temmattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän